bloody_sunday Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 Η παραγωγή της Celestion είναι στην Κίνα 5 από τα πιο ακριβά μοντέλα τους εξακολουθούν να είναι made in UK! Fear no more the heat o' the sun Nor the furious winter's rages Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 Moderator Share Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 ... Αλλα εχω την εντυπωση οτι ο PitDealer εννοει φορτια ενισχυτων και "ταιριαγμα" καμπινας-κεφαλης. ... Αισιόδοξο σε βρίσκω. ;) Μιλαω γενικοτερα για την ποιοτητα του καθε ποσου Ωm ξεχωριστα.Ποιες οι διαφορες και τα λοιπα. PitDealer μη βασανίζεσαι. Δες πόσα Ω λέει ο ενισχυτής σου και πάρε μια καμπίνα. Αυτο δεν ειναι παντα ο,τι καλυτερο. Αναλογα την κατασκευη του μετασχηματιστη. Το καλυτερο tap ειναι αυτο που εχει τα τυλιγματα παραλληλα... (...αν εχει!) Αν στο αλλο tap εχει προστεθει καποιο τυλιγμα σε σειρα τοτε ο εξοδου εχει χειροτερη αποδοση. Και αυτο που επηρεαζεται περισσοτερο ειναι οι υψηλες συχνοτητες... πολυ σημαντικο στην κιθαρα! myster_maze, δεν καταλαβαίνω τι θελεις να πεις... μήπως θα μπορούσες να το εξηγήσεις λίγο καλύτερα? :) Γενικα, το πως συμπεριφέρονται οι έξοδοι των ενισχυτών σε διαφορετικά φορτία (όταν υποστηρίζουν τέτοια) εξαρτάται από την όλη σχεδίαση του ενισχυτή (περιλαμβανομένης και της τροφοδοσίας και του μετασχηματιστή εξόδου). :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 myster_maze, δεν καταλαβαίνω τι θελεις να πεις... μήπως θα μπορούσες να το εξηγήσεις λίγο καλύτερα? :) Γενικα, το πως συμπεριφέρονται οι έξοδοι των ενισχυτών σε διαφορετικά φορτία (όταν υποστηρίζουν τέτοια) εξαρτάται από την όλη σχεδίαση του ενισχυτή (περιλαμβανομένης και της τροφοδοσίας και του μετασχηματιστή εξόδου). :) Μιλουσα μονο για το μετασχηματιστη εξοδου... To δευτερευων του Μ/Σ εξοδου συνηθως εχει καποια τυλιγματα, τα οποια μερικα συνδεονται παραλληλα και αλλα σε σειρα για να μπορει να εχει τα διαφορα taps. Αναλογα την κατασκευη του... Τα καλυτερα αποτελεσματα, σε ολους τους τομεις, τα εχουμε οταν ειναι ΜΟΝΟ παραλληλα. Δηλαδη η καλυτερη περιπτωση ειναι οταν ο Μ/Σ εχει μονο ενα tap με ολα τα δευτερευοντα παραλληλα. Για παραδειγμα, στον δικο μου ενισχυτη χρησιμοποιω εξοδου με ενα tap στα 6Ωμ, στο οποιο μπορεις να χρησιμοποιησεις 4 αλλα και 8 Ωμ καμπινες! Kαι οχι το 6Ω δεν επιλεχτηκε επειδη ειναι ακριβως στη μεση. ;D Τα μεγαφωνα δεν εχουν σταθερη τιμη σε ολο το συχνοτικο φασμα, ανεβαινουν και πολυ παραπανω απο ο,τι νομιζουμε. Αλλα ως μεσο ορο θα δουμε οτι η τιμη 5 εως 7Ω ειναι η πιο συνηθης... Τωρα το ποσο χαμηλα, σε φορτιο, μπορει να κατεβει ο ενισχυτης, συμφωνω οτι εξαρταται απο την ολη σχεδιαση του ενισχυτη. Κυριως του τροφοδοτικου, του τελικου σταδιου και τον εξοδου. Οι περισσοτεροι κιθαριστικοι που εχουν "οτι να'ναι" τροφοδοτικα με "οτι να'ναι" choke και πυκνωτες, υπαρχει προβλημα. Τρελο ringing που δημιουργει προβληματα στις χαμηλομεσαιες και κυριως στην ταχυτητα (ατακα). Και ας μην μιλησουμε καλυτερα για τα σταδια της προενισχυσης. ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jasemeister Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 15 Μαΐου 2009 5 από τα πιο ακριβά μοντέλα τους εξακολουθούν να είναι made in UK! Ποιά άλλα εκτός από τα Gold & Blue? edit: τα βρήκα, είναι και τα heritage http://www.noiz.gr/index.php?topic=158048.msg216089#msg216089 Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 To δευτερευων του Μ/Σ εξοδου συνηθως εχει καποια τυλιγματα, τα οποια μερικα συνδεονται παραλληλα και αλλα σε σειρα για να μπορει να εχει τα διαφορα taps. Αναλογα την κατασκευη του... Τί ακριβώς εννοείς με αυτό; Προσωπικά δεν έχω δει κάποιο Μ/Σ εξόδου να έχει περισσοτερα από ένα δευτερεύον, είναι πάντα 1, με ενδιάμεσες λήψεις για τις διάφορες εμπεδήσεις. Δεν υπάρχει και λόγος, τζάμπα το τύλιγμα, ο όγκος και το κόστος. Αλλά επειδή δε θέλω να είμαι απόλυτος, υπόδειξέ μου σε παρακαλώ κάποια μοντέλα που εχουν πολλά δευτερεύοντα στο Μ/Σ εξόδου - πραγματικά θα με ενδιέφερε να δω κάτι τέτοιο καθώς και το κίνητρο... Για παραδειγμα, στον δικο μου ενισχυτη χρησιμοποιω εξοδου με ενα tap στα 6Ωμ, στο οποιο μπορεις να χρησιμοποιησεις 4 αλλα και 8 Ωμ καμπινες! Kαι οχι το 6Ω δεν επιλεχτηκε επειδη ειναι ακριβως στη μεση. Τί σχέση έχει το ένα με το άλλο; Σε οποιοδήποτε tap μπορείς να συνδέσεις διαφορετικό ohmage, το αποτέλεσμα δεν είναι να καεί ο ενισχυτής on the spot, απλά είτε ζορίζονται παραπάνω οι τελικές λυχνίες (σε μεγαλύτερο ohmage) είτε δεν αποδίδουν το μέγιστο της ισχύος τους (σε μικρότερο). Είτε έτσι είτε αλλιώς, αλλάζουν επίσης και τα transfer characteristics των λυχνιών και έχουμε και διαφορά στη χροιά του ήχου. Τα μεγαφωνα δεν εχουν σταθερη τιμη σε ολο το συχνοτικο φασμα, ανεβαινουν και πολυ παραπανω απο ο,τι νομιζουμε. Αλλα ως μεσο ορο θα δουμε οτι η τιμη 5 εως 7Ω ειναι η πιο συνηθης... Η ονομαστική εμπέδηση ενός μεγαφώνου δίνεται για συχνότητα 1kHz. Δεδομένου ότι πρόκειται για επαγωγικό φορτίο, εννοείται ότι άλλη εμπέδηση έχει στις χαμηλές συχνότητες (μικρότερη), και άλλη στις υψηλές (μεγαλύτερη). Δεν πρόκειται για μέσο όρο, είναι από σύμβαση στο 1kHz. Τωρα το ποσο χαμηλα, σε φορτιο, μπορει να κατεβει ο ενισχυτης, συμφωνω οτι εξαρταται απο την ολη σχεδιαση του ενισχυτη. Κυριως του τροφοδοτικου, του τελικου σταδιου και τον εξοδου. Ένας λαμπάτος μπορεί να κατέβει (αντίθετα με έναν τρανζιστοράτο) μέχρι και στα 0 Ωμ. Οι λυχνίες δεν έχουν κανένα πρόβλημα στο να βραχυκυκλώσεις την έξοδο - αντίθετα ένα τρανζίστορ καίγεται πάραυτα. Οι λυχνίες έχουν πρόβλημα στη μη ύπαρξη φορτίου ή στις υπερβολικά μεγαλύτερες από τη σχεδίαση αντιστάσεις στην έξοδο. Γι αυτό και έχουν (ή θα έπρεπε να έχουν όσοι δεν έχουν) κάποιο resistive dummy load που παίζει το ρόλο του φορτίου όταν δεν υπάρχει συνδεδεμένη καμπίνα. Και για να απαντήσω και στην αρχική ερώτηση: δε χρειάζεται σκέψη το πράμα, απλά παίρνεις καμπίνα που να ταιριάζει το ohmage της με τα specs του ενισχυτή και τέλος. Δεν υπάρχουν μυστικές συνομωσίες, κουρδισμένα ξύλα και μαγικά βινύλια στο θέμα. 8Ωμ βγάζει ο ενισχυτής; 8Ωμ καμπίνα πάρε... ;D (αν υποστηρίζει πολλές διαφορετικές, πάρε όποια σε βολεύει καλύτερα) Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Τί ακριβώς εννοείς με αυτό; Προσωπικά δεν έχω δει κάποιο Μ/Σ εξόδου να έχει περισσοτερα από ένα δευτερεύον, είναι πάντα 1, με ενδιάμεσες λήψεις για τις διάφορες εμπεδήσεις. Δεν υπάρχει και λόγος, τζάμπα το τύλιγμα, ο όγκος και το κόστος. Αλλά επειδή δε θέλω να είμαι απόλυτος, υπόδειξέ μου σε παρακαλώ κάποια μοντέλα που εχουν πολλά δευτερεύοντα στο Μ/Σ εξόδου - πραγματικά θα με ενδιέφερε να δω κάτι τέτοιο καθώς και το κίνητρο... Πρεπει να σου εξηγησω πως τυλιγεται ενας εξοδου... αντι για αυτο, θα σου δειξω ομως καποιες φωτο.... ...δανεικες απο το website της Hammond. Ελπιζω να καταλαβαινεις τωρα τι εννοω παραλληλα και σε σειρα. Και τα πραματα δε ειναι τοσο απλα. Το τυλιγμα πχ Blk - Grn δεν ειναι ενα. Αλλα 2 ή και 3 παραλληλα. Βεβαια αν θες μπορεις να το τυλιξεις με ενα. Αλλα το bandwidth του ενισχυτη θα ειναι μικρο και θα χρειαστεις και χοντρο συρμα που θα σου δημιουργησει αλλα προβληματα... οχι οτι δεν τα βλεπεις αυτα σε εναν εξοδου κιθαρας! Εχω επισκευασει αρκετους και εχω δει πολλα! Και σε μοντελα που φτανουν τρελα ποσα! Και για να σε προλαβω... εσυ εννοεις κατι τετοιο... Ενα ειναι το "συνολικο" τυλιγμα, συμφωνω! Αυτο που προσπαθω να εξηγησω και παραπανω ειναι οτι το τυλιγμα πχ Blk - Grn ή Grn - Yel μπορει να αποτελειται απο 2 ή 3 ή και περισσοτερα παραλληλα. Δεν ειναι αναγκη να στο δειξει στο σχεδιο, εκει βρισκεται κιολας το "μυστικο" του καθε κατασκευαστη. ;D Και για να γυρισουμε στο θεμα που ξεκινησε η ιστορια. Βλεπουμε οτι στην πρωτη περιπτωση για να παρεις τα διαφορα "Ωμ" πρεπει να κανεις συνδιασμους. Και βλεπουμε εδω οτι στα 16Ω ΔΕΝ χρησιμοποιει ολο το τυλιγμα. Αλλα στα 8Ω, με 2 τυλιγματα παραλληλα και ενα σε σειρα. Θα προτιμουσα τα 4Ω (δυο παραλληλα) και θα ευχομουν να μην παιζει εσωτερικα κανενα σε σειρα.. ;D Στην 2η περιπτωση τα πραματα ειναι πιο απλα.... οχι και καλυτερα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ffmakis Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Να κάνω μια ερώτηση γιατί είμαι λιγάκι... άσχετος. Εχω Jmi Vox Ac-50 1965, έχει έξοδο 8/16Ω. Μετά από δοκιμές πού έκανα με καμπίνες και μεγάφωνα,κατάλαβα ότι παίζει ποιό καλά στα 8Ω. παίζει κάτι τέτοιο η είναι η φαντασία μου ?? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Τί σχέση έχει το ένα με το άλλο; Σε οποιοδήποτε tap μπορείς να συνδέσεις διαφορετικό ohmage, το αποτέλεσμα δεν είναι να καεί ο ενισχυτής on the spot, απλά είτε ζορίζονται παραπάνω οι τελικές λυχνίες (σε μεγαλύτερο ohmage) είτε δεν αποδίδουν το μέγιστο της ισχύος τους (σε μικρότερο). Είτε έτσι είτε αλλιώς, αλλάζουν επίσης και τα transfer characteristics των λυχνιών και έχουμε και διαφορά στη χροιά του ήχου. Αναποδα... Αν για παραδειγμα στο tap των 8Ω συνδεσουμε ενα ηχειο 4Ω οι λυχνιες "ζοριζονται" περισσοτερο και αντιθετα αν συνδεσουμε ενα ηχειο 16Ω... εκτος και αν εννοουσες αυτο. Σορυ αν λεω το ιδιο. :-[ Η ονομαστική εμπέδηση ενός μεγαφώνου δίνεται για συχνότητα 1kHz. Δεδομένου ότι πρόκειται για επαγωγικό φορτίο, εννοείται ότι άλλη εμπέδηση έχει στις χαμηλές συχνότητες (μικρότερη), και άλλη στις υψηλές (μεγαλύτερη). Δεν πρόκειται για μέσο όρο, είναι από σύμβαση στο 1kHz. Κανεις ενα λαθος εδω.... Αυτη ειναι η καμπυλη απο ενα τυχαιο μεγαφωνο που βρηκα με google search... Ειναι woofer της Seas στα 8Ω..... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Ένας λαμπάτος μπορεί να κατέβει (αντίθετα με έναν τρανζιστοράτο) μέχρι και στα 0 Ωμ. Οι λυχνίες δεν έχουν κανένα πρόβλημα στο να βραχυκυκλώσεις την έξοδο - αντίθετα ένα τρανζίστορ καίγεται πάραυτα. Οι λυχνίες έχουν πρόβλημα στη μη ύπαρξη φορτίου ή στις υπερβολικά μεγαλύτερες από τη σχεδίαση αντιστάσεις στην έξοδο. Γι αυτό και έχουν (ή θα έπρεπε να έχουν όσοι δεν έχουν) κάποιο resistive dummy load που παίζει το ρόλο του φορτίου όταν δεν υπάρχει συνδεδεμένη καμπίνα. Δηλαδη στον πχ Tiny Terror μπορω να συνδεσω μια καμπινα με 4Χ12 με 4ωμα δλδ συνολο 1Ω?! ;D Απλα οταν βραχυκυκλωσεις το δευτερευων (δλδ την εξοδο) οι λυχνιες "βλεπουν" το πρωτευων ως πηνιο, πλεον. Γι'αυτο και δεν καιγεται ο ενισχυτης. Αλλα αν παιζεις full power εναν ενισχυτη που δεν κατεβαινει χαμηλα, σε φορτιο με καμια καμπινα οπως περιεγραψα παραπανω θα παρει φωτια! Δεν χρειαζεται dummy load, απλα ενα διακοπτικο jack ωστε οταν βγαζεις το καλωδιο να βραχυκυκλωνει. Αν βγαλεις το καλωδιο απο την καμπινα, κανε την προσευχη σου. Το dummy load θα καταναλωνε συνεχεια ισχυ... και τι dummy load θα εβαζες σε ενα ενισχυτη 100W?! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Μαΐου 2009 Να κάνω μια ερώτηση γιατί είμαι λιγάκι... άσχετος. Εχω Jmi Vox Ac-50 1965, έχει έξοδο 8/16Ω. Μετά από δοκιμές πού έκανα με καμπίνες και μεγάφωνα,κατάλαβα ότι παίζει ποιό καλά στα 8Ω. παίζει κάτι τέτοιο η είναι η φαντασία μου ?? Μπορει ναι μπορει και οχι. Τα τεστ ηταν με τα ιδια μεγαφωνα/καμπινες στα 8 και στα 16Ω? Αν εκανες τεστ με διαφορετικες καμπινες και μεγαφωνα, μαλλον απλα σου αρεσε καλυτερα η συγκεκριμενη 8ωμη καμπινα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση