Προς το περιεχόμενο

(Synthesizer) Overexposure (Tα έσπασε ο μικρός)


giannis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

(δηλαδη και ο Jarre ειναι waste of synth power? )

 

Εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα.

 

Φίλε freemindgr κάνεις μια ελαφρά... γενίκευση.

Δεν έχω αντίρρηση στο τι να κάνεις τα λεφτά που σου περισσεύουν.

Πολλοί άλλοι που δεν έχουν την ηλικία γι αυτή την οικονομική άνεση, παίρνουν λάθος μήνυμα. Η δημιουργικότητα δεν εξαρτάται από πόσα συνθεσάιζερ έχεις. Αν έχεις ένα καλό, (κι ο "μικρός" έχει περισσότερα από ένα για να παίζει με το VCF!) μαθαίνεις να το προγραμματίζεις και δεν αγοράζεις άλλα μπας και σου κάτσει κάποιο preset. Εξ 'αλλου γι αυτό λέγονται synthesizer.

 

Τώρα θα μου πείς... άλλος ο ήχος από τις διαφορετικές τεχνολογίες σύνθεσης ήχου (Passive, FM, Additive, Physical modeling, το Sampler). Αλλά παρά το γεγονός ότι είναι έτσι, μόνο σε αυτή τη βάση θα δεχόμουν περισσότερα από ένα - δύο όργανα, αλλά και για λόγους πολυφωνίας. Oι δυνατότητες ενός σημερινού Workstation φτάνουν και περισσεύουν για ένα παρόμοιο αποτέλεσμα με το παραπάνω δείγμα. Αρκεί να ξέρεις πως λειτουργεί.

 

 

Άψογο post!

 

Για να εννοήσει και να εκτιμήσει κάποιος τις δυνατότητες/διαφορές μίας επερχόμενης αγοράς synthesizer πρέπει προηγουμένως να έχει εντρυφήσει ενδελεχώς (ή τέλος πάντων όσο γίνεται περισσότερο) στα ήδη υπάρχοντα μηχανήματά του. Η αλόγιστη αγορά synthesizers και η αλόγιστη χρήση presets είναι κατά την γνώμη μου αντίθετη και προς την ύπαρξη και των synthesizers αλλά και κατ' επέκταση της ηλεκτρονικής μουσικής. Είναι ΑΠΕΙΡΩΣ καλύτερο να επενδύσει κανείς σε γνώσεις παρά σε μηχανήματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 25
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Συγχωρεστε με, αλλα οσοι εχετε βρεθει σε ηχογραφησεις ( επαγγελματικου επιπεδου ), θα εχετε προσεξει πως ακομα κι ( ενημερωμενος ) ο ηχοληπτης θα αλλαξει ενα σετ απο μικροφωνα, τοσο στα οργανα, οσο και στους τραγουδιστες, μεχρι να βρει αυτο που θα κανει απολυτα τη δουλεια.

 

Δεν γενικευσα τιποτα, απλως οπως σταθηκατε πανω στο video και κρινατε τη συλλογη του απο Synths, ετσι κι εγω στεκομαι πανω σε καθε κλαδο που εχει να κανει με τη μουσικη και κρινω τις εκαστοτε "συλλογες" οργανων και μηχανηματων.

 

Κανεις μας δεν ξερει ποσες ωρες σπαταλησε το παληκαρι ακουγοντας και μελετωντας τους ηχους των μηχανηματων του. Δεν ξερουμε καν το programming που εκανε, ουτε το κοπο της ολοκληρωμενης παραγωγης που ακουσαμε.

 

Yameth και Ourdarkness, πιστευετε πως ο Mike Oldfield με τις 21 του κιθαρες, ο Gilmour με τις αλλες τοσες και τοσοι αλλοι καλλιτεχνες, ειναι "waste of guitar power"? Τα ιδια πραγματα δεν θα μπορουσε να παιξει με μια κιθαρα και τα αντιστοιχα effects ο καθενας τους;

 

Οκ, κι εγω ζηλευω ( γιατι εκει βρισκω την ουσια του πραγματος ) που το παληκαρι εχει πολλαπλασια μηχανηματα απο εμενα και βγαζει μια τοσο υπεροχη μουσικη! Οχι ομως να υποβιβασω οποιαδηποτε δουλεια εχει κανει, επειδη δε γουσταρω να τον βλεπω να παταει μονο ενα κουμπακι απο καθε synth που εχει εκει!

 

Οσο για τον Jarre...Οταν δουλευε το Zoolook και το Magnetic Fields, πολλοι απο εδω μεσα δεν ξεραμε καν τι ειναι synth...οποτε μην ακουω "ακυρες" αποψεις, εαν δεν εχετε μελετησει τη δισκογραφια, τους τροπους παραγωγης και την εργασια του Jarre.

 

Σαφως απο το 1990 και μετα εχει παρουσιασει χαλαρες δουλειες, ομως τιποτα απο αυτα δεν αναιρει τις προηγουμενες του κυκλοφοριες.

 

Ας παρω κι αλλο ενα παραδειγμα..Οι Tangerine Dream; Με τον πλουτο των μηχανηματων που εχουν, δεν θα μπορουσαν να τα πεταξουν και να παρουν ενα Korg Oasys για να κανουν ΟΛΕΣ τις δουλειες τους ( ακομα και φραπε στην εξοχη );

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Yameth και Ourdarkness, πιστευετε πως ο Mike Oldfield με τις 21 του κιθαρες, ο Gilmour με τις αλλες τοσες και τοσοι αλλοι καλλιτεχνες, ειναι "waste of guitar power"? Τα ιδια πραγματα δεν θα μπορουσε να παιξει με μια κιθαρα και τα αντιστοιχα effects ο καθενας τους;

 

Η κιθάρα και το synthesizer, όσον αφορά την ΣΥΝΘΕΣΗ των ήχων, είναι η μέρα και η νύχτα - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα. Οπότε δεν θεωρώ ότι ο Mike Oldfield είναι waste of guiter power αλλά ο Jarre, ΝΑΙ είναι waste of synthesizer power - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα.

 

Οκ, κι εγω ζηλευω ( γιατι εκει βρισκω την ουσια του πραγματος ) που το παληκαρι εχει πολλαπλασια μηχανηματα απο εμενα και βγαζει μια τοσο υπεροχη μουσικη! Οχι ομως να υποβιβασω οποιαδηποτε δουλεια εχει κανει, επειδη δε γουσταρω να τον βλεπω να παταει μονο ενα κουμπακι απο καθε synth που εχει εκει!

 

Δεν υποβίβασα κανενός τη δουλειά, (νομίζω ούτε ο Yameth). Τον Jarre, για μεγάλο χρονικό διάστημα τον λάτρευα στην κυριολεξία αλλά για άλλους λόγους: για την μουσική του και όχι για τις συνθετικές του γνώσεις και ικανότητες. Ένα τεράστιο τμήμα των ήχων του Jarre προέρχεται από presets, ΑΥΤΟΥΣΙΑ και μπορεί κανείς να το αντιληφθεί ξεκάθαρα αν έχει ένα Elka Synthex, ένα Roland D-50, την βιβλιοθήκη ήχων του Fairlight CMI IIx (την οποία την έχω) και δεκάδες άλλα synthesizers. Ένα άλλο τμήμα των ήχων που χρησιμοποιεί το έχει κατασκευάσει ο Michel Geiss και ο Dominique Perrier (που υπήρξαν συνεργάτες του για χρόνια), και απ' ότι τείνω να συμπεράνω μόνο ένα μικρό τμήμα έχει σχεδιάσει ο ίδιος και φυσικά μόνο στις αρχικές του δουλειές.

 

Επιπλέον, πρέπει όλοι να καταλάβουν πια, ότι η σύνθεση ήχων δεν είναι μόνο το να στέλνουμε sawtooth κυματομορφές σε low-pass φίλτρα. Αυτό το γεγονός, από μόνο του, είναι αρκετό για να θεωρηθεί ευλογία και κατάρα στην ηλεκτρονική μουσική και ξεκίνησε με το Minimoog. To απλό signal path VCO-VCF-VCA που είναι πρόδηλο στο layout του front panel του Minimoog αποτελεί εύκολο τρόπο για να κατανοήσει κανείς την subtractive σύνθεση ήχων αλλά είναι μόνο ένα μικρό και ηχητικά ΑΣΦΑΛΕΣ υποσύνολο της  ηλεκτρονικής μουσικής και των synthesizers. Στην πραγματικότητα είναι και χιλιάδες άλλα πράγματα τα οποία τα αγνοούνε μέχρι και επιστήμονες - πόσο μάλλον ο Jarre ή ο τύπος στο video που παρατέθηκε.

 

Οσο για τον Jarre...Οταν δουλευε το Zoolook και το Magnetic Fields, πολλοι απο εδω μεσα δεν ξεραμε καν τι ειναι synth...οποτε μην ακουω "ακυρες" αποψεις, εαν δεν εχετε μελετησει τη δισκογραφια, τους τροπους παραγωγης και την εργασια του Jarre.

 

Αυτό μου θυμίζει διάφορα σχόλια στον στρατό για το ποιός παλιός φαντάρος την έβγαλε πιο καθαρή. Αλλά να σου απαντήσω με τον ίδιο τρόπο καθότι όταν ο Vladimir Ussachefsky, o Milton Babbit, o John Cage, ο Iannis Xenakis, o Karlheinz Stockhausen κ.λ.π. πειραματιζόταν με συνθέσεις ήχων (που ο Jarre μέχρι τώρα αγνοεί) και παρουσίαζαν αντίστοιχα έργα τους, ο Jarre δεν ήχερε καν τι είναι synthesizer. Από την δισκογραφία του Jarre δεν προκύπτει απολύτως τίποτε για additive synthesis (μιας και το Technos Acxel Resynthesizer του φαινόταν ΤΡΑΓΙΚΑ δύσκολο και δεν το χρησιμοποίησε ποτέ - λογικό δεν είναι;) ούτε για physical modeling (άκουσες πουθενά Karplus-Strong αλγόριθμους;), ούτε για spectral modeling, ούτε για wavetable synthesis, ούτε τίποτε απολύτως. Άρα τι πρέπει να συμπεράνω για την εργασία του Jarre (και κατ' επέκταση για τους τρόπους παραγωγής καθ' ότι μιλάμε για μία light, ποπ-ίζουσα και εμπορική έκδοση της ηλεκτρονικής μουσικής) έχοντας ως γνώμονα αυτά που ανέφερα;

 

Ας παρω κι αλλο ενα παραδειγμα..Οι Tangerine Dream; Με τον πλουτο των μηχανηματων που εχουν, δεν θα μπορουσαν να τα πεταξουν και να παρουν ενα Korg Oasys για να κανουν ΟΛΕΣ τις δουλειες τους ( ακομα και φραπε στην εξοχη );

 

Δεν μπορώ να καταλάβω πως συνδέεται η αντικατάσταση του εξοπλισμού με την αξιοποίηση του εξοπλισμού;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα ήθελα να πάρω θέση στις σεβαστές απόψεις σας,ωστόσο

μιας και αναφέραμε τον γάλλο καλλιτέχνη παραθέτω ένα video ridiculous,είχε πάρει τίποτα???

*H δουλειά που έχει αφήσει βέβαια ειναι οτι καλύτερο για μένα,για άσχετους λόγους..

Anyway

 

ιδού ο εξηντάρης

 

[flash=200,200]

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά;  :o >:(

 

Μα καλά δεν μπορεί να κουρευτεί λίγο; Σαν αποτυχημένη transexual μοιάζει. Και τι πράγμα είναι αυτό που φοράει;;  :o μοιάζει με νυχτικιά - στο 4:09 φαίνεται και κάτι σαν τιράντα..  ;D ;D (κάποιο κομπινεζόν ίσως;  ;D ;D) Έλεος δηλαδή - δεν μπορεί να σεβαστεί λίγο το όνομά του;

 

ΕΛΕΟΣ ρε παίδες δεν μπορώ να τον βλέπω να ξεφτιλίζεται άλλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Gay gay και dj,,ας κλειστεί κάπου να παίζει μονος του τα playback,μην γελοιοποιείται τουλάχιστον στον κόσμο που τον ξέρει για το oxygene και το equinoxe..

 

Σνιάρφ,μου την έδωσε ατελείωτα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικα, φτασαμε παλι να κρινουμε εναν καλλιτεχνη απο τον εξοπλισμο του, το μεγεθος του πεους του και τη δυνατοτητα να το χρησιμοποιει σωστα ( αλιμονο, εμεις το χρησιμοποιουμε καλυτερα )...Ασχετα απο το τι παραγει και πως φτανει στα αυτια μας!

 

Επιτελους σε αυτο το site, μια φορα να κρινετε κατι σαν ακροατες κι οχι σαν μουσικαρες των 800 καμπανων!

 

Αυτο ειχα να πω, κι ας εισπραξω απο οποιον θιχτει αυτο το -1 που καθοριζει τοσο πολυ ποιος ειναι "καλος", ποιος "κακος", ποιος "μαγκας" και ποιος "καραμπουζουγκλης" ( γκλιν γκλιν ).

 

Οσο για το θεμα του εξοπλισμου, εαν ολοι μπορουσαμε να μιμηθουμε 100% ενα Moog, η εταιρια Moog θα ειχε κλεισει και θα γινοταν παγκοσμιως κριση στο μουσικο τομεα! Επειδη ομως αυτο δεν γινετια, μπορουμε να φαμε τα λυσακα μας απο τη ζηλεια μας, ακομα κι αν το παληκαρι παταει μονο ενα κουμπακι! Αν ειμασταν τοσο εξυπνοι και μαγκες και μπορουσαμε με ενα Dx7 να τα κανουμε ολα, ας το πατουσαμε κι εμεις αυτο κουμπακι..

 

 

Αποχη και παλι αποχη..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο για το θεμα του εξοπλισμου, εαν ολοι μπορουσαμε να μιμηθουμε 100% ενα Moog, η εταιρια Moog θα ειχε κλεισει και θα γινοταν παγκοσμιως κριση στο μουσικο τομεα! Επειδη ομως αυτο δεν γινετια, μπορουμε να φαμε τα λυσακα μας απο τη ζηλεια μας, ακομα κι αν το παληκαρι παταει μονο ενα κουμπακι! Αν ειμασταν τοσο εξυπνοι και μαγκες και μπορουσαμε με ενα Dx7 να τα κανουμε ολα, ας το πατουσαμε κι εμεις αυτο κουμπακι..

 

To Moog (και το οποιοδήποτε Moog) όντως δεν εξομοιώνεται κατά 100% (για τελείως άσχετους λόγους με αυτούς που προαναφέρθηκαν εδώ) αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως από αυτό που είπε ο Yameth - περί γνώσεων vs αγορών, φτάσαμε στην 100% επιτυχή εξομοίωση των Moog. Δεν τίθεται κανένα θέμα περί πλήρους εξομοίωσης εδώ μιας και τις πλείστες των περιπτώσεων ΔΕΝ γνωρίζουμε ΤΙ πρέπει να εξομοιώσουμε. Το οποίο φυσικά διαφέρει τα μάλλα σε σχέση με το "έχουμε τα λεφτά να το αγοράσουμε".

 

Κανένας δεν είπε (ούτε υπάρχει κανένας υπαινιγμός, τουλάχιστον απο μέρους μου) ότι ένα οποιοδήποτε όργανο μπορεί να αποτελέσει πανάκεια στις μουσικές αναζητήσεις. Αυτό το οποίο ήθελα να επισημάνω είναι την ΜΗ ενασχόληση, την ΜΗ ύπαρξη επιμονής και υπομονής και την αθρώα διαμόρφωση γνώμης πριν καλά - καλά υπάρξει επαρκής γνώση εντός αντικειμένου. Έχουν γεμίσει τα fora με επιδεικτικές φωτογραφίες εξοπλισμού από άτομα που δεν γνωρίζουν ούτε το 1/10 των δυνατοτήτων των οργάνων τους και εν ριπή οφθαλμού βρίσκονται στο e-bay ή σε αντίστοιχους αγγελιοχώρους επειδή βγήκε το μοντέλο 10x, 200x, 30v+y και δεν ξέρω και γω τι άλλο. Υπάρχει κατακλυσμός συγκρίσεων του στυλ "το X δεν ακούγεται τόσο παχύ/ζεστό/οργανικό όσο το Y" και κανείς μα κανείς δεν λέει "δεν μπορώ ΕΓΩ να φτιάξω το Χ να ακούγεται τόσο παχύ/ζεστό/οργανικό όσο το Υ". Όλοι κατηγορούνε τα μουσικά όργανα (τα synthesizers πρωτεύουν εδώ) και κανένας δεν κατηγορεί τον εαυτό του για έλλειψη γνώσεων, υπομονής, επιμονής κ.λ.π. Κανείς δεν ζητάει γνώση - η συντριπτική πλειοψηφία κοιτάει να αγορασει καινούρια synthesizers πιστεύοντας ότι θα γεμίσει έτσι τα κενά.

 

Φυσικά και τα γεμίζουν βέβαια - αλλά όσο αυτά γεμίζουν από πίσω άλλα τόσα δημιουργούνται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Όλοι κατηγορούνε τα μουσικά όργανα (τα synthesizers πρωτεύουν εδώ) και κανένας δεν κατηγορεί τον εαυτό του για έλλειψη γνώσεων, υπομονής, επιμονής κ.λ.π. Κανείς δεν ζητάει γνώση - η συντριπτική πλειοψηφία κοιτάει να αγορασει καινούρια synthesizers πιστεύοντας ότι θα γεμίσει έτσι τα κενά.

 

Φυσικά και τα γεμίζουν βέβαια - αλλά όσο αυτά γεμίζουν από πίσω άλλα τόσα δημιουργούνται.

Αυτό είναι και το νόημα της κουβέντας μας και τίποτα υποτιμητικό προς κανέναν από τους συνθέτες. (Freemind ακούς;)

Αυτό που λέμε με τον OurDarkness είναι ότι χρειάζεται να στρώσουμε κώλο για να μάθουμε. Το πρώτο βίντεο δείχνει ένα τυπάκο που ζει στην χλύδα των μπλιμπλικιών. Ωραίο όνειρο αλλά δεν πρέπει να είναι μόνο αυτός ο σκοπός. Αυτά μετά τα... 50, (εκεί είμαι εγώ, άσε) όχι 60, εεε... 70, πακέτο με τη Mercedes και το viagra.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η κιθάρα και το synthesizer, όσον αφορά την ΣΥΝΘΕΣΗ των ήχων, είναι η μέρα και η νύχτα - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα. Οπότε δεν θεωρώ ότι ο Mike Oldfield είναι waste of guiter power αλλά ο Jarre, ΝΑΙ είναι waste of synthesizer power - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα.

 

...

 

Ένα άλλο τμήμα των ήχων που χρησιμοποιεί το έχει κατασκευάσει ο Michel Geiss και ο Dominique Perrier (που υπήρξαν συνεργάτες του για χρόνια), και απ' ότι τείνω να συμπεράνω μόνο ένα μικρό τμήμα έχει σχεδιάσει ο ίδιος και φυσικά μόνο στις αρχικές του δουλειές.

 

...

 

Επιπλέον, πρέπει όλοι να καταλάβουν πια, ότι η σύνθεση ήχων δεν είναι μόνο το να στέλνουμε sawtooth κυματομορφές σε low-pass φίλτρα. Αυτό το γεγονός, από μόνο του, είναι αρκετό για να θεωρηθεί ευλογία και κατάρα στην ηλεκτρονική μουσική και ξεκίνησε με το Minimoog. To απλό signal path VCO-VCF-VCA που είναι πρόδηλο στο layout του front panel του Minimoog αποτελεί εύκολο τρόπο για να κατανοήσει κανείς την subtractive σύνθεση ήχων αλλά είναι μόνο ένα μικρό και ηχητικά ΑΣΦΑΛΕΣ υποσύνολο της  ηλεκτρονικής μουσικής και των synthesizers. Στην πραγματικότητα είναι και χιλιάδες άλλα πράγματα τα οποία τα αγνοούνε μέχρι και επιστήμονες - πόσο μάλλον ο Jarre ή ο τύπος στο video που παρατέθηκε.

 

Έχει σημασία τελικά;

 

Mήπως διυλίζουμε τον κώνωπα και ψειρίζουμε τόσο πολύ την μουσική που ακούμε από τεχνικής πλευράς που αφαιρούμε από τον εαυτό μας την ικανότητα να την ευχαριστηθούμε; Ξέρετε πόσες φορές έχω πιάσει τον εαυτό μου να ακούει κάτι θεσπέσιο & να λέει "πφφφ, αυτό είναι πνιγμένο στο delay", "τσκ τσκ, αυτοί παίζουν πεντατονικές του νηπιαγωγείου με 50 κιλά διστόρσια", "α, εδώ του άλλαξε τα φώτα στο reverb την ώρα που απλά ανεβοκατεβάζει τα cutoff και resonance", "χμ, αυτό είναι ένα pad της πλάκας που (και καλά) το φτιάχνω σε 5 λεπτά";

 

Έχω διαπιστώσει επανειλημμένα ότι εμείς οι μουσικοί είμαστε οι πιο σνομπ, ψηλομύτες, άθλιοι και υπερόπτες ακροατές. Πολλές φορές εύχομαι να μην είχα καθόλου μουσική παιδεία. Τον Jarre τον έχω δει σε μια από τις πιο απίστευτες συναυλίες/εμπειρίες της μικρής ζωής μου. Είχε καμία σημασία το ότι τα presets του δεν τα είχε φτιάξει όλα αυτός ή ότι έπαιζε με ένα ολόκληρο μουσείο αναλογικών συνθ ενώ θα τα έβγαζε πέρα και με 2-3; Aπολύτως καμία.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου