orpheasm Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2009 Έκανα μια live πολυκάναλη ηχογράφηση σε ένα αμφιθέατρο για πτυχιακή εργασία και θέλω να κάνω overdubs στο studio για να διορθώσω κάποια μέρη.Έχω χρησιμοποιήσει γενικά close miking τεχνική αλλά έχω και ένα AKG414 για μπουζούκι και τζουρά που πιάνει και τα άλλα όργανα αρκετά.Τα όργανα που ηχογράφησα είναι: 3 φωνές, 2 ακουστικές κιθάρες, 2 ηλεκτρικές κιθάρες,μπουζούκι,τζουρά,μπάσσο καχόν και μπεντίρ.Έχετε να προτείνετε τεχνικές ώστε να προσομοιώσω τον ήχο του live στα overdubs?μία σκέψη είναι να βάλω monitor στο studio την ώρα της ηχογράφησης και φυσικά να χρησιμοποιήσω τους ίδιους ενισχυτές-μικρόφωνα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
haryy Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 Γεια χαρά, είναι μέρος της άσκησης αυτό( ???) ή απλώς θέλεις εσύ να διορθώσεις αυτά τα λάθη? Συνήθως στις ζωντανές ηχογραφήσεις αποφεύγονται τα overdubs για τους λόγους που ανέφερες και εσύ αλλά και για να διατηρηθεί ακέραιο το live του πράγματος (αν αρχίζεις να το πειράζεις δεν είναι live πια). Βέβαια εσύ ξέρεις αν είναι τόσο σημαντικά λάθη που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την βαθμολογία σου.. Πέρα από αυτά, δοκίμασε να κάνεις αυτό που λες, απλώς βάλε και την ένταση των ενισχυτών ίδια (φαντάζομαι ότι θα ήταν αρκετή) γιατί και αυτό είναι σημαντικό, κάνε μετά μερικά τεστ και προσπάθησε να φέρεις το eq από τον ενισχυτή πρώτα όσο μπορείς (και αλλάζοντας την τοποθέτηση του μικροφώνου) To spill δεν νομίζω ότι είναι σημαντικός παράγοντας εκτός αν οι ενισχυτές έπαιζαν σε μεγάλη ένταση και θες ψηλά στο Mix το akg που είπες. Εκεί ίσως χρειαστείς editing. Αν τελικά βάλεις Monitor θα πρέπει να θυμάσαι τι ακριβώς πέρναγε από εκεί για τον εκάστοτε μουσικό που θα κάνεις Overdub (ή άκου solo το όργανο που θα κάνεις overdub, άκου τι άλλο ακούγεται και πέρνα το στο Monitor την ώρα του Overdub ώστε να ταιριάξεις το φυσικό ambience της διαρροής. Δύσκολα πράγματα αυτά πάντως, αν υπάρχει κάτι ευκολότερο να προτείνει κανείς... http://www.facebook.com/timelessrecordingstudio Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Vaggelis_Revolted Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 Από προσωπική εμπειρία, νομίζω πως πολύ δύσκολα θα καταφέρεις κάτι τέτοιο. Φαντάσου ότι ηχογραφούσαμε στο studio, μετακινήθηκαν κάποια μαξιλαράκια που είχαμε βάλει για τις αντιχήσεις κτλ στους ενισχυτές, και ο ήχος άλλαξε δραματικά. Ύστερα από πολλές πολλές προσπάθειες, ξαναγράψαμε το υλικό από την αρχή. Και όλα αυτά σε ελεγχόμενες συνθήκες studio, με απόλυτη ησυχία. Σε ένα Live υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες, και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ταλαιπωρηθείς πάρα πολύ.. Εκτός και αν απλά το "πειράξεις" με edit στο ήδη υπάρχον υλικό!?! Καλή τύχη! www.youtube.com/channel/UCelzEAB-vToaDU1y4jeUQpg www.facebook.com/groups/garagevibe/ www.facebook.com/revoltedmasses http://vaggelisrevolted.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
orpheasm Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 OP Share Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.Το θέμα της πτυχιακής είναι τα overdubs σε live ηχογραφήσεις οπότε μ'αυτό θα πρέπει να ασχοληθώ και δυστυχώς δεν έχω βρει βιβλιογραφία για το θέμα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
haryy Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 17 Ιουνίου 2009 Δοκίμασε και το Izotope rx το οποίο είναι αρκετά sophisticated audio restoration πρόγραμμα και μπορείς να το δουλέψεις "ανάποδα" ως εξής: Μπορείς να μαρκάρεις μέσα από το πρόγραμμα τα σημεία του take που ακούγεται το λάθος (εννοώ την κυματομορφή) και μετά το μαρκαρισμένο μπορείς να του κάνεις ένα είδος gain χωρίς να πειράζεται το background! To έχω κάνει με αρκετά καλά αποτελέσματα παλιότερα σε μια άσκηση του Harilatron εδώ στο noiz. Έτσι μπορείς να γράψεις solo το κάθε όργανο που θέλεις σε άλλο κανάλι προσέχοντας τα άλλα που είπες (ίδιο ενισχυτή, μικρόφωνο κλπ) και στο κανονικό κανάλι την ίδια στιγμή να παίζει μόνο το background. Δοκίμασέ το ίσως σου κάνει απόλυτα τη δουλειά που θέλεις. http://www.facebook.com/timelessrecordingstudio Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
vassilisAFP Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Καλησπέρα σε όλους. Θα ξεκινήσω συμφωνώντας πως πρόκειται για δύσκολη έως και αδύνατη την εξάλειψη του overdubbing κυρίως σε live ηχογραφήσεις όπως και η συγκεκριμένη.Συμφωνώ και με τις λύσεις που έδωσαν όσοι απάντησαν μέχρι τώρα με μόνη εξαίρεση στο κομμάτι που περιγράφει ο haryy για τον έλεγχο του gain με την μέθοδο του μαρκαρίσματος μέσα από κάποιο πρόγραμμα. Αυτό εγκυμονεί κινδύνους γιατί μπορεί να καταστρέψει τις δυναμικές και να μπερδέψει την εικόνα της ηχογράφησης.Εξάλλου είναι αρκετά χρονοβόρο να μπεί κανείς σ'αυτή την διαδικασία αλλά ακόμα και αν μπεί και αποφασίσει να την παρατήσει νωρίς είτε γιατί τον πιέζει ο χρόνος,είτε γιατί κουράστηκε ή οτιδήποτε άλλο τότε είναι σαφές πως μόνο ζημιά θα έχει προστεθεί στο ηχογράφημα από άποψη δυναμικών. 'Εγώ με την σειρά μου, θα προσθέσω την δικιά μου προσέγγιση σε τέτοιου είδους περιπτώσεις. Αφού έχουμε τελειώσει με όλες τις τεχνικές που ανέφεραν οι φίλοι μας για να προσομοιώσουμε τον ήχο του live με τον ήχο του studio είτε με τα μικρόφωνα μας είτε με τους ενισχυτές μας πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε με τον χώρο της ηχογράφησης, δηλαδή με το να δώσουμε την αίσθηση ότι όλα συνέβησαν την ίδια χρονική στιγμή και ότι δεν υπήρξε κανένα overdubbing ποτέ. Μπαίνουμε λοιπόν στην διαδικασία: 1/ να μην διορθώσουμε "χειροκίνητα" κανένα gain stage. 2/ Να προσθέσουμε έναν ενιαίο χώρο σε όλη την ηχογράφηση. Βάζοντας reverb επιδιώκουμε να ενώσουμε και τον ήχο του live αλλά και των καναλιών που προσθέσαμε στο studio σε έναν κοινό χώρο ώστε να πάρουμε την αίσθηση πως όλα συνέβησαν ταυτόχρονα. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι το τι reverb θα διαλέξουμε διότι οι περιορισμοί που προκύπτουν από την ανάγκη να το προσθέσουμε σε ένα full mix είναι πολύ περισσότεροι από το αν θα βάζαμε reverb αποκλειστικά σε ένα μόνο κανάλι. ( όπως είναι φυσικό) . Εάν η ηχογράφηση είναι dry τότε τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Αν όμως έχει reverb με μεγάλο χρόνο, ( decay ) τότε το να προσθέσουμε και μείς κάτι που θα το σκεπάσει είναι σχεδόν αδύνατο. Αυτό που μπορούμε όμως να κάνουμε είναι από ένα izotope, ή κάτι παρόμοιο, να χρησιμοποιήσουμε το mastering reverb το οποίο από μόνο του μπορεί να κάνει πιο smooth τις δυναμικές της ηχογράφησης και ταυτόχρονα να δώσει ένα πιο roomy ήχο αλλά πάντα με τον κίνδυνο η ηχογράφηση να ακουστεί "κουτί" ( boxy sound ). Αν έχουμε κάποιο πολύ καλό εξωτερικό reverb και πάντα με πρόγραμμα χωρίς pre delay τότε ίσως μπορέσουμε να προσθέσουμε περισσότερο decay στην ηχογράφηση. Πάντα όμως με το high pass filter ανοιχτό έτσι ώστε να μην αφήνει να περάσει τόσο πολύ decay στην χαμηλή περιοχή. Εγώ το κάνω με ένα lexicon pcm 91. Οι φθηνές συσκευές γενικά που αποτυγχάνουν να αποδίδουν ρεαλιστικά την χαμηλή περιοχή ή έχουν πολύ σκληρό περιεχόμενο στις υψηλές συχνότητες είναι ακατάλληλες για αυτή την χρήση. Η μόνη περίπτωση που δοκίμασα στο παρελθόν έχοντας μία πολυκάναλη ηχογράφηση κυριολεκτικά βουτηγμένη μέσα στο βάθος, δίχως αυτό να μπερδεύει την εικόνα ήταν το 480 όπου ήταν και η μοναδική περίπτωση που είχα κάποιο ποσοστό pre delay. Πάντως η πιο φθηνή λύση, εάν δεν υπάρχει καλο εξωτερικό reverb είναι κάτι σαν αυτό που κάνει το izotope με ένα μικρό room που απλώς τοποθετεί τα πάντα στον ίδιο χώρο, χωρίς καθόλου pre delay όμως. Εάν δεν έχουνε πολλές χαμηλές συχνότητες η μπότα και το μπάσο ειδικά, μπορείς να το αφήσεις και full range σε κάποιες περιπτώσεις.Ταιριάζει πολύ σε jazz ηχογραφήσεις. Ελπίζω να βοήθησα περισσότερο από όσο σας μπέρδεψα διότι αυτή η περίπτωση ούτως ή άλλως είναι ένα μπέρδεμα! Εννοώ δηλαδή ότι καλό θα ήταν αυτά τα προβλήματα να μην υπήρχαν αρχής εξαρχής, και να είχε αποφευχθεί το overdubbing γενικότερα. Τα μπάσα τρώνε τα λεφτά,τα πρίμα τρώνε τ'αυτιά! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
haryy Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Δεν είπα να μαρκάρει τις δυναμικές μέσα από κάποιο "cubase", το izotope rx διαβάζει την κυματομορφή και μέσα σε αυτό την μαρκάρεις στο σημείο του λάθους, όπου και μπορείς να πετύχεις το αντίστροφο από ότι συμβαίνει συνήθως σε ένα πρόγραμμα αποθορυβοποίησης: αντί να χαμηλώσεις το background (θόρυβο), μπορείς να χαμηλώσεις το foreground. Έτσι ο φίλος θα μπορεί να "σβήσει" το λάθος στο κανάλι αλλά το background spill να μείνει (όχι ανέπαφο) ώστε να του δώσει την δυνατότητα να διορθώσει το λάθος σε άλλο κανάλι και να το μπλεντάρει πια με το background κανάλι. Έτσι θα έχει πετύχει τον σκοπό του. http://www.facebook.com/timelessrecordingstudio Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Kako_Skyli Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Στο live @ budokan των dream theater στο κομματι instrumentley υπαρχει η δυνατοτητα να επιλεξεις angle ωστε να δειχνει τον μπασσιστα (john myung). Αν παρατηρησετε κανει ενα τραγικο λαθος σε ενα σημειο (νομιζω στο dance of eternity) και μαζι με αυτο ακολουθει και ενα slide το οποιο ενω στο βιντεο υπαρχει στην πραγματικοτητα δεν ακουγεται... Οι διορθωσεις σε πολυκαναλες απο live ειναι εφικτες αρκει να εισαι λιγακι ευριματικος... πχ στην περιπτωση των dream theater ακουστικα.. δεν φαινεται τπτ.. ε σε συνδιασμο ομως με το video το καταλαβαινεις.. Εαν ειναι οργανο, εχω δει περιπτωσεις οπου γραφουν ολοκληρο απο την αρχη το οργανο (πχ μπασσο κιθαρα, πληκτρα...). Εαν δεν ειναι εφικτο να εχεις ηχο που να μοιαζει αρκετα με το original. Παρολα αυτα μπορεις να εκμεταλευτεις μερη... πχ να το refrain να εχει ενα μονο λαθος και εσυ να το κανεις ενα overdub ολοκληρο, οπου θα κανεις ενα σταδιακο crossfade μεχρι το σημειο του λαθους και μετα να ξαναπερασεις στο original... το αυτι ειναι χαζο.. ουτε που θα το καταλαβει... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
vassilisAFP Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Δεν είπα να μαρκάρει τις δυναμικές μέσα από κάποιο "cubase", το izotope rx διαβάζει την κυματομορφή και μέσα σε αυτό την μαρκάρεις στο σημείο του λάθους, όπου και μπορείς να πετύχεις το αντίστροφο από ότι συμβαίνει συνήθως σε ένα πρόγραμμα αποθορυβοποίησης: αντί να χαμηλώσεις το background (θόρυβο), μπορείς να χαμηλώσεις το foreground. Έτσι ο φίλος θα μπορεί να "σβήσει" το λάθος στο κανάλι αλλά το background spill να μείνει (όχι ανέπαφο) ώστε να του δώσει την δυνατότητα να διορθώσει το λάθος σε άλλο κανάλι και να το μπλεντάρει πια με το background κανάλι. Έτσι θα έχει πετύχει τον σκοπό του. Δεν έχω δοκιμάσει το RX αλλά έτσι όπως τα λες πρέπει να δουλεύει.Το τσεκάρω αμέσως... :) Τα μπάσα τρώνε τα λεφτά,τα πρίμα τρώνε τ'αυτιά! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
haryy Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2009 Δεν είναι εύκολο όμως, δυστηχώς. Πειραματίσου με το spectral repair και δες στο help file τη λειτουργία του http://www.facebook.com/timelessrecordingstudio Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση