Προς το περιεχόμενο

Μίξη φωνής και...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχω το εξής πρόβλημα:

Στη μίξη δεν μπορώ να δέσω τη φωνή με τα υπόλοιπα όργανα! Ενώ χωρίς τη φωνή, όλα τα υπόλοιπα όργανα δένουν μεταξύ τους, μολις προσθέσω και το κανάλι της φωνης...

-Εαν βάλω την ένταση που χρειάζεται για να ακούγονται καθαρά οι στίχοι, τότε η φωνή είναι πολύ δυνατά σε σχέση με τα υπόλοιπα όργανα

-Όσο χαμηλώνω τόσο η φωνή αρχίζει να... "πνίγεται"

 

Τί φταίει; Πώς λύνεται το πρόβλημα;

 

(Σημ: Η φωνή είναι κομπρεσσαρισμένη και συνήθως βάζω λίγο delay ή reverb...)

www.okband.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μηπως τα υπολοιπα οργανα "πλεουν" μεσα στο reverb; Επισης, αν παρατηρησεις κυριως metal και rock παραγωγες, η φωνη ειναι "πνιγμενη" μεσα στα οργανα ( εκτος απο τα σημεια που τονιζουν το ρεφραιν ), οπως και καποια σολο κιθαρας. Δεν ειναι απαραιτητο παντα να εχεις μια "καθαρη" φωνη. Προσωπικα, καθαρη φωνη, θα ηθελα σε ενα ακουστικο αποτελεσμα ( αχ αχ..με λαμπατα μικροφωνα...καλε μου Αγιε Βασιλη.. ), ενω σε μια πιο "ηλεκτρικη" εκδοση ( απο ροκ, εως και ποπ ) θα τα ηθελα λιγο πιο "χαμενα" ωστε να αναγκαστω να τα αναζητησω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
ενα συμφωνο και ενα φωνιεν ειναι το μυστικο....

EQ!!!!!!

 

Η τεχνική : "Fix it in the mix", δηλαδή πλάκωσε το στο equalizer... στη μείξη, διορθώνει πυροσβεστικά και προσθέτει παραμόρφωση. Το equalizer καλό είναι να χρησιμοποιείται για ψιλοδιορθώσεις και όχι για χειρουργικές επεμβάσεις αφαίρεσης μελών! :D

 

Ενα βασικό λάθος που γίνεται στη διάρκεια της ηχογράφησης είναι ότι

δεν προσέχουμε στην επιλογή οργάνων της ενορχήστρωσης (και κυρίως σε ήχους από synthesizers) με αποτέλεσμα να μη κάθεται η φωνή στο σύνολο καθώς το φάσμα της καλύπτεται από άλλο ή άλλα όργανα!

 

Τις περισσότερες φορές ήχοι εντυπωσιακοί δεν "χωράνε" σε μια ορχήστρα.

Αντιθέτως ένας απλός και στενός μπορεί μέσα στο σύνολο να κάνει θαύματα.

Γι αυτό αν κάνεις τραγούδια, πάντα γράφεις ένα οδηγό φωνής για να έχεις μια αντίληψη του τι κάνεις στη διάρκεια της εγγραφής.

 

Στην προκειμένη περίπτωση vangelisorfas δοκίμασε αφαιρώντας ένα-ένα όργανο να βρείς αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά.

Μετά βρες αντικαταστάτη!!! :lol:

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

1. bres ta organa pou aplwnontai sthn perioxh ths fwnhs kai paikse me to eq tous xwris na ta kseskiseis alla bazontas mesa tous th fwnh.

 

2. an mixareis se ypologisth dokimase na kopiareis th fwnh wste na exeis 3 kai kane ena manual delay. auto 8a sou dwsei th dynatothta na exeis ksexwrista eq's kai dynamics gia ka8e epanalhpsh. leitourgei panta eggyhmena.

 

3 kai pio shmantiko. afou exeis problhma me to na mixareis th fwnh mazi me ta organa bale th sth mixh pio nwris. mhn perimeneis na katastalakseis sta ypoloipa kai meta na katariesai. doulepse thn apo thn arxh mias kai eite 8ammenh eite oxi paramenei ena apo ta pio shmantika stoixeia.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2. an mixareis se ypologisth dokimase na kopiareis th fwnh wste na exeis 3 kai kane ena manual delay. auto 8a sou dwsei th dynatothta na exeis ksexwrista eq's kai dynamics gia ka8e epanalhpsh.

 

Μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο, γιατί δεν κατάλαβα ακριβώς τί εννοεις.. Τί εννοείς manual Delay. Να τις βάλω να παίζουν τη μία πάνω στην άλλη με μια μικρή χρονική διαφορά;

www.okband.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε vangeli ( :lol: ) δοκίμασε και την δικιά μου συνταγή. Καταρχήν εγώ είμαι της λογικής πρώτα να ολοκληρώνω το κομμάτι και μετά να περνάω φωνή και φωνητικά. ¨Αρα φροντίζω όπως νομίζω ειπώθηκε παραπάνω να επιλέξω τα όργανα και κυρίως επειδή χρησιμοποιώ synth , να δουλεύω την δομή του κομματιού σαν κουαρτέτο, όπως με είχε συμβουλέψει σε παλιότερο πόστ ο πολυχρονεμένος μας admin κύριος yameth (σλούρπ, σλούρπ.......), και κυρίως τοποθετώντας τα όσο το δυνατόν καλύτερα στην στερεοφωνία και εντάσεις με σωστό eq, πχ , αφαιρώ χαμηλες απο τα pads και πολλές φορές και τις lead φράσεις στις οποίες προσθέτω βάθος , και αφήνω πολλά στοιχεία ξερά χωρίς reverb, για να υπάρχει ρυθμικότητα σε άρσεις και να μην μπερδεύουν.................. τι έλεγα..... α.... ναι!!

 

 

Έτσι εξοικονομώ "χώρο" για τα φωνητικά, στα οποία πάλι αποφεύγω τις χαμηλές και αναδεικνύω τις μέσες συχνότητες , χρησιμοποιώντας compression (ανεβάζοντας) και βάθος - delay κ.λ.π με φειδώ . Για να τα ταιριάξεις πιστεύω οτι χρειάζεται πολλά ακούσματα και χρήση εφέ build , για να πετύχεις επαγγελματικό άκουσμα, και κυρίως η κύρια σύνθεση πρέπει να αναπνέει ανάλογα με τα μέρη που θέλεις να τονίσεις και να αναδείξεις τα φωνητικά, Βοηθάει να έχεις γράψει τα φωνητικά σε δύο κανάλια και να παίζεις όπως ειπώθηκε παραπάνω.

 

Πάντως η όλη δουλειά ιδιαίτερα αν δεν έχεις γνώσεις είναι πολύ πειραματισμός.

 

:idea:

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όταν τα κομμάτια έχουν φωνή, πιστεύω ότι είναι καλό να ξεκινάμε την μίξη από κάποιο κυρίαρχο συνοδευτικό όργανο μαζί με την φωνή και εκεί πάνω να χτίζουμε τα υπόλοιπα όργανα για να μπορούμε να αναδείξουμε τη φωνή.

και από θέμα μίξης και ενορχηστωτικά.

όπως όταν μιλάει κάποιο σόλο όργανο την ώρα που δεν υπάρχει φωνή πρέπει να το αντιμετοπίζουμε ως κυρίαρχη φωνή (φυσικά όταν έχει να πει κάτι).

σίγουρα συνταγή δεν υπάρχει, ο καθένας λειτουργεί βάση της δικής του αισθητικής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν, δεν υπάρχει μαγική συνταγή όπως προ-λάλησαν οι σύντροφοι.

 

Ντρέπομαι που το αναφέρω, αλλά πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου ένα CD του Phoebus με karaoke μουσική από τραγούδια της Vandi (...θεέ μου, πόσο χαμηλά θα πέσω για αυτό το post; )

 

Η ουσία είναι ότι το άκουσα αρκετά από αυτά μόνο και μόνο για ένα λόγο: η εν λόγω σειρά karaoke είναι οι μίξεις του προ-αναφερόμενου αρτίστα χωρίς τα φωνητικά της αρτίστριας. Μπορώ να πω ότι είναι το 95% των μίξεων γιατί αντιπαραβάλοντας το με τα πλήρες κομμάτια (...άκουσα και κάνα-δυο από δαύτα) είχαν και κάποιες άλλες μικρές ηχητικές διαφορές.

 

Μου έκανε εντύπωση, και γι'αυτό τα άκουσα, το πόσο κομπρεσσαρισμένα ακούγονται όλα τα όργανα, σε βαθμό ενοχλητικό, όταν δεν υπάρχει φωνή. Όλα επίπεδα.

 

Ο λόγος πίσω από αυτό το ισοπέδωμα των δυναμικών έχει να κάνει με τη σκυλάδικη νοοτροπία του "όλα για τη φωνή και οι μουσικοί να πάνε να @#$%#". Γι'αυτό και βγαίνουν αεράτες κάποιες φωνές.

 

Θέλω να καταλήξω στο ότι υπάρχει και μία ακόμα πρακτική, που δεν είναι και λάθος αν εφαρμοστεί σωστά, που λέει ότι:

 

1. στο τέλος της μίξης φτιάχνεις 2 stereo κανάλια, ένα με τα όργανα και ένα με τη φωνή, και

2. κάνεις μία ακόμα μίξη - mastering εφαρμόζοντας διαφορετικά EQ και ποσοστά compression στο καθένα, ώστε να αναδείξεις καλύτερα κάποια στοιχεία της φωνής και να την ξεχωρίσεις από τα άλλα όργανα.

 

Σε επέκταση, όταν υπάρχει "φίρμα" στο σχήμα, είτε αυτός είναι τραγουδιστής, κιθαρίστας ή drummer, μπορείς να μιξάρεις όλους τους υπόλοιπους μαζί και τον ψωριάρη χώρια, ώστε στο mastering να τον κάνεις όντως φίρμα.

 

Το εν-λόγω CD πάντως θα το θεωρούσα "εκπαιδευτικό" από αυτή την άποψη.

 

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...πρέπει να πώ ότι μου φαίνεται λίγο περίεργο που ακούστικαν τόσες γνώμες μα κανείς δεν πρότεινε να ακούσουμε το εν λογω προβληματικό κομμάτι. Ολες οι απόψεις είναι σωστες αλλα πάντα "in context". Αν πάρει κανείς όλους τους μεγάλους mixing engineers και τους ρωτήσει θα δει οτι ο καθε ένας εχει και διαφορετικη τεχνική. Οτι σε βολέυει καλύτερα συμφωνουν όλοι. Εγω θα προτείνω να μας χαρίσεις ενα ακουσμα για να μιλάμε συγεκριμένα.

www.fabliquid.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου