Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Εδώ έχουμε άνθρωπο που θεωρεί εαυτόν εξίσου αρμόδιο για να μαστεράρει το υλικό του Χ''δάκι και του Χ''γιάννη και κάπου ανάμεσα ΟΤΙ μπορείτε να φανταστείτε. ΕΛΕΟΣ.

Εγώ ξέρω όμως. Όπως είχα προβλέψει πριν μερικά χρόνια με ΑΠΟΛΥΤΗ ακρίβεια, ο φερόμενος ως πιο προεβλημένος μαστεράς της ελληνικής αγοράς έχει υποχρεωθεί στην ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας (και - απ' ότι πληροφορούμαι - με πολύ καλή φήμη). Είμαι μπροστά, τι να κάνουμε;

 

 

Είσαι ασχετούλης , είσαι και εμπαθής, δεν έχεις και την μεγαλοσύνη και ικανότητα να καταλάβεις τι γίνεται γύρω σου.

 

Άκουσε λοιπόν το remastering της τελευταίας Τζοκόντας  του Μάνου σε σχέση με ότι κυκλοφορούσε μέχρι τώρα.

Ακου και το "Κρυφό Φιλί" του 2002 και σύγκρινε το  τελευταίο δίσκο που έγινε mastering στη Σουηδία.

 

Υπάρχουν καλοί mastering engineers εξειδίκευσης με περιορισμένο βεληνεκές δυνατοτήτων πέραν ενός στύλ, όλοι οι σπουδαίοι mastering engineers σε όλο

το κόσμο μπορούν να εργαστούν σε οποιοδήποτε στύλ με μεγάλη επιτυχία. Υπάρχει απλή εξήγηση αλλά δεν μπορείς να την καταλάβεις , όπως και πολλά άλλα

πράγματα για να λές οτι λές.

 

Είχες προβλέψει μπούρδες. Θέλεις να σου στείλω το πρόγραμμα μου  αυτή τη βδομάδα η και το επόμενο τρίμηνο ?

Οι πελάτες μου περιμένουν μέχρι και 1 μήνα να δουλέψουμε μαζί όταν δεν έχω χρόνο.

 

Και έχω κάνει και μια εξαιρετική εταιρία με μεράκι και γνώση. Έχεις πρόβλημα μήπως και σε αυτό ?

 

Είσαι τόσο πίσω που θα έπρεπε να προβληματίζεσαι για το καλό σου .....

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 205
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Είχες προβλέψει μπούρδες. Θέλεις να σου στείλω το πρόγραμμα μου  αυτή τη βδομάδα η και το επόμενο τρίμηνο ?

 

Ναι, θέλω. Ακόμη καλύτερα δημοσίευσέ το εδώ, δεν είναι κανείς μας της ΥΠΕΔΑ.

Άντε ντε, μην το σκέπτεσαι.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Δεν νομίζω ότι αφορά εμένα αλλά και το υπόλοιπο φόρουμ το συγκεκριμμένο πρόγραμμα κάποιου επαγγελματία. Αναρωτιέμαι κιόλας, γιατί η εμπορική διαχείριση σημαίνει και σχετική επιτυχία ή το αντίθετο.

Επίσης δεν θα επιτρέψω να γίνει τόπος αβάσιμης αντιπαράθεσης με υποθετικές παραμέτρους αυτό το φόρουμ. Υπαγορεύεται από τους κανονισμούς.

Οι προσωπικές επιθέσεις και κυρίως όταν είναι άνισες δεν επιτρέπονται. Οι καταγγελίες πρέπει να γίνονται επώνυμα. Στη δε συγκεκριμμένη περίπτωση δεν υπάρχει κανένας σκοπός. Ας προσπαθήσουμε να μάθουμε όταν δεν καταλαβαίνουμε κάτι. Ακόμα κι αν δεν είναι προφανές.

 

ΥΓ. Άσε δε που με αυτή τη λογική η δημοσίευση θα εξυπηρετούσε τα διαφημιστικά συμφέροντα της σχετικής επιχείρισης. Προς τι η στείρα αμφισβήτηση;

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό θα ενδιέφερε πολλούς πιστεύω, επομένως αναμένουμε.. :)

 

το θεμα ξεκλειδωνεται μια και οφειλω να τηρησω τη... δεσμευση μου ;D

 

οριστε λοιπον

 

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRYUp5OC9OMUFLSkE9PQ

 

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBSZGl1UzdRWUxIRGc9PQ

 

παρακαλω θερμα η συζητηση να συνεχιστει σε ηπιους τονους.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το θεμα ξεκλειδωνεται μια και οφειλω να τηρησω τη... δεσμευση μου ;D

 

οριστε λοιπον

 

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRYUp5OC9OMUFLSkE9PQ

 

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBSZGl1UzdRWUxIRGc9PQ

 

παρακαλω θερμα η συζητηση να συνεχιστει σε ηπιους τονους.

 

Το unmast.wav ειναι το δικό σου master και το mastered.wav απο επαγγελματία;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τη στιγμή που:

 

1) Τη μουσική δεν τη γράφει "επαγγελματίας" συνθέτης

 

2) Την ενορχήστρωση δεν την κάνει "επαγγελματίας" ενορχηστρωτής

 

3) Η ηχογράφηση δεν γίνεται σε "επαγγελματικό" χώρο με "επαγγελματία" ηχολήπτη και "επαγγελματικά" μηχανήματα

 

4) Τα όργανα δεν παίζονται από "επαγγελματίες"

 

4) Η μίξη δε γίνεται από "επαγγελματία"

 

είναι αστείο να απαιτείται "επαγγελματικό" mastering. Σα να φοράς σώβρακο και γραβάτα.

 

Συγνώμη αλλά αυτό που λες δεν είναι λογικό. Δηλαδή αν εγώ θέλω να κάνω τον χαβαλέ μου και να βγάλω ένα δίσκο με τα δικά μου τραγούδια και τα ηχογραφήσω ΕΓΩ (ως μουσικός εννοώ), σε δική μου ενορχήστρωση.... είναι κακό να πάω σε ένα ΚΑΛΟ studio, με ΚΑΛΟ ηχολήπτη και ΚΑΛΟ μαστερά αργότερα; Τι νόημα έχει αυτό που προτείνεις;

 

Ας το θέσουμε σε άλλη βάση: εγώ θέλω να παίξω ερασιτεχνικά κάτι. Έχω ένα κουαρτέτο εγχόρδων, για να θέσω ένα ηχητικά αντικειμενικό είδος, και θέλω να παίξω ένα έργο του Vivaldi.... αυτό που ζητάω λοιπόν είναι ένα καλό αποτέλεσμα ηχητικά, δηλαδή ο ήχος που θα πάρω στο cd μου να είναι όσο το δυνατόν πιο ΦΥΣΙΚΟΣ. Για να συμβεί αυτό θέλω έναν καλό engineer, καλό χώρο, καλά μηχανήματα, καλό mixing και σαφέστατα καλό mastering. Το ότι εγώ παίζω ερασιτεχνικά μου απαγορεύει να ζητήσω κάτι τέτοιο;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σας,

 

Ειναι το πρωτο μου ποστ σε ελληνικο φορουμ οποτε παρακαλω συγχωρηστε μου τα λαθη (εχω συνηθησει να γραφω αγγλικα δυστυχως).

Θα ηθελα επισης να σας χαιρετησω και να ευχηθω γονιμες συζητησεις.

 

Ακουσα προσεκτικα τα 2 τρακς και εχω τα εξης σχολια

Αρχικα πρεπει να πως κατι περιεργο γινεται με τιν στερεοφονικη εικονα του mix. Οταν ακουω mono, το mix καταρεει. Ενα μεγαλο οπλο του mixing engineer ειναι το κουμπακι που λεει mono. Η καλη μιξη ΠΡΕΠΕΙ να ακουγεται καλα και mono. Iσως αυτος ειναι και ο λογος που ο mastering engineer εκανε το τελικο προιον πιο "στενο" .

Το mastered ακουγεται επισης πιο στενο εξαιτιας του οτι υπαρχει λιγοτερος "αερας" και λιγοτερη ενεργεια (1-2 db) απο το σημα της διαφορας. (Side)

Νιωθω επισης οτι το αθροισμα (Μid) ειναι πολυ καλυτερα ισοσταθμισμενο στο mastered απο οτι στο unmastered.

 

Δεν ξερω πως ακουτε τα χαμηλα εσεις αλλα εγω ακουω ενα σοβαρο προβλημα γυρω στους 92 κυκλους στο mastered.

 

Το compression δειχνει να εσφιξε το συνολο (λιγο ομως) αλλα επνιξε την δυναμικη περιοχη του κομματιου χωρις τουλαχιστον σε ανταλλαγη να δωσει λιγο παραπανω RMS. Ειμαι εναντιον του loudness for the shake of loudness και ενοχληθηκα πολυ οταν στην συγκριση βρηκα το mastered "μπουκωμενο" (σαν καποιος να πεταξε το παπλωμα του πανυ στους μουσικους) Θα το καταλαβαινα εαν γινοταν αυτο κατοπιν εντολης του πελατη ωστε να φτασει σε υψηλα RMS αλλα εφοσον δεν γινεται αυτο, προς τι το compression. Tα μπασσα φαινονται πιο σφιχτα στο mastered αλλα σε προσεκτικη ακροαση δυστυχως το unmastered εχει περισσοτερη δυναμικη και μου επικοινωνει το groove πολυ καλυτερα (ακομα και με πολυ χειροτερη ισοσταθμιση απο το mastered). Εαν εγω δουλευα αυτο το τρακ σιγουρα θα προσεχα περισσοτερο την ισοσταθμιση και θα ημουν πιο τσιγγουνης στην συμπιεση (οσον αφορα την συμπεριφορα μου ως προς το low end).

 

Ελπιζω να μην στεναχωρω κανεναν εδω, αλλα τα συμπερασματα μου ειναι σιγουρα. (εαν το unmastered ειναι ενα προχειρο master και εαν εξαιρεσω τα overs που υπαρχουν, τοτε δεν ειναι kai πολυ ασχημο).

Το mastered δεν ειναι το καλυτερο που εχω ακουσει αλλα δεν ειναι και κακο(δεν ειμαι σιγουρος εαν το mix ειναι το unnmastered ή κατι αλλο)(αν το mix ΔΕΝ ειναι το unmastered τοτε συμπερασματα για την ποιοτητα του τελικου προιοντος δεν μπορουμε να βαγαλουμε, τουλαχιστον με ασφαλεια).

 

Δεν ξερω ουτε τον παραγωγο ουτε τον mastering engineer και ξαναλεω οτι απλα αυτο ακουω εδω με τα Lipinski 707 +2 Sub SVS.

χρησιμοποιωντας convertors της Cranesong μεσω του monitor controller Avocet .

 

edit: το παραδειγμα αυτο δυστυχως δεν δειχνει το μεγεθος της διαφορας αναμεσα σε ενα καλο και ενα κακο master.

        Η διαφορα ειναι τεραστια συνηθως

 

Αποστόλης (www.odeon-mastering.com)

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το unmast.wav ειναι το δικό σου master και το mastered.wav απο επαγγελματία;

 

ναι ;)

 

επισης να πω οτι δεν εχω κανει τη μιξη αλλα μονο το ..ψευτομαστερινγκ (το τραγουδι ειναι δικο μου βεβαια.... ;D ;D) & επισης να πουμε οτι ειναι 100% αναλογικη εγγραφη και mixing (εχει γινει πριν 7 χρονια περιπου) το ..ψευτομαστερινγκ το εχω κανει με το Ozone.

 

Αποστολη ειναι πολυ ενδιαφεροντα τα συμπερασματα σου & σε ευχαριστω για τον χρονο σου. ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνώμη αλλά αυτό που λες δεν είναι λογικό. Δηλαδή αν εγώ θέλω να κάνω τον χαβαλέ μου και να βγάλω ένα δίσκο με τα δικά μου τραγούδια και τα ηχογραφήσω ΕΓΩ (ως μουσικός εννοώ), σε δική μου ενορχήστρωση.... είναι κακό να πάω σε ένα ΚΑΛΟ studio, με ΚΑΛΟ ηχολήπτη και ΚΑΛΟ μαστερά αργότερα; Τι νόημα έχει αυτό που προτείνεις;

 

Ας το θέσουμε σε άλλη βάση: εγώ θέλω να παίξω ερασιτεχνικά κάτι. Έχω ένα κουαρτέτο εγχόρδων, για να θέσω ένα ηχητικά αντικειμενικό είδος, και θέλω να παίξω ένα έργο του Vivaldi.... αυτό που ζητάω λοιπόν είναι ένα καλό αποτέλεσμα ηχητικά, δηλαδή ο ήχος που θα πάρω στο cd μου να είναι όσο το δυνατόν πιο ΦΥΣΙΚΟΣ. Για να συμβεί αυτό θέλω έναν καλό engineer, καλό χώρο, καλά μηχανήματα, καλό mixing και σαφέστατα καλό mastering. Το ότι εγώ παίζω ερασιτεχνικά μου απαγορεύει να ζητήσω κάτι τέτοιο;;

 

 

 

Λοιπόν τα πράγματα είναι απλά. Όπως βλέπεις στη λέξη "επαγγελματικα" έχω βάλει εισαγωγικά. Και αυτό γιατί προσωπικά δεν μου λέει τίποτα ο όρος επαγγελματίας.

 

Αν όμως ήθελα να μην έβαζα εισαγωγικά, θα έβαζα τη λέξη σωστά- σωστή- σωστό.

 

Πρόσεξε τώρα: Αν η δική σου "ερασιτεχνική" σύνθεση και ενορχήστρωση δεν είναι σωστή, με την έννοια ότι έχει επιστημονικά τεκμηριωμένα λάθη που ταυτόχρονα δεν υποστηρίζονται από κάποια καλλιτεχνική άποψη, δεν υπάρχει ΤΙΠΟΤΑ που θα μπορέσει να τη σώσει. Πήγαινε στα καλύτερα στούντιο, με τους καλύτερους ηχολήπτες κ.λ.π. Το αποτέλεσμα θα είναι μάπα και πάλι.

 

Μπορεί να σου φαίνεται περίεργο αυτό. Έφερες ένα παράδειγμα με το vivaldi. Ξεχνάς όμως ότι στα έργα του vivaldi η σύνθεση και η ενορχήστρωση είναι λίγο ως πολύ δεδομένη. Να σου φέρω εγώ άλλο παράδειγμα. Κάτσε και γράψε ένα κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα ΕΣΥ. Πιστεύεις ότι αν δεν κατέχεις το άθλημα θα σου προσφέρει τίποτα το καλό στούντιο;

 

Όχι, φαντάσου λίγο: Οι αρμονίες να είναι πρώτης δημοτικού. Οι αντιστίξεις να παράγουν συνεχείς- ότι- νάναι διαφωνίες. Τα μισά όργανα να καλύπτουν τα άλλα μισά λόγω λάθος ενορχήστρωσης. Επιπλέον τα παιξίματα να είναι χάλια και να προσθέτουν παραπάνω φάλτσα στην ήδη λάθος παρτιτούρα. Και μετά από όλα αυτά θα περιμένουμε το... mastering να μας σώσει?

 

Ας το δούμε και λίγο αντίστροφα: Ο συνθέτης έχει δώσει ρεσιτάλ. Αρμονία και αντίστιξη είναι μαγευτική. Τα παιξίματα προσθέτουν μαγεία. Και έχει γίνει και μια σωστή δουλειά στην καταγραφή και τη μίξη. Ε δεν πειράζει τότε ρε φίλε. ΑΣ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝ mastering.

 

 

Επειδή τα σενάρια λίγο πολύ τα έχω δει, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι το mastering έχει πάρει τη θέση της παλιάς καραμέλας "we'll fix it in the mix". Και όπως πάντα, όσο πιο πολύ αναβάλλεις κάτι, τόσο χειρότερα αποτελέσματα θα έχεις. Πάντα σημαντικότερη είναι η αρχή της αλυσίδας. Έχεις καλή σύνθεση; Τότε πάς παρακάτω: Έχεις καλή ενορχήστρωση; Πάς παρακάτω: Καλά παιξίματα; Πας παρακάτω: Καλό χώρο καταγραφής; Καλά μικρόφωνα; Καλό ηχολήπτη; Έχεις κάνει καλή μίξη; Αν όλα αυτά είναι σωστά, τότε το mastering έχει να προσφέρει ελάχιστα.

 

Αν τώρα λείπουν όλα αυτά, τι θα σου προσφέρει το mastering; Να βελτιώσει τη σύνθεση αποκλείεται (ίσως λίγο τη δομή με copy paste  :P ). Την ενορχήστρωση; ΟΧΙ. Τα παιξίματα; ΟΧΙ Το χώρο καταγραφής; Το πολύ πολύ να βάλει κανα reverb από πάνω, αλλά ο original χώρος θα παραμείνει. Τα μικρόφωνα; ΟΧΙ. Τον ηχολήπτη; ΟΧΙ. Τη μίξη; Πόσο μπορείς να βελτιώσεις μια μίξη όταν έχεις το 2 track master; Το πολύ πολύ να κόψεις κάποιες ενοχλητικές συχνότητες. Με stems κάτι γίνεται βέβαια, αλλά είναι πιο χρονοβόρα διαδικασία. Και οι μεγάλοι "επαγγελματίες" μαστεράδες την ώρα τη χρεώνουν σαν επίσκεψη σε γιατρό στο κολωνάκι  ;D,

 

Φυσικά όμως τα λεφτά θα πρέπει να δικαιολογηθούν. Οπότε, αφού δεν πηδάει η βελόνα, ΒΟΥΡ ΣΤΟ ΨΗΤΟ! Τέρμα όλα, δυναμικές μηδέν, τι κι αν ο ήχος ακούγεται χάλια; Επαγγελματίες είμεθα  ;D 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου