Προς το περιεχόμενο

Μειξάρετε και κερδίστε - Η ώρα της κρίσης!



Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το συγκεκριμενο κομματι το μιξαρισα σε 2 ωρες περιπου,μια & ο χρονος μου ηταν πολυ περιορισμενος.

 

Θα πρεπει να ομολογησω οτι δεν μου αρεσε ιδιαιτερα ουτε σαν στυλ,ουτε σαν ενορχηστρωση αλλα ουτε και σαν ηχοληψια (οχι τεχνικα βεβαια αλλα περισσοτερο αισθητικα ιδιαιτερα στον ηχο της κιθαρας),ενω απο την αρχη με προβληματισε το «ψοφιο» μπασο και το «παιξιμο» & ειδικα ο ηχος των τυμπανων (με πρωταγωνιστη στο προβλημα το λαθος για το κομματι ταμπουρο,προσωπικα θα προτιμουσα ενα 7αρι ή 8αρι ταμπουρο για το συγκεκριμενο κομματι)

 

Αποφασισα λοιπον να κανω ενα «αποδομητικο» mix βασισμενο στα δυνατα στοιχεια του τραγουδιου (δηλ.την πολυ καλη φωνη & την εισαγωγη την οποια βρηκα οντως θαυμασια)

 

Για αυτο τον λογο χρησιμοποιησα πολυ delay στα φωνητικα (OHM BOYZ που ειναι και το απολυτα αγαπημενο μου delay plug in) μονο στην εισαγωγη, μια και στο κυριως κομματι εχουν μονο ενα ελαχιστο reverb,φιλτρα στα τυμπανα μαζι με ΠΟΛΥ compression & «ασυνηθιστο» panning στις κιθαρες (μαζι με καποια extra effects).

 

Eπισης μια και το μπασο ηταν «λιγο» για τα γουστα μου το πουσαρισα πολυ με eq & το ampeg plug in (χρησιμοποιησα μονο το direct καναλι οπως κανω παντα με το μπασο) ωστε να ακουγεται..ΜΠΑΣΟ ;D και το υπερκομπρεσσαρισα μια και δεν ειχε δυναμικες απο μονο του αρα δεν χασαμε και τιποτα....μηπως και "βγει" λιγο μπροστα.

 

Φυσικα οπως πολυ σωστα ειπε και ο Νικοδημος λογω...βιασυνης δεν ηταν τεχνικα τελειο,το εστειλα ομως θελοντας να δωσω μια αλλη νοτα στο διαγωνισμο (και γιατι οχι να δειξω οτι μερικες φορες ακομα & εμπειροι...μικτες αποτυγχανουν...αν βιαζονται... ;D)

 

Μεσα στη βιασυνη μου εκανα δυο λαθη (το ενα μαλλον ηταν λαθος και το αλλο επιλογη....).

 

Δεν χρησιμοποιησα τον συνηθισμενο μου MIX BUS compressor (SSL stereo comp σε μια πολυ  ηπια ρυθμιση ) αλλα εναν πολυ πιο “παρεμβατικο” NOMAD LM662  με τον οποιο πρεπει να ομολογησω «ενθουσιαστικα» και το..παρακανα.....μετα την κριτικη απλα τον αντικατεστησα  με τον SSL και το mix ακουγονταν οντως πιο «καθαρο» (αν και λιγοτερο punchy).Εδω για ΑΛΛΗ μια φορα εμαθα οτι ,τουλαχιστον για εμενα, το "δουλευε με τα εργαλεια που γνωριζεις & ασε τις.....κυριλε τζιριτζανγκουλες.. ;D" ισχυει 100% (συνηθως χρησιμοποιω ελαχιστα plug ins ,3-4 compressors,1-2 eq ,1-2 delay & λιγα ακομα plug ins καθως δεν ειμαι της σχολης "παρε οσα plug ins" μπορεις. )

 

To 2o «λαθος» μου ειναι οτι δεν εφαρμοσα ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΙΧ BUS EQ,μια και θεωρησα οτι το κομματι θα περναγε απο mastering οποτε το eq θα εμπαινε τοτε,κατι που αλλωστε κανω και με τις προσωπικες μου δουλειες (οχι δεν βαζω eq απο την αρχη στο mix bus δεν ανηκω σε αυτη τη σχολη).

 

Μετα την κριτικη η εφαρμογη ενος απλου waves Q10 eq (το οποιο το χρησιμοποιω παντα οταν κανω ψευτομαστερινγκ) και ενα ελαφρυ «κοψιμο» με μεγαλο q απο τους 20-200 και το κλασσικο «πλατυ»  boost πανω απο τους 6000 «καθαρισε» το κομματι μια χαρα.   

 

Το συστημα με το οποιο δουλευω τις μιξεις μου εδω και πολλα χρονια αποτελειται μονο απο  μια καρτα ηχου Μ AUDIO 610,μονιτορ DYNAUDIO BM5 & SONAR 8 PRODUCER EDITION χωρις κανενα εξωτερικο hardware.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 152
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Κατ αρχάς να ευχαριστήσω τον nikodimo και yameth για την πολύ ωραία ιδέα και για την επίσης πολύ ωραία εμπειρία που πρόσφερε ο διαγωνισμός!

 

Ήταν η πρώτη φορά που μίξαρα μια ολοκληρωμένη ηχογράφηση κάποιου τρίτου καθώς και στις δικές μου δουλειές αλλά και όταν γράφω για άλλους είμαι παρών από την αρχή και πάντα χρησιμοποιώ την φιλοσοφία "mix as you go".

 

Στην αρχή την μίξη την έκανα σε ένα απόγευμα αλλά μετα ήρθα αντιμέτωπος με τον μεγάλο μου δαίμονα καθώς έχω την λάθος νοοτροπία να τα μιξάρω όλα πολύ δυνατά και τα peaks είχαν βαρέσει κόκκινο, έτσι έκανα ένα γενικό reset και πάλι από την αρχή. Πρώτα απενεργοποίησα τα κανάλια που ήξερα ότι δεν θα χρησιμοποιήσω όπως το bass mic, το κάτω ταμπούρο (Sorry diskolos :P) και κάποιες κιθάρες.  Μετά ξεκίνησα από τα τύμπανα όπου στην ουσία στηρίχθηκα στα room mics καθώς στα αυτία μου το κομμάτι χρειαζόταν έναν ποιο roomy ήχο, έτσι έβαλα τα room mics σε ένα buss μαζί με τα κανάλια από τα πιατίνια και τα tom (αφού πρόσεξα το panning να ανταποκρίνεται στην θέση που είχαν σαν stereo εικόνα στα room) και αφου πέρασα το αγαπημένο μου neve 1073 με σχεδόν τέρμα τα πρίμα και ένα roll of από 150 και κάτω έτρεξα και ένα parallel comp με το precision buss compressor της uad σε slam mode. Σε ξεχωριστό buss έβαλα την μπότα και το snare μαζί με ένα trigger μπότας από το drumagog το οποίο δεν θυμάμαι αν χρησιμοποίησα τελικά στο τέλος. Σε αυτό το buss χρησιμοποίησα τον buss compressor της sonnox με ελάχιστο και προσεκτικό gate για να κόψει μερικές ουρές και έστειλα και ένα send στο plate 140 της uad όπου και προσπάθησα να φέρω στο snare και την μπότα την αίσθηση του χώρου κοντά στα room mics αλλά με το σχετικό eq (1073 πάντα) ώστε να μην χαθεί το attack. Τα overhead κανάλια από τα τύμπανα στο τέλος δεν τα χρησιμοποίησα καθόλου.

 

Στο μπάσο κράτησα μόνο το di κανάλι το οποίο έστειλα στο Ampeg SVX στο οποίο χρησιμοποιώ πάντα τον b-15r και από εκεί στο Neve 88RS channel strip για το απαραίτητο comp και ένα μικρό high και low pass filter. Στο κανάλι του μπάσου υπήρχε και ένα limiter της sonnox το οποίο όμως ήταν με automation για ενα σημείο στο κομμάτι όπου το μπάσο ξέφευγε αρκετά στην ένταση. Επίσης στο effect του μπάσου στην αρχή ντουμπλάρισα σε δυο tracks και τα έβαλα hard left και right με το ένα από τα δύο out of phase ώστε να είναι σαν να βγαίνει έξω από τα ηχεία. Φυσικά αυτό αναιρείτε σε mono αλλά δεν πειράζει καθώς αυτοί που ακούνε από mono ενδιαφέρονται μόνο για τη φωνή έτσι κι αλλιώς ;D ;D

Στις κιθάρες τώρα ξεκαθάρισα σε busses τις ρυθμικές, και έβαλα ένα ελαφρό delay από το classic delay της kjaerhus audio και τις πέρασα από το la-2a της uad το οποίο σε συνδιασμό με το 1176 φέρνει αρκετά μπροστά και in your face τα καθαρά. Πέρα από ένα απαραίτητο high pass filter δεν ασχολήθηκα περισσότερο με eq εδώ. Στα ποιο crunchy ρυθμικά του refrain έβαλα ένα πολύ short echo από το space echo της rolland και έδωσα ένα boost στα πριμομεσαία με τον 1081 της uad. Στο σόλο τώρα έκανα χειρουργικές επεμβάσεις στο eq καθώς υπήρχαν διάφορα προβληματάκια, το κομπρεσάρισα με το αγαπημένο μου για ποιο lead παιξίματα r-comp της waves και έστειλα και ένα send στο reverb της sonnox το οποίο και πανάρισα hard απέναντι από τη θέση που είχε το σόλο στην μίξη και άφησα μόνο τα μεσαία στο eq του reverb.

 

Στις φωνές ντουμπλάρισα τις ψηλές στα ρεφρέν με ένα μικρό delay μεταξύ τους και πρόσθεσα και λίγο plate reverb με το 140. Στις βασικές φωνές εκτός από αρκετό compression me la2a και fairchild της uad δεν χρησιμοποίησα καθόλου reverb και με λίγο eq στόχευα στην ισορροπία μεταξύ χαμηλών και ψηλών αλλά μάλλον εδώ πέρα δεν τα πήγα και πολύ καλά!  :)

 

Τέλος στο masterbuss μετα από αρκετό ψάξιμο χρησιμοποιώ πάντα το 1081 της neve για λίγο γυάλισμα στις ψηλές. Η μίξη έγινε στο Cubase 4 με fireface 800 και focal solo6 monitors.

 

Γενικά από όλα τα tracks άκουσα πάρα πολλές εκπλήξεις και ευχάριστες και δυσάρεστες! Ευχάριστες από άτομα που προσπαθούν πραγματικά και έχουν βελτιωθεί αρκετά (σε σχέση με δουλειές τους που έχω ακούσει στο παρελθόν) αλλά περισσότερο δυσάρεστες από άτομα που δεν περίμενα τέτοια αποτελέσματα, σε σχέση πάντα με τα γραφόμενα και την συμμετοχή τους στα recording sections του forum!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ, ΨΗΦΙΣΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΟ Ν1 ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΕΡΔΙΣΕ, ΩΣΤΟΣΟ ΑΝ ΕΙΧΑ 4 ΨΗΦΟΥΣ ΘΑ ΨΗΦΙΖΑ ΚΑΙ ΤΟ 11 ΤΟ 29 (ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΟΥ), ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΛΕΣ ΜΙΞΕΙΣ. ΤΩΡΑ (ΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ), ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΜΙΞΗ (10), ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑ ΜΕ ΔΥΟ ΕΝΤΕΛΩΣ ΝΕΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΣΤΟ SET UP ΜΟΥ, ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ....ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ SOUNDCRAFT SPITIT STUDIO 24/8/2 (ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΙΚΟΔΗΜΕ...), ΜΙΑ RME 800 FIREFACE ΕΝΩ ΓΙΑ ΜΟΝΙΤΟΡ ΑΘΗΣΑ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ GENELEC 1030 ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΩ ΜΕ ΤΑ ΗΗΒ CIRCLE 5A. ΑΠΟ PLUG INS REVERBS / DELAYS ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ POWERCORE (ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ) ΚΑΙ COMPRESSORS / ΕQS ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ (ΜΟΛΙΣ ΤΟ ΑΝΟΙΞΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΟΥ) FOCUSRITE LIQUID MIX (ΚΥΡΙΩΣ NEVE KAI SOLID STATE). ΓΙΑ ΤΑ ΗΧΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΧΗΜΑΤΙΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΕΛΙΚΗ ΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΤΟ FOCUSRITE ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΩΣΤΟΣΟ ΘΕΛΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΨΑΞΙΜΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΤ' ΑΡΧΗΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑ (ΑΠΟΛΥΤΩΣ FLAT ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΣΤΕΙΛΕ Ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ), ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ON/ OFF ΜΙΞΕΙΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ "ΕΚ ΤΩΝ ΟΥΚ ΑΝΕΥ" TRACKS, ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΚΛΠ, ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ. ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ, ΚΑΘΑΡΙΣΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΑΠΟ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΥΣ ΘΟΡΥΒΟΥΣ ΚΛΠ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙΑΣΑ ΤΟ DRUM SET (ΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΚΑΤΙ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΣΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΔΕΙΓΜΑ) ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΑ ΤΟ COMPRESSION ΑΝΑ TRACK ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΕ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΤΑΜΠΟΥΡΟ, ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΦΗΣΑ ΣΧΕΤΙΚΑ "ΠΙΣΩ" ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΜΙΞΗ. ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (ΠΡΩΤΑ COMPRESSION ΚΑΙ POST EQ) ΚΛΠ, ΚΛΠ, ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΩ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΡΟΛΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΠΟΥ "ΚΑΝΟΝΙΚΑ" ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ, ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΑ. ΜΕΤΑ PANS, REVERBS ΚΥΡΙΩΣ AUX ΚΛΠ, ΚΛΠ, ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΕΛΑΦΡΟ MIX COMPRESSION ΜΕ ΤΟ X5 ΤΗΣ POWERCORE..... ΑΥΤΑ.....

η ΜΙΞΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ, ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΤΡΥΠΕΣ, ΕΓΩ ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΟΤΙ ΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑ ΔΕ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΑ) ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΩΝΕΣ....

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΝΙΚΗΤΗ

Υ.Γ. (ΤΕΛΙΚΑ Η ΚΑΛΗ ΜΙΞΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ, ΑΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ....)

 

Philippos, σχετικά με τα κεφαλαία, επειδή μοιάζουν σαν να φωνάζεις. Μπορείς να κάνεις copy paste όλο το κείμενο στο word, πάτα shift+f3 και θα τα κάνει όλα μικρά. Πάτα πάλι shift + f3 και θα τα κάνει όλα τέλεια (μικρά και κεφαλαία όπου πρέπει). Κατόπιν copy paste πίσω εδώ.

Σορρυ για το off topic.

 

Nikodemos τον πείραζα για τις μηχανηματάρες του τον diskolos1 ,εννοειτε.

:)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αλήθεια είναι ότι την δεκαετία του 60 στην Αμερική ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο να έχουν μόνιμα eq στο mixbus και μάλιστα με λογική "set and forget", συνήθως κάποιο Langevin ή Pultec με αρκετά "πουσαρισμένα" τα ψηλά (πχ 8db στα 6Κ). Ο λόγος βέβαια τότε ήταν κυρίως η ανάγκη για διατήρηση του HF λόγω μέσων ενώ σήμερα είναι πιο πολύ θέμα άποψης (πχ ο Mark Stent θέλει να αποφύγει το έντονο HF boost σε μεμονωμένα όργανα από το eq της ssl γιατί το βρίσκει σκληρό)

 

...σόρρυ Μ αποκάλυψα την επιροή σου  ;)

 

Μου διαφεύγει γνωστότατος ηχολήπτης (σε Λονδρέζικο studio) ο οποίος εφαρμόζει την ίδια τεχνική, έχει μονίμως ένα GML 8200 με ένα συγκεκριμένο smiley curve, και προσπαθεί όλα να τα χωρέσει εκεί. Και τα καταφέρνει άψογα.. μου αρέσει η ιδέα και θα την δοκιμάσω.

:)

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Γενικά η όλη φάση του "mixing into eq" έχει πολλές αντιστοιχίες με το "mixing into compression" με πιο σημαντικές φυσικά το σε ποιό στάδιο της διαδικασίας υπέσχερεται ο επεξεργαστής στο mixbus, το κατά πόσο προσθέτει ένα συγκεκριμένο sonic footprint στο όλο αποτέλεσμα πλην της ίδιας της επεξεργάσίας κλπ κλπ

 

Προσωπικά δεν είμαι και ιδιαίτερος fan της λογικής του "set and forget" mix bus eq και ακόμη περισσότερο όταν μιλάμε για τα ίδια πάντα settings. Καταλαβαίνω βέβαια πως κάτι τέτοιο δίνει τόσο μια συνολική "ταυτότητα" στον mixing engineer όσο και μια αίσθηση "ομογενοποίησης" στο μιξ. Σε ότι αφορά το πρώτο πιστεύω πως υπάρχουν πολύ πιο ουσιώση σημεία στην όλη διαδικασία για να δημιουργήσει κάποιος το προσωπικό του sonic signature και σε ότι αφορά το δεύτερο θεωρώ το mix bus compression πολύπιο δημιουργικό glueing εργαλείο. Φυσικά και πολλές φορές χρησιμοποιώ eq στο mixbus αλλά πιο πολύ για να ισσοροπήσω το αποτέλεσμα ενός "χρωματισμένου" bus compression (όπως πχ το VariMu ή κάποιο "smashed" SSL style comp) παρά για να διαμορφώσω την συνολική χροιά, και συνήθως βέβαια είναι η τελευταία πινελιά. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής είναι αρκετές οι φορές που σε δουλειές που στέλνουμε αλλού για μάστερ κάνοω 2 μιξ ,ένα eq με στο mix bus και ένα χωρίς με το πρώτο να προορίζεται κυρίως για τον πελάτη (και από εκεί και πέρα στην διακριτική ευχέρεια του mastering engineer.

 

Επίσης σε αντίθεση με τον "δύσκολο" στέλνω το compression στο eq και όχι αντίστροφα, αλλά βέβαια όπως είπα σχεδόν ποτέ δεν έχω ξεκινήσει να δουλεύω ένα μιξ με ένα συγκεκριμένο eq curve από την αρχή στο mix bus παρά μόνο σε 3-4 περιπτώσεις που μίξαρα υλικό ηχογραφημενό αλλού το οποίο στο σύνολο σχεδόν των tracks είχε μια πολύ συγκεκριμένη "τρύπα" στα ψηλά....εκεί απλά έφερα το υλικό κατά βάση σε αυτό που είχα συνηθήσει να ακούω πριν καν ξεκινήσω με ένα απλό bandaxal 2-4db boost στα 20K με ευρύ bandwidth (τόσο όσο χρειαζόταν για να αγγίξει τα όρια της "τρύπας"), να επαναφέρω δηλαδή το HF roll off σε αυτό που έχω συνηθήσει εγώ ως άκουσμα για ένα raw mix. Μία και μοναδική φορά έκανα το ακριβώς αντίθετο σε υλικό που περιείχε πολλά analog synths γαμμένα αρκετά "φτωχά". Η διαφορά ήταν ότι εφάρμοσα ένα ελαφρύ High cut (πάλι όμως με την μορφή του bandaxal στα 20K) ουσιαστικά σε κάθε track (για την ακρίβεια σε ομάδες από με παραπλήσιο περιεχόμενο πχ όλους τους lead ήχους) προχώρησα στην επεξεργασία τους και στο τέλος ξανατόνισα (και λίγο παραπάνω) τις άκρες που είχα ψαλιδήσει με ένα πιο χρωματισμένο character eq στο mix bus.

 

Θέλω να πως έχει πολύ μεγάλη σημασία και το routing σε όλα αυτά τα set ups καθώς τα διάφορα είδη επεξεργασίας αλληλεπιδρούν πολύ δραστικά μεταξύ τους.   

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άκυρη η συνολική κριτική από μέρους μου, αν θέλει κάποιος μέσω pm, ευχαρίστως.

Νομίζω ότι είναι καλύτερα έτσι.

 

Αnyway, στα δικά μου τώρα.

Λοιπόν, χρησιμοποίησα Protools m-powered 8 μέσω μιας audiophile 24/96 συνδεδεμένης με spdif σε μια Mackie Onyx 400f που στην συγκεκριμένη περίπτωση είχε τον ρόλο του da converter. Η αλυσίδα καταλήγει σε παθητικά Tannoy Precision 8 οδηγούμενα από έναν ενισχυτή Αpogee.

 

Όσο για ταν τρόπο μίξης, έφτιαξα groups για τα τύμπανα, τις φωνές, τις κιθάρες και τα μπάσσα.

 

Για το βασικό μπάσο, χρησιμοποίησα τo κανάλι ribbon-GR-distressor, που μου φάνηκε λίγο πιο "δαγκωτό" σε σχέση με το di bass.

 

Ωφείλω να ομολογήσω ότι το κομμάτι ξέφευγε αρκετά από το προσωπικό μου ηχητικό γούστο (αισθητικά μιλώντας) και έτσι κατέφυγα στον καλύτερό μου φίλο για αυτές τις περιπτώσεις, δηλ το EQ.

Για αυτή τη δουλειά λοιπόν χρησιμοποίησα κυρίως το eqIII (το καινούργιο) των Protools που το θεωρώ κορυφαίο και με ιδανικό q για να δουλεύω απροβλημάτιστα.

 

Κατά 90% η ισοστάθμισή μου ήταν αφαιρετική και συνήθως στην χαμηλή και χαμηλομεσαία περιοχή στα τύμπανα και στις φωνές, ενώ στις κιθάρες το eq ήταν πολύ πιο δραστικό για να συναντήσει τις προτιμήσεις μου...

 

...οι οποίες γενικά συνοψίζονται στο ότι θέλω (όχι πάντοτε) να ακούω τα όργανα και τις φωνές όσο πιο φυσικές γίνεται (υποκειμενικό και αυτό), γιατί πιστεύω ότι το κάθε όργανο έχει συγκεκριμένη απόκριση και αν πετύχω να έχω την φυσική χροιά των οργάνων που έχω στο μυαλό μου, τότε το glue, η μαγεία (αν υπάρχει), η ομοιογένεια και η τονική ισορροπία θα έρθουν μόνες τους κατά μεγάλο ποσοστό το οποίο θα κληθώ να συμπληρώσω με τεχνητά μέσα όπως compression και reverb για να ολοκληρωθεί το mix.

 

 

Για να ολοκληρώσω λοιπόν, έβαλα στο guitar buss λίγο Waves API 2500 και άνοιξα κατά 7% την στέρεο εικόνα του με το AIR stereo width των Protools.

 

Στο vox buss, έβαλα με την σειρά Waves API 2500 -> De-esser Dyn3 -> Moogerfooger analog delay -> D-verb

 

Στο bass buss έβαλα Mcdsp compressor bank 2 και στο drum buss Protools 8 compressor

 

Tέλος στο mix buss έβαλα με την σειρά Waves API 2500 και Mcdsp Αnalog channel 1.

 

 

Aυτές ήταν οι σημαντικότερες παρεμβάσεις.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aυτές ήταν οι σημαντικότερες παρεμβάσεις.

 

Το οτι έχεις τοποθετήσει τη φωνή λάθος χρονικά, με αποτέλεσμα να χαθεί τελείως αυτό που είχε ο συνθέτης στο κεφάλι του σαν αρμονία, ήταν μεγάλο φάουλ κατά τη γνώμη μου... :-\

 

Εντελώς φιλικά το λέω (εξάλλου δεν είναι κριτική στον ήχο σου αυτό που κάνω) , ήταν μια συνθετική παρέμβαση η οποία μάλιστα ηχεί περισσότερο σαν να έγινε κάποιο λάθος παρά σαν ηθελημένη παρέμβαση...

 

 

..και κάτι για τον νικητή...(εκτός απο τα συγχαρητήρια βέβαια.. :))

Όλα τα ακριβά μηχανήματα που χρησιμοποίησε δεν είναι απο μόνα τους υπεύθυνα για το καλό αποτέλεσμα..(με εξαίρεση πάντα το καλό και σωστό monitoring)..

Ο ίδιος είναι...

Αν το ίδιο gear ήταν διαθέσιμο σε κάποιον άλλον (εννοείται βάζω κι εμένα μέσα..) δεν σημαίνει οτι θα έφτανε σε παρόμοια αποτελέσματα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το οτι έχεις τοποθετήσει τη φωνή λάθος χρονικά, με αποτέλεσμα να χαθεί τελείως αυτό που είχε ο συνθέτης στο κεφάλι του σαν αρμονία, ήταν μεγάλο φάουλ κατά τη γνώμη μου... :-\

 

Εντελώς φιλικά το λέω (εξάλλου δεν είναι κριτική στον ήχο σου αυτό που κάνω) , ήταν μια συνθετική παρέμβαση η οποία μάλιστα ηχεί περισσότερο σαν να έγινε κάποιο λάθος παρά σαν ηθελημένη παρέμβαση...

 

 

Κοίτα, όντως αυτό δεν ήταν εξαρχής ηθελημένο, έγινε κατά τη διάρκεια ενός edit αλλά κατά διαβολική σύμπτωση έπεσε ακριβώς λίγο πιο μετά αλλά πάνω στον χρόνο, με αποτέλεσμα να ακούω αυτό πολύ καλύτερα από την αρχική τοποθέτηση των φωνητικών και αφού μου άρεσε περισσότερο το άφησα.

Ειλικρινά το ακούω πολύ καλύτερα από ότι τα αρχικά φωνητικά. Και το είδα ψυχρά σαν να κάνω edit σε κάποιο άλλο όργανο.

Ο Νικόδημος με ειδοποίησε σχετικά για την περίπτωση που είχα κάνει λάθος και μου ξέφυγε αλλά του είπα ότι ήταν λάθος σε edit αλλά μου άρεσε έτσι καλύτερα (τον ρώτησα αν του φαίνεται υπερβολική η παρέμβαση και μου έδωσε το ελεύθερο να κάνω αυτό που νομίζα σωστό).

Για να ξεφύγεις από το προσωπικό σου bias (αφού έχεις ακούσει το κομμάτι πολλές φορές με τα άλλα φωνητικά), σου προτείνω να βάλεις το κομμάτι σε φίλους σου που δεν το έχουν ακούσει και δες αν σου πουν ότι τα φωνητικά είναι λάθος χωρίς να τους το πεις.

Όσο αφορά το αν θα το άφηνα αυτό ή όχι να περάσει αν πήγαινε για κυκλοφορία, σίγουρα θα ρωτούσα τον τραγουδιστή ή τον υπεύθηνο της ηχογράφησης αν του αρέσει και αναλόγως θα έπραττα. Και πάλι όμως θα υποστήριζα την επιλογή μου.

 

Υγ. Ήδη το έχω βάλει σε 3 φίλους που ασχολούνται με μουσική και δεν είπαν τίποτα για τα φωνητικά. ;)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

..και κάτι για τον νικητή...(εκτός απο τα συγχαρητήρια βέβαια.. :))

Όλα τα ακριβά μηχανήματα που χρησιμοποίησε δεν είναι απο μόνα τους υπεύθυνα για το καλό αποτέλεσμα..(με εξαίρεση πάντα το καλό και σωστό monitoring)..

Ο ίδιος είναι...

Αν το ίδιο gear ήταν διαθέσιμο σε κάποιον άλλον (εννοείται βάζω κι εμένα μέσα..) δεν σημαίνει οτι θα έφτανε σε παρόμοια αποτελέσματα...

Τα συγχαρητήρια μου σε σένα longshadow!

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω δεν ξαναπαιζω γιατι κανενας δεν μπορει να αντιληφθει το μεγαλειο της μιξης ενος ντραμερ...Φυσικοτητα λετε και τριχες κατσαρες..τι πιο φυσικο απο τα τυμπανα να ακουγονται δυνατοτερα απο τα αλλα οργανα...ειδικα η μποτα πρεπει να ειναι στο θεο...ακου χαρντρκιζουσα αισθητικη κυριε Νικοδημε...απλα φυσικη την λεω εγω..και πιστεψε με υπαρχουν πααααρα πολλοι ακομα...ντραμερ εκει εξω που θα συμφωνησουν μαζι μου...

Περα απο την πλακα να δωσω και εγω τα συγχαρητηρια μου στον digisilence που εκανε την καλυτερη μιξη κατα την αποψη μου και στον dyskolos1 που κερδισε...

Εγω χρησιμοποιησα τα εξης:Cubase sx 3,tascam us 1641 και για monitoring esi nEar 06 και AKG K240S..

Η διαδικασια ηταν ως εξης:

Ξεκαθαρισμα καναλιων και γκρουπαρισμα σε ντραμς,μπασο,κιθαρες κτλ...

Δημιουργησα 3 μικτες , ενα συνολικο ενα για τα τυμπανα και ενα για τις κιθαρες...

EQ και compression στα τυμπανα (nomad factory),καποια δειγματα drumagog στο snare και στα τομ..izotope ozone  στο group bus των τυμπανων..

Ελαφρυ eq στα μπασα και κρατησα μια μιξη απο τα δυο σηματα με το di να υπερτερει...παλι bus compression με ozone..περιπου τα ιδια και για τα υπολοιπα με πολυ ελαφρια eq και κυρως bus compression στα γκρουπ οργανων...μετα επαιξα με τα παν και τα automation κυριως εντασης στις φωνες και τελος εβαλα και κανα δυο reverb (IR1,Altiverb) τα οποια ξεκινησα να μοιραζω σε οποια καναλια χρειαζοταν...

Μετα ηρθε η γυναικα μου με τα παιδια απο την βολτα οποτε πατησα export και ετσι τελειωσε αδοξα και αυτη η διωρη προσπαθεια μιξης..ασε που δεν προλαβα ο μ***** να βαλω τιποτα στο stereo mix bus ,ετσι για το γ***το...

Την επομενη φορα να εχουμε 3 μηνες διορια για την μιξη μπας και κανουμε τιποτα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου