Προς το περιεχόμενο

Κατασκευή ραδιοφωνικού στούντιο


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχουμε φτιάξει έναν ερασιτεχνικό ραδιοφωνικό σταθμό και επειδή η μέχρι τώρα κατάσταση (από θέμα ήχου εκπομπής) ήταν άθλια αποφασίσαμε να κάνουμε μία μικρή αναβάθμιση. Και υπάρχουν κάποια θέματα που θέλω τη γνώμη σας.

1. Σκεφτόμαστε για καινούριο μίκτη αυτόν: http://www.thomann.de/gr/numark_m_3.htm

Έχει κάποιος μία καλύτερη πρόταση?

2. Λέμε να αγοράσουμε αυτό http://www.behringer.com/EN/Products/MX400.aspx

ώστε να βάλουμε πάνω 4 μικρόφωνα http://www.thomann.de/gr/superlux_eco_88_6er_pack.htm

και από το output του behringer να πηγαίνει στο input της numark. Τα 4 μικρόφωνα θα είναι 2 μπροστά από τους ομιλητές σε απόσταση 30-40εκ περίπου με σίτα (φίλτρο) μπροστά και τα άλλα 2 πιο ψηλά (σαν Overhead) και λίγο διαγώνια "στοχεύοντας" τους ομιλητές. Κάτι σαν ημικύκλιο φανταστείτε... Αυτό το κάνουμε ώστε να υπάρχει μία σχετική ελευθερία κινήσεων, και για να μπορούμε να έχουμε παραπάνω από 2 άτομα τη φορά σε κάθε εκπομπή. Αλλά... Θα δουλέψει αυτό? Θα προσφέρουν κάτι τα 4 μικρόφωνα? Μήπως δημιουργηθεί κάτι άλλο σαν πρόβλημα (πχ αίσθηση reverb λόγω απόστασεων)? Το ξέρω πως σε θεωρητικό επίπεδο είναι δύσκολη η απάντηση σε όλα αυτά αλλά θέλω να περιορίσω λιγάκι τα εξαρχής λάθη... Ευχαριστώ πολύ!!!

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 25
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ενα ενα...

 

Γιατι μικτη για dj? ???

Παρτε μια κονσολιτσα να κανετε τη δουλεια σας. Καταλαβαινω οτι μαλλον δε θα μπορειτε να παρετε ραδιοφωνικη κονσολα αλλα εστω και μια απλη κονσολα ειναι πιστευω πολυ πιο χρησιμη απο το συγκεκριμενο μικτη.

 

To mini mixer της Behringer προτεινω να μην το παρετε, γιατι προτεινω να μην παρετε dj μικτη. Οσα μικροφωνα θελετε θα τα βαλετε στην κονσολα, οποτε θα εχετε controls για το καθενα. Αντιθετως, μπορειτε να παρετε αυτο το μαραφετακι της Behringer, να καρφωσετε πανω τα ακουστικα σας και απο την εξοδο στο headphones out της κονσολας. Ετσι θα μπορειτε να ακουτε τι κανετε χωρις οτι ακουτε να το πιανουν και τα μικροφωνα (στους ραδιοφωνικους σταθμους τα μονιτορ του on-air studio σβηνουν αυτοματως μολις εστω και ενα mic slider της κονσολας φυγει απο το 0 και ο ηχος φτανει στους παρουσιαστες μονο μεσω ακουστικων).

 

http://www.behringer.com/EN/Products/HA400.aspx

 

 

Για τα μικροφωνα τωρα, ενστασεις (παλι ;D ) και μαλιστα 2.

Πρωτον, ποιοτητα ηχου/αξιοπιστια. Ναι το ουτε 9 ευρω το μικροφωνο ειναι unbeatable σαν τιμη αλλα ειναι επισης (imho) 9 ευρω το μικροφωνο πεταμενα. Μιλαμε για μικροφωνα αμφιβολου ποιοτητος/αξιοπιστιας που δε το κοβω να αντεχουν πολυ σε ενα τετοιο περιβαλλον, για να μη μιλησουμε για τον ηχο που θα εχουν. Επισης, 6 μικροφωνα ειναι too much για αυτο που θελετε, ειναι too much γενικα για on air studio. Χρειαζεστε 2 μικροφωνα για τους παρουσιαστες και ενα για τον τριτο guest. Στο τσακιρ κεφι ακομα ενα μικροφωνο για ακομα ενα φιλοξενουμενο. Δι εντ. Tι θα τα κανετε παραπανω? Υποψην οτι μιλαμε για ραδιοφωνο, οποτε δε θα εχετε (δε θα επρεπε να εχετε) παραπανω απο 2 ατομα να μιλανε ταυτοχρονα ανα πασα στιγμη, εκτος αν θελετε να αναμεταδωσετε ακαταληπτη βαβουρα.

 

Παρτε 3 μικροφωνα και 3 βασεις γραφειου περιστρεφομενες για αρχη. Θεση για 2 παρουσιαστες διπλα στην κονσολα, με 1 mic σε καθε θεση και απεναντι οι θεσεις των επισκεπτων με 1 mic γενικο. Μπορειτε αν θελετε να το βγαλετε απο τη βαση, να το περνατε χερι-χερι στον εκαστοτε ομιλητη.

 

Τοποθετηση: Για ραδιοφωνο η λυση ειναι απλη. Μικροφωνο ακριβως μπροστα στον ομιλητη και κοντα μαλιστα (ισως οχι 30 - 40 εκατοστα, πιο κοντα! μεσ' στη μαπα που λεμε ;D). Οverhead = μαλλον κακη ιδεα. Overhead με φτηνιαρικα κακα μικροφωνα που δεν ειναι σχεδιασμενα για overhead = fail iminent.

 

 

Καταλαβαινω οτι μπορει να μη διαθετετε πανω απο 50-100 ευρω για μικροφωνα και το παραπανω πακετο ισως ειναι μονοδρομος για την αποκτηση 3 μικροφωνων με αυτο το budget. Δεκτο. Τις ενστασεις μου σου τις ειπα, αν επιλεξετε να πατε για αυτα τα μικροφωνα θα προτεινα τολαχιστον να ακουσετε τα περι τοποθετησης που ειπα. Μακαρι να βγω ψευτης και τα μικροφωνακια να ειναι το τρελο value for money και να τα εχει δοκιμασει καποιος σε αυτη τη χρηση και να σας βγει αυτο που θελετε. Αλλα I wouldn't bet on it.

 

 

Για το θεμα κονσολα & headphone preamp VS Dj mixer & line mixer τολμω να πω οτι ειμαι καθετος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Θα παρεις ενα μείκτη με τουλάχιστον 2 στέρεο εισόδους line (ή όσες είναι οι πηγές σας) και καλο είναι να έχει και 2 εισόδους mic για μικρόφωνα. Μη χρησιμοποιείσετε περισσοτερα μικροφωνα γιατι δεν θα ξερετε τι σας γίνεται από την περιγραφή που μας έδωσες. Στο ραδιοφωνο φροντιζουμε να ανοιγουμε όσο γινεται λιγοτερα μικρόφωνα. Τα 2 είναι ΟΚ.

Ο μικρός line mixer δεν δέχεται μικρόφωνα και δεν σας κανει. Βρες κατι ολοκληρωμένο. Ιδανικά: 3-4 εισόδους stereo line και 2 εισόδους mic.

 

Καλή αναζήτηση.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο κονσολες να μερικες που μπορουν να κανουν τη δουλεια

 

http://www.dv247.com/studio-equipment/samson-mdr6-compact-mixer--42503

 

http://www.dv247.com/studio-equipment/soundcraft-notepad-124--68860

 

Απο θεμα input θα ειστε βεβαια λιγο στριμωγμενοι (με την πρωτη). Με τα ιδια (η και λιγοτερα) λεφτα μπορειτε να κοιταξετε και σε behringer οπου θα βρειτε (φανταζομαι) περισσοτερα καναλια αλλα σε χαμηλοτερη ποιοτητα. Εγω θα προτιμουσα μια απο τις παραπανω παντως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ για κονσόλα θα έλεγα κάτι τέτοιο

739867_800.jpg

http://www.thomann.de/gr/behringer_xenyx_1202.htm

Σκέψου οτι θα έχεις 4 εισόδους για μικρόφωνα (και με phantom power) και 4+1(tape in) εισόδους line για cd, dvd, pc κλπ.

Υπάρχει και σε μοντέλο με FX για να έχεις βάθος.

 

Το οτι προτείνω behringer είναι καθαρά ενδεικτικό, υπάρχουν και άλλες εταιρίες που βγάζουν τα ίδια κονσολάκια (φασόν ;D) με άλλο ταμπελάκι ;D ;D και προφανός με καλύτερο ήχο.

Για μικρόφωνα, εφόσον μάλλον δε μιλάμε για RE20 και άλλα broadcasting ακριβά μικρόφωνα, καλό θα ήταν να κοιτάξεις κάτι σε φθηνά πυκνωτικά μεγάλου διαφράγματος, πχ RODE NT-1A, Behringer B-2, Samson CO3 και άλλα, δες εδώ:

http://www.thomann.de/gr/cat.html?gf=large_diaphragm_mics&oa=pra

 

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

...και σε behringer οπου θα βρειτε (φανταζομαι) περισσοτερα καναλια αλλα σε χαμηλοτερη ποιοτητα.

Μην ορκιστείς κιόλας... Και αυτες που ανεφερες made in China είναι και το μονο σίγουρο εκεί είναι ότι η Behringer εχει ολοκληρη πόλη / εργοστάσιο αυστηρών προδιαγραφών πριν απο όλες. Η δε σχεδίαση σε αυτα τα λεφτά είναι σχεδόν κοινή.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην ορκιστείς κιόλας... Και αυτες που ανεφερες made in China είναι και το μονο σίγουρο εκεί είναι ότι η Behringer εχει ολοκληρη πόλη / εργοστάσιο αυστηρών προδιαγραφών πριν απο όλες. Η δε σχεδίαση σε αυτα τα λεφτά είναι σχεδόν κοινή.

 

Ναι βεβαια. Αλλα αν δεις για παραδειγμα την Xenyx 1202 και την Notepad 124, μιλαμε οχι για απλα ιδια κονσολα αλλα για καθαρη περιπτωση reverse engineering. Μεχρι και τα κουμπια ειναι σε πανομοιοτυπη θεση. Βασισμενος ομως στην ποιοτητα των μικρων φτηνων soundcraft που εχω δοκιμασει και στην ποιοτητα αλλων reverse enginneered προιοντων της behringer τολμω να πω οτι *πιθανοτατα* η soundcraft θα εχει λιγο καλυτερη ποιοτητα κατασκευης (δε θα φοβασαι οτι θα τα knobs θα παραδωσουν πνευμα ανα πασα στιγμη) και καλυτερο ηχο. Απο τη στιγμη μαλιστα που η χρηματικη διαφορα ειναι μικρη, εγω θα πηγαινα για την soundcraft. Κατι που θα το πειραζεις συνεχεια στο σταθμο και θα αποτελει το κεντρο του ολου συστηματος σου νομιζω αξιζει το κατιτις παραπανω.

 

Για αλλα πραγματα, οπως το headphone preamp, behringer με τα χιλια. Οτιδηποτε ακριβοτερο θα ηταν ισως και σπαταλη χρηματων. Παρεπιπτοντως, το headphone preamp το χρησιμοποιουμε στο σταθμο του πανεπιστημιου και ειναι αξιοπρεπεστατο απο καθε αποψη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με κονσόλα δουλεύαμε παλιά και γενικά ήταν δύσκολα τα πράγματα διότι ο κάθε ένας που έμπαινε μέσα με το που την έβλεπε έλεγε "ποιο κουμπί πατάωωωωωωω" και πέφτανε συνέχεια τηλέφωνα... Με τον μίκτη δεν είχαμε ποτέ τέτοιο πρόβλημα. Ξέχασα να πω πως θα συνδέουμε στο ένα κανάλι του μίκτη το pc που παίζει τη μουσική και στο άλλο κανάλι το τηλέφωνο... Η επιλογή μίκτη είναι καθαρά για θέματα ευχρηστίας... Στα μικρόφωνα λοιπόν προτείνε Large diagram και όχι dynamic? Θα θέλαμε να έχουμε αν γίνεται μέχρι 4 μικρόφωνα γιατί σε μερικές εκπομπές κάνουν 4 άτομα μαζί...

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με κονσόλα δουλεύαμε παλιά και γενικά ήταν δύσκολα τα πράγματα διότι ο κάθε ένας που έμπαινε μέσα με το που την έβλεπε έλεγε "ποιο κουμπί πατάωωωωωωω" και πέφτανε συνέχεια τηλέφωνα...

Δεν κατάλαβα τι θέλεις να πείς.

Οι μείκτες δεν έχουν κουμπιά?

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μωρέ κουμπιά έχουνε αλλά έχουνε και ένα slider για το volume που είναι πιο εύκολο μάλλον για τους άλλους να καταλάβουν ότι κατεβάζοντας αυτό κατεβαίνει η μουσική... Δεν ξέρω γιατί...

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου