Προς το περιεχόμενο

"Szasz's theory on open modality" - Θησαυρος γνωσης ή χασιμο χρονου?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

'Επεσα' τυχαια σε ενα σαιτ με τιτλο "A theory on open modality" πριν απο λιγο καιρο και αν και αρκετα πυκνογραφημενο και δυσκολοχωνευτο, φαινεται να εχει αρκετες ενδιαφερουσες ιδεες οσων αφορα τη μελωδια και την αρμονια.

 

Για οσους ενδιαφερεστε οριστε το σαϊτ: http://www.afn.org/~afn54096/mus-theor/home.html. Kαλο ξενυχτι!  ;D

 

Θα ηθελα να σταθω στα διαφορα modes και στις "εγκενεις" αρμονιες τους, οπως υποστηριζει ο συγγραφεας, Emery Szasz, και φαινεται στον παρακατω πινακα.

 

Modes         Harmonies

 

Lydian          Secondal

Ionian          Tertian

Mixolydian     Quatral

Dorian          Quintal

Aeolian         Sextal

Phrygian       Septal

Locrian         Octal

 

Και εξηγει γιατι αυτη τη στιγμη υπαρχει ανεπτυγμενη αρμονια μονο για τις Ionian και Αeolian (major & minor) καθως στηριζονται στις τριαδικες συγχορδιες και τα παραγωγα τους. Μου φαινεται πως εχει 'ψωμι' αυτη η οπτικη.

 

Αλλη μια θεωρια με αμφιβολη πρακτικη αξια? Ολοκληρωμενο "συστημα" που θα μπορουσε να προσφερει οφελη στη δημιουργια avant garde μουσικης, και να "εξηγει" την ηδη υπαρχουσα?

 

Οι σκεψεις σας.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μα τον Τουτατη... Αν δεν είχα χρόνο να κλικάρω στην τύχη δε θα το έβρισκα το θρεντ! ;D

 

Το ερώτημα παραμένει: Πώς συνδέετε ο Δωρικός τρόπος με την Quintal harmony (5ες), ή ο Μιξολύδιος με την quartal (4ες); Η εγκένεια θα έπρεπε να βγαίνει απο τους ίδιους τους τρόπους και δε μπορώ, αυτή τη στιγμή, να σκεφτώ κάποια σχέση αρκετά ισχυρή.

 

Αν μιλούσε για βαθμίδες, θα το δεχόμουνα αμέσως (το αναφέρει και ο Persicetti) αλλά, τώρα πάει να συνδέσει δύο σημεία που είναι αρκετά διαφορετικά και άσχετα μεταξύ τους. Γιατι μιλάει σε επίπεδο τρόπου και όχι μελωδίας. Είμαι πολύ σίγουρος ότι θα μπορούσα να φτιάξω ένα κομμάτι σε Λυδικό τρόπο, που να ΦΩΝΑΖΕΙ quartal harmony, άρα;

 

Όσον αφορά το ότι υπάρχει ανεπτυγμένη αρμονία μόνο σε μειζ. ελλ. τρόπους, λογικό είναι λογο Δυτικής μουσικής, αλλά υπάρχουν ΤΟΣΟΙ άλλοι τρόποι για chord formation, που τα πράγματα έχουν αλλάξει πάρα πολύ! Και φυσικά η δυτική μουσική έχει φύγει απο τις βαθμίδες και άλλες κλασσικές ιδέες.

 

Avant Garde μουσική πάντως, σε σχέση με την τεχνική αυτή, ΔΕ θα βγεί με την καμμία. Θέλει πολύ ψωμί και πολύ θεωρητικό υπόβαθρο (σε κοινωνικό/πολιτιστικό/αισθητικο επίπεδο) για να μιλάς για avant Garde όχι απλά μια θεωρία των 10 σελίδων. ;)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μονο το ποστ σου διαβασα και με επιασε πονοκεφαλος, αν ανοιξω και το λινκ με βλεπω να υπνοβατω και να βαζω φωτια στις κιθαρες μου αποψε  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα πάντως μου μοιάζει σαν μια παραλλαγή της θεωρίας της αρμονίας του Piston που αφορά τρόπους.

Ναι, δεν είναι ότι δεν γίνεται αυτό που λέει, απλά αυτός το ερμηνεύει έτσι.

Μάλλον αυτός προσπαθεί να κάνει ανάποδα τη διαδικασία, δηλαδή να πάει πίσω την quintal και quartal αρμονία ιστορικά, καθώς λέγεται ότι ξεκινά από την αρχαιοελληνική "συμφωνία" και "συλλαβή".

 

 

:D..::Christabel Etheriel::..:D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα πάντως μου μοιάζει σαν μια παραλλαγή της θεωρίας της αρμονίας του Piston που αφορά τρόπους.

 

Δεν τον γνωριζω αλλα θα τον ψαξω, θενξ.

 

Παντως, ξεκαθαρα κ. Szasz δεν ειχε ανακαλυψει το excel. Mια βολτα απ'τα "Tables" θα σας πεισει ;D

 

Kαι οι οροι που χρησιμοποιει για να περιγραψει μελωδικες κινησεις και τυπους συγχορδιων με πονοκεφαλιαζουν.  :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο τύπος αυτό που λέει στην ουσία είναι το γνωστό - ότι ο Lydian είναι ο πιό bright mode από όλους επειδή περιέχει το #4 και σε σχέση με τον Ionian ακούγεται πιο "major" - αν μπορεούμε να το πούμε αυτό...και στον αντίποδα ο Locrian με τη μαυρίλα του και όλες τις υφέσεις...

 

Εξ'αλλου ο μέγας Miles είχε πει το 60 ότι η ντο ματζόρε θα έπρεπε να ήταν η σολ ματζόρε και το αντίστροφο...πόσο σοφό....

 

Σε αυτό που διαφωνώ κάθετα είναι περί quartal και quintal harmony. Οι όποιες συγχορδίες που χρησιμοποιούνται -κατασκευάζονται με αυτούς τους τρόπους, δεν έχουν χαρακτήρα major ή minor και αφήνουν ενα χαρακτήρα "suspended".

 

Οι "jazz μουσικοί που χρησιμοποιούν quartal και quintal harmony σε mixolydian πολύ συχνά" είναι γιατί γουστάρουν τη συγκεκριμένη κλίμακα περισσότερο λόγω dominant χαρακτήρα...θα έλεγα ότι μπορεί να πέσει ανάλογη αρμονία και σε Phrygian με τα ίδια ενδιαφέροντα αποτελέσματα...

 

Αυτό που κάνει ένα mode να ακούγεται με συγκεκριμένο ηχόχρωμα είναι τα διαστήματα που σχηματίζουν οι νότες του με το bass ή τη βασική συγχορδία που υπάρχει απο κάτω για χαλί - αρμονία

 

Αυτό είναι γιαυτό που ρωτάει γαι τι κάνει ένα mode bright ή dark...περισσότερα μικρά και ελαττωμένα διαστήματα - περισσότερο "σκοτεινός" ο τρόπος και το αντίστροφο

 

Ενδιαφέροντα αυτά που λέει - χάσιμο δεν είναι σίγουρα, αλλά κάπου μπλέκεται το αυγό και η κότα

 

Γιατί εξάλλου οποιαδήποτε στιγμή αλλάζει μια συγχορδία "αυστηρώς θεωριτικά" αλλάζει και ο τρόπος - νομίζω;;;;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου