Προς το περιεχόμενο

Αποριες για μεγαφωνα και καμπινες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα σας, ειμαι ενα βημα πριν την αγορα ενος little giant και σκεφτομαι αντι για την αντιστοιχη καμπινα να αγορασω ενα tonker και να το βαλω στο κουφαρι του μπεχριγκερ που εχω, να μην πιανει και τζαμπα χωρο. Φοραει 10αρι μεγαφωνο και σκοπευω να φτιαξω (μονος ή σε μαραγκο) ενα μπροστινο πανελ 35x35 εκατοστα με μια τρυπα 30 εκ (12''). Ετσι θα την βγαλω οικονομικα και θα εχω ενα καλυτερο μεγαφωνο και για μελλοντικες εφαρμογες. Εχω λοιπον τις εξης αποριες:

 

1. Κατα ποσο επηρρεαζει το μεγεθος της καμπινας τον ηχο? Η συγκεκριμενη καμπινα http://www.thomann.de/gr/blackheart_bh112.htm εχει διαστασεις 47x46x28 ενω ο μπεχριγκερ μονο 39x39x22.

 

2. Η καμπινα της blackheart ειναι κλειστη και υποτιθεται οτι το μεγαφωνο της ειναι σχεδιασμενο για κλειστες καμπινες. Το κουφαρι μου ειναι ανοιχτο, θα του... παει το tonker?

 

3. Ο little giant εχει εξοδους στα 4, 8 και 16 Ohm. Το tonker βγαινει σε 8 και 16, παιρνω το 8αρι (για χρηση 2x12 στο μελλον αν χρειαστει) ή κανω λαθος?

 

4. Αξιζει αυτο που σκεφτομαι να κανω ή χαραμιζεται το μεγαφωνο?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1. Το μέγεθος της καμπίνας επηρεάζει τα μπάσα της καμπίνας. Όσο μικρότερη, τόσο λιγότερα μπάσα, αλλά αυτό είναι υπεραπλουστευμένος κανόνας. Οι υπολογισμοί για σχεδίαση καμπίνας για μεγάφωνο είναι αρκετά πολύπλοκοι και απαιτούν τη γνώση αρκετών παραμέτρων του μεγαφώνου που θα βάλεις, και ειδικά τις παραμέτρους Thiele-Small.

 

2. Επίσης το γεγονός ότι έχεις ανοιχτή καμπίνα μειώνει και άλλο την απόκριση στις χαμηλές, σε αντίθεση με τη σχεδίαση infinite baffle (κλειστή καμπίνα) της Blackheart. Επίσης όμως μειώνει το resonance της καμπίνας, που σημαίνει ότι παρόλο χαμηλότερα, τα μπάσα δε θα λασπώνουν τόσο.

 

3. Εφόσον έχεις επιλογή 4, 8 και 16, σωστά παίρνεις το 8άρι. Μπορείς αργότερα να βάλεις 2χ12 (4Ω παράλληλα ή 16Ω σειρά) ή και 4χ12 (ανά δύο σε σειρά και κάθε ζευγάρι παράλληλα με το άλλο, συνολικά 8Ω). Με το 16άρι πάλι μπορείς να έχεις 2χ12 (παράλληλα, σύνολο 8Ω) και 4χ12 (16Ω σύνολο). Προτίμησε το 8άρι όμως, γιατί είναι περισσότερο all-around (δεν έχουν όλοι οι ενισχυτές έξοδο στα 16, στα 8 όμως έχουν όλοι)

 

4. Μόνο αν το δοκιμάσεις θα ξέρεις.

 

Σχετικά με την σχεδίαση καμπίνας, μπορείς με ένα googling να βρεις πολλά πράγματα, ακόμα και προγραμματάκια που υπολογίζουν διαστάσεις, όγκο, απόκριση κλπ. Προϋποθέτει όμως τη γνώση όλων των παραμέτρων ενός μεγαφώνου και τα τελευταία χρόνια παρατηρώ ότι οι εταιρίες έχουν ψιλοσταματήσει να διαθέτουν αυτά τα στοιχεία για τα μεγάφωνα που κατασκευάζουν (εκτός από τις hi-end) και βλέπουν το όλο θέμα ως "φτιάξε ένα κουτί όπως σου αρέσει και βίδωσε το μεγάφωνο επάνω". Έχω ασχοληθεί αρκετά στο παρελθόν με το θέμα, δεν είναι τόσο απλό  και έχει αρκετό διάβασμα. Πάντως στην περίπτωσή σου, αναγκαστικά πρέπει να το δοκιμάσεις για να βγάλεις συμπέρασμα...

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eυχαριστω πολυ για την απαντηση. Για τα μπασα το υποψιαζομουν, το tonker ομως πρεπει να εχει μια ελαφρα κλιση στις χαμηλες συχνοτητες και ισως να αντισταθμιζει καπως το μειονεκτημα της καμπινας. Μαλλον θα το τσιμπησω και αν δεν με ικανοποιησει δοκιμαζω να κλεισω την καμπινα ή να κατασκευασω μια δικια μου εξ αρχης, γεροι να μαστε  :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω ότι δε θα 'χεις ιδιαίτερο πρόβλημα. Το όλο σετάπ θα'χει το δικό του ηχόχρωμα που μάλλον απλά θέμα γούστου θα είναι και όχι θέμα προβληματικών (αντικειμενικά) συχνοτήτων.

 

Το ότι θα έχει rolloff στα μπάσα, προσωπικά δεν το θεωρώ μειονέκτημα - μιλάω για ήχο κιθάρας πάντα. Αλλά αυτό είναι δική μου προτίμηση...

 

Ελπίζω να σου αρέσει. Αλλά και αν όχι, η κατασκευή καμπίνας είναι αρκετά απλή διαδικασία, ακόμα και για DIY. Σου μιλάω εκ πείρας! ;)

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

... παιρνω το 8αρι ...

 

αν ειναι να παιζει μονο με τον συγκεκριμενο ενισχυτη καλο θα ειναι να προτιμησεις το 16αρι για να κανεις χρηση ολου του δευτερευοντος στο μετασχηματιστη εξοδου σου.

 

Αν ειναι για πιο all around φαση (που λεει κι ο babtua), προτιμησε το 8αρι γιατι ειναι πιο συνηθισμενο ohmage.

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για να κανεις χρηση ολου του δευτερευοντος στο μετασχηματιστη εξοδου σου.

Μακαρι να μπορουσα να πω οτι σε καταλαβαινω. Εχει σχεση μονο με την λειτουργια του ενισχυτη ή υπαρχει και (αντιληπτη απο ασχετο) ηχητικη διαφορα?

Και κατι ακομα, τωρα που σας βρηκα προθυμους  :). Σκεφτομαι να παρω και 2 πιο 'καθαρες' λυχνιες και μην εχοντας ιδεα αναρωτιεμαι αν αυτες θα κανουν διαφορα http://www.thomann.de/gr/tadrt003_roehre_ecc83_cz.htm & http://www.thomann.de/gr/tad_el84_str.htm ή αν εξαρταται μονο απο τον τυπο της λυχνιας η... καθαροτητα της? Με ποιοτικοτερες λυχνιες το ενισχυτακι θα κρατιεται καθαρο σε μεγαλυτερη ενταση ή απλα η βρωμιτσα του θα ειναι πιο καθωσπρεπει? Επισης, σε μια τοσο απλη κατασκευη η αλλαγη λυχνιων ειναι βγαζω-βαζω-παιζω ή χρειαζεται περαιτερω ρυθμιση?

 

 

Υ.Γ. Χρειαζομαστε κατηγορια diy αρχηγε  :D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κάθε τύπος λυχνίας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και πρέπει να δοκιμάσεις για να δεις ποιος ήχος σου αρέσει. Προσωπικά χρησιμοποίησα λυχνίες Electro Harmonix στον DIY ενισχυτή μου και μου άρεσαν πολύ. Οι noname/κινεζολυχνίες συνήθως είναι κατώτερης ποιότητας και μικροφωνίζουν εύκολα, αν και έχουν υπάρξει μαρτυρίες για μερικές που είχαν ανέλπιστα καλό ήχο (πάντα για κιθάρα). Οι Sovtek επίσης είναι αρκετά καλές, όπως και οι Groove Tubes (αν και αυτές είναι αρκετά ακριβές και προτιμώνται για HiFi εφαρμογές).

 

Ειδικά οι ECC83/12AX7 είναι βγάζω-βάζω-παίζω σε αρκετά μεγάλο βαθμό, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Οι τελικές (EL84 κλπ) καλό είναι να ελέγχονται για σωστό bias μετά την αλλαγή για να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις...

 

Υ.Γ. Ναι, μάλλον η κατηγορία DIY είναι πλέον αναγκαία...

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Ας ενημερωσω το thread σαν καλο παιδι που ειμαι...

Το πρωι εφτασαν τα πακετα απο του θωμα, η δουλιτσα ολοκληρωθηκε με επιτυχια και χωρις παρατραγουδα. Αν και οριακη η καμπινα, ευτυχως μπασα υπαρχουν με το κιλο, ο γιγαντουλης σταζει μελι και εχει σχετικα... Αμερικανικο χαρακτηρα λογω μεγαφωνου (υποθετω ::)). Βεβαια δεν εχω ιδεα πως θα ακουγοταν με την blackheart καμπινα και ουτε καιγομαι να μαθω, η δικια μου ειναι δικια μου και τα σπαει  :D.

 

Ετσι ηταν ο μπεχριγκερ πριν απο λιγες μερες

 

beh.jpg

 

Ξεκοιλιασμενος για να προβαρω το μπροστινο πανελ που γ****α τα χερια μου για να κοψω

 

IMGP2470.jpg

 

Το tonker βιδωμενο πανω στο πανελ και 44αρα σαγιοναρα για τους σκληροπηρυνικους

 

IMGP2481.jpg

 

Τυλιγμα παλιου t-shirt για grill cloth και τοποθετηση στην καμπινα

 

IMGP2482.jpg

 

Μαζι με το ταιρι της

 

IMGP2485.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου