Προς το περιεχόμενο

Με τα μάτια του μάστορα- Μαγνήτες


marathon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κάτι τέτοιο είχα παρατηρήσει (και με είχε ψιλοχαλάσει) σε μια jackson που είχα. Οι μαγνήτες της (δύο humbuckers) ήταν πολύ πιο κοντά ο ένας στον άλλο, σε σχέση με άλλες κιθάρες (LP, strat/superstrat κλπ.), και ενώ ο ήχος στη bridge θέση ήταν μια χαρά, στη neck ήταν σαν να είχα άλλον έναν bridge ουσιαστικά, και δεν μου άρεσε ιδιαίτερα...

Κι όμως αυτό είναι περίεργο, γιατί συνήθως οι neck είναι σε στάνταρ θέση, αυτοί που παίζουν σε αποστάσεις είναι οι bridge...

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Σε καμιά περίπτωση δεν είμαι μάστορας, απλά αυτό πρόσεξα... Ίσως τα 24 τάστα να "σπρώχνουν" τον neck προς bridge μεριά, ίσως το αντίθετο, δεν γνωρίζω. Πάντως δεν μου άρεσε, μια και ο neck μου φαινόταν άχρηστος. Δοκιμάζοντας active βέβαια ήταν ακόμα χειρότερα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που συμβαίνει πάντως στην συντριπτική πλειοψηφία στα 24-ταστα όργανα είναι να σπρώχνουν τον neck μαγνήτη προς τα πίσω.

LEGO people live in houses made of their own flesh.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά παίζει ρόλο και το scale της κιθάρας, ενας διπλός σε απόσταση 1 ίντσας από τη γέφυρα κιθάρας με 24.75 κλίμακα είναι διαφορετικό από τον ίδιο διπλό σε απόσταση 1 ιντσας από τη γέφυρα με 25.5 κλίμακα  ;)

 

Χώστα λίγη πειθώ θέλει για να κάτσει ο slanted p90, αντε μερικές μπανάνες και κανένα ποτιστήρι αν βρίσκεται  :P ;D

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά παίζει ρόλο και το scale της κιθάρας, ενας διπλός σε απόσταση 1 ίντσας από τη γέφυρα κιθάρας με 24.75 κλίμακα είναι διαφορετικό από τον ίδιο διπλό σε απόσταση 1 ιντσας από τη γέφυρα με 25.5 κλίμακα

Είναι διαφορετικός σε τί, σε τονικότητα, σε διαύγεια?....

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι διαφορετικός σε τί, σε τονικότητα, σε διαύγεια?....

 

απλα ο μαγνητης "πιανει" διαφορετικο πλατος ταλαντωσης της χορδης

 

αλλα μαλλον στον neck Θα εχει πιο εμφανη διαφορα

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χώστα λίγη πειθώ θέλει για να κάτσει ο slanted p90, αντε μερικές μπανάνες και κανένα ποτιστήρι αν βρίσκεται  :P ;D

 

Και ότι το σκεφτόμουν το ποτιστήρι σήμερα! Ά ρε Τσερεμόνη!  ;D

LEGO people live in houses made of their own flesh.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απλα ο μαγνητης "πιανει" διαφορετικο πλατος ταλαντωσης της χορδης

αλλα μαλλον στον neck Θα εχει πιο εμφανη διαφορα

Να πώ ότι είμαι κουφός, γέρος και χαζός...αλλά δεν κατάλαβα τι σημαίνει αυτό στον ήχο μου. Και σε σχέση με τι? Με λίγα λόγια μου λές ότι πέρνω μια (ας πούμε gibson) την βάζω δίπλα και ακούω?

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Η θέση των μαγνητών είναι ιδιαίτερης σημασίας.

Στην εικόνα που επισυνάπτω, έκανα γραφική παράσταση ένα στάσιμο κύμα και τις αρμονικές του. (Ναι, έβαλα μήκος χορδής ίσο με 25.5 ίντσες/ρατσισμός  :P και τις "φούσκωσα" σε σχέση με μια χορδή κιθάρας για να φαίνονται.)

 

Ο κάθε μαγνήτης, "βλέπει" το μέρος της χορδής που είναι από πάνω του. Παρατηρήστε που έχει η κάθε αρμονική τα μέγιστά της.

Αν τοποθετούσαμε ένα μαγνήτη ακριβώς στο μέσο της χορδής, αυτός θα "έπιανε" τη θεμειώδη (μπλε) την τρίτη (πράσινο) και την πέμπτη (κυανό) ενώ θα "έχανε" τη δεύτερη (κόκκινο) και την τέταρτη (μαύρο).

 

Παρατηρήστε επίσης πως όταν βάζουμε ένα μαγνήτη κοντά στο άκρο (στη γέφυρα δηλαδή) αυτός "πιάνει" όλες τις αρμονικές και για το λόγο αυτό "πριμάρει" ο ήχος.

 

Το πρόβλημα θα ήταν σχετικά απλό αν παίζαμε μόνο με ανοιχτές χορδές. Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε τις θέσεςι με βάση ακριβως το επιθυμητό αρμονικό περιεχόμενο. Καθώς όμως πατάμε και σε τάστα ( ;D) όλο αυτό το pattern συρρικνώνεται από το εν λόγω τάστο ως τη γέφυρα, "μετατοπίζοντας"   διαφορετικά μέγιστα πάνω από κάθε μαγνήτη. (Όσοι έχετε στρατ, μπορείτε να επιβεβαιώσετε ότι παίζοντας στο 21ο τάστο, ο neck μαγνήτης ακούγεται πιο "πρίμος" από τον middle ενώ ο middle ακούγεται πιο "γλυκός" καθώς (πλέον) ο middle είναι αυτός που βρίσκεται κοντά στο μέσο του "λειτουργικού" τμήματος της χορδής.

 

Συμπερασματικά, νομίζω ότι τα κλασικά όργανα strat/tele/LesPaul είναι πετυχημένες "συνταγές" που προέκυψαν από εμπειρία (ή και τύχη  :)) και θα τοποθετούσα τους μαγνήτες στην ίδια θέση.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμπερασματικά, νομίζω ότι τα κλασικά όργανα strat/tele/LesPaul είναι πετυχημένες "συνταγές" που προέκυψαν από εμπειρία (ή και τύχη  :)) και θα τοποθετούσα τους μαγνήτες στην ίδια θέση.

 

Αυτό είναι προφανές και κανείς δεν θέλει να ανακαλύψει ξανά τον τροχό. Η απορία είναι εάν δεν έχουν "κλασικά", μετρημένα σώματα τι κάνουμε. Θα μπορούσε να είναι μία "ασφαλής" μέθοδος, η σχέση μαγνητών με το neck?

Πχ όταν ξεκίνησα να σχεδιάζω το πρωτότυπό μου, χρησιμοποίησα την αποτύπωση της hohner.

http://www.customshop.gr/proto1.html

μετά είδα τις αποστάσεις και πονηρεύτηκα

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου