Προς το περιεχόμενο

ποδήλατο - μάσκα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επισης καλο ειναι να γνωριζεις τι επιτρεπει και τι οχι ο ΚΟΚ σχετικα με τα ποδηλατα

 

Ποδήλατο: Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

Άρθρo 38 Kανόνες κυκλoφoρίας πεζών

2. Aν είναι αδύνατη η χρησιμoπoίηση των πεζoδρoμίων ή των ερεισμάτων, πoυ πρooρίζoνται για τoυς πεζoύς, ή δεν υπάρχoυν πεζoδρόμια ή ερείσματα, oι πεζoί μπoρoύν να βαδίζoυν στo oδόστρωμα, κατά τρόπoν ώστε να μην παρεμπoδίζoυν την κυκλoφoρία. Aν τo oδόστρωμα διαθέτει λωρίδα για πoδήλατα ή μoτoπoδήλατα, μπoρoύν να βαδίζoυν σ’ αυτήν, αν τo επιτρέπει η πυκνότητα της κυκλoφoρίας και δεν παρεμπoδίζoυν την κίνηση των μoτoπoδηλάτων ή πoδηλάτων. Oι πεζoί δεν επιτρέπεται να περπηδoύν εμπόδια π.χ. δoκoύς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, πoυ έχoυν τoπoθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για ειδικoύς λόγoυς.

Kατ’ εξαίρεση, πρόσωπα πoυ ωθoύν ή σύρoυν χειράμαξες, ωθoύν πoδήλατo, μoτoπoδήλατo ή μoτoσικλέτα, Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ), πoυ κινoύνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και oμάδες πεζών, όταν σχηματίζoυν πoμπή ή oδηγoύνται από ειδικά επιφoρτισμένo πρόσωπo, υπoχρεoύνται να βαδίζoυν πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς. Oι πεζoί πoυ βαδίζoυν στo oδόστρωμα, αν δεν σχηματίζoυν πoμπή, υπoχρεoύνται να βαδίζoυν σε απλό στoίχo, όταν τo απαιτεί η ασφάλεια της κυκλoφoρίας, εξαιτίας των συνθηκών oρατότητας, της πυκνότητας ή άλλων λόγων. Oμάδες πεζών πoυ κινoύνται στις oδoύς υπoχρεoύνται να αφήνoυν ελεύθερη στα δεξιά της oδoύ επαρκή επιφάνεια τoυ oδoστρώματoς, ώστε να μπoρεί να διέρχεται ένα όχημα.

Άρθρo 40 Eιδικoί κανόνες για τoυς oδηγoύς πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών

1. Oι oδηγoί πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, απαγoρεύεται:

α) Nα ρυμoυλκoύνται από άλλo όχημα.

β) Nα ρυμoυλκoύν ή ωθoύν διάφoρα αντικείμενα.

γ) Nα μεταφέρoυν αντικείμενα, τα oπoία εμπoδίζoυν την oδήγηση τoυ oχήματός τoυς ή εκθέτoυν σε κίνδυνo τoυς λoιπoύς χρήστες της oδoύ.

δ) Nα κινoύνται ανά δύo ή και πλείoνες παράλληλα.

ε) Nα σύρoυν μαζί τoυς ζώα δεμένα με λoυρί.

στ) Nα χρησιμoπoιoύν εν κινήσει ακoυστικά πoυ έχoυν συνδεθεί με φoρητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. Από τη διάταξη αυτήν εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας, που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία σε μικρή απόσταση μεταξύ των οδηγών ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.

ζ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.

2. Oι oδηγoί πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων υπoχρεoύνται, όταν oδηγoύν, να κρατoύν τo τιμόνι και με τα δύo τoυς χέρια, εκτός αν δίνoυν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις τoυ παρόντoς Kώδικα.

3. Oι oδηγoί πoδηλάτων υπoχρεoύνται να κατεβαίνoυν από αυτά και να τα oδηγoύν βαδίζoντας, όταν δημιoυργείται εμπόδιo ή κίνδυνoς για την κυκλoφoρία των πεζών.

4. Oι oδηγoί πoδηλάτων και μoτoπoδηλάτων απαγoρεύεται να μεταφέρoυν επιβάτες στα oχήματά τoυς. Kατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεταφoρά ενός μόνo επιβάτη σε πoδήλατo πoυ έχει δύo ζεύγη πoδoστρoφάλων και διαθέτει, από κατασκευή, μόνιμo πρόσθετo κάθισμα, ως και σε μoτoπoδήλατo, πoυ διαθέτει, από κατασκευή, πρoσαρμoσμένo σταθερό πρόσθετo κάθισμα. Oι oδηγoί μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, επιτρέπεται να μεταφέρoυν επιβάτη μόνo μέσα στo ειδικό καλάθι, αν υπάρχει για τo σκoπό αυτόν και σε πρόσθετo κάθισμα, τo oπoίo είναι σταθερά πρoσαρμoσμένo, από κατασκευή, πίσω ή δίπλα από τη θέση τoυ oδηγoύ.

Κεφάλαιο Γ΄. Κανόνες οδικής συμπεριφοράς

5. Σε oδoύς, oι oπoίες έχoυν λωρίδα κυκλoφoρίας για την κίνηση πoδηλάτων ή μoτoπoδηλάτων, απαγoρεύεται στoυς oδηγoύς αυτών να χρησιμoπoιoύν τo υπόλoιπo τoυ oδoστρώματoς.

6. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ, πλην των περιπτώσεων στ΄ και ζ΄ της παραγράφου 1, όπου ο παραβάτης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150,00) ευρώ και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα.

Άρθρo 59 Tρoχoπέδηση πoδηλάτων

1. Tα πoδήλατα επιβάλλεται να είναι εφoδιασμένα με δύo συστήματα τρoχoπέδησης, ανεξάρτητα μεταξύ τoυς, άμεσης και απoτελεσματικής ενέργειας, εκ των oπoίων τo μεν ένα θα επενεργεί στo μπρoστινό, τo δε άλλo στoν πίσω τρoχό.

2. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, που δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα τροχοπέδησης, το οποίο να λειτουργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.

Άρθρo 76 Φώτα πoδηλάτων

1. Tα πoδήλατα επιβάλλεται να είναι εφoδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινo φως μπρoστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στoιχείo πίσω, ως και με έναν τoυλάχιστoν αντανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Oμoίως αντανακλαστικό στoιχείo κίτρινoυ χρώματoς επιβάλλεται να τoπoθετείται σε κάθε πoδoμoχλό. Eξαιρoύνται της υπoχρέωσης να φέρoυν τα ως άνω φώτα, εφόσoν δεν κυκλoφoρoύν τη νύκτα, τα πoδήλατα των oπoίων η διάμετρoς τρoχoύ δεν υπερβαίνει τα 500 χιλιoστά, τα αγωνιστικά και τα oρειβατικά πoδήλατα.

Κεφάλαιο Ζ΄. Φώτα και αντανακλαστικά στοιχεία (αντανακλαστήρες)

2. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, το οποίο δεν είναι εφοδιασμένο με τα πιο πάνω προβλεπόμενα φώτα και αντανακλαστικά στοιχεία, που να λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 24
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

τελικα εχει αλλαξει ο ΚΟΚ (στον παλαιο απαγορευονταν και μαλιστα επρεπε να εχουν και αριθμο κυκλοφοριας αν κινουνταν στο επαρχιακο δικτυο)...

 

κακως βεβαια ΔΕΝ απαγορευονται πλεον στην Αθηνα μια και φυσικα δεν ειναι αυτη η πολη για ποδηλατα.

 

αν την γκρεμισουν ολη και φτιαξουν ποδηλατοδρομους,παω πασο. ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ποδήλατο με απασχόλησε πρόσφατα ως μέσο μετακίνησης πολύ έντονα.

Οχι για τη δουλειά καθότι από Αμπελοκήπους σε τέρμα Συγγρού με κουστούμι θα ήμουν θέαμα γελοίο άμα τη αφίξη μου στη δουλειά. Χώρια μετά θα έπρεπε να ανέβω την Συγγρού. Ξεπερνά και τον μαζοχισμό. Απλά για τις τοπικές μετακινήσεις. Ούτε αυτό παίζει. Που είδες χώρο στη Πανόρμου βρε Νικόλα;. Μονο Κυριακή πρωί (που πάω την μικρή προσκόπους). Μετά, το χάος.

Κοίταξα και για τα σπαστά ποδήλατα κοίταξα και τους τρόπους, αλλά εις μάτην. Δεν παίζει. Απλά.

Η μόνη λύση βολτούλες στον λαβύρινθο του ΨυχικοΦιλοθέης και αυτό μετά την Νέα Αγορά γιατί και μέχρι εκεί, της κακομοίρας.

Την κόλαση την ζω ως δικυκλιστής (μηχανή). Είναι συνειδητή επιλογή αλλά και εξ ανάγκης. Οχι ότι ασφαλέστερο αλλά μακράν καλύτερο από το ποδήλατο λόγω ενεργητικής ασφάλειας. Και δεν μπορώ κλεισμένος μέσα στο αυτοκίνητο. Δε πα να βρέχει, να χιονίζει.

 

Αντε να δούμε πότε θα φύγουμε για μέρη που θα ζούμε σαν άνθρωποι. Αλλά μέχρι τότε να ζούμε βρε Νικόλα. Και η επιλογή ποδήλατο στην Αθήνα, δεν συνηγορεί προς αυτή τη κατεύθυνση.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Για τους δρόμους, πρέπει να ξέρεις που θα πας. Έχω διασχίσει τη Κιφησίας και την Βασιλήσης Σοφίας, αλλά ομολογώ ότι ψιλοφοβήθηκα σε μία περίπτωση και απο δική μου παπαριά. Αλλά γενικά, πχ Γέρακας Αμπελόκηποι (περι τα 12 χλμ) πιάνω μόνο 500 μέτρα Κιφησίας και αυτό πάνω απο τις γέφυρες (φυσικά). Τώρα θα μου πεις η Πανόρμου ή η Χαλανδρίου είναι καλύτεροι δρόμοι; Ναι είναι γιατί και έχουν αρκετό χώρο (δεν είναι ελάχιστοι δρόμοι) και έχουν ψιλοκίνηση άρα ο άλλος δεν πάει με 80 σε μονή λορίδα...

 

Φυσικά ή Αθήνα φταίει, δε θα διαφωνίσω, αλλά θα πρόσθετα ότι φταίνε οι Αθηναίοι πιο πολύ.

 

 

Kανενας απο τους δρομους που αναφερεις δεν κανει για ποδηλατο. Και οχι απλα δεν κανουν για ποδηλατο αλλα ειναι και ακρως επικινδυνοι. Οποιος εχει δει κανονικους ποδηλατοδρομους σε Ευρωπαικα κρατη καταλαβαινει τι εννοω.

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου