Guru nikodemos Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Guru Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Λοιπόν πάντα μου άρεσαν αυτά τα θέματα στα recording forums γιατί κατά βάση έχουν όλα τα συστατικά της σωστής ιντερνετικής ψυχαγωγίας ;D ;D ;D δηλαδή χρήσιμη ανταλαγή απόψεων και τεχνικών αλλά και τροφή για τις αισθήσεις (κλιπάκια και "hot" φωτογραφίες από διαφορετικά set up). Ξέρω βέβαια πως η κουβέντα έχει γίνει πολλές φορές εδώ στο νόιζ, αλλά σκέφτηκα ότι θα μπορούσε να γίνει λίγο πιο οργανωμένα και συγκεντρωτικά (δηλαδή από επιλογή χώρου και κιθάρας/ενισχυτή έως μικρόφωνα, τοποθέτηση, signal chain, επεξεργασία κλπ). :) Έτσι θα μπορούσε ο καθένας να περιγράψει το ή τα ιδανικά recording set up που έχει στην κατοχή του ή απλά έχει κατά καιρούς χρησιμοποιήσει με επιτυχία, να περιγράψει με λεπτομέρεια το σύνολο του signal chain (από τον χώρο έως το AD ;D) και φυσικά αν θέλει να μοιραστεί και κάποια ιδιαίτερα ή εξωτικά tips & tricks που πιθανόν έχει συναντήσει ή αξιοποιήσει ο ίδιος. Θα μπορούσαμε πιθανότατα να χωρίσουμε και την προσέγγιση μας σε υποκατηγορίες πχ clean el.guitars, overdriven el.guitars, metal el.guitars κλπ κλπ Εννοείται πως θα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν η συζήτηση συνοδέυεται από slutty οπτικοακουστικό υλικό ;) Στήστε λοιπόν ενισχυτές και μικρόφωνα, πατήστε το rec, βγάλτε και 2-3 φωτό και πιάστε το πληκτρολόγιο....είμαι σίγουρος ότι όλοι θα ανακαλύψουμε ενδιαφέρουσες ιδέες και προσεγγίσεις για να δοκιμάσουμε και πιθανόν να προσθέσουμε στο "οπλοστάσιο" μας. :) check my websitehttps://www.mixingnik.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 χρησιμοποιω 3 τροπους: τις περισσοτερες φορες οταν γραφω mono τοποθετω δυο δυναμικα πλαϊ-πλαϊ στο κεντρο του μεγαφωνου κολητα στη γρυλια,αυτος ο τροπος δινει εναν γεματο "bread & butter" ηχο,τοσο στα καθαρα οσο και στα βρωμικα & "ταιριαζει με ολα".Τα αγαπημενα μου μικροφωνα για αυτη τη δουλεια ειναι το Senheiser 421 & το EV R20 αν μπορω να τα βρω αλλοιως στο σπιτι ενα 57αρι που εχω απο το 79 & ενα Ε906 κανουν μια χαρα δουλεια.το σημαντικοτερο εδω ειναι να βαλουμε τα μικροφωνα οσο το δυνατον πιο κοντα μεταξυ τους και στην ιδια αποσταση απο το μεγαφωνο για να μην εχουμε ακυρωσεις φασης.Αν τα βαλουμε ετσι εχουμε μηδενικες ακυρωσεις. μερικες φορες αντικαθιστω το 57αρι με ενα ribbon αν θελω πιο "ζεστο" ηχο. παντα οταν μιξαρω βαζω ΚΑΙ τα δυο καναλια ΜΑΖΙ με την ιδια ρυθμιση panning (συνηθως ενα 20%-30% δεξια) οταν θελω να προσθεσω "χωρο" (κατι που ΠΟΛΥ σπανια κανω μια και δεν μου αρεσει ιδιαιτερα ο ηχος αυτος προσθετω ενα condenser mic ενα μετρο περιπου μακρια απο το κεντρο του μεγαφωνου. συνηθως τα μικροφωνα τα περναω απο εναν καλο προενισχυτη (στο σπιτι χρησιμοποιω εναν παλιο στερεο TL) οταν γραφω στερεο (κυριως καθαρους ηχους με πολλα εφε) χρησιμοποιω ενα ribbon η ενα πυκνωτικο στον εναν ενισχυτη & ενα ribbon στον αλλον περιπου 5-10 εκατοστα απο το κεντρο του μεγαφωνου & φυσικα παναρω το σημα 100% δεξια και αριστερα τελος αν βαριεμαι πολυ βαζω connect stereo την TONELAB SE μου και βγαζω τον ιδιο περιπου ηχου σε 1 λεπτο & χωρις κουραση... ;D ;D www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
jmone Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 αν και έχω γράψει με πολλά μικρόφωνα και με πολλούς τρόπους μόνο ένας έβγαλε τον πιο γεμάτο ήχο και τον πιο κοντινό σ αυτό που άκουγες μπροστά απ την καμπίνα βάζουμε ένα sm57 off axis και ένα beta 57 στο κέντρο πάνω στο ίδιο μεγάφωνο γράφουμε και τα panάρουμε μαζί σαν να ήταν μόνο ένα mic μετά γράφουμε άλλο ένα take με τα mic panαρισμένα στην άλλη μεριά (πχ L/R) ΑΛΛΑ το on axis πλέον το βγάζουμε εκτός του κέντρου και αν είμαστε μερακλήδες κάνουμε και άλλο ένα take που παίζει χαμηλά στο κέντρο με το ενα mic στο κέντρο και το κολλητά δίπλα του και να κοιτάει απ την αντίθετη πλευρά έτσι δηλαδή αποκεί και πέρα ένας άλλος καλός τρόπος είναι sm57 ένα d112 (δουλεύει πολύ καλά και μόνο του) και ένα ribbon λίγο πιο μακρυά ή ένα πυκνωτικό (με το 57 και το 112 στο κέντρο δίπλα δίπλα είμαστε οκ) και πάλι παναρισμένα μαζί τα mic του κάθε take αυτά από μένα ;) ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
longshadow Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Ωραίο θέμα και ωραίες απαντήσεις αλλά............clips anyone??... ;) (Νίκο, φοβερό το πατούμενο!!... ;D ;D).. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru nikodemos Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 OP Guru Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Εγώ θα ξεκινήσω με μια γενικότατη περιγραφή της λογικής μου στην ηχογράφηση ηλ.κιθάρας.... Εννοείται πως βασικότατο κομμάτι της όλης διαδικασίας είναι η επιλογή του ενισχυτή, του ηχείου αλλά και του χώρου που πιθανότατα αποτελεί το perfect match ανά περίσταση (κιθαρίστα - κιθάρα - στυλ).Δεν θα αναφερθώ τώρα σε συγκεκριμένους ενισχυτές αλλά επιφυλάσομαι για αργότερα, συνοδεία ηχητικών ντοκουμεντων ;D ;D ;D Σε γενικές γραμμές στα πιο "σκληρά" ηχοχρώματα μου αρέσει η επιλογή των high gain valve heads που βασίζονται στην λογική "JCM900 on steroids" ;) συνοδευόμενη από τα άνετα και πλούσια χαμηλά μιας 4x12" καμπίνας...σε ότι αφορά τις 4 x12" αν και μου αρέσει ο ήχος των slanted ηχείων στον χώρο, παρ'όλα αυτά τις βρίσκω αρκετά πιο προβληματικές (ειδικά σε ένα multimic set up) από τις "ίσιες" 4 x 12" κυριώς λόγω της ανεξέλεγκτης διασποράς και ανακλάσεων στον χώρο. Γενικά σε αυτά τα σκληρά ηχοχρώματα προτιμώ αρκετά έως πολύ "στεγνό" και ανυπαρκτο χώρο, συνεπώς η επιλογή ενός σχετικά "νεκρού" booth είναι βασική....αντίθετα σε πιο indie αλλά και "καθαρά" ηχοχρώματα προτιμώ την καμπίνα σε ένα αρκετά ζωντανό χώρο με έντονη παρουσία. Εννοείται πως σε αυτές τις indie και alt rock καταστάσεις προτιμώ την λογική που έχουν οι "φεντερίζοντες" ( ;D) ενισχυτές και τα 10ιντσα μεγάφωνα ή βέβαια κάτι σε JTM45 :) .... Σε όλες τις περιπτώσεις πάντως είναι πολύ σημαντική η θέση της καμπίνας στον χώρο. Ετσι όταν επιθυμώ ένα πιο σφιχτό χαμηλοσυχνοτικό περιεχόμενο συνήθως τοποθετώ το ηχείο σε μια γωνία (πλάτη) με ικανοποιητική απορόφηση στις υψηλότερες περιοχές επιτρέπωντας ένα bass build up ελεγχόμενο από την απόσταση αλλά και από την ένταση. Αντίθετα όταν ο στόχος είναι η διατήρηση της δυναμικής και συχνοτικής κίνησης του συνδυασμου ενισχυτής-χώρος στο ακέραιο τότε φέρνω την καμπίνα προς το μέσο ενός πιο ζωντανού χώρου. Σε ότι αφορά τα μικρόφωνα, την επιλογή και την θέση τους θα πρέπει να ομολογήσω πως είμαι φαν των multimic καταστάσεων αν και σχεδόν ποτέ δεν θεωρώ δεδομένο πως θα χρησιμοποιήσω όλα τα tracks που γράφω. Σε ότι αφορά την επιλογή των μικροφώνων συνήθως και εγώ δεν παρεκλίνω από τον συνδυασμό δυναμικού-πυκνωτικού ή ribbon-πυκνωτικού αλλά ομολογώ πως δοκιμάζω άπειρους συνδυασμούς μοντέλων έχωντας βέβαια κάποιες βασικές προτιμήσεις (πχ TLM193 & sm57 ή U87 & Woodpecker ή C414 & sm57 κλπ) αλλά πολλές φορές τείνω και προς τα στέρεο ζευγάρια (πχ 2 x Oktava Lomo σε A-B διάταξη 80εκ. με 1μ. μπροστά στην καμπίνα). Αυτό που σίγουρα δεν είναι βασική μου επιλογή είναι η χρήση tube LDC μικροφώνων για κοντινή τοποθέτηση στην καμπίνα. Αντίθετα είναι η πρώτη μου επιλογή όταν πρόκειται να χρησιμοποιήσω και καποιο μακρινό και βαριά κομπρεσαρισμένο room mic και ειδικά τα M147 & Mojave MA200 τα οποία είναι πραγματικά μικρόφωνα με χαρακτήρα. Ααααα επίσης τρελαίνομαι για ορισμένα φτηνιάρικά κινέζικα ribbon....πραγματικά όμως...μπορούν να δώσουν τρομερά αποτελέσματα σε πολλές περιπτώσεις. Σε ότι αφορά την τοποθέτηση θα πρέπει να πω πως γενικά μου αρέσει να πειραματίζομαι και να ξανα-ανακαλύπτω τις καθιερωμένες επιλογές στο θέμα αλλά και να πειραματίζομαι πέρα και γύρω από αυτές σόρρυ για την περίεργη αίσθηση του χώρου στις φωτό αλλά ο καλλιτέχνης υπερίσχυσε και πάλι μέσα μου ;D ;D ;D Γενικά θα πρέπει να πω πως για εμένα η έννοια διαφορά φάσης δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι κακό αλλά αντίθετα όταν κάποιος το κατανοήσει ως φαινόμενο και επίδραση μπορεί να το χρησιμοποιήσει υπέρ του (και υπέρ του αποτελέσματος). Επίσης γενικά δεν μου αρέσει να "μιξάρω" διαφορετικά μικρόφωνα στο ίδιο στέρεο bus (με το ίδιο panning) παρά μόνο σε ελάχιστες εξαιρέσεις ενώ γενικότερα μου αρέσει το wide stereo spread. Όπως επίσης μου αρέσει και το double & triple tracking με έντονα αντεστραμένες στερεοφωνίες κλπ κλπ γενικά μου αρέσει να αντιμετωπίζω σχεδόν κάθε take σαν στερεοφωνικό ηχητικό περιεχόμενο, όπως δηλαδή το ακούω και μέσα στον χώρο (απλά από διαφορετικές και πολλές φορές περίεργες θέσεις ;D) Σε ότι αφορά το signal chain βασικό ρόλο παίζει η επιλογή του κατάλληλου preamp ανά περίσταση (αν και γενικά έχω καταλήξει πως τα GreatRiver είναι τρομερός σύντροφος για 57άρια και τα JLMTG500 για ribbon, όπως και το A Design MP1 με το U87.....τα υπόλοιπα "παίζουν" ανά περίσταση) Γενικά δεν πιστεύω σε στανταρισμένες λύσεις αλλά στην μοναδικότητα της κάθε περίπτωσης και στην δοκιμή, στην δοκιμή και την δοκιμή ;D ;D ;D Παρ'όλα αυτά αυτό που επιδιώκω στο matching προενισχυτή-μικροφώνου είναι το να τονίσω ή να αμβλύνω κατά περίσταση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δεύτερου (με βάση το transient responce, την συχνοτική συμπεριφορά, το clipping κλπ κλπ). Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει και για τα υπόλοιπα στάδια της επεξεργασίας (eq,compression αν βέβαια υπάρχουν). Αλλά περισσότερα για αυτά (αλλά και σχετικά με τοποθέτηση και τους συνδυασμούς της φωτό) αργότερα με αναλυτικά signal chains, κλιπάκια και επιπλέον οπτικό υλικό. :) check my websitehttps://www.mixingnik.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Administrator Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Ωραίο θέμα! Εγώ έχω καταλήξει στις απλούστερες των λύσεων, αφού δουλεύω σε μη μονωμένους χώρους αρκετά χρόνια τώρα. Σε γενικές γραμμές δεν μου έχει σταθεί καθόλου δύσκολο να βγάλω καλό ήχο στηνοντας ένα καλό μικρόφωνο φωνής μπροστά στο μεγάφωνο και συνήθως με κάποια κλήση, ανάλογα με το μεγάφωνο, ειδικά για τις προσωπικές μου ανάγκες. Ενα AKG 414 με τον ενισχυτή να παίζει σε ανθρώπινη ένταση με βολεύει μια χαρά. Ακρίβό μικρόφωνο θα μου πείς... Σωστά. Αλλά αυτό που με βολεύει περισσότερο είναι ο ευέλικτος ενισχυτής. Δηλαδή επειδή όλη αυτη η αλυσιδα ηχογράφησης συνήθως προσθέτει και αφαιρεί σε κάποια σημεία του φάσματος, αν μπορώ να πετύχω τον ήχο που θέλω με το EQ του ενισχυτή και ότι άλλο προσφέρει για επίδραση στην χροιά του, το μόνο που μένει πλέον είναι να πάρω όσο πιό πιστά γίνεται το σήμα στην "ταινία". Και αυτό γίνεται με ένα συνήθως ακριβό μικρόφωνο κοντά στην πηγή για να μη παίρνει και τον ακατέργαστο "χώρο". Προσωπικά είμαι της άποψης ότι για ένα home studio ένα all around καλό μικρόφωνο εξυπηρετεί στις περισσότερες των περιπτώσεων και αξίζει τα λεφτά του. Ολα αυτά τα παραπάνω αφορούν εμένα και το προσωπικό μου κιθαριστικό στιλ, που μετά από πολλούς πειρματισμούς κατέληξα ότι με εξυπηρετούν. Είμαι σίγουρος όμως ότι δεν ψάχνουμε όλοι το ίδιο δισκοπότηρο. 1 Live and let Live. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Kako_Skyli Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Εγω προσωπικα εχω μια πιο απλη προσεγγιση η οποια λειτουργει για ολα τα setup για ολα τα ειδη και γενικοτερα σε οποιαδιποτε περιπτωση!! Συστατικα: 1 κιθαριστας με τον εξοπλισμο του (κιθαρες πεταλια ενισχυτες κλπ) 1 βοηθος 1 σετ headphones για τον βοηθο 3 mics (2 condenser 1 dynamic) Εκτελεση: Στηνουμε τον κιθαριστα με τον εξοπλισμο του... αν δεν εχει ο ιδιος τον ηχο του που πρεπει να ακουγεται με το αυτι τελεια, τοτε του τον φτιαχνουμε εμεις εαν μπορουμε η καποιος κιθαριστας φιλος εμπιστοσυνης. Αφου τελειωσουμε με τον κιθαριστα, προσθετουμε τον βοηθο με τα ακουστικα και ενα δυναμικο και του λεμε να σαρωσει το ηχειο του ενισχυτη αργα με το mic μεχρι να μας δωσει ικανοποιητικο ηχο στο control και μολις δεσει το πραγμα, παταμε το talkback και λεμε στο βοηθο ok! Στην συνεχεια επαναλαμβανουμε την διαδικασια και με το πυκνοτικο. Aφου ολοκληρωθει η διαδικασια τοτε βαζουμε το βοηθο να μεταφερει το δευτερο condenser mic σε καποιο σημειο του χωρου σε αποσταση μεγαλυτερη της κρισημης αποστασης και τον βαζουμε να σαρωσει ξανα τον χωρο εως οτου δεσει ξανα το πραγμα! Στην συνεχεια ελεγχουμε πιο απο τα near mics μας αρεσει (condenser or dynamic) και αφαιρουμε το mic που δε μας αρεσει η το βαζουμε στο πισω μερος της καμπινας σε περιπτωση που μπορει να δεσει, να το προσθεσουμε στο μιγμα... αφου δεσουν ολα τα υλικα... ψηνουμε το session και σερβιρουμε με ενα καλο groove! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
longshadow Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 30 Μαΐου 2009 Νικόδημε that was very nice!!... ;) Θυμήθηκα τώρα όμως ενα mic που είχε αναφέρει ο SF πριν απο κάμποσους μήνες...(heil pr-30) Είχε πει οτι ήταν το καλύτερο για close miking που έχει ακούσει ποτέ! Τώρα όμως δεν το είδα πουθενά μέσα στις πρώτες επιλογές του... Άλλαξες γνώμη Νίκο για το συγκεκριμένο , ή απλά παρέλειψες να το αναφέρεις? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru nikodemos Δημοσιευμένο 31 Μαΐου 2009 OP Guru Share Δημοσιευμένο 31 Μαΐου 2009 Το Heil (αλλά το PR-40) ψήνομαι και εγώ πολύ άσχημα να το ακούσω από πρώτο χέρι....έχω την εντύπωση (από δείγματα ενός PR-40 που μου έχουν στείλει δίπλα σε ένα MD441) ότι είναι πάρα πολύ κοντά στην λογική των RE20, SM7 & MD441 αλλά πολύ πολύ πιο φθηνό. Και αν και οφτόπικ ψήνομαι πιο πολύ να το ακούσω σε kick drum. Yameth έχεις κάποια ιδιαίτερη προτίμηση ανάμεσα στις εκδόσεις του 414? Οι περισσότεροι που γνωρίζω προτιμούν τις transformerless εκδοχές του (τουλάχιστον στις 2 τελευταίες εκδόσεις του UL & XL) αλλά εγώ αντίθετα τις βρίσκω υπερβολικά "σκληρές" και με υπερτονισμένα ψηλά μεσαία, σε αντίθεση με τα ULS & XLS τα οποία έχουν πολύ πιο flat response και σίγουρα πιο allaround χαρακτήρα. Προσωπικά θεωρώ το XLS πολύ καλή επιλογή, και όχι ιδιαίτερα ακριβή. check my websitehttps://www.mixingnik.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 31 Μαΐου 2009 Administrator Share Δημοσιευμένο 31 Μαΐου 2009 Θα συμφωνήσω μαζί σου στη διαφορά των 414. Εγώ προτιμώ και έχω το ULS, και σε γενικές γραμμές είμαι φαν των πιστών μικροφώνων (Ιδανικά θα έγραφα τα πάντα με μικρόφωνα μικρου διαφράγματος όπως τα Brüel & Kjær ;D ή άντε να ξεπέσω σε DPA. ;D ). Επίσης χρησιμοποιώ το Beyer MC 740N που θεωρώ εξαίρετο για φωνή αλλά και το AKG 451 όταν θέλω μικρού διαφράγματος απόκριση σε γήινες τιμές. Πάντως η περίπτωση των ribbon όπως το Royer R-121 είναι ταμαμ, αν θες να βγάλεις όγκο στην κιθάρα και ίσως, λέω ίσως... μπει στα μελοντικά μου σχέδια αγοράς. Live and let Live. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση