Προς το περιεχόμενο

Εμπνευση


ZeVioN

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η προσωπική μου παρατήρηση για το θέμα της έμπνευσης, και για να βοηθήσω λίγο τον αρχικό εισηγητή, είναι ότι έρχεται μόνο δουλεύοντας - ΟΧΙ το αντίθετο, όπως πιστεύουν οι πολλοί.

 

:)

 

 

θα συμφωνησω ..

 

αν εγω δεν εχω πιασει ποτε κιθαρα η καποιο αλλο μουσικο οργανο στα χερια μου θα μου ερθει ποτε εμπνευση? :o

δηλαδη αν εγω δεν δουλεψω ενα οργανο πως μπορει να μου ερθει εμπνευση για καποια συνθεση? αρα σιγουρα για να ερθει εμπνευση πρεπει να δουλεψεις πρωτα ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 86
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Χρυσή τομή φίλε Νικόλα???

 

Διαχωρισμός ταλέντου-εργασίας??

Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω...
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

προφανως για να εχεις "εμπνευση" σε κατι πρεπει να το.. γνωριζεις.

πως  θα εχει εμπνευση σε κατι που δεν ξερει καποιος;  :P

αυτα ειναι αυτονοητα.

αυτο που μπορει να συζητηθει, ειναι το κατα ποσο η εμπνευση ειναι αναλογη του χρονου που διαθετει καποιος στην ενασχοληση του με μια δραστηριοτητα....

εγω πιστευω οτι μαλλον θα πρεπει να υπαρχει καποιος συσχετισμος μεταξυ χρονου ενασχολησης και εμπνευσης, αλλα πολλες φορες δεν ειναι απολυτος ο συσχετισμος αυτος, υπαρχουν κ εξαιρεσεις.. εκει μιλαω για φυσικο ταλεντο ή φυσικη κουλαμαρα, και θεωρω βεβαιο οτι υπαρχει η κλιση στη μουσικη σε καποιους...

τι να κανουμε, ετσι ειναι η ζωη... η φυση καποιους τους εκανε πιο ομορφους, αλλους πιο δυνατους, αλλους πιο γρηγορους, και σ'αλλους εδωσε την ικανοτητα να αντιλαμβανονται με χαρισματικο τροπο τη μουσικη. το πιστευω αυτο.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του Νικόλα.

Θέλω να προσθέσω και κάτι ακόμα.

Αυτό που ο καθένας λέει "έμπνευση", δεν είμαι σίγουρος ότι το αντιλαμβάνεται τη στιγμή που συμβαίνει (σαν ένα σύμπτωμα). Πρόκειται για μία καλή στιγμή του μυαλού του και, ως εκ τούτου, μόνο εκ του αποτελέσματος έχει νόημα να πιστοποιηθεί. Το να περιμένεις την έμπνευση είναι σαν να κυνηγάς την ουρά σου.

 

Γι αυτό είμαι της άποψης να κάνει κανείς τη δουλειά του σωστά έτσι ώστε η στιγμή της έμπνευσης (αν έρθει) να τον βρει πάνω στο έργο.

 

Κι αν δεν έρθει σε αυτό το έργο θα έρθει στο επόμενο

 

Κι αν δεν έρθει και στο επόμενο, και πάλι καλά είναι

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

''Η κεντρική ιδέα της σύνθεσης, ή τουλάχιστον μέρος από αυτή, είναι καλό να προυπάρχει στο μυαλό του συνθέτη.''Arnold Schoemberg.

 

πολύ σωστό

 

αλλά τι σχέση έχει με την "έμπνευση";

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Άντε, πάμε πάλι...

 

H "έμπνευση" είναι μία αφηρημένη έννοια, που κάθε ένας από εσάς την αντιλαμβάνεται διαφορετικά - γι' αυτό έχουμε το απόλυτο παράδοξο: να συμφωνείτε.

 

:) :) :) :)

 

Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος για να δει κανείς αν αντιλαμβάνεται μία λέξη - οποιαδήποτε λέξη - όπως την αντιλαμβάνεται ο συνομιλητής του: καλούνται και οι δύο να πουν ένα συνώνυμό της, οπότε καταδεικνύεται η διαφωνία.

 

Είναι λέμε ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΕΝΝΟΙΑ.

Ορίστε την, πριν συνεχίσετε να συζητάτε, μεσημεριάσαμε...

 

:) :) :)

 

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θελω να γραψω αλλα δεν μου βγαινει. Εσεις τι κανετε σε τετοιες περιπτοσεις? Πια ειναι η πηγη εμπνευση σας? Εχετε καποιο χωρο π.χ βουνο, θαλασσα η περιμενετε οταν και αν σας βγει?

 

Για άλλη μια φορά , χωρίς φυσικά καμία κακόβουλη πρόθεση, θα διαφωνήσω με τον φίλο Wow!. Γιατί είναι λάθος σε 2 σημεία.

 

1ο σημείο

 

Η "έμπνευση" είναι μία αφηρημένη έννοια, που κάθε ένας από εσάς την αντιλαμβάνεται διαφορετικά - γι' αυτό έχουμε το απόλυτο παράδοξο: να συμφωνείτε.

 

Η "έμπνευση" μόνο αφηρημένη και υποκειμενική έννοια δεν είναι. Και όχι απλώς δεν είναι αλλά έχει αποτελέσει μαζι με το ταλέντο υποκείμενο έρευνας τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε νευρολογικό επίπεδο, με συμπεράσματα που καταρίπτουν πολλούς μύθους.

 

Ένας απο αυτούς τους μύθους είναι το δέυτερο σημείο.

 

Η προσωπική μου παρατήρηση για το θέμα της έμπνευσης, και για να βοηθήσω λίγο τον αρχικό εισηγητή, είναι ότι έρχεται μόνο δουλεύοντας - ΟΧΙ το αντίθετο, όπως πιστεύουν οι πολλοί.

 

Βασικά συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο . Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι η έμπνευση είναι αντιστρόφως ανάλογη της προσπάθειας.

 

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό ?

 

Η εξήγηση είναι απλή.

 

Όλοι γνωρίζουμε τον συνειδητό νου , ο συνειδητός νους είναι όλες οι πνευματικές εργασίες  που συμβαίνουν με την θέληση του ατόμου. Ο υποσυνείδητος νούς είναι όμως πνευματικές και συναισθηματικές εργασίες που συμβαίνουν χωρίς την θέληση μας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή.

 

Όταν σκεφτόμαστε ένα πρόβλημα μπορεί να βρούμε ή να μην βρόυμε την λύση. Αν δεν βρούμε την λύση αυξάνουμε την προσπάθεια με αποτέλεσμα να κουράζουμε και φορτίζουμε συναισθηματικά τον εγκέφαλο μας. Αυτό έχει σαν συνέπεια να επιβραδύνει την σκέψη μας και να μειώνει την αποτελεσματικότητα της. Αν αφήσουμε το πρόβλημα και ασχοληθούμε με κάτι άλλο έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι ο εγκέφαλος μου δεν το εγκαταλύπει. Απλώς το μετακινεί απο τον συνειδητό στον υποσυνείδητο νου. Με λίγα λόγια  ο εγκέφαλος συνεχίζει να το σκέφεται όλην την ώρα ακόμα και όταν κοιμόμαστε. Για την ακρίβεια έχει αποδειχθεί οτι ο υποσυνείδητος νούς είναι πολυ πιο ενεργός όταν κοιμόμαστε.

 

Όταν το υποσυνείδητο βρεί την λύση στο πρόβλημα χτυπάει καμπανάκι. Το άτομα ξαφνικά βιώνει το πρώτο στάδιο της έμπνευσης. Σε πρώτο στάδιο το άτομο γνωρίζει ότι έχει την λύση, την νίωθει αλλά δεν μπορεί να την δεί ή να την καταλάβει ακόμα. Αυτό συμβάινει επειδή πέρνει κάποιο χρόνο να μετακινηθεί η σκέψη απο το υποσυνείδητο στο συνειδητό. Ο χρόνος διαφοροποιείται απο άτομα σε άτομο. Πχ. αν η λύση βρέθηκε όταν κοιμόμασταν μπορει να  θυμηθούμε αμέσως την λύση όταν ξυπνήσουμε  .

 

Γενικώς όλη αυτή η διαδικασία είναι γνωστή απο τις αρχές της ψυχολογίας και πιο πρόσφατα αποδεικνύεται απο την επιστήμη της νευρολογίας με ανάλογα πειράματα και έρευνες  .

 

Εννοείται βέβαια ότι δεν αναιρείται η έννοια της εργασίας. Αν και η σωστή εργασία δεν ισούται σε καμμία περίπτωση με την σκληρή εργασία, οστώσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο εγκέφαλος είναι όπως ένα μυς , όσον τον χρησιμοποιούμε τόσο αναπτύσεται.

 

Το ερώτημα λοίπον που προκύπτει είναι "Μπορούμε να βασιστούμε στην έμπνευση ? "

 

Κάποιοι φίλοι εδω μέσα σου τονίσαν ότι δεν πρέπει να βασίζεσαι στην έμπνευση, για τον λόγο ότι η έμπνευση είναι αναξιόπιστη. Το ίδιο θα μπορούσε να πούμε όμως και για την εργασία, δεν μπορεί να είσαι ποτέ σίγουρος ότι επειδή θα προσπαθήσεις πολύ ότι θα έχει και το ανάλογο αποτέλεσμα.Άλλες φορές το αποτέλεσμα μας αναταμοίβει και άλλες φορές όχι.Το ιδανικό είναι να χρησιμοποείς οτιδήποτε μπορει να σε κάνει πιο αποτελεσματικό.

 

Το επόμενο ερωτημα είναι "Μπορούμε να βελτιώσουμε την έμπνευση μας ? "

 

Η απάντηση εδώ είναι ναι. Πέραν απο την ίδια την εργασία που θα σε βοηθήσει να μάθεις και να βελτιώσεις τον τρόπο σκέψη σου και τον τρόπο προσέγισης ενός προβλήματος, δυο στοιχεία που βοηθάνε όχι μόνο το συνειδητό αλλά και τον υποσυνείδητο νού, υπάρχουν ασκήσεις που μπορούν να βελτιώσουν την έμπνευση σου.

 

Μια πολύ απλή άσκηση είναι η γνωστή αυθυποβολή. Μπορείς το βραδάκι να δοκιμάσεις διάφορες μελωδίες στο μουσικό όργανο της επιλογής σου. Όταν τελειώσει τους πειραματισμούς σου και είναι ώρα για ύπνο επαναλάμβανε τις πιο κάτω φράσεις "αύριο το πρωί θα ξυπνήσω με μια υπέροχη μελωδία μέσα στο μυαλό μου" ή οτιδήποτε ανάλογο σε κάνει να νιώθεις άνετα. Το μυστικό είναι να πιστέψεις αυτήν την φράση, χωρίς όμως να πιέσεις τον εαυτό σου , η όλη διαδικασία πρέπει να είναι ευχάριστη και χαλαρωτική.

 

Γενικώς οι ασκησέις διαλογισμού- αυθυποβολής είναι πολυποίκιλες και μπόρουν να έχουν απλές φράσεις , ασκήσεις σωματική χαλάρωσεις και εκένωσης του νου , μέχρι και όλοκληρα ταξίδια με την φαντασία σου , αλλά δεν είναι κάτι τι φοβερά μυστηριακό , είναι απλώς νοητικές ασκήσεις που χρησιμοποιούμε έτσι και αλλιως καθημερινά.            

 

Μια άλλη άσκηση είναι η συγγραφή ημερολογίου κάθε πρωί που θα καταγράφει τα όνειρα σου. Έτσι μαθαίνεις τον νού να περνάει υποσυνείδητες σκέψης πολυ πιο εύκολα στο συνειδητό. Εννοείται ότι το όλο θέμα είναι τεράστιο και δεν μπορεί να εξηγηθείσε μερικές παραγράφους , υπάρχει όμως  πλούσια βιβλιογραφία , που πολυ θα χαρώ να σε παραπέμψω αν και εφόσον αυτό σε ενδιαφέρει.

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν θελετε αλλη μια αποψη για το θεμα θα συμφωνησω σε πολυ μεγαλο βαθμο με τον Nikola, τη θα πει εμπνευση ρε παιδια... αλλος λεει ειναι κ θεμα τυχης...? ???

οπως λει ο Νικος ειναι θεμα δουλειας, με την εννοια μιας προοδου στο να ξερεις να χειρηζεσε καλα τα εργαλεια της μουσικης το πως δουλευη ο μηχανισμος της μουσικης, αν γνωριζης πως γινετε αυτο θα μπορης να γραψης, ολοι μπορουν να γραψουν μουσικη αν μαθουν μουσικη, αλλα οπως σε ολα τα πραγματα, καποιος θα ειναι καλυτερος κ καποιος λιγοτερο, η μουσικη ειναι κ θεμα σε μεγαλο βαθμο εφυηας οσο περισσοτερη εχεις τοσο το καλυτερο κ οση περισοτερη δουλεια κανης τοσο το καλυτερο θα εχεις κ μια αναλογη προοδο....Η σκεψη, η εμνευση κ η ιδεα υπαρχη σε ολα τα πραγματα που κανει ο ανθρωπος...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφηρημενη Ξ-αφηρημενη, προκειται για κατι που εχει βιωσει ο καθε μουσικος με το δικο του τροπο. Το προβλημα αρχιζει οταν βαζεις τα πρεπει στην ιστορια (πχ περιπατος στη φυση, ταξιδια, ναρκωτικα, γυναικες) και μπουρδουκλωνεσαι μετα γιατι δε σου ηρθε το χιτ  ::)

Δεν υπαρχει καμια συνταγη ουτε κανενα δεκανικι για την εμπευση και καλο ειναι να μην αισθανεται καποιος ενοχες η αγχος οταν δεν του βγαινει, απλα μην το ζοριζεις βρε αδερφε και ασχολησου με κατι αλλο μεχρι να σου ξαναρθει(η εμπνευση...)

Και ειναι σιγουρο οτι θα σου ξαναρθει...

Ειχαμε την ιδια κουβεντα περι εμπνευσης προχτες και θυμηθηκαμε ενα παλιο γνωστο που ειχε πεσει για ενα διαστημα στην ηρωινη για να βρει την εμπευση (ευτυχως ξεμπλεξε),ο Leonard Cohen μαλωνε με την γυναικα του επειδη καπνιζε μαριχουανα για να του "ερθει", ενας αλλος κλεινοτανε με καφε και τσιγαρο για μερες στο studio και τα παραδειγματα τελος δεν εχουν.

Το συμπερασμα ειναι οτι απ' τους παραπανω, ο Leonard Cohen σαν να ηταν καπως πιο ταλαντουχος και δουλευταρας...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου