Προς το περιεχόμενο

Βοηθεια στο sound design για Triton Le


Sakis_US

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κατ' αρχην ευχομαι σε ολους υγεια και καλες γιορτες.

Παρακολουθω αυτο το forum εδω και πολυ καιρο και με εχει βοηθησει αφανταστα. Για πρωτη φορα μου δινεται η ευκαιρια να ευχαριστησω ολους αυτους που με τις γνωσεις τους και την εμπειρια τους, μεσω αυτης της κοινοτητας, κανουν την δουλεια μας στο Studio  αλλα και στο παταρι πιο ευκολη, και προ παντος free of charge  :)

Εχω το Triton Le ( με το sampler option και 64MB memory installed ) απο τους πρωτους μηνες που κυκλοφορισε, και λιγο απο αυτο το forum, λιγο απο κατι αλλα και πολλες ωρες πανω στο οργανο ( ως και ολοι που εχουν το Triton Le ) εχω κατασταλαξει σε ενα sound bank που να ακουγεται καπως λαικο-παραδοσιακο. Το πιο μεγαλο προβλημα ηχου που εχω αυτην την στιγμη ειναι το κλαρινο.

Δεν αμφισβιητω οτι σε τετοιου ειδους ηχους, 99% του αποτελεσματος ειναι η τεχνικη, αλλα εντουτις ο εργοστατιακος ηχος ( παρ' ολο που τον εχω "πειραξει" με portamento, filters κτλ) παλι δεν ακουγεται με τιποτα. Ετσι οπως ειναι η κατασταση μου, δεν λεει για upgrade σε αλλο οργανο (με Moss και ετσι), οποτε ελεγα αν ηταν δυνατον καποιος να με βοηθησει πανω σ αυτον τον ηχο. Ισως με συμβουλες πανω στο sound design για κλαρινο η με καποιο PCG η οτιδηποτε.

Ενα καλο παραδειγμα του τι ζηταω ειναι αυτο

http://www.youtube.com/watch?v=G1MHgbUX--M

 

Σας ευχαριστω ολους προκαταβολικα.

 

Σακης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κλαρίνο που ακούγεται εδώ είναι φυσικό ή κάνω λάθος? Ο πληκτράς απλά παίζει την ίδια μελωδία χρησιμοποιώντας έναν πρίμο ήχο φλογέρας.

 

Πολύ δύσκολο για να μην πω ακατόρθωτο έστω και να πλησιάσεις τον ήχο του κλαρίνου αυτού χωρίς moss ή γενικά physical modeling χρησιμοποιώντας απλά samples

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνωμη για την συγχηση Νικο εχεις δικιο, αλλα ψαξε ψαξε για κλαρινο και Triton Le μπουρδουκλωσα τα αυτια μου  :)

Παντος σε ευχαριστω για την απαντηση, να σε καλα.

 

Σακης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και μια που μιλάτε για samper εδώ μια απορία ρε παιδιά έχω.

Τα φορτώνω τα βρίσκω στη ram και μετά όταν τα βάζω σε μια θέση στα program όπου κάτσει ο ήχος δηλαδή πάνω σε ένα άλλο ήχο , ανάλογα ακούγεται, τι γίνετε πως το ακούω όπως είναι φτιαγμένο????

Μήπως θέλει να το φτιάξω εγώ μετά???? Αν είναι έτσι την κάτσαμε δεν έχω ιδέα.

Αν πάλι θέλει διαφωτίστε λίγο τον ασθενή plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz……

Thanks

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο Νικος εχει δικιο ο πληκτρας παιζει φλογερα η φλαουτακι οπως βεβαια συνηθιζεται στα θρακιωτικα.... ;D ;D ;D

 

Φιλικα παντα... 8) 8)

ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

armonista σε ευχαριστω και εσενα για την επιβεβαιωση. Αν βρισκεται κανενας με κανενα καλο PCG set που να χει κανα καλο κλαρινο θα μου εκανε το καλυτερο δωρο.

 

Οσο για σενα πληκρα θα ηθελα να σε βοηθησω αλλα δεν καταλαβαινω τι θες να κανεις. Ενα Sample  μπορει να ειναι οτιδηποτε. Το Sampling option  που εχουν τα KORG ειναι απλο και ευκολο, το μονο που πρεπει να προσεξεις ειναι ο τροπος που κανεις save το set σου για να το βρεις οπως το αφησες. Διαβασε το manual προσεχτικα. Για loops και φρασεις δεν χρειαζεται ιδιετερη προσοχη στο mapping. Τωρα αν εχεις sample νοτες απο μουσικο οργανο... χρειαζεται ωρα και υπομονη τιποτε αλλο, δεν ειναι δυσκολο. Αλλα πριν το σβησεις το οργανο SAVE ALL για να μην βαρας το κεφαλι σου στον τοιχο την αλλη μερα  :)

 

Αν θες παραπανω βοηθεια εξηγησε τι ακριβος θες να κανεις και τι sampler εχεις και για τι ειδους samples.

 

Σακης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Sakis_US φορτώνω τα kmp αρχεία τα βρίσκω στη pam αλλά όταν τα βάζω σε μια bank ανάλογα σε ποιο ήχο επάνω θα το βάλω αυτό παίζει διαφορετικά . :-[

Μου έχουν πει p.x sto triton classic στην Ε bank αυτόματα , στο tr θέλει να τα βάλεις εσύ κατάλαβες???? Τώρα μπορεί να κάνω και λάθος δεν ξέρω.

Όσο αφορά το manual άστα να πάνε φίλε καλύτερα να πάω στο φεγγάρι παρά να μάθω αγγλικά .

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Pliktras1234 όταν φορτώνεις τα kmp/ksf (τα multisamples δηλαδή) αποθηκεύονται στη Ram όπως σωστά είπες. Όπως σωστά ανέφερε και ο Sakis_US τα multisamples μπορεί να είναι οτιδήποτε (με εφφέ ή χωρίς). Εξαρτάται από το πως το σάμπλαρε αυτός που έφτιαξε το sample. Πχ μπορεί κάποιος να σαμπλάρει ένα ακουστικό όργανο σε μια νότα ξεχωριστά και να μη χρησιμοποιήσει καθόλου εφφέ. Κάποιος άλλος μπορεί να σαμπλάρει ακουστικό όργανο χρησιμοποιώντας effe πχ reverb/delay κτλ και κάποιος τρίτος να σαμπλάρει μια ολόκληρη μουσική φράση ή λούπα εκτελεσμένη από μια ολόκληρη ορχήστρα.

 

Για να ακουστεί το sample όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε (χωρίς τα εφφέ ή διατηρώντας τα εφφέ που είχε από την έξοδο του άλλου οργάνου ή κονσόλας της οποίας η έξοδος οδηγήθηκε στο sampler του οργάνου στο οποίο έγινε η δειγματοληψία) θα πρέπει να κάνεις το εξής:

 

Βρες έναν ήχο (Program) του οποίου οι παράμετροι δεν έχουν πειραχτεί καθόλου ή αλλιώς για να χρησιμοποιούμε την ορολογία της Korg έναν ήχο που είναι Initialized. Στην εργοστασιακή κατάσταση το όργανο περιείχε 64 τέτοιους που το όνομα τους είναι InitProgram και καταλαμβάνουν τις θέσεις 064-127 στην Ε-bank. Αν θυμάσαι είναι εκείνοι οι ήχοι που ακούγονται τελείως ξεροί λες και κάποιος χτυπάει χορδές πιάνου με βαριοπούλα. Ακούγονται δε ως πιάνο διότι εργοστασιακά το πρώτο εργοστασιακό multisample της ROM είναι το πιάνο. Ο λόγος που ακούγονται τελείως ξεροί είναι διότι κανένα εφφέ δεν έχει αντιστοιχοιθεί σε αυτούς και επίσης όλες οι περιβάλλουσες (Envelope Generators) φίλτρα, Amp EG's, Controllers βρίσκονται σε τέτοια κατάσταση ώστε να μην επηρεάζουν καθόλου τον ήχο του multisample. Eίναι σαν να κάνεις bypass όλη την επεξεργασία του ήχου του multisample.

 

Διάλεξε έναν απο αυτούς τους ήχους λοιπόν και πήγαινε στο Menu, Basic, Osc Basic και επέλεξε στον Osc1 τύπο μνήμης RAM και βάλε το multisample που θες να ακούσεις όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε.

 

Είναι πολύ πιθανόν να μη σε ικανοποιούν διότι οι περισσότεροι σαμπλάρουν εντελώς dry προκειμένου να έχουν σαφή εικόνα της επεξεργασίας του ήχου μόνο μέσω του synth. (Πχ αν κάποιος σαμπλάρει ήχο που περιέχει delay από εξωτερική μονάδα και τον αποθηκέυσει έτσι σαν multisample και στη συνέχεια πάει να τον επεξεργαστεί με delay από το synth θα χάσει τη μπάλλα διότι οι χρόνοι επανάληψης, το feedback κτλ θα μπερδευτούν με αυτά που περιέχει από την ηχογράφηση του και το αποτέλεσμα δεν θα αντιστοιχεί στα ονομαστικά milisecond του delay του οργάνου).

 

Σε αυτήν την περίπτωση ισχύει αυτό ακριβώς που φοβόσουν. Θα πρέπει εσύ να πειράξεις τον ήχο για να τον φέρεις στα δικά σου μέτρα.

 

Ο λόγος που ακούς διαφορετικά τα samples ανάλογα με το program στο οποίο τα αναθέτεις είναι γιατί το κάθε program έχει διαφορετικές παραμέτρους. Αν σε 2 programs που το ενα πχ χρησιμοποιεί talking modulator και το άλλο ένα απλό chorus βάλεις το ίδιο sample θα δεις οτι θα ακούγονται αρκετά διαφορετικά.

 

Αυτό που είναι πρακτικά χρήσιμο στην περίπτωση σου και μπορείς να κάνεις αν δεν θες να φτιάξεις ήχο από την αρχή είναι το εξής. Θα πηγαίνεις και θα αντιστοιχείς κάθε multisample που ξέρεις πάνω κάτω τι τύπος ήχου είναι σε ένα program που ακούγεται περίπου σαν τον ήχο που θες να κάνεις.

 

Πχ αν έχεις σαμπλαρισμένο κανονάκι μην πας και το αναθέσεις σε ήχο ορχηστρικών βιολιών ή σολιστικό μονοφωνικό ήχο με portamento και τα σχετικά. Ψάξε ένα εργοστασιακό σαντούρι πχ που είναι της ίδιας φιλοσοφίας όργανο περίπου και βάλε εκεί το multisample από το κανονάκι. Θα δεις οτι εκεί το συγκεκριμένο multisample θα ταιριάζει καλύτερα. Το χρησιμοποιείς σαν βάση και μετά αρχίζεις και "σκαλίζεις" μέχρι να φινίρεις τον ήχο σου στο τελικό αποτέλεσμα που σε ικανοποιεί.

 

Ομοίως πράξε και για τους άλλους ήχους. Ο λόγος που στο λέω αυτό είναι το γεγονός οτι τα programs είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να κάνουν το multisample σου να ακουστεί σύμφωνα με την "αρχιτεκτονική" του όργάνου που προσπαθεί να μιμηθεί.

 

Σκέψου -αν μπορώ να το εκφράσω έτσι- οτι το program είναι το "καλούπι" και το multisample o "πηλός"

 

Δεν είναι και τόσο δύσκολο θα το δεις.

Απλά έχε στο νου σου ένα πράγμα. Όλο το παραπάνω σκηνικό της αντιστοιχίας γνωστού τύπου sample σε ήδη φτιαγμένο program ΔΕΝ αποτελεί σύνθεση ήχου όπως γελιούνται μερικοί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό ακριβός που φοβόμουν τελικά.

Βασικά Νίκο είχα βρει έναν ήχο piano m1 tassos το πέρασα σε αρκετές θέσεις ώστε να βάζω εκεί τα αρχικά sampler το θέμα είναι, με κάτι πειράματα που έκανα ότι για να φέρεις τον ήχο εκεί που πρέπει και να ακούγεται ας πούμε φυσικά θέλει πολύ πολύ δουλειά και να ξέρεις τι να πειράξεις. Οπότε καλύτερα να βρω Κανά καλό παιδί μπας και μου ετοιμάσει Κανά δυο τρεις ήχους να τελειώνει και αυτό το θέμα….

Θα μου πεις τεμπέλη αλλά φίλε δεν υπάρχει χρόνος ούτε για κατούρημα.

Πάντως Νίκο σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σου

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου