Nikoubis Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Λοιπον, θα κανω κι εγω μια αποπειρα να εξηγησω. Οι SS ("τρανζιστορ") κεφαλες μπασου μπορουν κατα κανονα να συνδεθουν με καμπινες 8Ω η 4Ω, ενωκαποιες μπορουν να "τρεξουν" και σε 2Ω. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ να συνδεσεις εναν SS ενισχυτη σε λιγοτερα ohm απο το "minimum load" του (π.χ. να βαλεις εναν μια κεφαλη που μπορει να "τρεξει" σε minimum 4Ω σε καμπινες που ο συνδυασμος του ειναι 2Ω). Ας παρουμε για παραδειγμα τον Markbass LittleMark 2 (η τον 3 που βγαινει συντομα). Ο συγκεκριμενος μπορει να τρεξει σε οποιοδηποτε συνδυσαμο κατω απο 4Ω και βγαζει 300W στα 8Ω και 500W στα 4Ω. Ας πουμε οτι του βαζεις μια καμπινα 8Ω. Στην περιπτωση αυτη ειπαμε πως η κεφαλη θα σου "δωσει" 300W. Τα "watt" της καμπινας, η αλλιως power handling (ποσα watt "αντεχει" δηλαδη), θα πρεπει να ειναι απο 300 και πανω, ωστε να εχει τη δυνατοτητα να αντεξει ακομα και αν παιξεις με τον ενισχυτη στο τερμα. Αν βαλεις μια καμπινα 4Ω, η καμπινα θα πρεπει να μπορει να "αντεξει" και τα 500W που βγαζει στα 4Ω η κεφαλη. Αν παλισυνδεσεις 2 καμπινες απο 8Ω (=4Ω) η καθε καμπινα θα παιρνει περιπου το μισο απο τα 500W του ενισχυτη, οποτε θα πρεπει η καθε μια να εχει power handling μεγαλυτερο απο 250W. Εχε υπ'οψιν σου οτι το power handling ειναι απλα ενα νουμερο που σου δινει ο κατασκευαστης. Δε σημαινει οτι αμα βαλεις 350 και 400 watt σε μια καμπινα που αντεχει 300W θα συμβει απαραιτητα κατι πολυ κακο (ειδικα αν παιζεις σε λογικες εντασεις και οχι ολα στο τερμα). Αν προκειται να συμβει κατι κακο θα το ακουσεις (παραμορφωμενος ηχος, μεγαφωνα που "κλανουν" κλπ). Αυτα τα ολιγα... Ελπιζω να μη σε μπερδεψα περισσοτερο... :-\ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bassmike7021 Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Οχι..Το επιθυμητο αποτελεσμα του συνολου των watt στισ καμπινες πρεπει να ειναι μεχρι κατι λιγο πανω πο 300(δηλαδη τα watt της κεφαλης).Αρα μπορεις ας πουμε να παρεις 2 200αρες καμπινες ωστε να εχεις 400 watt που ειναι 100 παραπανω απο την κεφαλη.. Για αυτό που λες δεν είμαι και πολύ σίγουρος αν αληθεύει... Οι καμπίνες δεν δίνουν watt, απλά είναι το θέμα πόσο αντέχουν... Και σε ότι αφορά τον συνδιασμό, όσο πιο μεγάλο είναι το ηχείο σε ίντσες, τόσο περισσότερο διαχέεται ο ήχος στον χώρο. Δηλαδή τα 2 10ράκια βγάζουν πιο συγκεκριμένο ήχο, ενώ το 15άρι διαχέει τον ήχο στο χώρο. Για αυτό και πολλοί λένε ότι ο συνδιασμός ενός 15ριού και 2 10ριών είναι ο καλύτερος, γιατί έχει και από τα 2. Πολλοί προτίμουνε να έχουν 4 10ρια. Ανάλογα τι επιθυμεί ο καθένας. Bass till I die! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bassaddicted Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Για αυτό που λες δεν είμαι και πολύ σίγουρος αν αληθεύει... Οι καμπίνες δεν δίνουν watt, απλά είναι το θέμα πόσο αντέχουν... Και σε ότι αφορά τον συνδιασμό, όσο πιο μεγάλο είναι το ηχείο σε ίντσες, τόσο περισσότερο διαχέεται ο ήχος στον χώρο. Δηλαδή τα 2 10ράκια βγάζουν πιο συγκεκριμένο ήχο, ενώ το 15άρι διαχέει τον ήχο στο χώρο. Για αυτό και πολλοί λένε ότι ο συνδιασμός ενός 15ριού και 2 10ριών είναι ο καλύτερος, γιατί έχει και από τα 2. Πολλοί προτίμουνε να έχουν 4 10ρια. Ανάλογα τι επιθυμεί ο καθένας. Ναι δεν εννοουσα πωσ δινουν βαττ αυτες καθε αυτες οι καμπινες..απλα οτι δεν πρει να εχουν και μια αποκλιση απο την κεφαλη τεραστια σε βαττ.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bassmike7021 Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Ναι δεν εννοουσα πωσ δινουν βαττ αυτες καθε αυτες οι καμπινες..απλα οτι δεν πρει να εχουν και μια αποκλιση απο την κεφαλη τεραστια σε βαττ.. Eγώ μιλούσα για το άθροισμα. Δεν νομίζω ότι τα Watt των καμπινών αθροίζονται. Και βασικά νομίζω ότι το μόνο που έχει σημασία είναι ότι οι καμπίνες πρέπει να αντέχουν τουλάχιστον τα Watt της κεφαλής. Και μεγάλη απόκλιση να έχουν (προς τα πάνω βέβαια) δεν νομίζω ότι είναι κακό. Ίσα ίσα κιόλας... Bass till I die! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bassaddicted Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Ναι δεν αποκλειεται ...Αν ναι τοτε σορρυ παιδες δικο μου το λαθος... :-\ :-\ :-\ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Eγώ μιλούσα για το άθροισμα. Δεν νομίζω ότι τα Watt των καμπινών αθροίζονται. Και βασικά νομίζω ότι το μόνο που έχει σημασία είναι ότι οι καμπίνες πρέπει να αντέχουν τουλάχιστον τα Watt της κεφαλής. Και μεγάλη απόκλιση να έχουν (προς τα πάνω βέβαια) δεν νομίζω ότι είναι κακό. Ίσα ίσα κιόλας... Τα watt των καμπινων αθροιζονται... αν συνδεθουν παραλληλα δυο καμπινες των 200W, ειναι σαν να εχουμε μια των 400W. Τωρα οσων αφορα το "προς τα πανω" ειναι καλυτερα να μην ειναι πολυ προς τα πανω... πολλοι δεν το γνωριζουν αυτο.... αλλα ο ενισχυτης διεγειρει καλυτερα μια καμπινα (μεγαφωνο) κοντα στα watt του, παρα μια, πολυ παραπανω. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 ο ενισχυτης διεγειρει καλυτερα μια καμπινα (μεγαφωνο) κοντα στα watt του, παρα μια, πολυ παραπανω. Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι τα μεγάφωνα που χρησιμοποιούνται για μουσικά όργανα είναι κατασκευασμένα με εντελώς διαφορετικό σκοπό από ένα μεγάφωνο HiFi. Σε γενικές γραμμές, τα "μουσικά" μεγάφωνα είναι κατασκευασμένα με εγγενείς παραμορφώσεις, ring modulations και άλλα τινά που χρωματίζουν έντονα τον ήχο και δίνουν τον ιδιαίτερο ηχητικό χαρακτήρα κάθε μεγαφώνου (και γίνονται έτσι μέρος του μουσικού οργάνου αφού συνεισφέρουν πολύ στον τελικό του ήχο). Αυτές οι (μη γραμμικές) παραμορφώσεις και διαμορφώσεις τείνουν να έχουν ένα "hot spot" έντασης στο οποίο αποδίδουν καλύτερα. Αν τα χρησιμοποιούμενα μεγάφωνα είναι πολύ μεγαλύτερης ισχύος από τον ενισχυτή που τα οδηγεί, απλά δε φτάνουν ποτέ σε αυτό το "hot spot". Αυτό ισχύει κατά κύριο κανόνα στα μεγάφωνα για κιθάρα. Τα μεγάφωνα για μπάσο έχουν σε πολύ μικρότερο βαθμό αυτά τα φαινόμενα και γενικά έχουν περισσότερο τη φιλοσοφία ενός flat μεγαφώνου. Από την άλλη, αν τα μεγάφωνα χρησιμοποιούνται κοντά στα όρια ισχύος τους, έχουμε κάθε λογής μη γραμμικές παραμορφώσεις, οι οποίες όμως πλέον είναι "μη μουσικές" και καταστρέφουν τον ήχο - και το μεγάφωνο. Στην πραγματικότητα ο εμπειρικός κανόνας ειναι η ισχύς των μεγαφώνων να είναι περίπου 1,5 φορά επάνω από την ισχύ του ενισχυτή που θα τα οδηγήσει ή παραπάνω. Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jezus Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Εγω παντως βαζω ανισχυτη 600βατ σε καμπινα 4χ10 1200βατ και ολα παιζουν τελεια, τα μπασα μου αναστενουν νεκρους 8) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Εγω παντως βαζω ανισχυτη 600βατ σε καμπινα 4χ10 1200βατ και ολα παιζουν τελεια, τα μπασα μου αναστενουν νεκρους 8) Αυτό δεν είπα κι εγώ; ;) Το ανάποδο είναι το πρόβλημα... (1200W σε 600άρα καμπίνα) ;D Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Nikoubis Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2009 Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι τα μεγάφωνα που χρησιμοποιούνται για μουσικά όργανα είναι κατασκευασμένα με εντελώς διαφορετικό σκοπό από ένα μεγάφωνο HiFi. Σε γενικές γραμμές, τα "μουσικά" μεγάφωνα είναι κατασκευασμένα με εγγενείς παραμορφώσεις, ring modulations και άλλα τινά που χρωματίζουν έντονα τον ήχο και δίνουν τον ιδιαίτερο ηχητικό χαρακτήρα κάθε μεγαφώνου (και γίνονται έτσι μέρος του μουσικού οργάνου αφού συνεισφέρουν πολύ στον τελικό του ήχο). Αυτές οι (μη γραμμικές) παραμορφώσεις και διαμορφώσεις τείνουν να έχουν ένα "hot spot" έντασης στο οποίο αποδίδουν καλύτερα. Αν τα χρησιμοποιούμενα μεγάφωνα είναι πολύ μεγαλύτερης ισχύος από τον ενισχυτή που τα οδηγεί, απλά δε φτάνουν ποτέ σε αυτό το "hot spot". Αυτό ισχύει κατά κύριο κανόνα στα μεγάφωνα για κιθάρα. Τα μεγάφωνα για μπάσο έχουν σε πολύ μικρότερο βαθμό αυτά τα φαινόμενα και γενικά έχουν περισσότερο τη φιλοσοφία ενός flat μεγαφώνου. Από την άλλη, αν τα μεγάφωνα χρησιμοποιούνται κοντά στα όρια ισχύος τους, έχουμε κάθε λογής μη γραμμικές παραμορφώσεις, οι οποίες όμως πλέον είναι "μη μουσικές" και καταστρέφουν τον ήχο - και το μεγάφωνο. Στην πραγματικότητα ο εμπειρικός κανόνας ειναι η ισχύς των μεγαφώνων να είναι περίπου 1,5 φορά επάνω από την ισχύ του ενισχυτή που θα τα οδηγήσει ή παραπάνω. +1 Και αφου επιμεινω αλλη μια φορα στο οτι τα αυτια του καθενος καταληγουν σε πιο ασφαλη συμπερισματα απο δυο νουμερα που πεταει ο κατασκευαστης, να προσθεσω και πως ενας μεγαλος μυθος ειναι οτι το να βαλεις πολυ λιγοτερα watt απο το power rating της καμπινας μπορει με καποιο τροπο να προκαλεσει ζημια στην τελευταια. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση