Προς το περιεχόμενο

ΡΑ τελικός για κιθάρα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

έχει κανείς δοκιμάσει τελικό τύπου ΡΑ;

 

θεωρητικά τουλάχιστον, θα μπορούσε κανείς να οδηγήσει έναν τελικό ΡΑ (γεφυρωμένο ή όχι) με ένα προ+πολυεφέ τύπου v-amp/POD, κι από τον τελικό σε καμπίνα κιθάρας

 

κάνω λάθος;

 

ή μήπως δεν κάνω λάθος, αλλά ο ήχος δεν θα ήταν ο επιθυμητός;

 

νομίζω πως - στους τρανζιστοράτους τουλάχιστον - ο χαρακτήρας του ήχου δίνεται ως επί το πλείστον από τον προ (και φυσικά την κιθάρα), άρα...;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απ'ότι ξέρω το κάνουν με επιτυχία αρκετοί που παίρνουν ενα pod στο Live και παίζουν καρφί στην κονσόλα με την προσομοίωση καμπίνας, οπότε αναλαμβάνει αυτό για την πολυπόθητη χροιά ενισχυτή. Το P.A. απλά υποτίθεται ότι βγάζει ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΑ  :D αυτό που του δίνουμε.

 

Το θέμα είναι που θα ήθελες να κάνεις μια τέτοια υλοποίηση; Έχεις κάποιο PA σύστημα ή σκποεύεις να πάρεις; Τυπικά μπορείς να δοκιμάσεις και μόνος σου πηγαίνοντας σε ενα στούντιο με το Pod ανα χείρας και να το βάλεις στην κονσόλα με τη φωνή και να ακούσεις τι βγάζει.

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι όπως ακριβώς τα λες. Γίνεται και μάλιστα μιά χαρά.Το μόνο που "παίζει" είναι ότι οι τελικοί αυτοί είναι σωστό να παίρνουν balance line level σήμα, δηλ. δεν βάζεις μία έξοδο από rca κατευθείαν επάνω τους και βέβαια η ποιότητα... Συνήθως απλοί τελικοί κλάσης ΑΒ, αν δεν είναι ακριβοί και καλοφτιαγμένοι δεν θα δώσουν καλό hi-end στον ήχο σου. Αν είναι βέβαια να βάλεις ένα pod ή ένα vamp, απευθείας, δεν χάθηκε κι ο κόσμος. Στην πραγματικότητα, solid state τελικοί ενισχυτές για κιθάρα, όπως η σειρά Velocity της Rocktron, είναι "μικροί" τελικοί PA, με λιγότερα watt και τεχνολογία τρανσίστορ εξόδου mosfet για καλύτερη ποιότητα στον ήχο αλλά και προσαρμοσμένη είσοδο σήματος, για να δέχεται εξόδους από πεντάλια ή προενισχύσεις γενικώς. Η εταιρία HK (και πολλές ακόμα) έχει κυκλοφορήσει τελικούς για PA με mosfet με ισχύ μέχρι και 1300watt στο κανάλι. Όλοι οι τελικοί ενισχυτές για όλες τις δουλειές, βασίζονται στην ίδια τεχνική για την ενίσχυση του σήματος (πχ κλάση ΑΒ, mosfet, κτλ), οπότε στην ουσία διαφέρουν μόνο στα περιφεριακά κυκλώματα κατασκευής τους, (είσοδοι, έξοδοι, προστασία, eq, κτλ).

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ζήτημα προσομοίωσης καμπίνας δεν μπαίνει απαραίτητα, αφού το ηχείο μπορεί να  ΕΙΝΑΙ καμπίνα ειδικά για κιθάρα

 

με απασχολούν δύο θέματα:

 

1. αν η χροιά θα είναι οφφ (πιστεύω πως όχι, και όπως βλέπω συμφωνείτε, αφού μιλάμε για ενίσχυση χωρίς φρού φρού κι αρώματα είτε πρόκειται για ΡΑ είτε για το τελικό στάδιο ενός ενισχυτή κιθάρας)

 

2. το ζήτημα εισόδου, το καλώδιο θα είναι καρφί 1/4", οι περισσότεροι ΡΑ το παίρνουν, αλλά δεν ξέρω τι παίζεται από ευαισθησία και ματσάρισμα αντιστάσεων εισόδου/εξόδου, αν δηλαδή ο ΡΑ θα έχει επαρκώς μεγάλη αντίσταση εισόδου σε σχέση με την αντίσταση εξόδου του βαμπ/ποντ

 

βάζω το τόπικ γιατί μου φαίνεται πολύ καλή λύση δεδομένου ότι πολλοί αγοράζουν ενισχυτή κιθάρας, αλλά το προ στάδιο το πετάνε στα άχρηστα αφού καταλήγουν γρήγορα σε κάτι σαν βαμπ/ποντ

 

οπότε παίρνεις το βαμπ με ένα κατοστάρικο, παίρνεις με 150Ε από θωμά έναν τελικό, τον γεφυρώνεις για ισχύ που άνετα ξεπερνά τα 150Βαττ/8Ω, παίρνεις και μια 2*12 και αίφνης έχεις ένα πολύ δυνατό κι ευέλικτο χαφ-στακ...

 

αλήθεια αυτούς τους T.AMP που έχει ο θωμάς τους ξέρει κανείς;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι T.AMP (a/b) του Θωμά, είναι χαμηλής ποιότητας και μεγάλοι σε βάρος, λόγω του μετασχηματιστή που έχουν μέσα. Ωστόσο δουλεύουν μιά χαρά και μοιάζουν απόλυτα με όλα τα αντίστοιχα μοντέλα άλλων εταιριών σε αυτήν πάνω κάτω την κατηγορία τιμής. Τώρα για το βυσμάτωμα, μπορεί να βάλεις το line out του Vamp κατευθείαν επάνω στον ενισχυτή (καρφί). Εκεί ο τελικός θα το εισάγει ως unbalance και λογικά δεν υπάρχει άλλο πρόβλημα, όπως και από κάθε άλλη προενίσχυση. Για τα πεταλάκια δεν μπορώ να σου πω, ισχύει ότι και για το αν θα τα έβαζες απευθείας, σε έναν τελικό κιθάρας. Γενικά ισχύει balance line livel +4db έξοδος (XLR ή TRS) σε είσοδο ενισχυτή XLR ή TRS και unbalance σήματα καρφί TS, μόνο στην είσοδο καρφιού του ενισχυτή, με δεδομένη την απώλεια περίπου -6db στο σήμα. Όλες οι προενισχύσεις είτε επάνω στα βύσματα των εξόδων τους, είτε στο manual, αναφέρουν το σήμα εξόδου, κάποιες έχουν διακοπτάκι +4 /-10. Όπου βλέπεις balance +4, είτε με cannon (XLR) είτε με καρφί στερεοφωνικό (TRS) μπαίνεις σε όλους τους τελικούς απευθείας. Αν δεις έξοδο unbalance, μπαίνειςμε καρφί μονό (TS) στην είσοδο καρφί του τελικού. Δεν χρησιμοποιούμε DI για μετατροπή σε XLR γιατί το σήμα μετά γίνεται μικροφωνικό και ξαναθέλει προενίσχυση, εκτός αν μας δίνει το σήμα σε line level, οπότε συνεχίζουμε κανονικά...

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

στο μάνουαλ του v-amp2 βλέπω μέγιστη έξοδο audio 20dBu, αυτό πόσο είναι σε βόλτ;

 

οι  τελικοί ενισχυτές συνήθως ζητούν 0.775 βόλτ για μέγιστη απόδοση ισχύος, έτσι δεν είναι;

 

αναγκαστικά δεν πρέπει όλοι οι τελικοί να έχουν μετασχηματιστή, και μάλιστα μεγάλο;

 

από όσα ξέρω μόνο οι class-D αποτελούν εξαίρεση...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην σε απασχολεί ιδιαίτερα το θέμα των mvolt και των dbu, γιατί τότε θα πρέπει να εξετάσεις και άλλες παραμέτρους για το τέλειο ματσάρισμα. Υπάρχουν όρια ανοχής +/- σε όλα τα μηχανήματα χωρίς ιδιαίτερη επίπτωση στον ήχο. Το σημαντικό είναι ότι το vamp έχει έξοδο line unbalance σε καρφί TS και αυτή είναι η χρήσιμη πληροφορία που θέλεις, για να μπεις στον τελικό. Αυτό σου λέει ότι ναι, στέλνει προενισχυμένο σήμα, μπαίνει σε τελικό στην είσοδο καρφί, που συνήθως εκεί οι τελικοί δέχονται και balance και unbalance σήμα και αναγνωρίζουν μόνοι τους, την κατηγορία του ληφθέντος σήματος.

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χμμμ...

 

βλέπω στο δίκτυο ότι 1dBu είναι 0.775βόλτ...

 

δηλαδή το βαμπ δίνει 20dbu = 100 φορές 0.775βόλτ, δηλαδή 100 φορές περισσότερη τάση από όση θέλει ο τελικός για να δώσει την ονομαστική του ισχύ...;;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οπότε παίρνεις το βαμπ με ένα κατοστάρικο, παίρνεις με 150Ε από θωμά έναν τελικό, τον γεφυρώνεις για ισχύ που άνετα ξεπερνά τα 150Βαττ/8Ω, παίρνεις και μια 2*12 και αίφνης έχεις ένα πολύ δυνατό κι ευέλικτο χαφ-στακ...

 

σωστός, και καλύτερα να πάρεις το V-amp pro που εχει και balanced stereo XLR και ένα fcb1010  ;)

 

http://www.thomann.de/gr/behringer_vamp_pro_lx1.htm

 

audiobox προτείνω να μετονομαστείς σε balanced/unbalanced, cannon XLR/stereo TRS master!!!  ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου