Προς το περιεχόμενο

Διαστάσεις, εντάσεις & απαιτήσεις PA για live


Προτεινόμενες αναρτήσεις

μήπως έχεις κάνα λινκ για κανόνες διαστασιολόγησης για εξοπλισμό (ουσιαστικα ηχεία και ισχύς) που απαιτείται για μικρά και μεγάλα λάιβ, ως προς FOH?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μήπως έχεις κάνα λινκ για κανόνες διαστασιολόγησης για εξοπλισμό (ουσιαστικα ηχεία και ισχύς) που απαιτείται για μικρά και μεγάλα λάιβ, ως προς FOH?

 

δεν εχει τυχει να πεσει στα χερια μου κατι τετοιο. Συνηθως αναλογα με το ηχοσυστημα που εχει επιλεγεί, ο κατασκευαστης δινει τα αναλογα στοιχεια...και πολλες φορες (ειδικα τα τελευταια 10 χρονια που χρησιμοποιουμε line array) και τα εργαλεια (λογισμικο) για την σωστη χρηση των προιοντων τους.

Επισης ενας παραγοντας που δεν εχει τυχει σοβαρης προσοχης εντω στο ελλαντα ειναι οι φυσικες δυσκολιες (ή εστω φυσικοι παραγοντες) που ισχυουν σε καθε χωρο και εχουν να κανουν με το ποσα κιλα αντεχουν τα μηχανηματα ανυψωσης , οι αλυσιδες, τα σημεια δεσιματος κτλπ.

 

Σε γενικες γραμμες πρεπει να υπαρχει η δυνατοτητα τα ακουγεται παντου 100 με 105 dbA μεγιστο (αναλογα με την χωρα και το εαν βρισκεσαι σε ανοιχτο κλειστο χωρο αυτο παιζει λιγο)( το οτι στα μαγαζια ειναι πολλες φορες πολυ πανω απο αυτο το οριο ειναι αλλουνου παπα ευαγγελιο), ετσι με βαση το ηχειο και τον χωρο βγαινει ενα πρωτο συμπερασμα.

 

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μόνο 100-105?

 

στη συναυλία ΝΙΝ στο θέατρο βράχων προ ημερών μήπως ήσουν;

 

καθόμουν στην κερκίδα απέναντι από τη σκηνή και πρέπει αρκετές φορές να ξεπεράστηκαν τα 120... αν κατάλαβα καλά με line arrays...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ημουν, αλλα δεν πιστευω να ηταν 120 dbA και μαλιστα τοσο μακρια εκτος και αν ησουν μπροστα σε κανα delay line (ειλικρινα δε θελω να σε αμβισβητισω, η αποψη μου βασιζεται καθαρα στο οτι 120 dbA ειναι πολυ επωδυνο για πανω απο μερικα δευτερολεπτα)(βεβαια αν μου πεις οτι πονουσαν τα αυτια σου τοτε παω πασσο  :)). Σιγουρα ομως θα ηταν πολυ πανω απο 105 (μαντευω οτι στις snarιες πανω θα ηταν κοντα στα 112-115  :-\) (παλι υπερβολικα δυνατα, με βαση το νομο). Τα "μεγαλα" ηχοσυστηματα εχουν πολυ παραπανω headroom, αλλα 100 με 105 ειναι το νομιμο οριο (αν καποιος ξερει το νομο σωστα, παρακαλω πολυ παραθεστε το).

Οπως ειπα ειναι τελειως αλλο θεμα το γιατι ακουμε πολυ παραπανω απο τα νομιμα ορια σε διαφορους χωρους (καμια φορα ακομα και στα ιδια μας τα σπιτια)

(θα εκανε ωραιο νεο θεμα μια συζητηση των αποψεων ολων μας)(μηπως να αρχισουμε ενα?)

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ decibelόμετρα και μετρητές, μπορείς να υπολογίσεις τι χρειάζεσαι διαβάζοντας τις προδιαγραφές του ηχείου σου.

Αν ας πούμε ένα ηχείο γράφει σαν peak output 137db στο 1μ, τότε υπολογίζεις ότι σε κάθε διπλασιασμό της απόστασης θα έχεις 6db μείωση σε ανοιχτό χώρο και 3db σε κλειστό.

Οπότε στα 2μ θα φτάνουν 131db, στα 4μ 125db, στα 8μ 119db κτλ.

Τώρα αν θυμάμαι καλά, όταν προσθέτεις ένα ηχείο και διπλασιάζεις την ισχύ, τότε κερδίζεις 3db.

Δηλαδή, στο παράδειγμα, αν θέλεις να ακούς 128db (peak!) στα 8μέτρα, θα πρέπει να προσθέσεις άλλα 3 ηχεία.

Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Πάντως στα 15χρόνια που δουλεύω Live, δεν έτυχε να μου λείψει ισχύς παρά μόνο 1-2 φορές τώρα τελευταία που είναι της μόδας τα μικρά line array συστήματα που υποτίθεται ότι ήρθαν να αντικαταστήσουν τα μεγάλα "κουτιά". Τρίχες! ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ decibelόμετρα και μετρητές

 

κακως  :P Βεβαια οχι για να στησεις ηχεια αλλα ειναι καλο να κανεις που και που ενα reality check ειδικα μετα απο μερικες ωρες δουλειας. Εχω απολυτη εμπιστοσυνη στα αυτια μου (ειπε ο κουφος) αλλα βοηθαει και η τεχνολογια. Σιγουρα δεν πρεπει να θεωρηθει λιγοτερο σωστο ή επαγγελματικο η μη χρηση.

 

θα έχεις μείωση  3db σε κλειστό.

 

Αυτο παιζει  :-\  ολα τα αλλα ομως που λες ειναι απολυτα σωστα και ηταν οι βασικες πληροφοριες που ειπα πριν οτι χρειαζονται, πριν απο το στησιμο.

 

Τώρα αν θυμάμαι καλά, όταν προσθέτεις ένα ηχείο και διπλασιάζεις την ισχύ, τότε κερδίζεις 3db.

 

Εκει οπου συναντιουνται τα 2 ηχεια ναι. Συνηθως προσθετεις ηχεια οχι για περισσοτερη ενταση αλλα για να καλυψεις περισσοτερο χωρο. Ενα ηχειο θα επρεπε να εχει αρκετη ενταση για τον χωρο που καλειτε να καλυψει. Για αυτο υπαρχουν χιλιαδες τυποι, σχηματα, μεγεθη και διαφορετικης ισχυος ηχεια.

 

Πάντως στα 15χρόνια που δουλεύω Live, δεν έτυχε να μου λείψει ισχύς παρά μόνο 1-2 φορές τώρα τελευταία που είναι της μόδας τα μικρά line array συστήματα που υποτίθεται ότι ήρθαν να αντικαταστήσουν τα μεγάλα "κουτιά". Τρίχες! ;D

 

Υπαρχουν καλα και ισχυρα μικρα line array αλλα μεχρι ενα σημειο. Εχεις απολυτο δικιο η φυσικη δεν νικιεται. Αλλα το σχημα και το μεγεθος ενος ηχειου ειναι ενδεικτικο και για το που πρεπει να χρησιμοποιηθει  ;) .

 

(οι παραπανω παραθεσεις απο το ποστ σου δεν εχουν να κανουν με εσενα (δεν αντιπαρατιθομαι) απλα ηταν καλες αφορμες για συζητηση)

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν μπορώ να ξέρω με βεβαιότητα πως ήταν 120, πάντως ένα ζεύγος ηχείων κολώνες Hifi δίνει μέγιστο περίπου 110, και στο λάιβ είμαι βέβαιος πως άκουσα εντάσεις που δεν μπορεί να δώσει ένα ζεύγος ηχείων hifi... όπως και σε κάθε λάιβ που έχω ποτέ πάει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν μπορώ να ξέρω με βεβαιότητα πως ήταν 120, πάντως ένα ζεύγος ηχείων κολώνες Hifi δίνει μέγιστο περίπου 110, και στο λάιβ είμαι βέβαιος πως άκουσα εντάσεις που δεν μπορεί να δώσει ένα ζεύγος ηχείων hifi... όπως και σε κάθε λάιβ που έχω ποτέ πάει...

 

Το συχνοτικο περιεχομενο αλλα και η ποσοτητα παραμορφωσης ειναι πολυ σημαντικα στο πως αντιλαμαβανομαστε την ενταση

 

Επισης πιστευω οτι δυσκολα εχεις πιασει τα 110 dbA με το hi-fi εκτος και αν το πιεσες μεχρι εκει που δεν παει.

Η αληθεια ειναι οτι, οτι λεω ερχεται μονο απο την εμπειρια μου στα live και η μονη σιγουρη απαντηση θα ηταν αυτη που θα μας εδινε καποιος που μετρησε με ενα αξιοπιστο οργανο. Οποτε μην το παιρνεις και πολυ τοις μετροιτης.

 

Και να μην ξεχασω να σου υπενθυμισω οτι τα 110 απο τα 120 dbA (εξαιτιας της λογαριθμικοτητας του μεγεθους), ειναι τεραστια διαφορα.

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Gdevelek, πιθανότατα άκουσες "βρώμικο" γκάζι από το pa και περισσότερο σε μεσαιοπρίμες συχνότητες όπου είναι ευαίσθητο το αυτί.

Έχεις ακούσει κόρνες (ηχεία "παρέλασης") να σου ματώνουν τα αυτιά? :o ;D)

Όταν το αυτί "τρώει" τετράγωνη κυματομορφή από την παραμόρφωση και ειδικά στις μεσαιοπρίμες συχνότητες όπου είναι και πιο ευαίσθητο, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν ;D

 

Το hi-fi του σπιτιού πάντα έχει πολύ χαμηλότερη παραμόρφωση από τα pa συστήματα.

 

Έχω ένα παροπλισμένο ζεύγος ηχείων Apogee csm-2 με το οποίο μπορούσες να συζητάς άνετα με τον διπλανό σου την ώρα που αυτό έπαιζε στο "τέρμα". Καθαρή ενέργεια!

 

@Odeon-mastering

Σε σχέση με το reality-check, στο live όσο περνάει η ώρα και "κουράζεται" το αυτί, το να κάνεις οποιοδήποτε τσεκ για να ανταπεξέλθεις δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα γιατί το ίδιο και ίσως περισσότερο κουράζονται και τα αυτιά των ακροατών.

Έτσι οι ρυθμίσεις που κάνεις στην διάρκεια της ώρας του show έχουν υποσυνείδητα και την έννοια της προστασίας του μηχανισμού ακοής (του δικού μας και του κοινού).

Τουλάχιστον εγώ πάντα "ακούω" το thresold των δικών μου αυτιών (που προστατεύω σαν τα ..μάτια μου) και επιδρώ στο eq και στο level ανάλογα.

Έτσι συνειδητά αλλά και υποσυνείδητα, ο ήχος αλλάζει στην διάρκεια του χρόνου για να ακολουθήσει και την φυσιολογική φθορά του αυτιού λόγω κούρασης, έτσι η χρήση οποιασδήποτε τεχνολογίας που δεν λαμβάνει υπόψιν της αυτό το δεδομένο, ίσως προκαλούσε μεγαλύτερο κακό παρά καλό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρω απολυτα λογικο αυτο που μου λες. Μονο που εγω δεν πειραζω τα Eq μου γιατι βασιζομαι στην αρχικη εκτιμηση που εκανα οταν ημουν ακομη ξεκουραστος και βασικα χρησιμοποιω τα Εq οχι τοσο για "ομορφια" αλλα κυριως για διορθωση "λαθων" του χωρου και του συστηματος.

Το Reality Check μου χρειαζεται περισσοτερο σε περιπτωσεις οπου οι νομοι τηρουνται...δηλαδη σε αλλες χωρες (λολ). Επισης πολλες φορες οταν βρισκομαi να δουλευω monitor μ' αρεσει να πηγαινω διπλα στους μουσικους/τραγουδιστες και να τους δειχνω το πραγματικα ποσο δυνατα ειναι το ηχειο τους...(η φατσα που παιρνουν ειναι ανεκτιμητη). Ισως ακομα μια χρηση βρισκεται στο σεταρισμα των sub ωστε να ερθουν συμφασικα με τα mιd-high οπως και οταν ελεγχουμε την ενταση ωστε να ειναι οσο το δυνατον ιδια σε ολο τον συναυλιακο χωρο...και ειδικα αμεσως μετα τα delay, αλλα δεν θελω να επεκταθω.

Οπως και στις γνωστες συζητησεις για τα RTA ετσι και εδω δεν θεωρω λαθος την μη χρηση και θεωρω οτι η χρηση τους πρεπει να γινεται ορθολογικα και ποτε να μην αντικαθιστουν τα αυτια μας.

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου