lambrosgg Δημοσιευμένο 27 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 27 Οκτωβρίου 2008 Τα ίδια - ελαφρώς παραλλαγμένα - ισχύουν και για τους διάφορους κανόνες της αρμονίας. Αυτό που σίγουρα προβαλόταν σαν δικαιολογία για την μη χρήση παράλληλων πέμπτων/ογδόων ή ευθείων πέμπτων/ογδόων είναι ότι τα ακούσματά τους είναι φτωχά. Στην πραγματικότητα δεν είναι, απλά λόγω της γενικής αντίθετης κίνησης των εξωτερικών φωνών σε μία τετράφωνη χορωδία αποτρέπεται ως ένα βαθμό η χρήση παράλληλων πέμπτων ή ογδόων. Οποτεδήποτε υπάρχει πρόβλημα δημιουργήθηκαν οι "εξαιρέσεις" (εδώ γελάμε) γιατί ουσιαστικά οι παράλληλες π.χ. του Mozart δεν είναι τίποτε άλλο παρά τα λάθη του Mozart όχι μόνο για μένα αλλά για πολλούς άλλους θεωρητικούς. Τα ίδια ισχύουν και για το τριημιτόνιο. Επειδή τους θύμιζε Ανατολή, το θεώρησαν πρόβλημα, όπως επίσης και την ύψωση της 6ης και 7ης βαθμιδας σε ανιούσες κλίμακες και την αναίρεσή τους σε κατιούσες, κ.λ.π. Πολλά από αυτά τα τερτίπια είναι επειδή έπρεπε πάσει θυσία να γίνει η διαφοροποίηση Ανατολής - Δύσης και όχι τόσο επειδή τα θεωρούσαν μουσικά λάθη. Εξάλλου υπάρχουν κομμάτια όπως σχεδόν όλους τους συνθέτες, ξεκινώντας από Mozart, μέχρι Wagner μέχρι Ravel, στα οποία πολλοί από αυτούς τους κανόνες έχουν κατακρεουργηθεί. Και αυτό δεν αφαιρεί τίποτε απολύτως από την μουσική τους αξία και σημασία. Δεν είναι δικαιολογία. Το 80% των κανόνων της αρμονίας εξηγείται με τις αρμονικές. Η νοοτροπία τότε ήταν να υπάρχει μια συνεχής κίνηση και απο σημεία με πολύ ενέργεια να πηγαίνουμε σε άλλα με λιγότερη ενέργεια μετά πάλι σε ενέργεια κλπ. Η οκτάβα και ή 5η έχουν τις περισσότερες κοινές αρμονικές μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει χαμηλή ενέργεια, αφού ειναι σαν να ακούγονται 1.5 νότες αντί για 2. Μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπον χωρίς μουσική εκπαίδευση ακούει την οκτάβα σαν μια νοτα. Το τριημοτόνιο υπάρχει (ειδικά στον μπαχ) αλλά δεν είναι κανόνας. Ήταν αρκετά σπάνιο φαινόμενο και υπο ορισμένες συνθήκες γι αυτό δεν επικράτισε και σαν αποδεκτο. If it sounds good, it's correct.Period. Δεν υπάρχει correct στη μουσική. Για τον άραβα κάτι που είναι correct δεν είναι για τον δυτικό κλπ. το "correct" έχει να κάνει με την χρονολογική περίοδο, την καταγωγή, τα βιώματα, την ψυχολογική κατάσταση και άλλα πολλά period. http://www.facebook.com/group.php?gid=258853791192 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
spyrusthevirus Δημοσιευμένο 28 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 28 Οκτωβρίου 2008 αυτη η αρμονια που διδασκόμαστε στα ωδεία ειναι κλασσική,και αφορα το τι λενε 4 ατομα χορωδίας.ετσι πχ η σοπρανο δεν μπορει να πει πανω απο το πανω Λα,ενιοτε Σι ύφεση,αυτο δε σημαίνει οτι δεν μπορει το οργανο,οποτε ναι υπαρχει διαφορά.στις συγχορδίες,οταν μαθεις για τις αναστροφες,θα δεις ποτε αφαιρεις ποιες νοτες,ειτε γιατι "δε χωράνε" (πχ. μια μετ'ενατης εχει 5 νοτες,ενω εσυ εχεις 4 φωνες ::)) ειτε γιατι δεν επιτρεπεται συγκεκριμενες νοτες να διπλασιαστουν ( πχ ο προσαγωγέας) κ.α. η τριτη παραλείπεται στην πρωτη αναστροφη μιας κυριας συγχορδίας,οπου ο μπασος λεει την 3η της συγχορδιας,και οι 3εις αλλες φωνες τραγουδουν μονο την 1η και την 5η (εκτος απο εξαιρετικες περιπτωσεις,αν θυμαμαι σωστα).Αλλα φυσικα,οταν πας στο οργανο ολα αλαζουν,αφου πχ στο πιανο που παιζω εγώ,εχω 10 δαχτυλα,οχι 4,και καλυπτω τεραστιο ευρος(6-7 οκταβες).αλλα οσο στενη και αν δειχνει η κλασσικη αρμονια,εγω την βρισκω φοβερη,μιας και αν παιξεις ο ιδιος τα θεωρούμενα λαθη,συνήθως δεν ειναι ωραία στο ακουσμα,χωρις αυτο φυσικα να ισχύει πάντα.οσο για τη σειρα των βαθμίδων που αναφερθηκε πρωτύτερα, η 4η παει παντα πριν την 5η ποτε αντιστροφα,έτσι δεν ειναι? 1-4-5-4-1 πχ απαγορεύεται.ε? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Don_Pasquale Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Ξέχνα την κλασσική αρμονία... στην πράξη, αν θες γρήγορα να καταλάβεις περίπου τι παίζεις και γιατί πάρε αυτό: http://www.amazon.com/Harmony-Theory-Comprehensive-Musicians-Essential/dp/0793579910 και μετά για να καταλάβεις ακριβώς τι παίζεις και γιατί, πάρε αυτό: http://www.amazon.com/gp/product/1883217040/002-2724872-1976810?v=glance&n=283155&%5Fencoding=UTF8&v=glance Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ex-OurDarkness Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Δεν είναι δικαιολογία. Το 80% των κανόνων της αρμονίας εξηγείται με τις αρμονικές. Μα, είναι δικαιολογία. Αν όπως λες το 80% των κανόνων της αρμονίας εξηγείται με τις αρμονικές, το υπόλοιπο 20% δεν εξηγείται; Ή εξηγείται με άλλες αρμονικές; Ή μήπως είναι δικαιολογία; Η οκτάβα και ή 5η έχουν τις περισσότερες κοινές αρμονικές μεταξύ τους. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η τρίτη (που έχει πολύ λίγες κοινές αρμονικές) δεν ακούγεται μια χαρά, ε; αν παιξεις ο ιδιος τα θεωρούμενα λαθη,συνήθως δεν ειναι ωραία στο ακουσμα,χωρις αυτο φυσικα να ισχύει πάντα. Αυτό ακριβώς λέω. Ένα "λάθος" είναι άκρως υποκειμενικό, είθισται να αποκαλείται λάθος γιατί έχουμε "δυτικά" αυτιά και είμαστε συνηθισμένοι να ακούμε κάτι και όχι κάτι άλλο και σε συχνότατες περιπτώσεις το λάθος ακούγεται τόσο ωραία που γίνεται "εξαίρεση" κ.λ.π. :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
lambrosgg Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Μα, είναι δικαιολογία. Αν όπως λες το 80% των κανόνων της αρμονίας εξηγείται με τις αρμονικές, το υπόλοιπο 20% δεν εξηγείται; Ή εξηγείται με άλλες αρμονικές; Ή μήπως είναι δικαιολογία; Όπως είπα στην αρχή οι κανόνες της αρμονίας προέρχονται απο στατιστικές του πώς γράφανε εκείνη την εποχή. Οι περισσότεροι από αυτούς εξηγούνται απο τις αρμονικές. Άλλοι δεν εξηγούνται καθόλου, άλλοι μπορεί να μην εξηγούνται καν. τι μας νοιάζει? Η στατιστική μίλησε. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η τρίτη (που έχει πολύ λίγες κοινές αρμονικές) δεν ακούγεται μια χαρά, ε; Δεν είπε κανείς ότι απαγορεύεται να ακουστεί οκτάβα, αλλά να γίνει παράλληλη κίνηση οκτάβας. Δεν είπα ότι δεν ακούγεται ωραία η οκτάβα, αλλά ακούγεται σαν 1.5 νότα και όχι 2 ξεκάθαρες (όπως η τρίτη) http://www.facebook.com/group.php?gid=258853791192 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ninja Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Ρε παίδες sorry για την παρέμβαση, θα μου εξηγήσει κανένας κι εμένα τον αδαή μουσικάντη τι σημαίνει ο όρος power chords? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Don_Pasquale Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 5ες Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ninja Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Θελω να πω κ την αποψη μου για τις απαντησης σας, πρωτον για τον ninja, οταν λες οτι η αρμονια απευθυνετε σε φωνες τη εννοης..., εγω νομιζω οτι καθορησμενες νοτες βγαζη η φωνη κ αντοιστηχα το οργανο ''ης τους αιωνες των αιωνων'', αρα η αρμονια τους ειναι η ιδια ασχετα απο ποιο οργανο ή φωνη βγαινη καθε νοτα. Εγω οταν σκεφτηκα τη παει να πη αρμονια νομιζα οτι υπαρχουν καποια στανταρ, ασχετα με το πως εκφραζονταν εκεινη την εποχη..., τοτε τη να κανουμε να τα καταργησουμε ολα κ ο καθενας να γραφει οτι θελει κ να λεει εμενα μου αρεσει...? Οκ θα το κανει αυτο αλλα δεν πρεπει να μαθουμε καποια σανταρ πραγματα για τη μουσικη που υσχηουν για παντα, ή αυτοι που γραφουν τα βιβλια αρμονιας να εξηγουν τελος παντων το σκεπτικο πανω απο ολα του τροπου σκεψης της αρμονιας κ καποια τρανταχτα στανταρ κ μετα να περναν σε κανονες που ισχιαν στη καθε εποχη που θεωρουν σημαντικη για καποιους λογους(σηκωνει συζητηση το θεμα αλλα λεμε τωρα)... Φίλτατε δεν καταλαβαίνω τι δεν καταλαβαίνεις. Όταν λέω ότι η αρμονία που διδάσκεσαι απευθείνεται σε φωνές έιναι το αυτονόητο. Γράφεις για φωνές που δεν μπορούν να υπερβούν την εκάστοτε έκταση και ηχούν καλύτερα σε συγκεκριμένη περοχή. Δεν μπορείς να βάλεις τη sοprano να τραγουδάει σε όλο το κομμάτι στο επάνω το Λα π.χ.Ενω έναν πιανίστα δεν τον πειράζει να παίζει συνέχεια όσο ψιλά και χαμηλά γουστάρεις (βέβαια δεν ισχύει αυτό για όλα τα όργανα). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ninja Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 5ες :oΕυχαριστώ .Τελικά όσο μεγαλώνεις μαθαίνεις. 8) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Νickrnr Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 29 Οκτωβρίου 2008 Φίλτατε δεν καταλαβαίνω τι δεν καταλαβαίνεις. Όταν λέω ότι η αρμονία που διδάσκεσαι απευθείνεται σε φωνές έιναι το αυτονόητο. Γράφεις για φωνές που δεν μπορούν να υπερβούν την εκάστοτε έκταση και ηχούν καλύτερα σε συγκεκριμένη περοχή. Δεν μπορείς να βάλεις τη sοprano να τραγουδάει σε όλο το κομμάτι στο επάνω το Λα π.χ.Ενω έναν πιανίστα δεν τον πειράζει να παίζει συνέχεια όσο ψιλά και χαμηλά γουστάρεις (βέβαια δεν ισχύει αυτό για όλα τα όργανα). Ναι απλα μου ειπες με εναν τροπο κ καλα οτι η αρμονια που μαθενουμε απευθηνετε μονο σε φωνες λες κ δεν εχει σχεση με τα οργανα αυτο σου εξηγησα νοτες οι μεν νοτες κ οι δε, απλα ενταξη αυτες η συζητησης για αρμονια ειναι γαμ.. σετα θελουν ωρες μια ο ενας να λεει το δικο του κ μετα ο αλλος κ δεν εχει στοπ κτλ...Οκ ενταξη, θα μαθουμε κ εμεις σιγα σιγα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση