Προς το περιεχόμενο

Δημιουργία Χώρου και Βάθους στην μίξη...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα στην ομάδα του noiz!!

Γενικά ειμαι καινούργιος στο άθλημα και ενω εχω διαβασει καποια άρθρα σχετικά με το θέμα αυτό δυσκολευομαι να δημιουργήσω χώρο για ολες τις συχνότητες ::)..

π.χ το μπαμ της μπότας δν ξεχωρίζει ικανοποιητικα αν και στ eq του μπάσου εχω μειωσει τις συχνότητες της μποτας..το ταμπούρο επισης.

Οι κιθάρες αν και παναρισμενες δν μ δινουν την αισθηση να αγαλιαζουν τα drums..Καταλαβαινω οτι το βάθος μπορει να παιξει καθοριστικο ρολο στην βελτιωση της μιξης αν χρησιμοποιηθει σωστα και να την καταστρεψει οταν χρησιμοποιειται λαθος..οπως καταλαβαινετε θα ηθελα να ακουσω τις συμβουλες σας :)..

 

ευχαριστω προκαταβολικα

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζοντας μια συνταγή μαγειρικής, που γράφει : "βάζουμε 10 γρ. αλάτι και 25γρ. βούτηρο...", όσες φορές κι αν το κάνεις έτσι ακριβώς, μάλλον δεν θα σε ενθουσιάσει το γευστικό αποτέλεσμα πλήρως. Ενώ ξέρεις τι πρέπει να βάλεις και πόσο, η τελειοποίηση θα έρθει μετά από πολλές πολλές προσπάθειες, όταν ξεκολήσεις από την σελίδα του κειμένου και μπεις στην ουσία της γεύσης, του μυαλού και της αίσθησης. Τότε θα καταλάβεις, ότι ίσως τα 10 γρ. αλάτι πχ. δεν αρκεί απλά να τα βάλεις αλλά ίσως μάλλον πρέπει να τα σκορπίσεις κάπως, ή να βάλεις 12 ή 9 ή να τα ρίξεις μ'εναν τρόπο που θα κάνει την διαφορά. Ο καλός ο μάγειρας, έχει χρόνια να ανοίξει τσελεμεντέ και μόνο που βλέπει το χρώμα μιας τυχαίας ντομάτας, ξέρει τι θα κάνει με αυτήν και πότε. Συνέχισε το μαγείρεμα, είσαι στον σωστό δρόμο. Ξέρεις όσα χρειάζονταιι. Βρες τον τρόπο και την σωστή δόση, και πάνω από όλα διάλεγε πάντα καλές πρώτες ύλες για το φαγητό που θες να φτιάξεις.

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή η απάντηση ταιριάζει με το sig σου... όλα είναι ατμός  :P

 

 

Κάτι πιο πρακτικό είναι να δεις από κοντά το real deal. Αν δε μπορείς, δες κάποιο σχετικό dvd όπως το mixing with the pros. Πάρε και ένα link από το youtube, αν και προφανώς το dvd έχει καλύτερο ήχο.

 

http://www.youtube.com/watch?v=7EdxJ8wpT_0&feature=PlayList&p=30B4B4A8F6ECC910&index=0

 

Στα video links του youtube έχει και τη συνέχεια οπότε άνοιξέ το σε ξεχωριστό παράθυρο και καλό σκάλωμα!

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις συμβουλές!!

Θα βλέπω Βέφα στα πρωινάδικα και θα κατεβάσω και το dvd σιγουρα ;D..Προφανώς το καλύτερο είναι να δοκιμάζεις πράγματα στις μίξεις σου καθως είναι, οπως έχω καταλάβει διαβάζοντας το forum, πολύ υποκειμενικό και στην κρίση του καθενός τι αποτελεί μια όμορφη συνταγη..Οπότε ψάχνεις να βρείς τι σου αρέσει. :)

 

Μπορείτε ρε παιδες να μ εξηγήσετε ,αν είναι εφικτό, που πειραματιζόμαστε???

Εννοώ στα tracks ή στα bus που δημιουργούμε??

 

Υπάρχει κατι σαν τελικό bus που πηγαίνουν όλα, και εκεί πραγματοποιείται το τελευταίο στάδιο της μίξης μας?? ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν και είμαι ο πιο ειδικός στο θέμα, αλλά here's my 2 cents...

Κατ'αρχήν, δεν πιστεύω να υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος να κάνεις οποιαδήποτε -και όσα- tracks να "κάτσουν" καλά σε μία μίξη. Δεν πιστεύω να μπορεί κανείς να "πατικώσει" 5 μέρη που να παίζουν στις ίδιες ακριβώς θεμέλιες συχνότητες και με παρόμιο αρμονικό περιεχόμενο -πίτα στα εφέ- και να περιμένει να ακούγονται όλα τέλεια! Εκτός αν είσαι τρελό ταλέντο-φαινόμενο!!!

 

Επίσης, δεν είναι πάντα δυνατό -όσο λιτές κι'αν είναι οι μίξεις σου- να μην υπάρχουν 2 μέρη που να μοιράζονται τον ίδιο συχνοτικά χώρο. Σε τέτοιες περιπτώσεις έχω παρατηρήσει ότι υπάρχει συνήθως μια "μαγική" θέση στο fader του ενός ή του άλλου track που +/- μισό db κάνει τρελή διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα, και μπορεί να κρύψει ή να φέρει μπροστά το track. Προφανώς είναι το όριο κάποιου masking effect. Έχε στο νου σου αυτές τις τιμές καθώς με περαιτέρω επεξεργασία (ακόμα και με λίγο eq) ίσως ανέβουν οι στάθμες στα τρακς οπότε να πρέπει να ξαναπροσαρμόσεις τα faders στο καινούργιο σημείο.

 

Ειδικά για την περίπτωση μπότα-μπάσο (αν και δεν ξέρω κατά πόσο εφαρμόζεται αυτό σε μη ηλεκτρονικά είδη μουσικής) υπάρχει και η χρήση του sidechain compressor. Και δεν χρειάζεται να "σκύβεις" τελείως το μπάσο, πάλι μερικά db μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά, και χωρίς το αυτί να καταλαβαίνει κάτι περίεργο. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα tracks αν έχεις όρεξη για πειράματα. :)

 

Επίσης -αυτό κάπου το διάβασα- για να μην μπουκώνεις τον ήχο με τα εφφέ, δοκίμασε να κόβεις κάποιες συχνότητες πριν τις στείλεις σε insert (edit: insert?! send ήθελα να πω) εφέ που βαραίνουν τον ήχο. Πχ. αν έχεις ήδη 2 μέρη που παίζουν κυρίως στα 500Ηz με 2ΚHz, δοκίμασε να κόψεις με highpass τα πάντα κάτω από 2Khz πριν τα στείλεις π.χ. σε reverb ή delay. Ή πχ. να κόψεις με band reject μια μικρή περιοχή που ίσως παίζει ένα άλλο track (κυρίως τις θεμέλιους της φράσης του). Ίσως το αποτέλεσμα του εφέ να μην "χάνει" πολύ και ο ήχος να μένει πιο καθαρός στην περιοχή του ενδιαφέροντος.

 

Να σημειώσω ότι ασχολούμαι με ηλεκτρονική μουσική μόνο, οπότε αυτά μπορώ να τα κάνω εύκολα στο daw. Αν μιξάρεις χωρίς υπολογιστή, ίσως να είναι λίγο δυσκολότερη η διαδικασία. Εγώ συνήθως ξεκινάω το approach μου στη μίξη, προσπαθώντας να βρω ένα μιξ που όλα τα tracks να είναι ομοιόμορφα σε στάθμη, χωρίς κάποιο να χάνεται ή να τονίζεται ιδιαίτερα, και από'κει και πέρα -και με αυτό το μιξ σαν αναφορά και ανάλογα με την κίνηση του κομματιού- προσπαθώ με τα ανάλογα boost/cut (+/- 1 2 db) στα faders να φέρνω την "προσοχή" εκεί που θέλω.

Ο σκοπός θα πρέπει να είναι -φαντάζομαι- να καταλήξεις με ένα mixdown όπου όλα τα tracks θα είναι ευδιάκριτα στο αυτί, και θα τραβάνε την ανάλογη προσοχή το καθένα, σε μια δεδομένη στιγμή. Αν βλέπεις ότι κάποιο track δεν προσφέρει και πολλά συνολικά στο κομμάτι, ή ότι χάνεται ό,τι κι'αν έχεις δοκιμάσει, ίσως η καλύτερη λύση θα είναι να το βγάλεις τελείως. Καλύτερα 3 μέρη που να έχουν κάτι να "πουν" μουσικά, παρά 10 μούσκεμα στα εφέ που να ακούγονται σαν σκέτη φλυαρία. Αν πάλι οι ήχοι σου δεν "κολλάνε" με τίποτα, ίσως να διαλέγεις και "λάθος" ήχους απ'την αρχή. Όλα παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

you are really helping infectme247!! ;)

Ευχαριστώ!! Μου λύθηκαν αρκετά "σκαλώματα"..

Όσο για τ μπάσο..άκου πως το γράφω..(και περιμένω να ακουστεί και καλά.. ::)

 

γράφω ένα track με την κιθάρα με έναν καθαρό ήχο.του ρίχνω ένα pitch schift μια οκτάβα κατω..

και μετά επιλέγω ήχο μπάσου απο το guitar rig 3..ειναι εντελώς κουλό αυτό που κάνω?? :D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γράφω ένα track με την κιθάρα με έναν καθαρό ήχο.του ρίχνω ένα pitch schift μια οκτάβα κατω..

και μετά επιλέγω ήχο μπάσου απο το guitar rig 3..ειναι εντελώς κουλό αυτό που κάνω?? :D

 

Δυστυχώς είμαι τελείως άσχετος στο πώς να βγάλω καλό ήχο από κιθάρα/μπάσο, οπότε καλύτερα να σε βοηθήσει κάποιος άλλος με αυτό. Το Guitar Rig δε, μόνο ακουστά το έχω... :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ.. ευχαριστώ και πάλι :)..

Κάποιο αλάνι του noiz μπορεί να μπεί πως γράφω μπάσο αν δεν έχω.. ???

Yπάρχουν πολλοί τρόποι, από φτηνοί έως ακριβοί, για τσάμπα δεν ξέρω

1) Midi Keyboard και Trilogy.

2) Midi Keyboard και πάρα πολλά synths έχουν ήχους μπάσου

3) Guitar Rig 3, έχει ήχους μπάσου

4) Roland Gr20...ότι πρέπει για κιθαρίστες

Διαλέγεις (πληρώνεις) και πέρνεις

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου