fenderiarhs Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Θα μπορουσα να το ανοιξω σε ξεχωριστο thread αλλα δεδομενου οτι το παρον ειναι αρκετα τεχνικο θα ηθελα να κανω τις εξης ερωτησεις: Για ποιους λογους (παρακαλω οι απαντησεις να ειναι τεχνικου περιεχομενου και οχι "γιατι ετσι ακουγονταν καλυτερα") τα master volume που ξεκινησαν στα design των 70's Fender ενισχυτων χαλανε τη συνταγη του καλου ηχου ( και το desirability) τους? Παρομοιως τι ακριβως συμβαινει σε εναν ultralinear ενισχυτη και γιατι και αυτο πρακτικα λειτουργει αρνητικα για την ποιοτητα του ηχου? (γιατι αν καταλάβα καλα απ οτι διαβασα σχετικα οι προθεσεις μαλλον αγαθες ηταν). 2 things are infinite:the universe&human stupidity Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 OP Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Για ποιους λογους (παρακαλω οι απαντησεις να ειναι τεχνικου περιεχομενου και οχι "γιατι ετσι ακουγονταν καλυτερα") τα master volume που ξεκινησαν στα design των 70's Fender ενισχυτων χαλανε τη συνταγη του καλου ηχου ( και το desirability) τους? To master ειναι ουσιαστικα ενα ποτενσιομετρο που μπαινει πριν τον Phase inverter και τροφοδοτει το output stage με ενα μερος του σηματος, με σκοπο βεβαια να πετυχει χαμηλοτερη ενταση. Μ' αυτο τον τροπο ομως (παρεμβολη resistive element) το σημα χανει μερος των δυναμικων του και κατα καποιο τροπο υποκειται σε μορφοποιηση του συχνοτικου περιεχομενου. Μια "λυση" που μπορει κανεις να κανει ειναι να βαζει το master στο 10, αλλα και παλι αυτο δεν εχει τα ιδια αποτελεσματα γιατι το σημα ταξιδευει μεσα απο συμπλεγμα καλωδιων, επαφων, του ιδιου του ποτενσιομετρου, και μετα περναει στο Output stage εχοντας υποστει αλλοιωση. Τα καλωδια, αν και μονωμενα στους fender, παντα "ψαρευουν" θορυβο, συν το γεγονος οτι η θωρακιση "κοβει" πριμα... Παρομοιως τι ακριβως συμβαινει σε εναν ultralinear ενισχυτη και γιατι και αυτο πρακτικα λειτουργει αρνητικα για την ποιοτητα του ηχου? (γιατι αν καταλάβα καλα απ οτι διαβασα σχετικα οι προθεσεις μαλλον αγαθες ηταν). Οι UL μετασχηματιστες εχουν την ιδιοτητα να μην "σπανε" και να μην "βρωμιζουν" υπο σχεδον καμια συνθηκη... Δεδομενου οτι η "μαγεια" στον ηχο ενος κιθαριστικου σηματος ειναι η "οποια" παραμορφωση, οταν μια UL διαταξη την αφαιρει λογικο ειναι να ακουγεται ο ηχος (σε καποιους) "αποστειρωμενος" και στεγνος. Οι προθεσεις των μηχανικων της CBS (fender) ηταν οντως αγνες γιατι ηθελαν να δημιουργησουν τους απολυτα "καθαρους" ενισχυτες. Αντιστοιχα αγαθες ηταν οι προθεσεις τους οταν θελησαν να απαλαξουν τους μουσικους απο τον "μπελα" του tube matching και εκαναν αυτες τις αλλαγες στο biasing των τελικων, αλλα το αποτελεσμα αν και εξυπνο στη θεωρια, στην πραξη αποδειχτηκε κακο ως προς την ποιοτητα του ηχου. Αυτο που ολοι κατελογισαν στη CBS ηταν οτι οι μηχανικοι της (ολοι αποφοιτοι του ΜΙΤ) αν και εξαιρετικοι επιστημονες, δεν ηταν μουσικοι!... :) wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 (οκ, βαζουν shielded καλωδιο, αλλα οσο να'ναι... Τα shielded κάποιες φορές είναι το πρόβλημα και όχι η γιατρειά. Το μπλεντάζ ενίοτε λειτουργεί σαν κεραία και όχι σαν ασπίδα. Η πλέξη και η σωστή τοπολογία είναι καλύτερες λύσεις. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 OP Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Τα shielded κάποιες φορές είναι το πρόβλημα και όχι η γιατρειά. Το μπλεντάζ ενίοτε λειτουργεί σαν κεραία και όχι σαν ασπίδα. Η πλέξη και η σωστή τοπολογία είναι καλύτερες λύσεις. πολυ σωστα. Το πλεξιμο (με φροντιδα να δημιουργουνται καθετοτητες στα καλωδια) ειναι τεχνικη που εφαρμοστηκε απο τον fender εξαρχης, αλλα στις CBS εποχες το "sloppy wiring και layout" δημιουργησε προβληματα... wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fenderiarhs Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Οι UL μετασχηματιστες εχουν την ιδιοτητα να μην "σπανε" και να μην "βρωμιζουν" υπο σχεδον καμια συνθηκη... Δεδομενου οτι η "μαγεια" στον ηχο ενος κιθαριστικου σηματος ειναι η "οποια" παραμορφωση, οταν μια UL διαταξη την αφαιρει λογικο ειναι να ακουγεται ο ηχος (σε καποιους) "αποστειρωμενος" και στεγνος. Οι προθεσεις των μηχανικων της CBS (fender) ηταν οντως αγνες γιατι ηθελαν να δημιουργησουν τους απολυτα "καθαρους" ενισχυτες. Εχεις καποιες πληροφοριες για τον τροπο λειτουργιας των UL fender? Η λειτουργια των UL βασιζεται αποκλειστικα στον transformer η εχει να κανει και με τροποποιησεις στο βασικο κυκλωμα των ενισχυτων και στη δρομολογηση του σηματος? Οντως οι ul σχεδιαστηκαν με το headroom κατα νου, εντουτοις αυτο γεννα καποιες αλλες αποριες: ενας fender twin ουτως η αλλωστε εχει σχεδιαστει ωστε να μην εχει ευκολο breakup και γι αυτο ειναι γνωστοι και αγαπητοι. Οι UL fender twin θεωρητικα θα επρεπε να ειναι υπερ-αγαπητοι λογω του ακομα πιο δυσκολου break up, κατι τετοιο ομως δεν συμβαινει. Ειναι θεμα mojo η οντως υπαρχει καποιος βασιμος λογος γι αυτο? 2 things are infinite:the universe&human stupidity Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bloody_sunday Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Yπάρχει το breakup - ελαφρύ overdrive και υπάρχει και ο κορεσμός των λαμπών, ακόμη κι όταν μιλάμε για ένα κοπάδι 6L6. Δεν είναι το ίδιο... το ελαφρύ breakup γίνεται σχετικά εύκολα αντιληπτό (εν ανάγκη βάζουμε και ωτασπίδες) ενώ ο κορεσμός όχι και τόσο εύκολα. Προσωπικά συμπαθώ οπωσδήποτε τον ελαφρύ κορεσμό αλλά όχι το breakup, εκτός αν μου δοθεί η πολυτέλεια να έχω και δεύτερο ενισχυτή επί σκηνής αποκλειστικά για αυτόν το ρόλο. Aυτό το λέω έχοντας κατορθώσει να φτάσω σε αυτό το επίπεδο (εγώ ή συμπαίκτες μου) ακόμη και με... Τwin (και με HiWatt, επίσης - ψάχνω κι αυτόν τον 200ρη Orange, πού θα μου πάει... ;D ). Η αναισθησία ενός ενισχυτή μπορεί να φτάσει σε υπερβολικά επίπεδα & δεν είναι πάντοτε πανάκεια - είτε είναι θέμα ψυχρού bias είτε θέμα σχεδιασμού κυκλώματος. Fear no more the heat o' the sun Nor the furious winter's rages Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Marillion Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Τα shielded κάποιες φορές είναι το πρόβλημα και όχι η γιατρειά. Το μπλεντάζ ενίοτε λειτουργεί σαν κεραία και όχι σαν ασπίδα. Η πλέξη και η σωστή τοπολογία είναι καλύτερες λύσεις. Γιαυτο Κωστη γειωνουμε την μια πλευρα του μπλενταζ! ;) Lets ...Rock! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
studio54GR Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Yπάρχει το breakup - ελαφρύ overdrive και υπάρχει και ο κορεσμός των λαμπών, ακόμη κι όταν μιλάμε για ένα κοπάδι 6L6. Δεν είναι το ίδιο... το ελαφρύ breakup γίνεται σχετικά εύκολα αντιληπτό (εν ανάγκη βάζουμε και ωτασπίδες) ενώ ο κορεσμός όχι και τόσο εύκολα. Προσωπικά συμπαθώ οπωσδήποτε τον ελαφρύ κορεσμό αλλά όχι το breakup, εκτός αν μου δοθεί η πολυτέλεια να έχω και δεύτερο ενισχυτή επί σκηνής αποκλειστικά για αυτόν το ρόλο. Aυτό το λέω έχοντας κατορθώσει να φτάσω σε αυτό το επίπεδο (εγώ ή συμπαίκτες μου) ακόμη και με... Τwin (και με HiWatt, επίσης - ψάχνω κι αυτόν τον 200ρη Orange, πού θα μου πάει... ;D ). Η αναισθησία ενός ενισχυτή μπορεί να φτάσει σε υπερβολικά επίπεδα & δεν είναι πάντοτε πανάκεια - είτε είναι θέμα ψυχρού bias είτε θέμα σχεδιασμού κυκλώματος. Με ψυχρά Bias, χαμηλή προενίσχυση, καλό διαμορφωτή και μεγάλα μεγάφωνα δεν "σπάει" ευκολα ο ήχος, η λύση είναι τα αντίστροφα από αυτά έτσι ώστε να φέρουμε τις λυχνίες σε κοντά στον κορεσμό, καλύτερα με μεγαλύτερη τάση σε προστατευτικό και άνοδο παρά με λιγότερα αρνητικά. Θα ψαχτώ λίγο με τις προενισχύτριες και το προστατευτικό καθώς επίσης και με το "Master" που έγραψε ο AlderBody να δώ αποτελέσματα (στον SR). Στο μυαλό μου έχω και μια μετατροπή των τελικών από 6L6 σε EL504 που είναι HiFI λυχνία και πολύ μεγαλύτερη σε ισχύ, πρέπει να βρώ έναν διαμορφωτή (Transormer) θα τον τυλίξω εδώ στην γειτονιά μου και θα δώ τα αποτελέσματα.... Αν και νομίζω ότι έχω έτοιμο (από Dublex 100άρη) για την δοκιμή..... ;) Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jasemeister Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 9 Μαρτίου 2009 ...ακόμη κι όταν μιλάμε για ένα κοπάδι 6L6... Σπύρο με τη φράση αυτή μου θύμισες άμεσα Χάρυ Κλυνν τσοπάνη με τα πρόβατα ;D Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 10 Μαρτίου 2009 OP Share Δημοσιευμένο 10 Μαρτίου 2009 Εχεις καποιες πληροφοριες για τον τροπο λειτουργιας των UL fender? Η λειτουργια των UL βασιζεται αποκλειστικα στον transformer η εχει να κανει και με τροποποιησεις στο βασικο κυκλωμα των ενισχυτων και στη δρομολογηση του σηματος? Η UL λειτουργια εχει να κανει κυριως με τον OT (μετασχηματιστη εξοδου). Ουσιαστικα αυτο που συμβαινει ειναι η κατα καποιο τροπο "ανατροφοδοτηση" ποσοστου της εξοδου των λυχνιων (plates) στα screeen grids με τη χρηση taps (τα γνωστα ...UL taps) στο πρωτευων, απ' οπου "κλεβουν" το προαναφερθεν ποσοστο. Αυτο το feedback ειναι που "καθαριζει" τα πραματα (χοντρικα). Αλλωστε οι "καθαροι" κατα γενικη ομολογια fender amps χρησιμοποιουν την τεχνικη του feedback ουτως η αλλως (αλλα με αλλο τροπο). Αρα οι διαφορες στο κυκλωμα των SF UL Fenders ειναι η συνδεση των screen grids σε αυτα τα UL taps. (συν κατι ψιλα) Η μερικη (ή και ολικη κατα πολλους) "λυση" ειναι η αποσυνδεση αυτων των UL taps και η επανασυνδεση ολων των screeen grids μαζι. Ο δικος μου (προς το παρον τουλαχιστον) ειναι σ' αυτη τη φαση. (γι'αυτο τον αποκαλω και "ευνουχισμενο"... ;D ) Οντως οι ul σχεδιαστηκαν με το headroom κατα νου, εντουτοις αυτο γεννα καποιες αλλες αποριες: ενας fender twin ουτως η αλλωστε εχει σχεδιαστει ωστε να μην εχει ευκολο breakup και γι αυτο ειναι γνωστοι και αγαπητοι. Οι UL fender twin θεωρητικα θα επρεπε να ειναι υπερ-αγαπητοι λογω του ακομα πιο δυσκολου break up, κατι τετοιο ομως δεν συμβαινει. Ειναι θεμα mojo η οντως υπαρχει καποιος βασιμος λογος γι αυτο? Οι παλιοι BF twins ειναι clean machines, αλλα παλι σε πιο extreme καταστασεις εσπαζαν και λιγο. Αυτο που ειναι "sought after" σε εναν BF twin ειναι ο παχυς και καθαρος ηχος. Οι UL twins ειχαν αυτη την HiFiντελιστικη αισθηση που τους απομακρυνε απο τη ζεστη "κιθαριστικη" λειτουργια. Επισης οι υψηλοτερες τασεις που εμφανιζονται στα plates (ειδα και 526V στον δικο μου) συνεισφερουν στην ακομα πιο καθαρη και "αποστειρωμενη" αισθηση. Καποιοι τους κυνηγανε μανιωδως γιατι προφανως η ηχητικη τους συμπεριφορα ταιριαζει στα γουστα και τις απαιτησεις τους. Κανεις δεν ειπε οτι ειναι και τοοοοσο χαλια. Απλα δεν ειναι "twin reverb-amp" οπως παλια... Μπορει ομως με καταλληλες κινησεις να ερθει κοντα (εως πολυ κοντα...) wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση