Προς το περιεχόμενο

Ο ρόλος της Κλίμακας στον ήχο της κιθάρας


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγώ δηλαδή δεν θα άλλαζα...

 

ουτε εσυ,ουτε βεβαια και το 99,9% των κιθαριστων... ;D ;D

 

με αλλα λογια μια χαρα ακουγεται η κιθαρα & με μπρατσο με χαμηλοτερη κλιμακα ακομα και αν αφησεις στη θεση τους τους μαγνητες (για αυτο αλλωστε και δεν υπαρχουν σωματα με .....αλλαγμενες θεσεις μαγνητων)

 

Προφανώς όχι.

 

προφανως νομιζω οτι ειπα ξεκαθαρα οτι την εχω δοκιμασει ΑΡΚΕΤΕΣ φορες και δουλευει μια χαρα.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 51
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

να πως ακουγεται μια ...super short scale strat

 

http://www.youtube.com/watch?v=id0xcZYSHXE&feature=related

 

καλως η κακως ακουγεται σαν......strat... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλημέρα...έχοντας μια φορά και ένα καιρό σπουδάσει φυσική στο ΕΚΠΑ έχω να πω ότι όλη η αλήθεια των παραπάνω κρύβεται πίσω από το

"Τέλος, θα ήθελα να συμπληρώσω ότι όλα αυτά είναι πολύ θεωρητικά και ότι ισχύουν για ανοιχτές χορδές." που αναφέρθηκε και ότι επίσης η πειραματική διαδικασία πρέπει να είναι πάντα η ίδια,πράγμα που όταν παίζουμε κιθάρα δεν ισχύει ποτέ....

 

επομένως όλα όσα αναφέρθηκαν  πρέπει να τα έχουμε υπόψη μας αλλά δεν αποτελούν τη λύση του προβλήματος που τέθηκε...

 

νομίζω ότι το εγχείρημα απαιτεί τύχη....και καλό μηχανικό βεβαίως - βεβαίως...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες οι αναλύσεις από το επιστημονικό "προσωπικό" του noiz αλλά λίγο αποστειρωμένες και τι εννοώ.

 

Δυστυχώς για την συζήτηση και ευτυχώς για την μουσική, η ταλάντωση μιας χορδής επηρεάζεται και διαμορφώνεται από τόσους πολλούς παράγοντες (από το πάχος της πένας μέχρι το ξύλο του σώματος, από...) που δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός οτι υπάρχουν διδακτορικά αφιερωμένα σε αυτό το φυσικό φαινόμενο. Ως εκ τούτου μια απόπειρα επιστημονικής ανάλυσης στο πλαίσιο ενός φόρουμ σαν το noiz είναι το λιγότερο παρακινδυνευμένη αφού μπορεί κάλλιστα να οδηγήσει σε "παραμορφωμένα" συμπεράσματα.

 

Κάποια πράγματα είναι σίγουρα δεδομένα, όπως η αλλαγή στην "σκληρότητα" της χορδής, αλλά το τι ήχος θα βγεί δεν είναι καθόλο εύκολο να το προδικάσουμε.

 

Αν ο yameth βολεύεται με το συγκεκριμένο υβριδικό σχήμα, ας το δοκιμάσει χωρίς πειραματισμούς στην θέση των μαγνητών και από εκεί και πέρα ας δοκιμάσει διάφορους μαγνήτες μέχρι να πετύχει την χροιά που θέλει.

Σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο να αλλάζεις μαγνήτες αλλά νομίζω ότι είναι η πιο "σωστή" λύση.

 

Άλλωστε μια fender (gibson) ακούγεται σαν fender (gibson) όχι μόνο λόγω του scale.

 

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πω καταρχην οτι το ζητημα της ταλαντωσης μιας χορδης ειναι τεράστιο θεμα και η γνωστη κυματική θεωρία το προσεγγίζει με παραδοχές μαθηματικοποιημενο για να πουμε τι "γενικα" συμβαινει (κατα το ανεκδοτο "δουλευει μονο στο κενο και για σφαιρικές κότες" ). Προσφατα διαβασα καπου οτι μια φυσικός εκπόνησε διδακτορική εργασία για την ταλάντωση μιας χορδής, αρα καταλαβαινουμε οτι το ζητημα ειναι πολύ πολύ περίπλοκο.

 

επειδη δε φαινεται να γνωριζετε το ανεκδοτο, θα σας το πω :

 

ενας αγροτης ειχε προβλημα με τις κοτες του επειδη δεν εκαναν πολλα αβγα, ετσι ζητησε τη βοηθεια ενος φιλου του φυσικου. Ο φυσικος αφου κατακάηκε για μέρες με πολυπλοκες εξισωσεις γύρισε στο φίλο του και του απαντησε οτι βρηκε τη λυση αλλα ισχυει μονο για σφαιρικες κοτες στο κενο.

 

 

Να εξηγησω ομως τι εννοω με τη λεξη θεωρητικα.

Η ταλαντωση της χορδης ειναι φθινουσα με αποσβεση. Δηλαδη οι τροποι της εναλλάσσονται και τα σχετικα πλατη των αρμονικών αλλάζουν συνεχώς. Ουτως ή άλλως μιλαμε για ενα στιγμιοτυπο της ταλάντωσης και δεν πιανουμε όλες τις φάσεις του ηχου της νοτας. Οπότε αν τα λέω σωστά , δηλαδη η κατανομή της ενέργειας στους τροπους δεν εξαρταται απο το μηκος, με κατάλληλη έλξη στη χορδη λεω οτι μπορουμε να πετυχουμε το ιδιο στιγμιοτυπο. Αλλα στην πραγματικοτητα, αυτα δεν ενδιαφερουν εναν παιχτη γιατι πρακτικα ουτε στην ιδια κιθαρα δεν μπορουμε (σαν παιχτες) να χτυπησουμε δυο φορες την ιδια χορδη με τον ιδιο ακριβως τροπο.

 

 

Εχοντας τονισει τις αδυναμιες της θεωριας να αναπαραστησει με πληροτητα την πραξη, βρισκω ενοχλητικη τη διαφωνια (αληθεια, ποια ειναι η διαφωνια?) πανω σε κατι προδηλωμενο με πληρη σαφηνεια, ωστε να μην αφησει κανενα ενδεχομενο παρανοησης σχετικα με την αποτελεσματικοτητα της εφαρμογης.

 

Οι μισοι διαφωνουντες προτεινουν οτι η λυση στο προβλημα ειναι να αγνοησουμε το προβλημα και οι αλλοι μισοι κρινουν την αποτελεσματικοτητα της θεωριας, η οποια ποτε δεν παρουσιαστηκε ως εφαρμοσμενη  ::)

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχοντας τονισει τις αδυναμιες της θεωριας να αναπαραστησει με πληροτητα την πραξη, βρισκω ενοχλητικη τη διαφωνια...

 

Δεν νομίζω οτι υπάρχει διαφωνία, το αντίθετο μάλιστα είσαι πολύ σωστός σε αυτά που λες.

 

Το ανέκδοτο ταιριάζει απόλυτα στο υπό συζήτηση θέμα.  :)

 

Οι μισοι διαφωνουντες προτεινουν οτι η λυση στο προβλημα ειναι να αγνοησουμε το προβλημα και οι αλλοι μισοι κρινουν την αποτελεσματικοτητα της θεωριας, η οποια ποτε δεν παρουσιαστηκε ως εφαρμοσμενη

 

Το λες και μόνος σου, "θεωρία",γι' αυτό και δεν κρίνεται εξ ορισμού για την αποτελεσματικότητά της.

Φυσικά και δεν μπορεί να εφαρμοστεί πλήρως ως μια πρακτική λύση, αυτό προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σχεδόν πάντα (για πάνω από 20 χρόνια δηλαδή) έπαιζα με κιθάρες Gibson ή σχέδια στημένα στην ίδια λογική. Οι Gibson έχουν κλίμακα (δηλαδή, μετρώντας από το nut μέχρι τη γέφυρα) 24 ίντσες και 3/4.

Αργότερα και με πολλές ενδιάμεσες απόπειρες να παίξω με Fender που ήθελα ήχο μονοπήνιου, κατέληξα στην Paul Reed Smith. Ο λόγος; Οι Fender έχουν κλίμακα 25 1/2" ίντσες ενώ οι Paul Reed Smith 25.Στη μέση δηλαδή. Αλλά ο ήχος δεν είναι ούτε Gibson, ούτε Fender. Είναι PRS και καλά κάνει.

 

Με τις 25 1/2 ίντσες της Fender η ταση των χορδών είναι μεγαλύτερη (φαίνονται σκληρές) και τα χέρια μου για να κανουν, για αρκετό διάστημα τα σηκώματα που θέλω, απαιτούν χορδές .009, σε αντίθεση με τις .010 που βάζω στις Gibson . Η αίσθηση φυσικά δεν είναι η ίδια και είμαι σε αδιέξοδο αφού θέλω ήχο Stratocaster αλλά Gibson feel.

 

Η λύση που βρήκα λέγεται Warmoth και σκέφτομαι να συναρμολογήσω μια partcaster με 24 3/4" Scale Conversion. Δηλαδή κοντύτερο μπράτσο. Ετσι θα έχω μια παρτκάστερ με ήχο Fender και κλίμακα Gibson.

 

Το ερώτημα είναι το εξής: Εχει κάποιος δοκιμάσει αυτη τη λύση; Και αν ναι, σε σύγκριση με αντίστοιχη κιθάρα (κοινους μαγνήτες κυρίως) διαφέρει ηχητικά; Μήπως δεν έχει το snap της Fender; Μήπως... μήπως;

 

Να ρωτησω κατι πριν με παρασυρετε να μπω στο τρυπακι των εξισωσεων?

 

 

Αν η σκαλα 24,75 λογω της μειωμενης τασης, σου ειναι just fine ...

Αν οι θεσεις των μαγνητων στην gibson ειναι just fine ως εχουν αφου αφορουν την "μαμισια" σκαλα...

Αν στο χερι σου καθονται μια χαρα τα gibson-ο-μανικα, το φαρδος τους, το παχος τους, οι αποστασεις των χορδων τους...

 

και

 

Αν (οπως πολλοι λενε εδω) τα ξυλα δεν παιζουν τοσο ρολο (αρα τι ξυλο Gibson, τι ξυλο Fender, τι ξυλο PRS, τι σχημα ετσι, τι αλλιως)

 

και

 

Αν ουσιαστικα οι "μεγαλες" διαφορες γινονται απο τις γεφυρες, saddles, τρεμολα...

 

μηπως να το δεις αλλιως;

 

 

Ενα γρηγορο πειραμα με το αγαπημενο σου σχημα και κλιμακα (πχ χρησιμοποιησε κατι Les Paul-ο-ειδες ως prototype) και μετατροπη/routing για στρατ like τρεμολο... και μονους η σπλιταρισμενους μαγνητες στην οριτζιναλ θεση μηπως θα μπορουσε να δωσει μια λυση κοντα στο best of both worlds (Gibson feel, η κλιμακα που σε βολευει, δυο "μονοι" μαγνητες στη σωστη θεση, τα στρατ σιδερικα -τρεμολο, saddles-) ? Και για πιο μεγαλη "πιστοτητα" δοκιμη σε μια bolt on LP style κιθαρα με alder body σαν αυτες που πουλαει η Epi με 100 ευρω...

My love for you is ticking clock, Berserker

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Με τις 25 1/2 ίντσες της Fender η ταση των χορδών είναι μεγαλύτερη (φαίνονται σκληρές) και τα χέρια μου για να κανουν, για αρκετό διάστημα τα σηκώματα που θέλω, απαιτούν χορδές .009, σε αντίθεση με τις .010 που βάζω στις Gibson . Η αίσθηση φυσικά δεν είναι η ίδια και είμαι σε αδιέξοδο αφού θέλω ήχο Stratocaster αλλά Gibson feel.

 

 

 

 

Η κατασκευή μιας custom strat σίγουρα είναι πιο "ψαγμένη" λύση. Να προτείνω όμως μια πιο πρακτική "μεσοβέζικη" περίπτωση...

 

 

http://www.stringsandbeyond.com/dexnielgusts.html

 

 

ή κάτι αντίστοιχο από thomann

 

http://www.thomann.de/gr/sit_s_9544.htm

 

 

Είναι εννιαμισάρες  ;D χορδές. Ίσως αξίζει να τις δοκιμάσεις, αν δεν το έχεις κάνει ήδη βέβαια.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να πως ακουγεται μια ...super short scale strat

 

http://www.youtube.com/watch?v=id0xcZYSHXE&feature=related

 

καλως η κακως ακουγεται σαν......strat... ;D

ναι αλλά εδώ οι μαγνήτες είναι στην ίδια σχετικά θέση, γιατί όλη η κιθάρα είναι υπό κλίμακα.

Η ερώτηση είναι πώς θα ακούγεται ένα κανονικό σώμα στρατ με ποιο κοντό μπράτσο.

(πάλι σαν στρατ μάλλον, δε διαφωνώ)

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

...

Η ερώτηση είναι πώς θα ακούγεται ένα κανονικό σώμα στρατ με ποιο κοντό μπράτσο.

(πάλι σαν στρατ μάλλον, δε διαφωνώ)

 

Θα ακούγεται σαν στρατ κουρδισμένη 1 ημιτόνιο κάτω και με ένα κάπο στο πρώτο τάστο για να έρθει στον τόνο της.  :)

 

(αυτό βέβαια είναι ακόμα πιο κοντή κλίμακα....περίπου 24")

(Αυτό δεν είναι?  :))

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου