Προς το περιεχόμενο

ρυθμική αγωγή


Προτεινόμενες αναρτήσεις

απευθύνομαι στους μουσικά καταρτισμένους για να μου λύσουν μια απορία:

άκουγα ένα κομάτι - ηλεκτρονικής - μουσικής στο οποίο φαινόταν ότι δεν μπορούσε κάποιος να "κρατήσει" το ρυθμό (με ένα μετρονόμο ας πούμε). Επιταχυνόταν και επιβράδυνε "ο χρόνος" οχι βαθμιαία, φαινόταν επίσης ότι το κάθε όργανο είχε το δικό του ρυθμό και η ντράμς δεν ακολουθούσε ούτε έδινε το ρυθμό.

Κάτι τέτοιο -της απουσίας ας το πω της χρονικής αγωγής- έχω παρατηρήσει και σε αυτοσχεδιασμούς τραγουδιού φλαμένκο, φαντάζομαι θα υπάρχουν και σε άλλα είδη μουσικής.

Η ερώτησή μου είναι αν υπάρχουν όντως μουσικές στις οποίες "δεν υπάρχει" ρυθμός (δηλαδή, αν χρειαζόταν ας πούμε κάποιος να την γράψει αυτή τη μουσική πως θα το έκανε?)

Ζητώ χίλια συγνώμη για τις αδόκιμες λέξεις/εκφράσεις απόρροια της ασχετοσύνης μου, ελπίζω να έγινα λίγο κατανοητή και να βρεθεί κάποιος να μου απαντήσει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλοί ήταν αυτοί που κάνανε πειράματα με τη ρυθμική αγωγή.

 

Οι γνώσεις μου είναι περιοριμένες στη "συγκεκριμμένη" μουσική, και ας μου συγχωρεθούν/διορθωθούν τα τυχον λάθη μου.

 

Μπορεί να αντιμετώπισες το φαινόμενο της πολυρυθμίας ή και της παντελούς έλλειψης ρυθμού.

 

Στη μεν περίπτωση, κάθε μουσικό όργανο έχει ενα δικό του μέτρο (πχ. 9/8, 3/4, 12/4) και πορεύεται μέσα στο κομμάτι. Πολλοί είναι οι ηλεκτρονικοί που το κάνουν αυτό σαν τους plaid (που είδαμε πρόσφατα). Πολλοί λαοί, αφρικάνικης προελέυσεως ή ταυτότητας, επίσης έχουν ιυοθετήσει την πολυρυθμία στα τραγούδια τους και τους χορούς τους.

 

Η άλλη περίπτωση είναι η παντελλής έλλειψη ρυθμού (tempo και μέτρου).

Αυτό το "είδος" είναι πολύ αρχαίο και έχει να κάνει με την επικέντρωση του ενδιαφέροντος στον ήχο ή στο περιεχόμενο των λεχθέντων ή αυτών που τραγουδιούνται. Παραδείγματα έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλά, απο το digideridoo που παίζαν οι ιθαγενείς της αυστραλίας, μέχρι τα πειράματα πάνω στον ήχο του milton babbit και τον brian eno με την abient μουσική.

 

Τώρα, τεχνικά να γίνει κάτι τέτοιο είναι πολύ εύκολο. Ξεχνάς το μετρονόμο και το quantize και γράφεις.

 

Φιλικά

 

Terumi

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τεχνικά εύκολο είναι αλλά για προσπάθησε σε έναν drumer ή σε έναν μπασίστα (γενικά στο rhythm section μίας μπάντας) να τους πεις να παίζουν "άχρονα". Είναι σαν να λες σε έναν τραγουδιστή που έχει μάθει να τραγουδάει σωστά, να τραγουδήσει φάλτσα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστά, ειδικά σε πολυκάναλη ηχογράφηση όπου γράφει ο καθένας μόνος του, πρέπει να είναι άθλιο για έναν ντράμερ ν' ακούει τα τύμπανα να πέφτουν σε άσχετα σημεία... ίσως σε τζαμάρισμα όλης της μπάντας να καλυτερεύει το πράγμα.

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναί,όταν σπουδάσεις μουσική, αποκτάς metronome και quantize. Αν ασχοληθείς και άλλο, ίσως να αποκτήσεις key editor και vst instruments.

 

Να γίνει είπα, οχι να παιχθεί.

 

Φιλικά

 

Terumi

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην ξεχνάτε όμως και τις περιπτώσεις όπου υπάρχει αρυθμία επιδή απλά κάποιος είναι αρυθμος. Εχω ακούσει πολλους dj να κάνουν αλλαγές η και ακόμα να αυτοσχεδιάζουν πάνω στα κομμάτια εντελώς άρυθμα, κατι για το οποιο πρέπει να ντρέπονται γιατί στην ουσία κατά 70% μόνο ρυθμός ειναι η κοινοτυπη ηλεκτρονικη μουσικη.

Απο την αλλή ομως πιστευω οτι γενικά ο κόσμος δίσκολα δεχετε διαφορετικα πραγματα απο τα 4/4 και 3/4. Ας μην ξεχνάμε οτι οι Αμέρικανοι διωχνανε τους μαυρους απο τις εκλησιαστικες μπαντες γιατι τους θεωρουσαν αρυθμους ενω στην ουσια αυτοι έπεζαν σε ρυθμους που τωρα οι δυτικοι ονομαζουν swing...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολλες φορες σε καποια κομμάτια συγχρονης κυρίως μουσικής ακούγονται κάποιες "αρυθμίες" ενω στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι.'Οταν σε ενα μέτρο πχ 4/4 συνηχούν ας πούμε όγδοα με δέκατα έκτα ταυτόχρονα με τρίηχα ο εγκέφαλος ενος μη "εκπαιδευμένου" μπορει να μπερδευτει και να το λάβει σαν αρυθμία.Δοκιμάστε επίσεις σε εναν midi editon να γράψετε 2 μετρα σε 4/4.Στο ενα μέτρο χρησιμοποιήστε όγδοα και στο άλλο τρίηχα τετάρτων.Θα φανεί σαν να αλλάζει το μέτρο και η ταχύτητα ενώ δεν είναι έτσι. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...
πολλες φορες σε καποια κομμάτια συγχρονης κυρίως μουσικής ακούγονται κάποιες "αρυθμίες" ενω στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι.'Οταν σε ενα μέτρο πχ 4/4 συνηχούν ας πούμε όγδοα με δέκατα έκτα ταυτόχρονα με τρίηχα ο εγκέφαλος ενος μη "εκπαιδευμένου" μπορει να μπερδευτει και να το λάβει σαν αρυθμία.Δοκιμάστε επίσεις σε εναν midi editon να γράψετε 2 μετρα σε 4/4.Στο ενα μέτρο χρησιμοποιήστε όγδοα και στο άλλο τρίηχα τετάρτων.Θα φανεί σαν να αλλάζει το μέτρο και η ταχύτητα ενώ δεν είναι έτσι. :wink:

Και μπορεί να συμπέσει και με αλλαγή του tempo οπότε χάνεται η μπάλα ακόμα περισσότερο στούς μή έμπειρους.

 

Επίσης υπάρχει και μια άλλη κατηγορία τραγουδιών όπου η κηθάρα παίζει 7/8 το μπάσσο 6/8 και τα τύμπανα 5/8 και φυσικά όλα αυτά έχουν ένα κοινό σημείο αρχής και ένα σημείο τέλους όπου συτμπίπτουν για να προκύψει η όποια αλλάγη - μετάβαση σε ένα νέο θέμα.

 

Υπάρχει τέλος και ένας αγγλικός όρος που δεν μπορώ να βρώ τον αντίστοιχο ελληνικο για τα τύμπανα αλλά όμος σίγορα θα υπάρχει κάτι τέτοιο και τα τα υπόλοιπα μουσικά όργανα, ο οποίος λέγεται loose phrasing.

Αυτό σημαίνει χαλαρό παίξημο και όχι "σφιχτα" δεμένο με το μετρονόμο παίξημο. Παραπέμπω στο video του Weckl - Next Step για περισσοτερα. Εκεί απλά υπάρχει στην παρτιτούρα ένα fill in section και ο μουσικός αυτοσχεδιάζει και ο αυτοσχεδιασμός δεν είναι πάντα υποχρεωτικά να συμπεφτει με το μετρονόμο σε κάποια σημεία. Σιγουρα όμως δεν πρέπει να ισοπεδοθει η έννοια του ρυθμού και να καταργηθεί ο μετρονόμος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

mhpos ayto to komati poy akoyses einai future Jazz? mhpos Squarepusher? giati exw akoysei ena komati toy kai akoygete kapos etsi.

drums deftera kai mpaso trita, sorry paidia mousikh paidia den exw, aytodidaxtos eimai, ala kai pali, kati tetio den moy xalaei to ayti. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε Maxo,

 

Τέτοια παραδείγματα έχω ακούσει σε πολλά στύλ μουσικής. Και σε Progressive Rock, και σε free jazz και σε fusion.

 

Απλά οι ορίζντες δεν σταματάνε στο σφιχτό παίξημο με βάση την παρτιτούρα. Απλά συμβαίνει πολλές φορές επίσης η παρτιτούρα να αποτελεί απλά έναν οδηγό για το πως θα πορευτεί ένα όργανο μέσα σε ένα θέμα.

 

Το ότι δεν σε ενοχλεί κάτι τέτοιο, είναι πολύ καλό και η συμβουλή μου είναι να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάποιες θεωριτικές γνώσεις που σίγουρα θα σε βοηθήσουν όπως βοηθήσαν όλους τις έχουν άν φυσικά έχεις το χρόνο.

 

Φιλικά

Σταμάτης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου