Προς το περιεχόμενο

Χρήση Delay, τεχνικές και προσεγγίσεις


ex-OurDarkness

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η χρήση delay σε φωνητικά συνήθως αποφέρει όγκο και βάθος κάνοντας έτσι παράλληλα την μίξη πιο ενδιαφέρουσα, λόγω του ακουστικού φαινομένου Haas στο οποίο όταν δύο ίδοι ήχοι φτάνουν στα αυτιά μας με διαφορά μικρότερη των 30-40 msec, τότε ακούγονται ως ένας γιατί απλούστατα το αυτί έχοντας ήδη τον πρώτον από τους δύο, αγνοεί τον δεύτερο. Κάπου γύρω στα 30-40 msec ο ήχος αποκτά αυτόν τον όγκο που προανέφερα, ενώ μετά τα 30-40 msec οι δύο ήχοι είναι πλέον διακριτοί. (Περισσότερες πληροφορίες στο URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Haas_effect)

 

Παρ’ όλα αυτά η χρήση delay δεν είναι απροβλημάτιστη καθότι μπορεί με κακή χρήση ρυθμίσεων να αποφέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα αφαιρόντας καθαρότητα ή και ευκρίνεια. Μία τεχνική η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είναι να ρυθμίσουμε το delay time έτσι ώστε να «ακολουθεί» το tempo του κομματιού. Με αυτή την μέθοδο όμως δεν μπορούμε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα κυρίως όταν οι φράσεις είναι μεγάλες σε διάρκεια (με την έννοια ότι δεν υπάρχουν αρκετά μεγάλα κενά μεταξύ τους, έτσι ώστε να ακουστεί το delay).

 

Μπορούμε όμως να δανειστούμε μία λεπτομέρεια από την τεχνολογία των reverb για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, και αυτή δεν είναι άλλη από την χρήση pre-delay. Ουσιαστικά θα «κόψουμε» το delay μέχρι την στιγμή που θα τελειώσει η φράση με τα φωνητικά αποφέυγοντας έτσι το μπάχαλο που θα συμβεί αν η φράση ξανακουστεί πριν καλά – καλά τελειώσει. Όλα αυτά θα τα κάνουμε στο Cubase (και υποθέτω ότι με αντίστοιχα βήματα μπορούν να γίνουν και σε άλλα DAW, όπως Logic, DP, Sonar κ.λ.π.).

 

Ανοίγουμε λοιπόν το project στο Cubase, και υποθέτοντας ότι τα φωνητικά βρίσκονται στο audio κανάλι 1:

 

1. Δημιουργούμε ένα buss κανάλι στο οποίο θα τοποθετήσουμε το delay της επιλογής μας

2. Στο audio κανάλι με τα φωνητικά, και στο send αυτού τοποθέτουμε το παραπάνω buss, έτσι ώστε το delay να επιστραφεί μέσω του buss καναλιού.

3. Ρυθμίζουμε το buss κανάλι έτσι ώστε να είναι 100% wet (γιατί αν επιστραφεί και dry σήμα μέσω του buss υπάρχει φόβος να υπάρξει phasing μεταξύ του audio που ήδη βρίσκεται στο κανάλι 1 και του dry σήματος που επιστρέφεται – παρ’όλο που υπάρχει delay compensation καλό είναι να μην το ρισκάρουμε). Με αυτό τον τρόπο κάνοντας fade up μπορούμε να ακούσουμε το delay.

4. Στο buss και αμέσως μετά το delay τοποθετούμε έναν compressor έτσι ώστε να μπορούμε να ελέγξουμε το delay δυναμικά δημιουργώντας έτσι ducking delays.

5. Πατάμε το κουμπάκι side-chain στον compressor (ή το ρυθμίζουμε κατευθείαν από το κανάλι) και επιλέγουμε το audio κανάλι 1. Με αυτόν τον τρόπο η στάθμη του καναλιού 1 (στην συγκεκριμένη περίπτωση τα φωνητικά δηλ.) ελέγχει τον compressor.

6. Ρυθμίζουμε τον compressor (π.χ. Ratio = 2:1 ή 4:1, Attack ~ 2 msec, Release ~ 150 msec (για να αποφύγουμε κάποια «νευρικότητα» στην συμπίεση)) και απενεργοποιούμε οποιοδήποτε make-up gain.

7. Ρυθμίζουμε το Threshold και παράλληλα μέσω του fader στο buss κανάλι προσπαθούμε να βρούμε την καταλληλότερη ισορροπία (γύρω στα 6 με 10 dB gain reduction λογικά πρέπει να είναι εντάξει).

 

Προφανώς, αντίστοιχα αποτελέσματα θα μπορούσαμε να επιτύχουμε και με την χρήση automation αλλά θα χρειαζόταν αρκετά επίπονη διαδικασία εκτός ίσως από τα σημεία όπου οι φράσεις είναι μικρές. Εννοείται ότι αυτή η μέθοδος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί (με κατάλληλες τροποποιήσεις ή και ανέπαφη) και για άλλα όργανα.

 

Περιμένω απόψεις, ενστάσεις, σχόλια κ.λ.π.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...ενδιαφέρουσα προσέγγιση Γιάννη αλλά δεν είναι λίγο πολύπλοκη ???......νομίζω πως θα μπορούσες απλά να κάνεις copy το επίμαχο track σε ένα νέο κανάλι, σε αυτό να κρατήσεις μόνο τις φράσεις που σε "ενδιαφέρουν" σβήνωντας το υπόλοιπο τρακ, να βάλεις το delay ως insert fx σε αυτό το νέο κανάλι (100% wet) και ουσιαστικά να το χρησιμοποιείς  ως return του "επιλεκτικού" αυτού delay ;)

 

Αν το ζητούμενο είναι να υπάρχει το delay και στο υπόλοιπο track αλλά πολύ πιο χαμηλά μπορείς απλά αντί να σβήσεις το υπόλοιπο track στο νέο κανάλι να το χωρίσεις και να κάνεις το επιθυμητό gain change στα υπόλοιπα μέρη πλην των καταλήξεων.

 

...το κάνω συνέχεια, απαιτεί ελάχιστο χρόνο και έχεις τον απόλυτο έλεγχο (ακόμη και στο από ποιο φθόγγο κάθε λέξης "ξεκινάει" το delay ;))

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπαρχει και αλλος πιο ...μπακαλιστικος τροπος ;D

 

Χρησιμοποιεις τα OHM BOYZ τα οποια ετσι κι αλλοιως ειναι φοβερα delay και απλα ανεβαζεις το predelay ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...ενδιαφέρουσα προσέγγιση Γιάννη αλλά δεν είναι λίγο πολύπλοκη ???......νομίζω πως θα μπορούσες απλά να κάνεις copy το επίμαχο track σε ένα νέο κανάλι, σε αυτό να κρατήσεις μόνο τις φράσεις που σε "ενδιαφέρουν" σβήνωντας το υπόλοιπο τρακ, να βάλεις το delay ως insert fx σε αυτό το νέο κανάλι (100% wet) και ουσιαστικά να το χρησιμοποιείς  ως return του "επιλεκτικού" αυτού delay ;)

 

Αν το ζητούμενο είναι να υπάρχει το delay και στο υπόλοιπο track αλλά πολύ πιο χαμηλά μπορείς απλά αντί να σβήσεις το υπόλοιπο track στο νέο κανάλι να το χωρίσεις και να κάνεις το επιθυμητό gain change στα υπόλοιπα μέρη πλην των καταλήξεων.

 

...το κάνω συνέχεια, απαιτεί ελάχιστο χρόνο και έχεις τον απόλυτο έλεγχο (ακόμη και στο από ποιο φθόγγο κάθε λέξης "ξεκινάει" το delay ;))

 

Κι αυτό σωστό -  ;D

 

Δε νομίζω ότι είναι λιγότερο όμως πολύπλοκο από αυτό που ανέφερα - ίσως να ακούγεται πολύπλοκο επειδή τα έχω γράψει πολύ αναλυτικά.

 

Ένα πλεονέκτημα που έχει η μέθοδος που ανέφερα είναι ότι είναι δυναμική με την έννοια ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε realtime, όπου δεν θα έχουμε την πολυτέλεια να αντιγράψουμε κανάλια, να σβήσουμε κάτι που μας ενδιαφέρει κ.λ.π.  ;)

 

Το μειονέκτημά της είναι ότι δεν τόσο χειρουργική όσο αυτή η μέθοδος που περιγράφεις. Π.χ. ούτε λόγος να αλλαχτεί το delay-time σε πραγματικό χρόνο καθότι θα ακουστούν διάφορα clicks - σε σχέση βέβαια με ένα αναλογικό delay όπου εκεί δεν θα υπάρχουν clicks και pops αλλά υπάρχει ένα πολύ γλυκό pitch-shifting. (Ίσως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ειδικό εφφέ.. ;))

 

Κάτι που μου αρέσει πολύ σε αυτή την μέθοδο είναι η προσθήκη ενός phaser ή ενός high pass φίλτρου στο delayed φράση - κατά τη διάρκεια της επανάληψής της φιλτράρεται και χάνεται - διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό που επιφέρει η αυξομείωση της έντασης. Χρησιμοποιείται κατά περίπτωση βέβαια.

 

Περιμένω και άλλες γνώμες και συζητήσεις επί του θέματος.

 

Υπαρχει και αλλος πιο ...μπακαλιστικος τροπος ;D

 

Χρησιμοποιεις τα OHM BOYZ τα οποια ετσι κι αλλοιως ειναι φοβερα delay και απλα ανεβαζεις το predelay ;)

 

;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κάτι που μου αρέσει πολύ σε αυτή την μέθοδο είναι η προσθήκη ενός phaser ή ενός high pass φίλτρου στο delayed φράση - κατά τη διάρκεια της επανάληψής της φιλτράρεται και χάνεται - διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό που επιφέρει η αυξομείωση της έντασης. Χρησιμοποιείται κατά περίπτωση βέβαια.

 

 

Γιάννη στο delay μοιάζουμε σε ότι αφορά τα γούστα αλλά είμαστε άσπρο - μαύρο στην προσέγγιση ;D ;D ;D.....και εμένα μου αρέσει τρομερά η χρήση φίλτρων στο delayed signal αλλά προτιμώ την Low pass πλευρά......και μάλιστα ένα εξελισόμενο Low pass...κάθε επανάληψη να είναι και λίγο πιο μουντή....δεν είναι προτώτυπη ιδέα βέβαια :)....στην πραγματικότητα αυτός είναι ο ήχος ενός tape echo με ψιλοδιαλειμένη ταινία.......και αυτή η ακριβώς είναι και η αγαπημένη μου επιλογή ;).....δυστυχώς σε plug in delay δεν έχω βρει κάτι που να κάνει αυτό ακριβώς που θέλω (να έχει δηλαδή αυτή την συχνοτική κίνηση και την μεταβολή στην αίσθηση του χώρου ενός καλού tape echo - με κακή ταινία όμως ;D ;D ;D) και έτσι πολλές φορές φτιάχνω από την αρχή το όλο πράγμα κάνωντας  τα εξής

 

"Ανοίγω" τόσα mono ή stereo delay plugs όσα τα repeats που θέλω σε διαφορετικά busses το καθένα μαζί με ένα spring reverb plugin (σε auxiliary) και ένα eq (σε insert) για το κάθε buss (ένα για το κάθε ένα...δηλαδή ένα ξεχωριστό reverb και ένα ξεχωριστό eq για κάθε delay repeat) .....το delay σε κάθε buss  είναι 100% wet , το feedback μήδεν ενώ οι χρόνοι είναι σχεδόν πολλαπλάσια μεταξύ τους (σχεδόν εννοώντας ότι είναι κατα βάση ένα tempo synced delay αλλά με κάποιες διαφοροποιήσεις για να προσομειώνει την έλειψη σταθερότητας της ταινίας πχ αντί για 300ms - 600ms - 900ms -1200ms βάζουμε 298ms - 600ms - 895ms - 1210ms)...τώρα σε ότι αφορά το θέμα eq η προσέγγιση είναι η εξής...στο πρώτο (χρονικά) buss εφαρμόζουμε ένα ελαφρύ high frq roll off από τα 5Κ και πάνω με έυρος 3db ανά οκτάβα, στο δεύτερο buss το κατεβάζουμε στα 3Κ και ανεβάζουμε το εύρος στα 5db ανά οκτάβα, στο τρίτο buss ανεβάζουμε το εύρος στα 8db κάνωντας όμως και ενα μικρό boost (2-3db) με σχετικά κλειστό q στην βάση (3Κ) του shelving eq που έχει δημιουργηθεί, στο τέταρτο buss μετακινούμε το όλο πράγμα λίγο πιο χαμηλά (για παράδειγμα  10db HF rolloff στο 1,5K και 2db peak στο 1,2Κ) και ούτω καθ'εξής ;)

 

Παράλληλα έχουμε όπως είπαμε για  κάθε delay buss ένα spring reverb plug μέσω auxiliary send.....και παλι με χρονική σειρά ανεβάζουμε το decay time από το πρώτο προς το τελευταίο ενώ κινούμαστε αντίστροφα σε ότι αφορά το damping control (από πιο bright σε πιο dark) εννοείται πως είναι 100%wet ενώ οι εντάσεις του κάθε reverb buss έχουν μια σταδιακή αύξηση από το πρώτο προς το τελευταίο ξεκινώντας από μια αναλογία 1/5 σεσχέση με την ένταση του delay για να φτάσει ας πούμε στο 50/50 στην τελευταία επανάληψη (μπορούμε αν θέλουμε να έχουμε το send pre ώστε να ελέγχουμε καλύτερα την αναλογία).....

 

Μια ωραια προσθήκη είναι ένα parallel compression μέσω auxiliary και πάλι για όλα τα έως τώρα delay & reverb busses.....επιλέγουμε λοιπόν ένα  VCA style comp με  medium attack υπεργρήγορο release και πολύ χαμηλό threshold (-40db) και στέλνουμε εκεί μεσω auxiliary όλα τα busses και το κρατάμε πολύ χαμηλά σε ένταση απλά για να δίνει την αίσθηση του smashed tape.

 

Για τελείωμα γκρουπάρουμε σε ένα νέο stereo buss τα πάντα και προσθέτουμε μέσω insert ένα πολύ κοντό room reverb (ουσιαστικά μόνο τα early reflections) για να δώσουμε μια πιο ρεαλιστική 3D αίσθηση και ένα glueing comp (με ανεπαίσθητο gain reduction 1-2db στα αρχικά peak) για να ομοιογενοποιειθεί το σύνολο.

 

Now that's what i call complicated ;D ;D ;D ;D ;D

 

 

 

θα μου πείτε και γιατί τα γράφεις όλα αυτά?.....και άντε εσύ τα γράφεις εμείς γιατί να τα διαβάζουμε? ;D ;D ;D ;D

 

για 3 λόγους....

 

- ο Γιάννης ξεκίνησε ένα ωραίο θέμα με αναλυτική περιγραφή μιας τεχνικής.....θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα "Delay tips and tricks" με την συνεισφορα διαφόρων ιδεών και τεχνικών.

 

- το delay ως effect είναι τρομερά δημιουργικό και ευέλικτο....παρ'όλα αυτά τείνει να χρησιμοποιείται στατικά, ανέμπνευστα, επαναλαμβανώμενα, χωρίς φαντασία και τελικά επιβαρύνωντας το μιξ.

 

- σε συνάρτηση με το προηγούμενο.....σήμερα περισσότερο από ποτέ πλέον με την υπερπληθώρα εργαλείων, τεχνολογικών ευκολιών και δυνατοτήτων ακόμα και στο πιο απλό home set up .....αυτό που διαχωρίζει ένα πολύ καλό μιξ από την μετριότητα είναι βέβαια η γνώση και η εμπειρία γύρω από τον εξοπλισμό και την τεχνική, η εμμονή στην λεπτομέρεια και κυρίως η εμπνευσμένη και με άποψη προσέγγιση κάθε πτυχής της όλης διαδικασίας είτε αυτή είναι η επιλογή των levels μεταξύ των tracks είτε κάτι φαινομενικά πιο ασήμαντο όπως ένα delay στην φωνή ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

- ο Γιάννης ξεκίνησε ένα ωραίο θέμα με αναλυτική περιγραφή μιας τεχνικής.....θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα "Delay tips and tricks" με την συνεισφορα διαφόρων ιδεών και τεχνικών.

 

- το delay ως effect είναι τρομερά δημιουργικό και ευέλικτο....παρ'όλα αυτά τείνει να χρησιμοποιείται στατικά, ανέμπνευστα, επαναλαμβανώμενα, χωρίς φαντασία και τελικά επιβαρύνωντας το μιξ.

 

- σε συνάρτηση με το προηγούμενο.....σήμερα περισσότερο από ποτέ πλέον με την υπερπληθώρα εργαλείων, τεχνολογικών ευκολιών και δυνατοτήτων ακόμα και στο πιο απλό home set up .....αυτό που διαχωρίζει ένα πολύ καλό μιξ από την μετριότητα είναι βέβαια η γνώση και η εμπειρία γύρω από τον εξοπλισμό και την τεχνική, η εμμονή στην λεπτομέρεια και κυρίως η εμπνευσμένη και με άποψη προσέγγιση κάθε πτυχής της όλης διαδικασίας είτε αυτή είναι η επιλογή των levels μεταξύ των tracks είτε κάτι φαινομενικά πιο ασήμαντο όπως ένα delay στην φωνή ;)

 

+1 σε όλα.

 

Μπράβο για το πολύ ενδιαφέρον τόπικ OurDarkness  8)

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα μου πείτε και γιατί τα γράφεις όλα αυτά?.....και άντε εσύ τα γράφεις εμείς γιατί να τα διαβάζουμε? ;D ;D ;D ;D

 

Για τον απλούστατο λόγο ότι είναι πολύ ενδιαφέροντα, και γιατί είναι εξαιρετικά σπάνιο ένας επαγγελματίας να έχει την διάθεση και την προθυμία να μοιραστεί τα μυστικά του επαγγέλματός του αφειλοκερδώς (και πόσο μάλλον απλά, κατανοητά και βήμα-βήμα...)  :)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιάννη στο delay μοιάζουμε σε ότι αφορά τα γούστα αλλά είμαστε άσπρο - μαύρο στην προσέγγιση ;D ;D ;D.....και εμένα μου αρέσει τρομερά η χρήση φίλτρων στο delayed signal αλλά προτιμώ την Low pass πλευρά......και μάλιστα ένα εξελισόμενο Low pass...κάθε επανάληψη να είναι και λίγο πιο μουντή....

 

Νικόδημε, δεν ξέρω αν έχεις κάποιο αναλογικό delay (φαντάζομαι ότι έχεις) αλλά ξέρω ακριβώς για ποιο πράγμα μιλάς  :). Έχω κάνει A/B σύγκριση μεταξύ ενός ψηφιακού delay από ένα Roland MC-505 και ένα αναλογικό delay Moog. οι επαναλήψεις από το Roland ήταν πολύ συγκεκριμένες και διαυγείς ενώ από το Moog ήταν πιο ζεστές και muffled.

 

Θα φτιάξω έναν αλγόριθμο στο H-8000FW χρησιμοποιώντας την τεχνική που ανέφερες γιατί μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα..  :)

 

----------------------------------------

 

Άλλος ένας τρόπος διεύρυνσης και απόκτησης βάθους σε μία μίξη με την χρήση delays είναι να τοποθετήσουμε το ηχητικό σήμα σε ένα κανάλι με pan = -64 (τέρμα αριστερά) και το delayed σήμα του με pan = +64 (τέρμα δεξιά ). Εναλλακτικά, μπορούμε να τοποθετήσουμε το ηχητικό σήμα στο κέντρο και δύο αντίγραφα αυτού, ένα αριστερά και ένα δεξιά, με διαφορετικά delay times. Π.χ. μπορούμε να δώσουμε αρκετό όγκο στα φωνητικά τριπλασιάζοντας το αρχικό σήμα και χρησιμοποιώντας για το αριστερό κανάλι delay = 16 msec ενώ για το δεξί delay = 32 msec. Χρησιμοποιώντας ελαφρώς διαφορετικό EQ σε κάθε ένα από αυτά τα τρία σήματα μπορούμε να πετύχουμε μεγαλύτερο διαχωρισμό συχνοτήτων.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Άλλος ένας τρόπος διεύρυνσης και απόκτησης βάθους σε μία μίξη με την χρήση delays είναι να τοποθετήσουμε το ηχητικό σήμα σε ένα κανάλι με pan = -64 (τέρμα αριστερά) και το delayed σήμα του με pan = +64 (τέρμα δεξιά ).

 

Αυτή η τεχνική με delay time 25-40ms και 0 feedback και με level ίσο με το dry σήμα, έχει μείνει γνωστή ως "ψευδο-stereo".....δίνει δηλαδή την αίσθηση της στερεοφωνίας σε μια μονοφωνική πηγή βασισμένο σε ένα ακόμη ψυχοακουστικό φαινόμενο.....ο εγκέφαλος μας αντιλαμβάνεται την αίσθηση του χώρου και της κατέυθηνσης από την οποία προέρχεται μια ηχητική πηγή με βάση την χρονική διαφορά και την διαφορά στην ένταση που υπάρχει στην αντίληψη της από το ένα αυτί στο άλλο (και όπως αυτά καθορίζονται από την απόσταση από την ηχητική πηγή και τον περιβάλλοντα χώρο - ανακλάσεις κλπ).....αν για παράδειγμα υπάρχει μια ηχητική πηγή στα δεξιά μας ο ήχος (υπό φυσιολογικές συνθήκες ;)) φθάνει στο δεξί μας αυτί πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερη ένταση απ'ότι στο αριστερό....και αυτή η χρονική διαφορά είναι εκεί γύρω στα 20-40ms. Έτσι στην περίπτωση μας το ίδιο σήμα που έρχεται σχεδόν αλλά όχι ταυτόχρονα (30ms delay) και στην ίδια ένταση και από τα 2 άκρα του στερεοφωνικού φάσματος δημιουργεί στον εγκέφαλο την εικόνα 2 ΤΕΛΕΙΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΩΝ πηγών και όχι μίας ντουμπλαρισμένης (κατά βάση τον "μπερδεύουμε"....είναι δηλαδή αδύνατο για το μυαλό μας να δεχτεί πως οι "2 ήχοι" πoυ έχουν την ίδια ένταση και την συγκεκριμένη χρονική διαφορά μεταξύ τους, προερχόμενοι από τα άκρα του στερεοφωνικού φάσματος είναι στην πραγματικότητα ένας ;))

 

Τα μείον είναι αρκετά.....πρώτα από όλα στην περίπτωση που το stereo αυτό programm μεταβληθεί σε mono (πχ μια μονοφωνική ραδιοφωνική εκπομπή) ή αλοιωθεί υπερβολικά η στεροφωνική εικόνα (πχ από την λανθασμένη τοποθέτηση των ηχείων) τότε και ανάλογα με το delay time που έχουμε χρησιμοποιήσει μπορούμε να έχουμε από μια ανεπιθύμητη εμφάνιση του Haas effect (αυξηση της έντασης και αλοίωση των αναλογιών), ως κάποια ενοχλητικά time domain effects πχ comb filtering και σε ακραίες περιπτώσεις ακύρωση σχεδόν του εν λόγω ήχου λόγω αναστροφής φάσης :( :( :(....

Σε γενικές γραμμές είναι μια τεχνική που μπορεί να ακουστεί εντυπωσιακά αλλά θέλει προσοχή ενώ και η υπερβολική χρήση της (ακόμα και η σωστή) κουράζει και δημιουργεί μια αίσθηση "κενού" στο κέντρο του μιξ (ειδικά αν χρησιμοποιηθεί σε περισσότερα από ένα όργανα στο ίδιο μιξ) καθώς αντίθετα με ότι συμβαίνει σε ένα πραγματικά stereo programm εδώ δεν υπάρχει καθόλου πληροφορία στο κέντρο....

Έχει εφαρμογή σε "φτωχά" και μονοφωνικά ηχογραφημένα όργανα, κυρίως ηλ.κιθάρες με έντονα ρυθμικό περιεχόμενο ;)

 

 

 

pan = -64 (τέρμα αριστερά) και  pan = +64 (τέρμα δεξιά ).

 

...πως φαίνεται ο πληκτράς ε? ;D ;D ;D ;D......όλα τα μετράει ως το 127 ;D ;D ;D

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου