shaman505 Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Συμπίεση...με απλά λόγια είναι η επεξεργασία του συνόλου των ψηφιακών δεδομένων ενός αρχείου με σκοπό την δημιουργία ενός μικρότερου αρχείου. Ένας από τους πλέον διαδεδομένους αλγόριθμους συμπίεσης είναι ο MPEG1-Layer3 ή εν συντομία MP3.Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Γερμανία στο ινστιτούτο ερευνών Fraunhofer.Πρόκειται για απωλεστικό αλγόριθμο συμπίεσης πράγμα που σημαίνει ότι μέρος της ηχητικής πληροφορίας κατά τη διάρκεια της συμπίεσης χάνεται για πάντα.Για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων χωρίς ουσιαστική επίπτωση στην ποιότητα του ψηφοποιημένου ήχου ο αλγόριθμος στηρίζεται στο "ψυχοακουστικό" μοντέλο της συμπεριφοράς του ανθρώπινου αυτιού.Πιο συγκεκριμένα λαμβάνεται σοβαρά υπ'όψιν το φαινόμενο της ακουστικής σκίασης (masking effect).Το φαινόμενο αυτό έχει να κάνει με την ακουστότητα συχνοτήτων ήχου οι οποίες βρίσκονται φασματικά κοντά σε άλλες "κυρίαρχες" συχνότητες.Οι κυρίαρχες συχνότητες μασκάρουν τις υπόλοιπες με αποτέλεσμα το ανθρώπινο αυτί να συλλαμβάνει ορισμένες συχνότητες σε ένα συγκεκριμένο φάσμα.Ανάλογα δηλαδή με τους κυρίαρχους ήχους που υπάρχουν ανά πάσα στιγμή σε κάποιο μουσικό κομμάτι είναι δυνατόν κάποιοι άλλοι ήχοι, οι οποίοι επίσης υπάρχουν στο κομμάτι και πλησιάζουν οι συχνότητες τους αυτές των κυρίαρχων, να μην γίνονται αντιληπτοί από το ανθρώπινο αυτί.Βάσει αυτού του φαινομένου έχει δημιουργηθεί από τους επιστήμονες το ψυχοακουστικό μοντέλο , στο οποίο στηρίζεται ο αλγόριθμος MP3 για την συμπίεση των ψηφιακών δεδομένων ήχου.Το ηχητικό, λοιπόν, σήμα χωρίζεται σε ζώνες συχνοτήτων προκειμένου να διαπιστωθεί ποιες από τις συχνότητες που υπάρχουν σε αυτές τις ζώνες δεν είναι ακουστές και έτσι μπορούν να απορριφθούν.Στο τελικό συμπιεσμένο σήμα υπάρχουν μόνο οι κυρίαρχες συχνότητες που έτσι και αλλίως θα ακούγονταν. Οι παράμετροι που καθορίζουν την ποιότητα του ψηφιοποιημένου ήχου (mp3) είναι: 1.Συχνότητα δειγματοληψίας (σε Hz) 2.Ανάλυση δείγματος σε bits 3.Αριθμός καναλιών στέρεο (1 ή 2) Το ποσοστό της συμπίεσης το μετράμε σε Kbit per seconds, δηλαδή Kbit ανά δευτερόλετπο.Με απλά λόγια πόσα Kbit μεταφέρονται στο χρονικό διάστημα ενός δευτερολέπτου.Η ποσότητα αυτή είναι ευρέως γνωστή με τον όρο bit rate.Όσο μεγαλύτερος είναι αυτός ο αριθμός τόσο καλύτερη είναι η ποιότητα του ήχου.Αντίστοιχα μεγάλος λόγος συμπίεσης, δηλαδή λίγα Kbps, σημαίνει μικρά σε μέγεθος αρχεία με κόστος όμως την ποιότητα ήχου.Τυπικές τιμές bit rate είναι 96 Kbps, 128 Kbps, 192 Kbps.Στην πράξη ακολουθείται μια μέση οδός.Έτσι για παράδειγμα ένας ρυθμός δεδομένων 128 Kbps δίνει ποιότητα ήχου κοντά σε αυτή του CD επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα μια συμπίεση της τάξης του 1:11.Μεγαλύτερος ρυθμός δεδομένων (192 Kbps) προσφέρει ποιότητα εφάμιλλη με αυτήν του CD και λόγο συμπίεσης 1:7.Προφανώς ο λόγος συμπίεσης βελτιώνεται δραματικά όσο πέφτει η ποιότητα του σήματος πλησιάζοντας αυτήν του μονοφωνικού ραδιοφώνου μεσαίων ή βραχέων. Αυτά με λίγα λόγια Ελπίζω να έγινα όσο πιο κατανοητός γινόταν! To be continued.... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
takis Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 σωστος ο shaman :wink: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
wasted Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 ποιες από τις συχνότητες που υπάρχουν σε αυτές τις ζώνες δεν είναι ακουστές και έτσι μπορούν να απορριφθούν.Στο τελικό συμπιεσμένο σήμα υπάρχουν μόνο οι κυρίαρχες συχνότητες που έτσι και αλλίως θα ακούγονταν. Μια που τέθηκε αυτό το θέμα να κάνω μια ερώτηση, που μου είχε τεθεί παλιότερα. Όταν κάνουμε burning audio cd από mp3. Οι χαμένες συχνότητες επανακτώνται; Πληροφοριακά είχα δώσει αρνητική απάντηση, στηριζόμενος στο ότι τίποτα δε γεννάται εκ του μηδενός. Empty Rooms Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Μου είχε λυθεί η απορία όταν το έδινα ένα μάθημα εξετάσεις που είχε να κάνει και με συμπιέσεις :P :D αλλά μπράβο καλή δουλειά You are wrong f**ked and overatted... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
shaman505 Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 OP Share Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Μια που τέθηκε αυτό το θέμα να κάνω μια ερώτηση, που μου είχε τεθεί παλιότερα. Όταν κάνουμε burning audio cd από mp3. Οι χαμένες συχνότητες επανακτώνται; Πληροφοριακά είχα δώσει αρνητική απάντηση, στηριζόμενος στο ότι τίποτα δε γεννάται εκ του μηδενός. η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το audio cd είναι διαφορετική από αυτή του mp3.όταν καις ένα audio cd τα αρχεία σου απο mp3 μετατρέπονται σε cda.το bit rate στη μορφή cda είναι πολύ μεγαλύτερο απο αυτό του mp3.αυτό δεν σημαίνει ότι "επανακτώνται οι χαμένες συχνότητες".το πως συμβένει αυτό δεν το γνωρίζω...!ελπίζω να σε βοήθησα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 12 Οκτωβρίου 2005 To είπες και μόνος σου στο 1ο post. :D Απο τη στιγμή που το mp3 compression ανήκει στις κατηγορίες συμπίεσης όπου έχουμε μόνιμη απώλεια πληροφορίας δεν μπορείς να επαναφέρεις τις συχνότητες που χάθηκαν γιατί δε γνωρίζει(το nero)την κατάσταση του ψηφιακού σήματος πριν την συμπίεση You are wrong f**ked and overatted... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trolley Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Ευχαριστούμε τον shaman505 για την εμπεριστατωμένη (αν και απρόκλητη) τεχνική ανάλυση - η οποία όμως περιέχει ένα σημαντικό λάθος. Γράφει ο shaman505 : "χωρίς ουσιαστική επίπτωση στην ποιότητα του ψηφοποιημένου ήχου". Αυτό δυστυχώς δεν είναι αλήθεια. Τα mp3 ακούγονται πραγματικά χάλια σε σχέση με το ασυμπίεστο ηχητικό σήμα, κάτι το οποίο ισχύει για τους περισσότερους αλγορίθμους συμπίεσης ηχητικού σήματος. Η διαφορά ποιότητας είναι τόσο αισθητή, ώστε - όπως είναι γνωστό - ο χώρος της συμπίεσης ηχητικού σήματος έχει γίνει πεδίο ισχυρού ανταγωνισμού από όλες τις σχετιζόμενες εταιρείες. Γι' αυτό υπάρχουν τα διάφορα wma, flac, mp4, ra κλπ κλπ. Πέρυσι το καλοκαίρι τα δοκίμασα όλα (όσα μπόρεσα να βρω) και έχω σχηματίσει πλήρη άποψη γι' αυτό το θέμα, ίσως αν υπάρχει ενδιαφέρον κάποια στιγμή θα έπρεπε να κάνουμε ένα άρθρο γύρω από το ζήτημα. Mea Culpa Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
shock Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Για όποιον θέλει λίγο καλύτερη ποιότητα ήχου ας δοκιμάσει το ogg vorbis. Στα αυτιά μου τουλάχιστον έχει πολύ καλύτερη ποιότητα στο ίδιο μέγεθος αρχείου. Αν σώνει και καλά θέλει mp3 ας δοκιμάσει τον LAME encoder. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
opengrave Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Για όποιον θέλει λίγο καλύτερη ποιότητα ήχου ας δοκιμάσει το ogg vorbis. Στα αυτιά μου τουλάχιστον έχει πολύ καλύτερη ποιότητα στο ίδιο μέγεθος αρχείου. Αν σώνει και καλά θέλει mp3 ας δοκιμάσει τον LAME encoder. Πολύ καλό το ogg vorbis θα συμφωνήσω και εγώ. Πιστεύω όμως παιδιά ότι ένα mp3 με LAME αλγόριθμο είναι "επαρκές". Τώρα το επαρκές όπως το καταλαβαίνει κανείς, ανάλογα με το αυτί του. Θα με ενδιέφερε να ανταλλάξουμε απόψεις πάνω σε όλα αυτά τα formats ήχου και συμπίεσης (ποιό συμφέρει, διαφορές, πλεονεκτήμτα, τί ακούει ο καθένας κλπ) μιας και σκέφτομαι εδώ και καιρό να ψηφιοποιήσω τη δισκοθήκη μου. Wow!, μιας και το έχεις ερευνήσει το ζήτημα δεν κάνεις μια αρχή? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Administrator Share Δημοσιευμένο 13 Οκτωβρίου 2005 Wow!' date=' μιας και το έχεις ερευνήσει το ζήτημα δεν κάνεις μια αρχή?[/quote']Τρομερή ιδέα! :wink: Live and let Live. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις