DemonCleaner Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Share Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Κατ' αρχάς παιδιά χαιρετώ, 8) Είμαι καινούργιος στο forum και ακόμα πιο καινούργιος στα θέματα ηχογραφήσεων, γι'αυτό συγχωρέστε μου την όποια βλακεία ακούσετε. :oops: Θα προσπαθήσω να περιγράψω το πρόβλημα που έχω και θα ήθελα να μου πείτε την άποψή σας. Λοιπόν πρόσφατα (εδώ και μια εβδομάδα) αγόρασα την Tascam US-122 και άρχισα να κάνω κάποιες ηχογραφησούλες με το CuBase SX 2. Η αλήθεια είναι ότι έχω πέσει με τα μούτρα στη μελέτη και θα έλεγα ότι ήδη έχω ανακαλύψει πολλά πράγματα. Αυτό που έκανα ήταν να ηχογραφήσω 3 κανάλια, 1 μπάσσο και 2 κιθάρες. Έκανα μια πολύ πρόχειρη μίξη και Audio Mixdown περισσότερο για να δω την όλη διαδικασία με το Cubase. Εκτός από λίγο Reverb δεν έχω προσθέσει κάποιο άλλο εφε. Το θέμα είναι ότι ενώ το τελικό .wav δεν ακούγεται και τόσο άσχημο και δεν πικάρει, οι συχνότητες του ήχου άντε να φτάνουν το πολύ τα 20-50Ηz (-κοινώς στο spectrum analyzer του Winamp ας πούμε, κατά τι διάρκεια της αναπαραγωγής , οι μπαρίτσες έχουν στριμωχθεί τέρμα αριστερά-). 8O Η ένταση του ήχου δεν είναι και κακή. Δοκίμασα να γράψω περισσότερες κιθάρες και μπάσα με διάφορα εφε περασμένα αλλά πάλι "οι μπαρίτσες αριστερά". Αυτό είναι θέμα mastering ή κάτι δεν πάει καλά με τις ηχογραφήσεις? Ευχαριστώ και συγνώμη για την χρήση μη ηχοληπτικών όρων. 8O :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Formant Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Share Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Δεν μου φαίνεται πως κάνεις κάτι λάθος. Το να τεστάρεις γραφικά τον ήχο σου όμως στο Spectrum analyzer του Winamp, δεν μου φαίνεται και τόσο λογικό.Είναι το πλέον μή αντικειμενικό εργαλείο για αυτή τη δουλειά. Θα ρωτήσεις όμως, γιατί τα commercial MP3 δείχνουν στο analyzer οτι περιέχουν όλες τις συχνότητες? Δοκίμασε να μετατρέψεις το κομμάτι σου σε MP3 και κοίτα ξανά. Ίσως να μην φαίνεται ακριβώς το ίδιο με εμπορικά κομμάτια, αλλά σίγουρα θα φανεί πως "χρησιμοποιείς" μεγαλύτερο φάσμα. Το Spectrum Analyzer του Winamp είναι σχεδιασμένο για να δείχνει (κάκιστα κατά τη γνώμη μου) τα spectrums MP3 αρχείων. Μάλιστα, όσο χαμηλότερο είναι το MP3 compression τόσο οι μπάρες φάινεται να γεμίζουν το analyzer μέχρι τέρμα δεξιά. Αντιθέτως, αν παίζεις WAV τότε όσο μεγαλύτερη ανάλυση έχει το WAV τόσο το Winamp αδυνατεί να δείξει τις σωστές συχνότητες. Αν το Export από το Cubase για παράδειγμα είναι 48KHz/24bit τότε, είναι σίγουρο πως θα φαίνεται οτι υπάρχουν μόνο οι συχνότητες μέχρι 100Hz (τερμα αριστερά). Δοκίμασε dithering στα 16bit και κατέβασε το sampling rate στα 44100 πρίν το μετατρέψεις σε MP3 (128KBps είναι καλά για αρχή). Μετά, τσέκαρε το MP3 σου στο Winamp. Με ένα μπάσο και δύο κιθάρες όμως, μήν περιμένεις και φοβερά αποτελέσματα, καθώς αυτά τα όργανα από μόνα τους, δέν μπορούν να αναπαράγουν το πολύ υψηλό μέρος του φάσματος (από 6KHz και πάνω). Επίσης, και το Mastering παίζει ρόλο, αλλά όχι και τόσο σημαντικό σε αυτή την περίπτωση. Εννοώ, πως ένα καλό Master στα 48KHz/24bit πάλι θα δείχνει στο Winamp οτι δέν καλύπτει όλο το φάσμα. Καλό θα ήταν όμως να μήν εμπιστεύεσαι τα analyzers όσο καλής ποιότητας κιαν είναι. Αν είναι πάντως να χρησιμοποιήσεις κάποιο, φρόντισε να είναι καλύτερο απο του winamp... Formant. P>Not everyone understands house music... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
DemonCleaner Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 OP Share Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Φίλε Formant Αρχικά σε ευχαριστώ για την απάντηση. :) Η αλήθεια είναι ότι περισσότερο χρησιμοποίησα το Winamp από περιέργεια. Τον ήχο τον είδα και γραφικά στο Ozone. Τα πράγματα φαινόνταν αρκετά καλύτερα αλλά και πάλι υπήρχε τεράστια συμπύκνωση του ήχου στα 100Ηz και μετά έπεφτε σταδιακά. :? Βασικά αυτό μου φάνηκε πολύ περίεργο και ανησύχησα μήπως κάτι δεν πάει καλά με τον τρόπο που ηχογραφούσα. Επαναλαμβάνω ότι δεν υπήρχε ούτε peaking, ούτε μουντίλα στον ήχο (ουσιαστικά αυτό που έβγαζε το όργανο, αυτό γραφόταν ακριβώς) για να υποθέσω ότι έχω κάποιο πρόβλημα με το σήμα. 8O Να σημειώσω ότι όλα γράφονταν καρφωτά στο Line-in χωρίς κάποια πεταλιέρα ενδιάμεσα. Θέλω να ρωτήσω κάτι ιδιαίτερα για το μπάσσο. Έχω έναν ενισχυτή Ashdown 150W που έχει DI out. Μπορώ να πάρω το σήμα από την έξοδο αυτή και να το βάλω στις εισόδους XLR της κάρτας (ουσιαστικά εκεί που μπαίνει το μικρόφωνο?). Είναι σωστό αυτό ή θα έχω προβλήματα? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Formant Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Share Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Αν το σήμα σου περιέχει μόνο μπάσο και κιθάρες, είναι λογικό να υπερτερούν οι χαμηλομεσαίες συχνότητες. Τα όργανα αυτά, όσο καλά και να ηχογραφηθούν, δεν αναπαράγουν το υψηλό φάσμα συχνοτήτων, εκτός αν ηχογραφείς ακουστική κιθάρα με πυκνωτικά μικρόφωνα σε τέλεια ακουστικά διαμορφωμένο χώρο και λαμπάτους mic προενισχυτές και compressors ωστε να ηχογραφήσεις και τις πολύ ψηλές συχνότητες της πένας πάνω στη χορδή. Με τί ηχεία κάνεις monitoring? Αν π.χ. τα ηχεία σου υστερούν στο μπάσο τότε θα τέινεις να "βαζεις" περισσότερο μπάσο στο mix σου, με αποτέλεσμα να φαίνεται και στο analyzer οτι το μπάσο είναι και η πιο ισχυρή μπάντα συχνοτήτων (ακριβώς όπως φαίνεται εκεί, στα 100Hz). Παρόλα αυτά, αφού σου ακούγεται καθαρό δέν νομίζω να έχεις πρόβλημα. Θα μπορούσες να ανεβάσεις (λίγο!) τις πολύ υψηλές συχνότητες με το multiband του Ozone αλλά εκτός από περισσότερη διαφάνεια στις κιθάρες θα ανέβει και το noise που ηχογραφήθηκε. Τέτοιες ρυθμίσεις όμως, καλύτερο είναι να γίνονται με το αυτί παρά με κάποιο analyzer. Μην περιμένεις πάντως να δεις εντελώς flat spectrum από ένα μπάσο και δυο κιθάρες, ειδικά από home studio setup, και ειδικότερα σε wav υψηλής ανάλυσης. ¶ν συγκρίνεις τη δουλεία σου με εμπορικές κυκλοφορίες, καλό είναι να κάνεις τη σύγκριση με τις ίδιες παραμέτρους (ίδιο sample rate, ίδιο bit depth κτλ). Συμπερασματικά, θα σου έλεγα πως δεν κάνεις τίποτα λάθος, απλά η φύση των οργάνων σου σου δίνει αυτό το spectrum. Όσο αφορά στη σύνδεση του ενισχυτή σου στην balanced XLR είσοδο του μικροφώνου, δεν με βοηθάς και πολύ. Τί κάρτα ήχου έχεις? Το Mic In σου είναι phantom powered η όχι? Συνήθως το σήμα που βγάζουν οι ενισχυτές είναι unbalnanced line οπότε συνδέεται στο line in και όχι στο mic. Βέβαια, δεν ξέρω καθόλου από ενισχυτές (και συνεπώς το μοντέλο που ανέφερες δέν μου λέει και τίποτα) καθώς ασχολούμαι μόνο με ηλεκτρονικά μέσα. Πιστέυω πως υπάρχουν εδώ πιο έμπειροι "ροκάδες" και κιθαρωδοί για να σε κατατοπίσουν. Παρόλο που δέν έχω ασχοληθεί με ηχογράφηση μπάσου από εντελώς θεωρητική άποψη σου λέω πως καλύτερα είναι να συνδυάσεις το line in σήμα του μπάσου μιξαρισμένο με την ηχογράφηση του από το μεγάφωνο του ενισχυτή σου με ένα καλό μικρόφωνο... Formant. P>Not everyone understands house music... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
DemonCleaner Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 OP Share Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Όσο αφορά στη σύνδεση του ενισχυτή σου στην balanced XLR είσοδο του μικροφώνου' date=' δεν με βοηθάς και πολύ. Τί κάρτα ήχου έχεις? Το Mic In σου είναι phantom powered η όχι? Συνήθως το σήμα που βγάζουν οι ενισχυτές είναι unbalnanced line οπότε συνδέεται στο line in και όχι στο mic. Βέβαια, δεν ξέρω καθόλου από ενισχυτές (και συνεπώς το μοντέλο που ανέφερες δέν μου λέει και τίποτα) καθώς ασχολούμαι μόνο με ηλεκτρονικά μέσα. Πιστέυω πως υπάρχουν εδώ πιο έμπειροι "ροκάδες" και κιθαρωδοί για να σε κατατοπίσουν. Παρόλο που δέν έχω ασχοληθεί με ηχογράφηση μπάσου από εντελώς θεωρητική άποψη σου λέω πως καλύτερα είναι να συνδυάσεις το line in σήμα του μπάσου μιξαρισμένο με την ηχογράφηση του από το μεγάφωνο του ενισχυτή σου με ένα καλό μικρόφωνο... [/quote'] Η κάρτα ήχου είναι η Tascam US-122. Διαθέτει και εισοδο line-in και Mic-in με phantom power. Παρόλο που δέν έχω ασχοληθεί με ηχογράφηση μπάσου από εντελώς θεωρητική άποψη σου λέω πως καλύτερα είναι να συνδυάσεις το line in σήμα του μπάσου μιξαρισμένο με την ηχογράφηση του από το μεγάφωνο του ενισχυτή σου με ένα καλό μικρόφωνο... Ευχαριστώ για το tip. Απλά ήθελα να ξέρω αν το DI-Out μπορεί ουσιαστικά να χρησιμοποιηθεί για ηχογράφηση. 8) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
boody Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Share Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 στις κιθαρες επαιζες καμια ψηλη νοτα ή μηπως έπαιζες power cords με mute στις δυο πανω χορδεσ? http://the-boody.blogspot.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Aztec Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 Share Δημοσιευμένο 14 Ιουλίου 2005 To winamp δεν κανει για spectrum analysis(εκτος αμα σου αρεσει να το κοιτας), αλλα ετσι και αλλιως λογικο ειναι με αυτα τα οργανα που χρησιμοποιησες οι main αρμονικες να ειναι τριγυρω στης χαμηλομεσαιες, χαμηλες(αρα μην ανησυχεις). Επισης αυτες οι συχνοτητες πιανουν πιο πολυ "χωρο" στο dynamic range ακομα και αν δεν ακουγοντε, σε σχεση με της ψηλες πχ, δεν χερω ποσο πιο απλα να το εξηγησω χεχε:> Με λιγα λογια αμα βλεπεις της ψηλες να εχουν peak οσο οι αλλες πιο χαμηλες συχνοτητες, τοτε κατα πασα πιθανοτητα εχεις χΧχ αυτια απο τις πολλες ψηλες. Καλυτερα να βαζεις την κιθαρα στο Hiz input της καρτας, αμα ακους καποιο προβλημα γενικα με "brightness" της κιθαρας χρησιμοποιησε καποιο exciter/tremble booster. Με καποιο πληκτρο στο ozone, δεν ειμαι σιγουρος ποιο,γιατι δεν το δουλευω, μαλλον control + mouse click(η alt + mouse click),πας στο EQ view, μπορεις να απομονωσεις καποιες συχνοτητες real time (και να ακους μονο αυτες). Ετσι ειναι ο καλυτερος τροπος να "δεις" αμα εχεις προβλημα σε καποιο φασμα συχνοτητων. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
DemonCleaner Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2005 OP Share Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2005 @ Formant Οσ' αναφορά τα sectrum analysis στο Winamp είχες δίκιο. Μετέτρεψα το .wav μου σε mp3 και τα Hz φαίνονταν "κανονικά". Το δοκίμασα και με ηχογράφηση μόνο ενός καναλιού μπάσου και πάλι το φάσμα φαινόταν OK (ΟΚ για μπάσο τουλάχιστον). ;) @ boody muted powercords κυριώς (απλά έκανα δοκιμές) χωρίς distortion ή κάποιο άλλο εφε. @ Aztec Thanks για το tip του exciter/tremble booster, δεν το ήξερα (είμαι ακόμη νέουρας στις ηχογραφήσεις βλέπεις...). ¶μα έχεις κάποιον free να μου προτείνεις θα σου ήμουν ευγνόμων. Αλήθεια πως ακριβώς ορίζεται το "πρόβλημα" σε κάποιο φάσμα συχνοτήτων. Μήπως σημαίνει ότι σε κάποιο διάστημα των Hz ακούς το κλασσικό "φύσημα"? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Formant Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2005 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2005 Αυτό που εννοεί ο Aztec (αν μάντεψα σωστά) είναι πως με τον τρόπο αυτό μπορείς να ακούσεις την κάθε μπάντα συχνοτήτων σε Solo mode, οπότε μπορείς να δείς μέχρι ποιά Hz φτάνουν οι κιθάρες σου. Πολύ καλό και απλό εργαλείο για αυτό το σκοπό είναι ο MultiBand compressor της Steinberg μέσα στο Wavelab. Φύσημα πάντα θα υπάρχει κατά την ηχογράφηση, όσο καλό εξοπλισμό και αν έχεις. Το πόσο φύσημα έχεις, εξαρτάται από το Signal-to-noise ratio του εξοπλισμού που χρησιμοποιεται σε ΟΛΟ το path του σήματος. Για παράδειγμα, αν η κάρτα σου είναι super και έχει SNR 110db, αυτό σημαίνει οτι για ηχογράφηση σήματος στα 0db το noisefloor θα βρίσκεται στα -110db - αξιοπρεπέστατο νούμερο, γιατι το level του θορύβου είναι τόσο χαμηλό (-110db) σε σχέση με το σήμα(0db), που ο θόρυβος καλύπτεται ολοκληρωτικά από αυτό, και γιαυτό λέμε πως πρέπει η ηχογράφηση να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στο peak χωρίς όμως να clip-άρει (ειδικά στο digital recording), ωστε να εκμεταλλευτείς τη μέγιστη ανάλυση της κάρτας. (Μία αντιστοιχία είναι να βρίσκεσαι π.χ. σε μια συναυλία οπου εκτίθεσαι σε 110db από τα ηχεία (σήμα) και ο φίλος σου δίπλα σου ψιθυρίζει (θόρυβος), δέν υπάρχει περίπτωση να τον ακούσεις όσο καλά αυτιά και αν έχεις), ¶ν όμως π.χ το καλώδιο της κιθάρας σου ή το πετάλι σου είναι μάπα και έχει 45db SNR, τότε ο θόρυβος του καλωδίου σου θα ηχογραφηθεί μαζί με το σήμα από την κάρτα με το SNR της κάρτας. Με λίγα λόγια, μια καλή, καθαρή ηχογράφηση απαιτεί πολύ ποιοτικό signal path, σε όλο το μήκος, από το μαγνήτη της κιθάρας σου, μέχρι το σκληρό σου δίσκο και μέχρι τα ηχεία σου. Κάθε συσκευή που προστίθεται στο signal chain (πεταλια, πολυεφφέ κτλ) πρέπει να είναι ποιοτικό αν δεν θες να έχεις προβλήματα θορύβου. Το Cubase έχει Harmonic exciter μέσα στα εφφέ του. Κοίτα το Manual. Formant. P>Not everyone understands house music... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Aztec Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2005 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2005 Και επειδη χρησιμοποιει (στην κιθαρα) και distortion/amp modelling μετα, τοτε το snr ανεβαινει στα υψη χεχε(use a gate). Formant: Το cubase εχει exciter ? υχμ, deeser της spl νομιζω. Anyway, Demoncleaner : Free, καλο, με cabinet simulation, δουλευει με impulses. http://www.voxengo.com/product/boogex/ Και το αγαπημενο μου για free ειναι το simulanalog bundle. Για exciter τωρα, free "καλο", χλωμο δυστιχως απο οσο θυμαμαι τωρα. Cya Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση