Προς το περιεχόμενο

Ένα pro recording setup για 1000 λίρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πάντως έχω την εντύπωση πως αν κάποιοι από τους 20άρηδες επίδοξους ηχολήπτες και παραγωγούς του σήμερα ξεκινούσαν από ένα τέτοιο set up αντί για ένα PC based DAW (αντίστοιχης αξίας) τα πράγματα σε μερικά χρόνια θα ήταν πολύ καλύτερα για τον χώρο......και μόνο ο "περιορισμός" των 16 tracks και οι "λακωνικές" επεξεργαστικές δυνατότητες στην μίξη θα αρκούσαν για να επαναπροσδιορίσει ο καθένας την τεχνική προσέγγιση, τις προτεραιότητες και το νόημα της κάθε ηχογράφησης, να εστιάσει στο πραγματικό περιεχόμενο της μουσικής που ηχογραφεί και παράγει και ίσως να ανακαλύψουμε για άλλη μια φορά τον τροχό....και μετά να συνεχίσουμε με τα διαστημόπλοια ;)

 

 

Έτσι ακριβώς! Αυτό είναι και το πνεύμα του παραπάνω κειμένου!  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έτσι ακριβώς! Αυτό είναι και το πνεύμα του παραπάνω κειμένου!  ;)

 

Βρε καλά το είχα καταλάβει ότι κάπου είχα χάσει το νόημα...  :)

 

Οκ κατανοητό τώρα το philosophy, αλλά έχω μια απορία: ουσιαστικά δεν θα πρέπει κάποιος να είναι ήδη γνώστης για να καταλήξει σε αυτό ή αντίστοιχο setup;

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Οκ κατανοητό τώρα το philosophy, αλλά έχω μια απορία: ουσιαστικά δεν θα πρέπει κάποιος να είναι ήδη γνώστης για να καταλήξει σε αυτό ή αντίστοιχο setup;

 

...αυτή η απορία νομίζω πως θέτει τις βάσεις για μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τον τρόπο που διαμορφώνεται (ή πρέπει να διαμορφώνεται) και να διδάσκετε (μεταβιβάζεται) η έννοια του sound engineering ως γνωστικού αντικειμένου χθες, σήμερα αλλά και άυριο.

 

η γνώση οδηγεί στην απόκτηση (και χρήση) του εξοπλισμού ή ο εξοπλισμός (και η χρήση του) στην γνώση? ??? ::)....αυτό και αν είναι τεράστιο θέμα για συζήτηση ;D ;D ;D

 

Αναφέρομαι φυσικά στον τρόπο με τον οποίο αποκτάται η γνώση στο συγκεκριμένο αντικείμενο γενικότερα

 

Σίγουρα η τεχνολογική πρόοδος επιφέρει αλλάγες όχι μόνο στην ίδια την διαδικάσία και στις γνωστικές πτυχές της τέχνης των ηχογραφήσεων αλλά και στην τρόπο κατάρτισης και απόκτησης της τεχνογνωσίας....

 

Ως πριν κάποια χρόνια ο "δρόμος προς την ηχοληψία" ( ;D) ήταν ο προσωπικός πειραματισμός και το διάβασμα, coffee boy σε κάποιο recording studio ή "hamalizer" σε κάποιο PA, αργότερα βοηθός "γενικών καθηκόντων" (ίσως και tape op) , μετά assistant engineer κλπ κλπ.....κάποιοι θα γινόντουσαν ηχολήπτες, κάποιοι θα μέναν και θα εξειδικεύονταν ως τεχνικοί, κάποιοι θα ειδικευόντουσαν στην μίξη, κάποιοι στον "ζωντανό" ήχο κλπ κλπ

 

Σήμερα το σύνηθες είναι κάποια σχολή "μουσικής τεχνολογίας"(ότι και αν μπορεί να σημαίνει αυτό ::)) διάρκειας 1-3 ετών, ένα "αξιόλογο και επαγγελματικό computer DAW" (sorry θα έσκαγα αν δεν το ξαναέγραφα ;D ;D ;D) και voila....

.....ένας pro ηχολήπτης (επίσης ότι και αν μπορεί να σημαίνει αυτό σε μια χώρα σαν την Ελλάδα ...) έτοιμος να κατακτήσει την αγορά

 

Δεν θεωρώ ότι η πρώτη προσέγγιση είναι η απόλυτα σωστή (για την ακρίβεια θεωρώ πως δημιουργεί κενά, δύσκολα να καλυφθούν αλλά και ενέχει τον κίνδυνο της υποκειμενικης και μονόπλευρης θεώρησης ενός θέματος με άπειρες πτυχές και μονοπάτια) ....αλλά σίγουρα ούτε και η δεύτερη.

Και δεν νομίζω πως τίθεται θέμα "θεωρητική vs εμπειρικής - πρακτικής γνώσης", τουλάχιστον όχι απόλυτα και όχι από εμένα....

 

Πιθανότατα ο πραγματικά σωστός δρόμος να βρίσκεται (όπως συνήθως) κάπου στην μέση......σε έναν ισόποσο καταμερισμό θεωρητικής και εμπειρικής - πρακτικής κατάρτισης, παρακολούθησης των εξελίξεων και αφομείωσης της "παράδοσης", καθοδήγησης και προσωπικού πειραματισμού, διαβάσματος και (κυριολεκτικής) επαφής με εξοπλισμό, αναζήτησης απόψεων και προσωπικών (σωστών και λάθος) επιλογών, αντικειμενικών αξιωμάτων και υποκειμενικών θεωρημάτων, δημιουργία προσωπικής αντίληψης και κρίσης.......και σίγουρα όλα αυτά είναι δύσκολο να γίνουν μοναχικά , χωρίς οργάνωση και καλώς εννοούμενη καθοδήγηση μέσω της εμπνευσμένης διδασκαλίας (όχι απίθανο - ειδικά σήμερα - αλλά δύσκολο....η καθοδήγηση όσο δεν αποτελεί πατρονάρισμα είναι πάντα επιθυμητή στον συγκεκριμένο χώρο)

 

Αυτό που προσωπικά με ανησυχεί είναι πως ενώ συνήθως η τεχνολογική πρόοδος επιφέρει και καλύτερη εκπαίδευση αλλά και εξειδίκευση, στον δικό μας χώρο και απ'όσο μπορώ να αντιληφθώ έχει πολλές φορές σχεδόν τα αντίθετα αποτελέσματα......νομίζω πως σήμερα η εμμονή και η προσκόλληση σε τύπους και στερεότυπα είναι σχεδόν αντιστρόφως ανάλογη του καινοτομικού χαρακτήρα των νέων τεχνολογιών ενώ οι περισσότεροι "ασχολούμενοι με τον χώρο" μοιάζουν να είναι τα πάντα και τίποτα ταυτόχρονα :( .....Δεν αναφέρομαι βέβαια συγκεκριμένα  στην χώρα μας που η έννοια του "εμπειρικού" έχει μια ίσως ιδαίτερα κακή χροιά (....και λογικό σε μια χώρα χωρίς παράδοση στον χώρο) και η σύγκριση ανάμεσα στις 2 προσεγγίσεις που ανέφερα δεν έχει πάντα και πολύ νόημα (ούτε βέβαια είναι πάντα όπως τα περιέγραψα ;D ;D) ειδικά αν αναλογιστούμε την ελάχιστη σημασία που δίνεται στην διδακτική ικανότητα των εμπλεκωμένων (στην δυνατότητα δηλαδή να μεταδώσουν σωστά τις γνώσεις τους) αλλά και στον τυπικά "ελληνικό" τρόπο επιλογής τους στην πλειονότητα των περιπτώσεων....

...Φυσικά και αυτή η αίσθηση δεν αποτελεί κανόνα και σίγουρα υπάρχουν σε όλες τις περιπτώσεις εξαιρέσεις.

 

Μια άλλη σημαντική παράμετρος για μένα είναι το με ποια κριτήρια η συνέχεια και η εξέλιξη της  γνώσης στον συγκεκριμένο τομέα και γνωστικό αντικείμενο μετατρέπεται από εμπειρική - πρακτική διαδικάσία σε ένα καθαρά ακαδημαικό "προιόν", από ποιούς, γιατί (με ποιο σκοπό δηλαδή) και με ποιον τρόπο (και ποια αποτελέσματα - θετικά και αρνητικά) τελικά υλοποιήται. Φυσικά στις απαντήσεις εμπλέκονται πολλοί και διαφορετικοί παράγωντες όπως η ίδια η δομή των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών, ο τρόπος που λειτουργεί η αγορά εργασίας, οι τεχνολογική πρόοδος και οι αλλαγές που επιφέρει στις μεθόδους παραγωγής κλπ κλπ ......εξίσου σημαντικό όμως είναι το πως αντιμετωπίζουμε και εμείς οι ίδιοι ως άμεσα εμπλεκόμενοι (είτε ως "μάγοι" ::), "μαθητευόμενοι μάγοι" :o ή και απλοί θεατές του χώρου ;)) αυτή την κατάσταση.

 

Ίσως φαινομενικά να φαντάζει εντελώς offtopic αλλά για μένα αποτελεί απλά προέκταση της ουσίας του αρχικού κειμένου και ένα θέμα που αργά ή γρήγορα θα μας απασχολήσει πολύ πιο έντονα.

 

 

Καλές γιορτές

 

 

 

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...αυτή η απορία νομίζω πως θέτει τις βάσεις για μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τον τρόπο που διαμορφώνεται (ή πρέπει να διαμορφώνεται) και να διδάσκετε (μεταβιβάζεται) η έννοια του sound engineering ως γνωστικού αντικειμένου χθες, σήμερα αλλά και άυριο.

 

Εκεί ήθελα να σταθώ και γω με το ερώτημά μου...στη χώρα που η παπαγαλία και η (τάχα μου) θεωρητική γνώση χωρίς το πρακτικό αντίκρισμα βασιλεύουν, που να σταθεί η δημιουργία μιας παράδοσης ηχοληψίας; Πάνω στην αερολογία; Ειδικά στο συγκεκριμένο αντικείμενο που μιλάμε για κάτι που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην εμπειρία/τριβή με τα μηχανήματα σαν μονάδες αλλά και σαν μέρος από signal chains, η οποία όμως προϋποθέτει και το να κατανοεί ο χειριστής τη συμπεριφορά λόγω της σχεδίασης και των εξαρτημάτων.

 

Σήμερα το σύνηθες είναι κάποια σχολή "μουσικής τεχνολογίας"(ότι και αν μπορεί να σημαίνει αυτό ) διάρκειας 1-3 ετών, ένα "αξιόλογο και επαγγελματικό computer DAW" (sorry θα έσκαγα αν δεν το ξαναέγραφα   ) και voila....

.....ένας pro ηχολήπτης (επίσης ότι και αν μπορεί να σημαίνει αυτό σε μια χώρα σαν την Ελλάδα ...) έτοιμος να κατακτήσει την αγορά

 

Μα το Sonar μου γράφει "Professional"  ??? τι στο καλό θα το παω πίσω  ;D

 

Δεν έχεις άδικο...ακόμα και γω σαν ενας απλός κομπιουτερόπληκτος home musician που ασχολείται just for the fun of it, χωρίς οράματα για world domination  :D στο χώρο της ηχοληψίας, όσο περισσότερο ασχολούμαι (δεν είναι παραπάνω από 3 μήνες, όσο προλαβαίνω) τόσο καταλαβαίνω ότι:

 

α. είναι πολύ εύκολο να πέσεις στη λούμπα ότι είσαι φτασμένος μόλις ηχογραφησεις και μιξάρεις καμιά δεκαριά κομμάτια και σου πει κάποιος "είναι ωραίο". Λες "καλά, αυτά είναι που μας πουλάνε για δύσκολα και ότι αποτέλεσμα βγαίνει μόνο με ακριβά high-end μηχανήματα και δεκαετίες εμπειρίας? Εγώ έκανα παπάδες κι ας είμαι κανιμόθριος ακολουθώντας μόνο τα tutorials, άντε και κανα search στο νετ ή ερώτηση σε φόρουμ". Στο τέλος της ημέρας όμως ξέρεις ότι δεν έχεις κατανοήσει πλήρως αυτό που έχεις κάνει. Πόσο μάλλον αν πας και σε ολόκληρη Σχολή Μουσικής Τεχνολογίας! Πως λέμε "ΕΣΥ ΠΗΓΕΣ ΩΔΕΙΟ";  :D

 

β. το DAW (αξιόλογο και επαγγελματικό μην ξεχνιόμαστε  :o :D ;)) σαν ιδέα είναι πιο προσιτό στις σύγχρονες γενιές λόγω της οικειότητάς τους με τους Η/Υ. Για μένα τουλάχιστον έτσι ήταν και σοβαρά τώρα όντως το πακέτο του "Professional" με όλα αυτά τα features που δεν καταλάβαινα τι ρόλο βαράνε με προσέλκυσε αλλά με το σκεπτικό ότι θα είναι ενα εργαλείο που θα το μάθω με τον τρόπο μου αργά ή γρήγορα και σίγουρα θα με καλύψει για τις άκρως ερασιτεχνικές μου περιπέτειες.  :)

 

Το βήμα αυτό όμως δεν θα το έκανα αν δεν είχα όλους εσάς και το ΝΟΙΖ, όπου έχω επωφεληθεί τα μάλα και έχω μάθει ήδη παρα πολλά και έχω ακόμη περισσότερα να μάθω...δε νομίζω ότι θα είχα αλλιώς ούτε την ευκαιρία ούτε το κουράγιο να ασχοληθώ.

 

Εκ βαθέων σας ευχαριστώ ΟΛΟΥΣ  8)

 

Καλή Χρονιά να έχουμε! Άντε το 2009 να μας βρει με ακόμη περισσότερη έμπνευση και όρεξη για δημιουργία!

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου