Προς το περιεχόμενο

"Szasz's theory on open modality" - Θησαυρος γνωσης ή χασιμο χρονου?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ωραία φαίνονται όλα αυτά. Βέβαια εγώ ξέρω να παίζω μονο power chords κι αυτες από ταμπλατουρα (δεν ξέρω καν πώς λέγονται  ???)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με τη βοηθεια του Τable 1 θα κατακτησω τον κοσμο!  ;D

 

Τοσο καιρω ηθελα  μια μελωδια που να εκφραζει "Εxtroverted esteem" και απο πανω μια συγχορδια που να ειναι "Fortified Introversion". Tωρα πια κανενα προβλημα!

*Παει να συμβουλευτει το Table 1*

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία φαίνονται όλα αυτά. Βέβαια εγώ ξέρω να παίζω μονο power chords κι αυτες από ταμπλατουρα (δεν ξέρω καν πώς λέγονται  ???)

Ετσι δικε μου! Να βρεθουμε να τζαμαρουμε καμια φορα, θα βγαλουμε τρελο avant garde  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ετσι δικε μου! Να βρεθουμε να τζαμαρουμε καμια φορα, θα βγαλουμε τρελο avant garde  ;D

 

Φανταζεσαi τζαμ με τον Szasz? "E, oχι ,οχι ετσι, το κανεις λαθος, κοιτα το διαγραμμα, δεν βλεπεις, διαβασες το βιβλιο μου πριν ερθεις?"  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξ'αλλου ο μέγας Miles είχε πει το 60 ότι η ντο ματζόρε θα έπρεπε να ήταν η σολ ματζόρε και το αντίστροφο...πόσο σοφό....

 

Nαι εννοουσε πως η λυδικη κλιμακα (ματζορε με #4) ειναι η "αληθινη" ματζορε και ειναι ηδη επιλυμενη (η απουσια τεταρτης παιζει σημαντικοτατο ρολο σ'αυτο). Η "παραδοσιακη" ματζορε ειναι διαρκως σε 'φαση επιλυσης' που την καθιστα και περισσοτερο κινητικη μελωδικα και φιλικη σε αρμονικη συδοδεια. Αυτος ειναι ενας σημανικος, εκ των υστερων, λογος που την ακους πολυ περισσοτερο απ'τη λυδικη (εκτος αμα μενεις Ισλανδια..).

Βεβαια ολα αυτα δεν τα σκεφτηκε ο Miles, αλλα τα συμμεριστηκε απ'τον George Russell και την θεωρια του "Lydian chromatic concept of Tonal organization" (βασικα προσφερει ενα συστημα θεωρησης των τονικων μουσικων φορμων μεσα απ'τη λυδικη κλιμακα, πως εμεις λιγο πολυ τα συγκρινουμε ολα με την ματζορε?) και που ετεθη σε ισχυ με το "A kind of Blue". Aλλου παπα ευαγγελιο βεβαια ολα αυτα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nαι εννοουσε πως η λυδικη κλιμακα (ματζορε με #4) ειναι η "αληθινη" ματζορε και ειναι ηδη επιλυμενη (η απουσια τεταρτης παιζει σημαντικοτατο ρολο σ'αυτο). Η "παραδοσιακη" ματζορε ειναι διαρκως σε 'φαση επιλυσης' που την καθιστα και περισσοτερο κινητικη μελωδικα και φιλικη σε αρμονικη συδοδεια. Αυτος ειναι ενας σημανικος, εκ των υστερων, λογος που την ακους πολυ περισσοτερο απ'τη λυδικη (εκτος αμα μενεις Ισλανδια..).

Βεβαια ολα αυτα δεν τα σκεφτηκε ο Miles, αλλα τα συμμεριστηκε απ'τον George Russell και την θεωρια του "Lydian chromatic concept of Tonal organization" (βασικα προσφερει ενα συστημα θεωρησης των τονικων μουσικων φορμων μεσα απ'τη λυδικη κλιμακα, πως εμεις λιγο πολυ τα συγκρινουμε ολα με την ματζορε?) και που ετεθη σε ισχυ με το "A kind of Blue". Aλλου παπα ευαγγελιο βεβαια ολα αυτα...

 

Κατά κάποιο τρόπο είναι σωστά όλα αυτά.

 

Αλλά νομίζω ότι ο κύριος λόγος που το είπε ο Miles είναι επειδή η 11η (4η στην ουσία) δεν είναι αποδεκτή προέκταση σε μιά συγχορδία maj πχ Cmaj7 γιατί σχηματίζει διάφωνο διάστημα 2ης μικρής με βασική νότα της συγχορδίας που είναι η Ε.

 

Αντί γιαυτό λοιπόν χρησιμοποιείται η #11 (F#). Δηλ. Cmaj7#11 (Lydian). Έτσι ακουστικά γίνεται αποδεκτή η προέκταση - δεν ενοχλεί. Αν λοιπόν η μείζονα κλίμακα είχε εξ'αρχής #4 δεν θα είχε καμμία νότα προς αποφυγή.

 

Τώρα, αν o Russell τα βλέπει όλα Lydian, ο Pat Martino τα βλέπει Dorian, δικαίωμα τους. Το πως φτάνει ο κάθε ένας στη πηγή είναι προσωπική επιλογή. Η ουσία είναι να φτάσεις. Για μένα η αρχή όλων και το μέτρο σύγκρισης είναι η μείζονα κλίμακα...

 

Πάντως το βιβλίο του Russell παρα είναι πολύπλοκο και θέλει έτη μελέτης για αφομείωση.

 

Όταν όμως κάποιος θέλει να "εξηγήσει" καποια θέματα μεσα στη μουσική έξω από τον απλό παραδοσιακό και δοκιμασμένο τρόπο αναγκάζεται να γίνεται άκρως πολύπλοκος. Ο Russell με τη δαιδαλώδη επιχειρηματολογία του, ο Pat Martino με τα διαγράμματα με τα σχήματα-αστέρια κτλ

 

Είναι σα να θες να πας Αθήνα-Λαμία μέσω...Καλαμάτας. Εγώ πάντως στο σχολέιο έμαθα ότι ο συντομότερος δρόμος μεταξύ 2 σημείων είναι η ευθεία....

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά 1 ερώτηση μόνο:

 

Έχετε σπουδάσει μουσική ή απλά το ψάχνατε στην πορεία και τα μάθατε? Γιατί εγώ παίζω πιάνο (σε ωδείο 7 χρόνια και μετα αυτοδίδακτος) και κιθάρα κυρίως συγχορδίες, και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω ΓΡΙ απο αυτά που λέτε! Μου χαλάτε την φιλαυτία(!) μου και τώρα θα τα βάψω μαύρα και θα παίζω μόνο μελωδίες με το δεξί χέρι  :(

 

Υ.Γ. Θα μου πείτε: "Ρε τσομπάν' εδώ δεν ξέρεις τι σημαίνουν οι αριθμοί πίσω απο τις συγχορδίες και θες να μάθεις και αυτά?" και δίκιο θα 'χετε, απλώς just wondering...

 

Υ.Γ2. Τουλάχιστον μπορείτε να με κατατοπίσετε που να ανατρέξω μπας κ καταλάβω τπτ? Γιατί έχω μείνει στον Hanon και στις μείζονες και τις ελάσσονες, και ούτε καν ξέρω αν είμαι σε καλό δρόμο ή όχι!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τουλάχιστον μπορείτε να με κατατοπίσετε που να ανατρέξω μπας κ καταλάβω τπτ? Γιατί έχω μείνει στον Hanon και στις μείζονες και τις ελάσσονες, και ούτε καν ξέρω αν είμαι σε καλό δρόμο ή όχι!

 

Οποιοδήποτε βιβλίο σύγχρονης αρμονίας θα σε κατατοπίσει αρκετά έται ώστε να μη σου φαίνονται...κινέζικα όλα αυτά.

 

(Αν και ΟΟΟΟΛΑ ΑΥΤΑ τα έχουν πάιξει οι κλασσικοί......anyway....μην το αναλύσουμε τώρα).

 

Έχετε σπουδάσει μουσική?

 

Θα σε παρακαλέσω να προσέχεις τις εκφράεις σου στο νοιζ... ;D ;D ;Dείναι κάποιες λέξεις που απαγορεύονται εδώ μέσα φίλος...μπορείς να ρωτήσεις τους mods ποιές είναι αυτές.... ;D ;D ;D

 

ααααααα...θα'σκαγα αν δε το'λεγα... ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υ.Γ2. Τουλάχιστον μπορείτε να με κατατοπίσετε που να ανατρέξω μπας κ καταλάβω τπτ?

 

Στα "λεξικα".  ;D

 

Αυτα που λεγονται δεν ειναι ασυναρτητα απο αυτα που ακουγονται. Η διαφορα των "ψαγμενων" ειναι μονο στο οτι ισως εχουν μια καλυτερη πιθανοτητα στο να συννενοηθουν και να εκφραστουν. Κυριως στο να συννενοηθουν. Ολοι "καταλαβαινουμε" τη μουσικη σε πρωτογενες επιπεδο, ως συνολο. Αναλυοντας τα κομματια δεν ειναι εγγυηση οτι θα καταφερεις να τα ξαναενωσεις ή να τα συνδυασεις με εντελως διαφορετικο τροπο, αλλα ειναι ενα βημα προς τα μπρος.

 

Εχετε τα ματια σας ανοιχτα, και τα αφτια σας ανοιχτοτερα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου