Προς το περιεχόμενο

Μειξάρετε και κερδίστε - Η ώρα της κρίσης!



Προτεινόμενες αναρτήσεις

Tα Steven Slate samples τα σπάσαν και πάλι. Εκπληκτικά δεν νομίζεις; Εγώ τα έχω λατρέψει.

Οσο για την διαδικασία που ακολουθείς και την ξεκινάς αρκετά ανάποδα μου έκανε εντύπωση αλλά η λογική σου μου ακούγεται αρκετά σωστή "λειτουργικα", πρακτικά δεν ξέρω αν είναι ότι καλύτερο αλλά αφου δουλεύει ευγε.

Οσο για τα plugins που ανεφερες μονο τα waves γνωρίζω.

;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 152
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

...ορίστε και ο βασικός σύγχρονος εκπρόσωπος του "mixing into eq"

 

http://www.soundonsound.com/sos/jan99/articles/spike366.htm

 

Η αλήθεια είναι ότι την δεκαετία του 60 στην Αμερική ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο να έχουν μόνιμα eq στο mixbus και μάλιστα με λογική "set and forget", συνήθως κάποιο Langevin ή Pultec με αρκετά "πουσαρισμένα" τα ψηλά (πχ 8db στα 6Κ). Ο λόγος βέβαια τότε ήταν κυρίως η ανάγκη για διατήρηση του HF λόγω μέσων ενώ σήμερα είναι πιο πολύ θέμα άποψης (πχ ο Mark Stent θέλει να αποφύγει το έντονο HF boost σε μεμονωμένα όργανα από το eq της ssl γιατί το βρίσκει σκληρό)

 

...σόρρυ Μ αποκάλυψα την επιροή σου  ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tα Steven Slate samples τα σπάσαν και πάλι. Εκπληκτικά δεν νομίζεις; Εγώ τα έχω λατρέψει.

Οσο για την διαδικασία που ακολουθείς και την ξεκινάς αρκετά ανάποδα μου έκανε εντύπωση αλλά η λογική σου μου ακούγεται αρκετά σωστή "λειτουργικα", πρακτικά δεν ξέρω αν είναι ότι καλύτερο αλλά αφου δουλεύει ευγε.

Οσο για τα plugins που ανεφερες μονο τα waves γνωρίζω.

;D

 

Πολύ ωραία τα Steven Slate drums! Χτες παρήγγειλα τα version 3.0, διάβασα ότι είναι ακόμη καλύτερα και πιο "έτοιμα" απο τα version 2.0! :)

 

Ναι, είναι ανάποδα αλλά με βολεύει πολύ:) Έρχομαι κοντά στον ήχο που φαντάζομαι πολύ πιο γρήγορα, μάλλον όλα είναι θέμα συνήθειας :)

 

Χαχα, ναι τα άλλα δεν είναι και τόσο γνωστά (σαν plugins :P)

P>Sloppy Kingdom

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

Χαχα, ναι τα άλλα δεν είναι και τόσο γνωστά (σαν plugins :P)

 

...ποιά είναι τα "άλλα" plugins?  ???.....εγώ μόνο hardware διάβασα (και τι hardware.....) εκτός από το ssl bus comp & ένα αδιευκρίνιστης καταγωγής eq.

 

 

edit: μάλλον ήταν χιούμορ ε? :-[ :-[

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...ορίστε και ο βασικός σύγχρονος εκπρόσωπος του "mixing into eq"

 

http://www.soundonsound.com/sos/jan99/articles/spike366.htm

 

Η αλήθεια είναι ότι την δεκαετία του 60 στην Αμερική ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο να έχουν μόνιμα eq στο mixbus και μάλιστα με λογική "set and forget", συνήθως κάποιο Langevin ή Pultec με αρκετά "πουσαρισμένα" τα ψηλά (πχ 8db στα 6Κ). Ο λόγος βέβαια τότε ήταν κυρίως η ανάγκη για διατήρηση του HF λόγω μέσων ενώ σήμερα είναι πιο πολύ θέμα άποψης (πχ ο Mark Stent θέλει να αποφύγει το έντονο HF boost σε μεμονωμένα όργανα από το eq της ssl γιατί το βρίσκει σκληρό)

 

...σόρρυ Μ αποκάλυψα την επιροή σου  ;)

 

Γεια σου Νικόδημε μέντορα! :) Ναι ναι, ο Mark Stent είναι μεγάλη επιρροή! :) Οι δίσκοι των Keane, κάποιο δίσκοι της Bjork και ο δεύτερος δίσκος των Maroon 5 με εντυπωσιάζουν πάντα. Δεν είναι "σωστοί" με την audiophile έννοια, είναι όμως super punchy, λαμπροί και... pop!

P>Sloppy Kingdom

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...ποιά είναι τα "άλλα" plugins?  ???.....εγώ μόνο hardware διάβασα (και τι hardware.....) εκτός από το ssl bus comp & ένα αδιευκρίνιστης καταγωγής eq.

 

Νόμιζα ότι ο tugito με "πείραζε" για τα outboard/hardware που χρησιμοποίησα :)

 

To eq είναι το Flux Epure που είναι πολύ... pure! :P

P>Sloppy Kingdom

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Νόμιζα ότι ο tugito με "πείραζε" για τα outboard/hardware που χρησιμοποίησα :)

 

To eq είναι το Flux Epure που είναι πολύ... pure! :P

 

...κάτι ψιλιάστηκα ;D ;D ;D.....

 

επειδή με ενδιαφέρει.....πως θα σύγκρινες το Flux με άλλα αντίστοιχα (πχ Algorithmix)? Θέλω να το δοκιμάσω αλλά δεν έχει installer για XP64 , τουλάχιστον όχι κάποιον που να δουλέυει προς το παρόν...

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...κάτι ψιλιάστηκα ;D ;D ;D.....

 

επειδή με ενδιαφέρει.....πως θα σύγκρινες το Flux με άλλα αντίστοιχα (πχ Algorithmix)? Θέλω να το δοκιμάσω αλλά δεν έχει installer για XP64 , τουλάχιστον όχι κάποιον που να δουλέυει προς το παρόν...

 

Είναι και τα δύο πολύ "καθαρά" eq's. To Flux είναι minimun phase, πιο ελαφρύ, πιο "γρήγορο" στα transients. Tα Algorithmix είναι linear phase, πολύ πολύ βαριά (τουλάχιστον το Red και το Orange, το Blue δεν το έχω ακούσει) και κάνουν ένα ελαφρύ smoothing στα transients. Καθαρά για λογους cpu efficiency χρησιμοποιώ το Flux :)

P>Sloppy Kingdom

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ, ΨΗΦΙΣΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΟ Ν1 ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΕΡΔΙΣΕ, ΩΣΤΟΣΟ ΑΝ ΕΙΧΑ 4 ΨΗΦΟΥΣ ΘΑ ΨΗΦΙΖΑ ΚΑΙ ΤΟ 11 ΤΟ 29 (ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΟΥ), ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΛΕΣ ΜΙΞΕΙΣ. ΤΩΡΑ (ΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ), ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΜΙΞΗ (10), ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑ ΜΕ ΔΥΟ ΕΝΤΕΛΩΣ ΝΕΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΣΤΟ SET UP ΜΟΥ, ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ....ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ SOUNDCRAFT SPITIT STUDIO 24/8/2 (ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΙΚΟΔΗΜΕ...), ΜΙΑ RME 800 FIREFACE ΕΝΩ ΓΙΑ ΜΟΝΙΤΟΡ ΑΘΗΣΑ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ GENELEC 1030 ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΩ ΜΕ ΤΑ ΗΗΒ CIRCLE 5A. ΑΠΟ PLUG INS REVERBS / DELAYS ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ POWERCORE (ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ) ΚΑΙ COMPRESSORS / ΕQS ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ (ΜΟΛΙΣ ΤΟ ΑΝΟΙΞΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΟΥ) FOCUSRITE LIQUID MIX (ΚΥΡΙΩΣ NEVE KAI SOLID STATE). ΓΙΑ ΤΑ ΗΧΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΧΗΜΑΤΙΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΕΛΙΚΗ ΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΤΟ FOCUSRITE ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΩΣΤΟΣΟ ΘΕΛΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΨΑΞΙΜΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΤ' ΑΡΧΗΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑ (ΑΠΟΛΥΤΩΣ FLAT ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΣΤΕΙΛΕ Ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ), ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ON/ OFF ΜΙΞΕΙΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ "ΕΚ ΤΩΝ ΟΥΚ ΑΝΕΥ" TRACKS, ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΚΛΠ, ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ. ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ, ΚΑΘΑΡΙΣΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΑΠΟ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΥΣ ΘΟΡΥΒΟΥΣ ΚΛΠ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙΑΣΑ ΤΟ DRUM SET (ΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΚΑΤΙ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΣΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΔΕΙΓΜΑ) ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΑ ΤΟ COMPRESSION ΑΝΑ TRACK ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΕ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΤΑΜΠΟΥΡΟ, ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΦΗΣΑ ΣΧΕΤΙΚΑ "ΠΙΣΩ" ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΜΙΞΗ. ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (ΠΡΩΤΑ COMPRESSION ΚΑΙ POST EQ) ΚΛΠ, ΚΛΠ, ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΩ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΡΟΛΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΠΟΥ "ΚΑΝΟΝΙΚΑ" ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ, ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΑ. ΜΕΤΑ PANS, REVERBS ΚΥΡΙΩΣ AUX ΚΛΠ, ΚΛΠ, ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΕΛΑΦΡΟ MIX COMPRESSION ΜΕ ΤΟ X5 ΤΗΣ POWERCORE..... ΑΥΤΑ.....

η ΜΙΞΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ, ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΤΡΥΠΕΣ, ΕΓΩ ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΟΤΙ ΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑ ΔΕ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΑ) ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΩΝΕΣ....

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΝΙΚΗΤΗ

Υ.Γ. (ΤΕΛΙΚΑ Η ΚΑΛΗ ΜΙΞΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ, ΑΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ....)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λίγα λόγια για τη δική μου μίξη (29)...

 

Ο διαγωνισμός αυτός συνέπεσε με 2 συγκυρίες. Η μία ήταν οτι είχα μόλις πάρει τα πρώτα μου monitors (samson rubicon 6a). Η δεύτερη ήταν το οτι ξεκινούσα να μαθαίνω το νέο μου sequencer (Reaper). Η δουλειά μου στο διαγωνισμό ήταν 70% διάβασμα, εκμάθηση και πειράματα. Έχω βάλει το χεράκι μου σε μίξεις στο παρελθόν (δικές μου και άλλων) αλλά λειτουργούσα κυρίως απο πολύ θεωρία και λίγο άκουσμα/εμπειρία. Ήταν λοιπόν αυτό μια πολύ καλή ευκαιρία για μένα.

 

Πως το προσέγγισα...

 

Ξεκίνησα απο το ξεκαθάρισμα των tracks. Τα γκρούπαρα σε folder tracks (drums, κιθάρες, φωνές κλπ), έκανα κόψιμο ώστε να φαίνονται μόνο τα parts που παίζουν κάθε στιγμή... έκανα mute τα περισσότερα μέρη και ξεκίνησα με τα drums. Κάποια high-pass filters (που τελικά μπήκαν σε πολλά tracks γενικά) σε όλα εκτός μπότα. Τσέκαρα τις φάσεις στα 2 μικρόφωνα της μπότας και του snare...

 

Δεν ξέρω πως γίνεται αυτό κανονικά... εγώ έκανα pan τα 2 μικρόφωνα σε 100% left και 100% right και παρατήρησα οτι με το phase invert στο ένα κανάλι ο ήχος κεντραριζόταν. Αρα υπέθεσα οτι αυτή είναι η σωστή φάση (το ένα απο τα δύο tracks με inverted phase).

 

Μετά δούλεψα μόνο το μπάσο. Έκοψα τα χαμηλά απο το amped track και κράτησα το DI για το μπάσο του, και το amped track gia to definition στα μεσαία. Και ένας compressor στα δύο μαζί μέσω group. Γενικά groupara tracks και πετούσα ένα ελαφρύ compressor με 1-2dB μείωση... ίσα ίσα να δέσουν.

 

Οι φωνές επίσης πέρασαν high-pass, compression και de-esser και πολύ ελαφρύ reverb. (reverb πρέπει να έβαλα και στο snare για να παχύνει λίγο).

 

Οι κιθάρες και αυτές high-pass, gentle 12dB/oct απο τα 150-200Hz και κάτω.

 

Δυστυχώς δεν είχα καλή εικόνα για τα χαμηλά (αφτιά, monitors, δωμάτιο), 150 και κάτω και ίσως τα high-pass να ξεκόλλησαν τα όργανα απο τα drums και το μπάσσο με αποτέλεσμα να ακούγεται ασύνδετο. Εκεί πρέπει να έγινε η μια ζημιά.

 

Την μίξη την δούλεψα 2-3 μέρες πριν το τέλος του διαγωνισμού ουσιαστικά, οι προηγούμενες μέρες (1μιση εβδομάδα) ήταν περισσότερο πειράματα και μελέτη. Την προτελευταία μέρα είχα ένα βασικό mix αλλά δυστυχώς το όραμά μου ήταν πολύ πιο προχωρημένο. Μάθαινα και το sequencer συγχρόνως και δεν είχα τα κότσια να κάνω βαθιές αλλαγές. Είχε μείνει να μάθω και πως δουλεύει το automation.

 

Τελευταίες ώρες είχα μια μίξη έτοιμη που θεώρησα οκ (όχι όπως φανταζόμουν)... ξεκουράστηκα, την έστειλα και σε φίλο μου να μου πει με καθαρό αυτί τη γνώμη του. Μου είπε οτι είχε προβλήματα, δεν είπε και πολλά για το μπάσο που φοβόμουν περισσότερο οπότε οκ. Μετά απο κάποια ξεκούραση την άκουσα απο 2-3 διαφορετικά συστήματα... παρατήρησα οτι ο κορμός της μίξης 'έστεκε' παρά τα προβλήματα. Σημείωσα σε χαρτί τις αλλαγές που θα έκανα.

 

3-4 ώρες πριν τη λήξη, ξεκίνησα να κάνω τις αλλαγές που είχα σημειώσει. Εδώ έκανα το λάθος οτι παρασύρθηκα και άρχισα πάλι να πειράζω όλη τη μίξη, τα levels κλπ... Με αποτέλεσμα να την αλλάξω και πάλι. Χρειαζόταν πειθαρχία σε αυτό το στάδιο και δυστυχώς βρέθηκα ξαφνικά με μια καινούρια μίξη που δεν είχα το χρόνο ούτε την όρεξη να τεστάρω σε διάφορες συνθήκες/συστήματα. Αυτό παρέδωσα τελικά με την λογική "It's always better finished, than perfect".

 

Αυτό που με παίδεψε αρκετά στη μίξη ήταν οι κιθάρες. Δεν έχω μιξάρει κιθάρες γενικά και δεν ξέρω πως. Προσπάθησα να τις αραιώσω με EQ χαμηλά, και γύρω στα 600Hz για να κάτσει η φωνή. Ένοιωθα οτι μου τσιτσίριζαν κιόλας και τις πέρασα και ένα απαλό low-pass. Και πάλι δεν ήμουν ευχαριστημένος. Και είχα και τόσα διαφορετικά tracks που έπρεπε να διαλέξω. Αναγκάστικα να χρισιμοποιήσω λίγα tracks στις κιθάρες γενικά... έκοψα και πολλά μελωδικά στο ρεφραίν. Μου έπιαναν αρκετό χώρο στο μιξ ούτως ή άλλως.

 

Με τις φωνές, το editing ήταν ημιτελές. Τα levels, ειδικά στα πίσω μέρη με delay/fx, βγήκαν λάθος. Μου άρεσαν όμως οι ιδέες που έβαλα (τίποτε το τρομερό) και παρά να τις βγάλω εντελώς, τις άφησα σαν... ένδειξη οράματος... ;)

 

Όταν άκουσα τη μίξη μου 1 εβδομάδα μετά, με τα αριθμημένα tracks... μου έκανε εντύπωση πόσο μπροστά και ενοχλητικό ήταν το snare και οι συχνότητες εκει γύρω. Νομίζω πως πρέπει να το μάθω αυτό στο σύστημα μου (monitors/δωμάτιο) και να του δίνω ιδιαίτερη προσοχή (γιατί εκεί ακούγεται πιο ισορροπημένο που σημαίνει οτι με ξεγελάει).

 

Αυτά πάνω κάτω απο μένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου