Sottos Δημοσιευμένο 15 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 15 Ιανουαρίου 2009 Γνωρίζοντας κάποια πράγματα(όχι πολλά) από ενισχυτές, θα έλεγα ότι ο τελικός ΔΕΝ είναι full-tube. Απλά διότι σε διάταξη push-pull με bias κοντά σε τάξη B ώστε να βγάλει 5Watt χρειάζεται και μία driver (12AT7 ίσως) λυχνία με το ρόλο να αντιστρέφει το ημίτονο και να οδηγεί τις τελικές. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει τρίτη λυχνία, αυτή τη δουλειά κάνει ένας τελεστικός ή ένα transistor. Η πλακέτα είναι ¨τιγκα¨ στα τρανζίστορ και τους τελεστικούς(με διάφορους ρόλους, ίσως και για distortion) άρα το σήμα της κιθάρας δεν οδηγείται μόνο από λυχνίες στην έξοδο καμπίνας. Νομίζω(αν κάνω λάθος, διορθώστε με) ότι αυτός είναι ο ορισμός ενός υβριδικού ενισχυτή (χρήση tube+transistor στο signal path). Κι ένα τρελό σενάριο: από μελέτη έχω παρατηρήσει ότι 2 λυχνίες μπορούν θεωρητικά να χρησιμοποιηθούν σε class D (ή αλλιώς switching τάξη) με αποτέλεσμα να θερμαίνονται ελάχιστα από την ενίσχυση (το fillament θα καίει) και να αποδίδουν αρκετά περισσότερα Watt... *(Η class D βέβαια υλοποιείται συνήθως με Mosfet για αποδόσεις εκατοντάδων Watt και χωρίς ψύκτρα(!!!) σε κάποιες περιπτώσεις...) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jezus Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Το amplification factor έχει άμεση σχέση όταν μία λυχνία χρησιμοποιείται στην προενίσχυση όπου λυχνίες με μεγαλύτερο mu δίνουν περισσότερα volt peak to peak στο στάδιο που ακολουθεί. Λαθος μου, τη θεωρησα λαμπα προενισχυσης και γιάυτο υπεθεσα τα παραπανω. Αλλα και παλι αντεχουν τα νηματα της λαμπας να δωσουν 5 βατ σε μεγαφωνο? Και αν ναι τι διαρκεια ζωης θα εχει η λαμπα? Ναι κάνεις λάθος αν δεις προσεκτικά αυτό που θεωρείς τσοκ (choke) θα δεις ότι βγαίνουν παραπάνω από 2 καλώδια. Πίστεψε με δεν υπάρχουν πολλά τσοκ με παραπάνω από δύο καλώδια. Αυτο που βλέπεις είναι ένας μικρός μετασχηματιστής εξόδου. Επειδή σας κάνει εντύπωση το νούμερο 5 βατ από μια διπλοτρίοδο να διευκρινύσω κάτι που παρέλειψα να κάνω στο προηγούμενό μου ποστ. Μία 12ΒΗ7 δε θα δώσει 5 βατ clean RMS αλλά full tilt. ;) Στο πανω μερος του σασι δεν βλεπω τα καλωδια, ενω στο κατω μερος δεν φαινεται καθαρα το σημειο που ειναι τοποθετημενος ο Μ/Σ εξοδου, ειναι μηπως mirrored καποια απο τις δυο φοτο? Στη μια τρυπα παντως που φαινεται να ειναι κατω απο το συγκεκριμενο εξαρτημα, βλεπω μονο ενα μαυρο και ενα καφε καλωδιο? ??? Διαφωτιστε με! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ex-geomor Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Μηπως το 5 watt ειναι απλως πιο ελαστικο???Θυμαμαι απο μετρησεις στα hifi. To 1 watt σε φασμα 20ηζ-20κηζ γινοταν ξαφνικα 40 η 50 στα φυλλαδια των κατασκευαστων! Πως??? Στο 1 khz κ με αρμονικη παραμορφωση 1% αντι για 0,01 κ μαλιστα αντι για rms μετρουσαν pmpo(music peak outputs). Οχι οτι με αυτον τον τροπο λενε ψεματα αλλα ουτως η αλλως το να σπρωχνεις μια λαμπιτσα σε αρμονικη παραμορφωση ειναι γκουντ στους ενισχυτες κιθαρας Αλλη απορια για τον blackheart killer ant. Τι γινεται???1 preamp/power amp tube κ ενα καθαρα Power amp? Γινεται τετοιο πραγμα???Μιση προενισχυτρια μιση τελικη σε push pull με μια αλλη για τελικη??? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Sottos Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Κατέβασε το manual του killer ant και θα δεις την τοπολογία! http://www.blackhearteng.com/bh1h.html Ορίστε και το απόσπασμα σε φωτό: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Sottos Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Push pull τοπολογία δεν έχει το killer ant. Το τελικό στάδιο είναι μόνο το 2ο μισό μιας 12ΑΧ7... και ΔΕΝ αποδίδει 1W καθαρό αλλά κάτι λιγότερο, όπως δηλώνει κι η εταιρία: "all tube power block pumping out a mere fraction of 1W" Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
electrictabs Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Λαθος μου, τη θεωρησα λαμπα προενισχυσης και γιάυτο υπεθεσα τα παραπανω. Αλλα και παλι αντεχουν τα νηματα της λαμπας να δωσουν 5 βατ σε μεγαφωνο? Και αν ναι τι διαρκεια ζωης θα εχει η λαμπα? Στο πανω μερος του σασι δεν βλεπω τα καλωδια, ενω στο κατω μερος δεν φαινεται καθαρα το σημειο που ειναι τοποθετημενος ο Μ/Σ εξοδου, ειναι μηπως mirrored καποια απο τις δυο φοτο? Στη μια τρυπα παντως που φαινεται να ειναι κατω απο το συγκεκριμενο εξαρτημα, βλεπω μονο ενα μαυρο και ενα καφε καλωδιο? ??? Διαφωτιστε με! Τα νήματα δεν θα έχουν θέμα με τα βατ. Ο χρόνος ζωής της λάμπας θα είναι μικρότερος απ ότι αν ήταν στην προενίσχυση καθώς τώρα καταπονείται περισσότερο και έχει να κάνει άμεσα με την πόλωση της, την οποία δεν γνωρίζουμε αν δεν μετρήσουμε αλλά μην ανησυχείς θα ζήσει αρκετά. Στη φωτό "8" βλέπουμε 3 και 3 καλώδια από καθε τρύπα του OT 3 για το primary (δεξιά τρύπα όπως κοιτάζουμε): -V+ = καφέ καλώδιο που πάει στην πλακέτα -plate 1ης τριόδου = κόκκινο καλώδιο που πάει στη βάση της 12ΒΗ7 -plate 2ης τριόδου = μαύρο καλώδιο που πάει στη βάση της 12ΒΗ7 3 για το secondary (αριστερή τρύπα): πράσινο,κόκκινο κ μαύρο που πάνε στη μικρή πλακέτα που βρίσκονται τα speaker jack -16 -8 -0 Sotto δε νομίζω ότι έχουμε class D σε αυτή την περίπτωση . Αν θέλαμε να βγάλουμε παραπάνω βατ με υβριδικό τελικό τάξης ΑΒ αλλά διατηρώντας τον ήχο της λυχνίας θα μπορούσαμε να προσθέσουμε από ένα mosfet σε κάθε πλευρά του μετασχηματιστή εξόδου κάτι που αν δεν με απατούν τα μάτια μου δεν έχει γίνει. Φυσικά και ο ενισχυτής είναι υβριδικός στην προενίσχυση, ίσως και η αναστροφή φασης να γίνεται με τελεστικούς, αλλά η έξοδος είναι λαμπάτη push pull όπως φαίνεται από την παραπάνω καλωδίωση Υπομονή μέχρι να ανεβούν κι άλλες πληροφορίες online ή να πέσει κάποιος στα χέρια μου για να γίνουν οι κατάλληλες μετρήσεις ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bloody_sunday Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 16 Ιανουαρίου 2009 Το θρεντ εξελίσσεται με πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ότι νόμιζα στην αρχή. Πίστευα ότι η κουβέντα έχει μόνο εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον διότι δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί αν είναι 100% παρθένο μαλλί (εεε, λάμπα) ή όχι, παρά μόνο ότι τα κλιπς του ακούγονται θαυμάσια και πολύ ενδιαφέροντα (κατ'εμέ). Όμως από ότι φαίνεται μάλλον έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ έξυπνο και innovative σχέδιο ενισχυτή, ο οποίος μάλιστα δεν έχει κοστολογηθεί όσο δυο μηνιάτικα αλλά είναι και πάμφθηνος!! Ποιος να το περίμενε τη σήμερον ημέρα που οι περισσότεροι ασχολούνται με παραλλαγές των γνωστών πανάρχαιων σχεδίων... Fear no more the heat o' the sun Nor the furious winter's rages Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stephanos Δημοσιευμένο 17 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 17 Ιανουαρίου 2009 Να πω ότι κάποιοι blackstar που είχαν κυκλοφορήσει στην Αγγλία απ τα αρχικά κομμάτια είχαν παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα σε palm muting παίξιμο κάνοντας διάφορους θορύβους. Και είχα στείλει μαιλ στην εταιρία για το θέμα αυτό και μου είχε απαντήσει (όπως και στο φόρουμ που είχε συζυτηθεί το θέμα ) τα εξής: As a company we are very wary of intervening on user forums as we believe that companies should not use forums to promote their products or put a positive spin on any customer service issues. However, in this case we feel that some clarification of the current situation is required. The HT-5 palm muting issue is caused by ‘mains overvoltage’. This is where the mains supply voltage varies significantly above its nominal rated value. This issue is prevalent in the UK where historically the mains voltage has been 240V rather than the standard European 230V. This is compounded by the fact that mains supplies can vary significantly locally, so some areas of the UK may be more susceptible than others. Although we always extensively test new products before their launch, this mains variance means that a minority of HT-5 users in the UK may experience the palm muting issue on units from the first production run. We have now implemented a simple modification to the HT-5 making it immune to these mains voltage fluctuations. We will of course remedy any HT-5 problems that any Blackstar user may have. If you have experienced the HT-5 overvoltage issue than please return the unit to the dealer you made the purchase from. As musicians ourselves we are very passionate about Blackstar products and take all customer service issues extremely seriously. We are also very proud of our UK dealer network and are confident that Blackstar customers will always receive first class service from them. Obviously, if this is ever not the case you can contact us directly at [email protected] or 01536 312620, on this or any other issue. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
The Genius Loci Δημοσιευμένο 17 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 17 Ιανουαρίου 2009 Το θρεντ εξελίσσεται με πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ότι νόμιζα στην αρχή. Πίστευα ότι η κουβέντα έχει μόνο εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον διότι δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί αν είναι 100% παρθένο μαλλί (εεε, λάμπα) ή όχι, παρά μόνο ότι τα κλιπς του ακούγονται θαυμάσια και πολύ ενδιαφέροντα (κατ'εμέ). Όμως από ότι φαίνεται μάλλον έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ έξυπνο και innovative σχέδιο ενισχυτή, ο οποίος μάλιστα δεν έχει κοστολογηθεί όσο δυο μηνιάτικα αλλά είναι και πάμφθηνος!! Ποιος να το περίμενε τη σήμερον ημέρα που οι περισσότεροι ασχολούνται με παραλλαγές των γνωστών πανάρχαιων σχεδίων... +1000 Καταρχάς συμφωνώ απόλυτα με τα περί ήχου: το ενισχυτάκι δείχνει να σκίζει ηχητικά (τηρουμένων των αναλογιών βεβαίως), οπότε τι μας ενδιαφέρει πως είναι φτιαγμένο? Ειλικρινά θα μου φαινόταν πολύ διασκεδαστικά αυτά τα περί "pure valve sound path" αν δεν είχαν καταντήσει τόσο αφόρητα κουραστικά. ::) Κατά δεύτερον, παίζει σε μια πολύ δύσκολη πλέον κατηγορία, όπου όλοι βγάζουν μικρούς στούντιο ενισχυτές. Ήδη η Vox παρουσίασε στη NAMM μια ακόμα δική της πρόταση. Κατά τρίτον, η Blackstar έχει βγάλει ήδη τη φήμη πολύ σοβαρής εταιρείας. Τα μηχανήματα κατασκευάζονται στην Κορέα (για τον HT-5 δεν είμαι σίγουρος, μπορεί και στην Κίνα), τα κορυφαία τους είναι P2P (καλά, turret board, δεν θα μαλώσουμε! ;D) και διακρίνονται για την υψηλότατη ποιότητα κατασκευής τους και τις "ρεαλιστικές" τιμές τους. Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Sottos Δημοσιευμένο 17 Ιανουαρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 17 Ιανουαρίου 2009 Η άποψη ότι ο ενισχυτής που ακούγεται καλά δε διακρίνεται μόνο για την τοπολογία του είναι πολύ καλή κι είμαι 99% υπέρ της. Προσωπικά έχω κατασκευάσει ενισχυτή με solid-state dist.+ 12AX7 + master vol. προενίσχυση (ώστε να μπορεί να παίξει από clean έως metal σε ένταση "κοιμόμαστε, δε μας λυπάσαι?") και τελικό EL84. Το αποτέλεσμα δεν είναι full tube αλλά μου αρέσει περισσότερο από ποτέ. O τελικός δε, δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να ενισχύει(κι ένα ολοκληρωμένο θα το κανε) και να κόβει τα "τζιτζίκια". Όσο για τις τιμές, έχουν βγει κι άλλες εταιρίες με ανάλογο pricelist. π.χ. Soundcity: http://www.reverb-store.co.uk/product-detail.asp?prod=681 Είναι κεφαλή στα 50Watt με 4 x 12ax7 + 2 x 6L6 με 280ευρώ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση