Προς το περιεχόμενο

Μixing & δυναμική περιοχή στο ψηφιακό domain


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Σε έναν ιδεατό κόσμο δεν θα έπρεπε κανονικά να υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο real time export και στο batch processing. Στην πραγματικότητα όμως η ποιότητα του real time export καθορίζεται από τον φόρτο του επεξεργαστή και το πως αυτός ανταποκρίνεται σε πραγματικό χρόνο (clicks,pops, drop outs). Αντίθετα στο batch processing ο επεξεργαστής χρησιμοποιεί τον χρόνο που πραγματικά χρειάζεται ώστε να μην υπάρχουν αυτά τα προβλήματα λόγω υπερφόρτωσης του αλλά πολλές φορές απλά και λόγω των πολύπλοκων διεργασίων που συμβαίνουν σε ένα φαινομενικά απλό πρότζεκτ (πχ delay compensation).

 

Έτσι θα μπορούσαμε να πούμε πως το real time export ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους (ειδικά αν συμπεριλάβουμε και κάποια artifacts που δημιουργούντε κάτα την έναρξη ή διακοπή του playback σε κάποια DAW - μπορείς να δεις το αντίστοιχο τεστ - αλλά και προβλήματα που μπορεί να δημιουργούντε από κακό υπολογισμό του delay compensation - μεταβάλεται διαρκώς καθώς προστίθενται ή αφαιρούντε plugins). Από την άλλη πλευρά βέβαια σε πολλές περιπτώσεις είναι μονόδρομος (πχ λόγω χρήσης αναλογικών επεξεργαστών) ενώ δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως στην πραγματικότητα πολλά από αυτά τα artifacts (πλην κλικς και ποπς) αποτελούν κομματι της αντίληψης μας (κακώς βέβαια....) για αυτό που ακούμε (πχ κάποια ανεπαίσθητα προβλήματα χρονισμού - διαφορών φάσης).

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 5 χρόνια αργότερα...
  • Απαντήσεις 173
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

 

Τώρα αν αναφέρεσαι σε analog μίξη Out Of The Box......τότε μπορώ να πω πως ναι, θα  ακούγεται διαφορετικά (καλύτερα ή χειρότερα είναιυποκειμενική κρίση)

Στην πραγματικότητα δεν υφίσταται κάποιος λόγος το ένα να είναι καλύτερο από το άλλο

 

 

Στην πραγματικότητα δεν υφίσταται κάποιος λόγος το ένα να είναι καλύτερο από το άλλο

 

 

Quantization Error, Jitters, Resolution, Dithering, Non-linear errors,Oversampling , aliasing.

 

Sorry , αλλά υπάρχουν παραπάνω απο ένας λόγοι το ένα να είναι καλύτερο απο το άλλο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Quantization Error, Jitters, Resolution, Dithering, Non-linear errors,Oversampling , aliasing.

 

Sorry , αλλά υπάρχουν παραπάνω απο ένας λόγοι το ένα να είναι καλύτερο απο το άλλο.

 

 

Ωραιοι οροι...

Θα ηθελα οταν βρεις χρονο να τους αναλυσεις, καθως και το, ποιο τελικα ειναι καλλιτερο και γιατι.

 

Ευχαριστω.

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όλοι οι όροι αναφέρονται σε αστοχίες της ψηφιακής τεχνολογίας να μετατρέψει το Analog σε digital. Μπορείς να ανατρέξεις στο άρθρο της wikipedia. Analog to digital conversion.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όλοι οι όροι αναφέρονται σε αστοχίες της ψηφιακής τεχνολογίας να μετατρέψει το Analog σε digital.

 

το..... 1992 που γραφαμε στα 8 bit με 50mb RAM ;D

 

Στην πραγματικότητα δεν υφίσταται κάποιος λόγος το ένα να είναι καλύτερο από το άλλο

 

+1000

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημερα,

 

Επειδη μ'ενδιαφερει το θεμα, χονδρικα σε project 44100 24bits το μεγιστο Peak στην ηχογραφηση πρεπει να μην ξεπερνα τα -12db στο level του Mixer του cubase???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημερα,

 

Επειδη μ'ενδιαφερει το θεμα, χονδρικα σε project 44100 24bits το μεγιστο Peak στην ηχογραφηση πρεπει να μην ξεπερνα τα -12db στο level του Mixer του cubase???

 

Στα 24 bit η δυναμικη σου περιοχη ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ  (γυρω στα 140 db!!) οποτε δεν υπαρχει θεμα noise floor & κατω απο -12 db να γραψεις δεν υπαρχει θεμα.

 

Διαβασε αυτο το αρθρο για να καταλαβεις τι συμβαινει.

 

http://www.homestudiocorner.com/24-bit-vs-16-bit/

 

προσωπικα κοιταζω τα  peaks να μη ξεπερνουν το -6, (γυρω στο -10 προσπαθω να ειμαι ) και το  nominal rms γυρω στο-18 με -16

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το..... 1992 που γραφαμε στα 8 bit με 50mb RAM ;D

πόσοοο; μάλλον με ούτε καν 40ΜΒ σκληρό δίσκο, εννοείς... ;D

 

Και ενώ κάποια πράγματα θεωρητικά "θεραπεύτηκαν" με την πρόοδο της τεχνολογίας όλα αυτά τα χρόνια (πχ το aliasing, με τις μεγαλύτερες δειγματοληψίες) κάποια άλλα, από ασήμαντα έγιναν θεμελιώδη, όπως πχ. to jittering.

Βέβαια, το επίπεδο από τότε που αναφέρεις, είναι η μέρα με τη νύχτα, τι να λέμε τώρα... θυμάμαι ακόμα την πρώτη μου κάρτα ήχου σε Pc, sound blaster 8 πψψψ... μεγαλεία  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Επειδη μ'ενδιαφερει το θεμα, χονδρικα σε project 44100 24bits το μεγιστο Peak στην ηχογραφηση πρεπει να μην ξεπερνα τα -12db στο level του Mixer του cubase???

 

δυστυχώς, όπως αναφέρουμε συχνά, απλοϊκός "μπούσουλας" που θα μας λύσει τα χέρια σε οποιοδήποτε στάδιο μιας παραγωγής, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ...

 

στην περίπτωσή μας, ο τρόπος που θα χειριστείς την δυναμική περιοχή σε ένα mix ξεκινά (και κατά κανόνα τελειώνει) στις ιδιαιτερότητες του μουσικού είδους που θα επεξεργαστείς (εκ διαμέτρου αντίθετη προσέγγιση θα απαιτήσει ένα κομμάτι κλασσικής μουσικής από ένα heavy metal)... 

 

η "ξερή" τιμή ενός ανώτερου peak δεν μας λέει απολύτως τίποτα, αν δεν την συνδυάσουμε κριτικά με το ανάλογο rms (ο SF δίνει ένα παράδειγμα παραπάνω)...

 

το πρώτο λοιπόν πράγμα που κάνουμε, είναι (αφού λάβουμε υπόψη το είδος της μουσικής) να θέσουμε έναν στόχο για το τελικό rms που θέλουμε να πετύχουμε, οπότε και στην συνέχεια κινούμαστε παρακολουθώντας συνεχώς τις τιμές του, κατά την διάρκεια του mix και την αλληλεπίδρασή της τιμής του πρώτου με τα peaks...

 

αυτό που προσέχουμε ιδιαίτερα, είναι τις μεμονωμένες μεγάλες διαφορές των στιγμιαίων κορυφών του σήματος και προσπαθούμε να απομονώσουμε τις "ατίθασες" σε κάποιες τυχαίες στιγμές... πχ αν οι περισσότερες κινούνται  περίπου στα -10db και 2-3 σκόρπια ξεφεύγουν στα -2, τις βρίσκουμε (α ρε μεγαλεία με τα DAW... που να σε είχα στα 80s) και τις "κατεβάζουμε" στο επίπεδο των υπολοίπων...

 

τώρα το πια θα είναι η "πολιτική" μας στα πόσα θα είναι τελικά, είπαμε και παραπάνω θα καθοριστεί από το είδος μουσικής αλλά και το είδος της επεξεργασίας που του επιφυλάσσουμε στο mastering... αν στόχος μας είναι μια audiophile παραγωγή δεν αγχωνόμαστε ιδιαίτερα για το rms στα 24bit... αν όμως είμαστε "ταλιμπάν", ταγμένοι στον mainstream loundness war, προσέχουμε πάρα πολύ, γιατί η τελική παραμορφωμένη ισοπέδωση της δυναμικής περιοχής είναι προ των πυλών, με πολύ άσχημα αποτελέσματα τις περισσότερες φορές, χωρίς καν να πετύχουμε και την "ακουστή" ένταση που προσδοκούσαμε (με το να βάζουμε απλά ένα wall limiter, να τσακίζει μια έρμη κυματομορφή, τις περισσότερες φορές κάνουμε μια τρύπα στο νερό)...

 

πάντως γενικά (και κατά κανόνα) σε ένα σωστό mix, τα -10db με -4 στα peaks (αφού έχουμε φροντίσει την ισορροπία σύμφωνα με τα παραπάνω, με το rms) είναι μια χαρά για τους περισσότερους mastering engineers (εκτός αν κάποιος για τους δικούς του λόγους μας έχει ζητήσει κάτι άλλο)...

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Superfunk & npap ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας. Και οι δυο κατατοπιστικοτατοι!

Αν στο master bus βαλω π.χ. κατι τετοιο http://www.vst4free.com/free_vst.php?id=1216

θα εχω θεμα με το real time recording και latency??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου