dizzypsycho Δημοσιευμένο 6 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 6 Μαρτίου 2009 Μάλλον εννοεί το σελιλόιντ... κατευθείαν πάνω στα περιθώρια της ταινίας; Ακριβώς αυτό εννοώ. Επίσης επειδή αυτή είναι η δουλειά μου (operator, focus puller) πρεπει να πώ οτι ο μπούμαν πρέπει να ξέρει μπαλλέτο. Με αυτό εννοώ οτι πρέπει και να είναι εντελώς αθόρυβος και να μπορεί να ελίσεται μέσα στο χαμό (φώτα, καμερα, crew..). Κάποιος ρώτησε για ντουμπλάζ. Στην ελλάδα δεν γίνεται λόγω μπατζετ αλλα και ελλείψει έμπειρων ηχοληπτών, script supervisors, foley artists κλπ. Αυτ΄η η διαδικασία για να γίνει σωστά προυποθέτει μεγάλο βαθμό εμπειρίας απο όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.. και προπαντώς τους ηθοποιούς.. ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
WrTsXxx Δημοσιευμένο 7 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 7 Μαρτίου 2009 το θέμα γίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον αν και ξεφεύγουμε λιγάκι... η αρχική ερώτηση ήταν: σε τι μηχανημα γραφουμε και σε τι προγραμμα επεξεργαζομαστε μετα? εγώ σ αυτό προσέθεσα και το τι εξοπλισμός χρειάζεται ΠΡΙΝ το αποθηκευτικό μέσο. έγραψα εκείνη τη λίστα στην προηγούμενη σελίδα, την οποία δεν είδα να σχολιάζει/συμφωνεί/διαφωνεί κανείς... :( "σε τι πρόγραμμα" --> όπως και αν γραφτεί ο ήχος πρέπει με κάποιο τρόπο συνχρονιστεί και να μονταριστεί μαζί με την εικόνα. Αυτό το κάνει συνήθως ο μοντέρ{+βοηθός} στο σύστημα που θα χρισιμοποιήσει για το μονταζ. Εκεί ίσως γίνει ένα προμιξάζ και για το τελικό, ο ηχός θα πρέπει να φύγει απ το μοντάζ και να πάει στο μίξινγκ στούντιο {σε σένα δλδ} Protools παίζουν πολύ σ αυτά τα στούντιο τα οποία μπορούν να διαβάσουν και OMF {δεν μπαίνω σε λεπτομέριες, αν σου χρειαστεί τότε τα ξαναλέμε} Όμως η δουλειά{μιξάζ - σάουντντιζάην} μπορεί να γίνει και με nuendo ή ακόμα και με ένα οποιοδήποτε φρηγουερ πολυκάναλο. Ό,τι σηκώσει το budget σας δλδ. +1 για το μπούμαν μπαλαρίνα +1 για τους άπειρους ηθοποιούς {αλλά και που να βρούν την εμπειρία όταν στην Ελλάδα έχουν ελάχιστες ευκαιρίες για κινηματογράφο} πρόσφατα όμως, ήμουν παρόν, όταν για γνωστή εμπορική Ελληνική ταινία πέρασαν οι 5 βασικοί ηθοποιοί ξανά απ το στούντιο για να ντουμπλάρουν πολλά σημεία τους. ---------------------- πάμε τώρα και λίγο πιο οφτόπικ. τώρα που μάθαμε τι είναι το emulsion, ποιά είναι η πρακτική χρησιμότητα του να χεις timecode πάνω στο φίλμ; αφού για να μονταριστεί θα πρέπει να γίνει τελεσινέ. Το οποιό δε θα χε επάνω τον κώδικα του φιλμ ώστε να βγει μετά cut list για να κοπεί το αρνητικό; επίσης είχα την απορία, ποιό μηχάνημα μπορεί να διαβάσει το timecode απ το φιλμ και να το στείλει στα tapes του telecine? {ξεφεύγουμε αρκετά, αλλά δουλεύω ως μοντέρ και με ενδιαφέρει να μάθω όλο το θέμα < το οποίο δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να μάθω αλλού/αλλιώς} φβ/snoozeloop Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
dizzypsycho Δημοσιευμένο 8 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 8 Μαρτίου 2009 ωραία ερώτηση. λοιπόν. το φίλμ βεβαίως και 8α πάει τελεσινε. και θα εμφανιστει κανονικά. όπως και το timecode το οποίο έχει επίσης αποτυπωθεί σε μή ωφέλιμο για το κάδρο σημείο. έτσι λοιπόν το έχεις και αυτό στην εικόνα αλλα εκτός κάδρου. reframing μετά και έφυγε. όταν λοιπόν έχεις timecode στην εικόνα και στον ήχο κάνεις απλά match τα νουμεράκια. σε αυτές τις περιπτώσεις το timecode ειναι sync με τον κρύσταλο απο την κάμερα (quartz). Αλλιώς υπάρχει και ψηφιακή κλακέτα που δινει ένα μπιπ σε ηχο οξύ και ενα φλας ταυτόχρονα στην κάμερα. γενικά όλα αυτά γίνονται εύκολα πλεόν. πάει η μοβιόλα.. πάντως για να σου απαντήσω, το sync θα γίνει και πάλι χειροκίνητα αλλα με μεγαλύτερη ευκολία. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
WrTsXxx Δημοσιευμένο 12 Μαρτίου 2009 Share Δημοσιευμένο 12 Μαρτίου 2009 ευχαριστώ πάρα πολύ γι αυτή την απάντηση, πραγματικά με έχει βάλει σε διαδικασία ψαξίματος και διαβάσματος. όσο για τη λίστα που έκανα με τον εξοπλισμό που χρειάζεται κάποιος στο γύρισμα έχω καταλήξει σε κάποια νέα συμπεράσματα: 1. μικρόφωνο παίζει εκτός του γκάν να δουλευτουν και ψείρες ταυτόχρονα σε πρόζα, με προσοχή όμως στο πως θα τις μιξάρεις στο στέρεο εγγραφέα. χώροι γράφονται σχεδόν πάντα με το γκαν για να μην έχουν διαφορές στη χρειά κλπ 2. καλώδιο όντως μακρύ, πάντα σήμα balanced και σε κάποιες περιπτώσεις ασύρματες ψείρες 3. κονσολίτσα με ΜΠΑΤΑΡΙΑ, φορητή, με φάντομ και ίσως ένα τρόπο να καλιμπράρεις τις στάθμες με αυτές του μέσου που γράφεις 4. κομπρέσορας καλό είναι να αποφεύγεται κατα το γύρισμα. ίσως ένας λίμιτερ για ασφάλεια που ενδέχεται να υπάρχει ήδη στην κονσόλα 5. αποθηκευτικό μέσο --> εδώ είχα μεγάλη απορία γιατί ενώ ο ήχος γράφεται πάντα 48ΚΗζ/16Βιτ γιατί να μη γράφεται κατ ευθείαν στην κάμερα{όταν έχουμε γύρισμα σε βίντεο} Κατέληξα ότι αυτό μπορεί να γίνει και καλό είναι για μπακ άπ να γράφεται ΚΑΙ στην κάμερα, αλλά ένα DAT {ή ένα οποιοδήποτε επαγγελματικό μηχάνημα εξειδικευμένο στον ήχο} διαθέτει καλύτερους κονβέρτορες και γενικώς "γράφει καλύτερα" 8) αυτά από μένα, παρακαλώ διορθώστε/συμπληρώστε/σχολιάστε... φβ/snoozeloop Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση