Προς το περιεχόμενο

Το νεο Δολλαριο...


alderbody

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 222
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Έλαβα πρόσφατα από έναν καλό φίλο, καθηγητή Μουσικής στην επαρχία το παρακάτω. Δεν είχα την τύχη να επιβεβαιώσω την πλήρη αλήθεια των γραφομένων. Ξέρω τι ισχύει για την Ελλάδα, οι στατιστικές είναι σωστές και σε ένα ταξίδι στη Φινλανδία στο παρελθόν είχα ακούσει από ντόπιους κάτι αντίστοιχο. Το παραθέτω αυτούσιο.

 

" Ανοιξαν τα σχολεία.

Για κάποιους ένα ευχάριστο και µοναδικό γεγονός, για τους περισσότερους θλιßερό. Σε µια µακρινή χώρα, στη Φινλανδία, που  εδώ και µια δεκαετία οι µαθητές της ßγαίνουν πρώτοι σε όλες τις  διεθνείς αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ (οι δικοί µας τελευταίοι),  γιορτάζουν τις µέρες αυτές. Γιορτάζουν, γιατί µετά από  δύο µήνες διακοπών ßρέθηκαν ξανά µε τους συµµαθητές και δασκάλους  φίλους τους, στη µικρή κοινότητα του σχολείου τους. Στη Φινλανδία,  στα πολυθέσια και ολοήµερα σχολεία θα ßρεις παιδιά  από 8 µηνών µέχρι 16 ετών. Όταν  εργάζονται και οι δύο γονείς  µπορούν να αφήσουν το 8 µηνών και άνω παιδί τους στο σχολείο  µαζί µε τα µεγαλύτερα αδερφάκια του. Στη µικρή κοινότητα του  σχολείου θα ßρεις παιδιά µε ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίµως,  δεν υπάρχουν ειδικά  ιδρυµατικά-σχολεία. Θα  ßρεις ßρέφη, να µαθαίνουν από µικρά να συνυπάρχουν µε µεγάλους  και αναπήρους, όπως στην κοινωνία των µεγάλων, καλλιεργώντας  το αίσθηµα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των µεγάλων  παιδιών προς τα µικρότερα και προς τα διαφορετικά. Στη  Φινλανδία γιορτάζουν, γιατί θα ßρεθούν πάλι σε  σχολεία µε σύγχρονα εργαστήρια  και αµφιθέατρα, µε  κλειστά γυµναστήρια και πισίνες,  µε ειδικές αίθουσες χαλάρωσης  και σάουνας, µε εστιατόρια µε το δωρεάν φαγητό και  το σηµαντικότερο, γιατί θα µάθουν και θα δηµιουργήσουν γνώση µε  τους δασκάλους φίλους τους, παίζοντας, συζητώντας  και µελετώντας διάφορα ßιßλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε  µάθηµα, όπως στην Ελλάδα. (Οι  δάσκαλοί µας, ακόµη και να θέλουν  να πάρουν πρωτοßουλίες δηµιουργικής  µάθησης δεν µπορούν.  Είναι υποχρεωµένοι να δουλέψουν µε συγκεκριµένα ßιßλία µε έναν  στόχο: «να  ßγει όπως-όπως η ύλη», αποστηθισµένη ßεßαίως).  Τα  παιδιά στη Φινλανδία, στις πρώτες έξι τάξεις, κάνουν συχνά  τεστ, όχι όµως για να ßαθµολογηθούν (να τιµωρηθούν όπως τα ελληνόπουλα) αλλά για να διαπιστωθούν οι αδυναµίες τους ώστε να τους παρασχεθεί εξατοµικευµένη ενισχυτική  διδασκαλία. Η φιλοσοφία τους είναι, «η ßαθµολογία  αποθαρρύνει και ωθεί ακόµη περισσότερο στην άρνηση  µάθησης τον κακό µαθητή, ενώ επιßραßεύει τον καλό µαθητή, που  έτσι κι αλλιώς δεν χρειάζεται την επιßράßευση». Τα παιδιά στη  Φινλανδία µπορούν ήδη από τις πρώτες  τάξεις, να επιλέξουν ακόµη και το ηµερήσιο πρόγραµµά τους. Ένα  παιδί της δευτέρας δηµοτικού, µπορεί µια ηµέρα να επισκεφτεί  κάποιο µάθηµα της τρίτης ή ακόµη και της πρώτης, αν νοµίζει πως  αυτό χρειάζεται περισσότερο. Τα παιδιά στη Φινλανδία αλλά και  σε πολλές άλλες χώρες, που το εκπαιδευτικό τους σύστηµα είναι  ανάµεσα σε εκείνο των πρώτων πέντε στον κόσµο, όπως  στην Ιαπωνία, Κορέα και Καναδά, όταν έχουν τεστ στα µαθηµατικά,  φυσική, χηµεία, ακόµη και στη γλώσσα τους, επιτρέπεται να έχουν  µαζί τους ßοήθηµα (ßιßλίο µε τους µαθηµατικούς,  φυσικούς, χηµικούς τύπους και λεξικό γλώσσας). Οι  παιδαγωγοί τους δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά  να µάθουν απ έξω πράγµατα, που µετά από µερικές εßδοµάδες δε θα  θυµούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να µάθουν  τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, µε κριτική αναλυτική  σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήµατα και  αλληλοσυσχετισµούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει  να αγαπήσουν τα παιδιά τη µάθηση και το ßιßλίο για να συνεχίσουν  να µαθαίνουν µόνα τους. Με το ζόρι δε µαθαίνει κανείς. Με το ζόρι  µπορείς µόνο  να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.

 

  Οταν το απόγευµα, µετά την ενισχυτική διδασκαλία, οι  φινλανδοί µαθητές πάνε στο σπίτι, αφήνουν τη σάκα µε τα ßιßλία  στο σχολείο. Ολη η υπόλοιπη ηµέρα τους ανήκει. Χαίρονται την  παιδικότητά τους. Τεστ για το σπίτι απαγορεύονται. Η λέξη  φροντιστήριο δεν υπάρχει ούτε στο λεξικό τους. Είναι πρώτα στην  Ευρώπη στην ανάγνωση εξωσχολικών ßιßλίων και τελευταία  σε τηλεθέαση. Τα ελληνόπουλα τρέχουν από φροντιστήριο σε  φροντιστήριο σαν κουρδιστά πορτοκάλια. Το µόνο που  τους µένει µετά, είναι να  καθίσουν εξαντληµένα µπροστά  στην τηλεόραση µέχρι να τους πάρει ο ύπνος. Σε καµιά άλλη χώρα  του κόσµου δε ßλέπεις παιδιά µε τσάντες να κυκλοφορούν µέχρι  τα µεσάνυχτα τρέχοντας σαν τον Βέγγο να προλάßουν το επόµενο  µάθηµα αποστήθισης, προς µεγάλη ικανοποίηση των φροντιστηρίων. 

 

Είναι δυνατόν αυτά τα τραύµατα της χαµένης παιδικότητας να µην  έχουν ßαθιές και µακροχρόνιες ψυχικές συνέπειες; Τα περισσότερα  ελληνόπουλα πάνε άκεφα σε άθλια δηµόσια σχολεία, που µοιάζουν σαν  γκαράζ αυτοκινήτων. Θα συναντήσουν δασκάλους, στην πλειονότητά  τους σκυθρωπούς και δίχως όρεξη, που από τότε που τελείωσαν τις  σπουδές τους δεν έχουν ανοίξει ßιßλίο. Θα συναντήσουν δασκάλους,  για τους οποίους η λέξη εξατοµικευµένη προσέγγιση  µαθητή µε ιδιαίτερα προßλήµατα, υπάρχει µόνο στα λεξικά.

  Θα  πρέπει να αποστηθίσουν κακογραµµένα ßιßλία πάνω στα οποία  θα εξεταστούν. Οποιος έχει την καλύτερη µνήµη ή τις καλύτερες  τεχνικές αποστήθισης, όχι απαραίτητα και το καλύτερο µυαλό,  θα επιßραßευθεί. Οι κακοί µαθητές θα τιµωρηθούν και θα σπρωχθούν  στη µαθησιακή άρνηση. Η µαθητική διαρροή στη χώρα  µας, σε κάποιες περιοχές ξεπερνά το 30% , ενώ στη Φινλανδία είναι  σχεδόν ανύπαρκτη. Η απάντηση της υπουργού παιδείας τους  είναι: «είµαστε µια µικρή χώρα και δεν έχουµε την πολυτέλεια να  χάσουµε ούτε έναν µαθητή».  Γιατί αλήθεια συµßαίνουν όλα  αυτά τα τραγικά, στο  σηµαντικότερο τοµέα µια χώρας  όπως είναι η παιδεία, από την οποία εξαρτώνται όλα τα άλλα;

 

Γιατί ßασανίζουµε δίχως λόγο ότι πολυτιµότερο έχουµε, τα παιδιά  µας; Γιατί, ενώ πληρώνουµε τα περισσότερα λεφτά στον κόσµο για  την παιδεία (στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων), έχουµε µια τόσο άθλια δηµόσια παιδεία;  Την απάντηση µας την έδωσε πριν  λίγες ηµέρες ο κος Βουλγαράκης: «υπάρχουν ßουλευτές που τα δίδακτρα που πληρώνουν για τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία  είναι περισσότερα από τα εισοδήµατα που δηλώνουν στο πόθεν έσχες»!!!  Κυßερνώντες και εξουσιάζοντες, που στέλνουν τα  παιδιά τους σε πανάκριßα ιδιωτικά σχολεία, δεν  έχουν κανένα λόγο να δώσουν λεφτά στη δηµόσια παιδεία, όπως δεν  έχουν κανένα λόγο να δώσουν λεφτά για τη δηµόσια υγεία αφού  αν χρειαστεί, οι ίδιοι και τα παιδιά τους θα πάνε στο Memorial.

 

Αυτή είναι η µοναδική εξήγηση και καµία άλλη για τα άθλια  δηµόσια σχολεία µας. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες προς ßλάκες! Στη  Φινλανδία, ο γιος του πρωθυπουργού, του προέδρου της  ΝΟΚΙΑ, του θυρωρού της πολυκατοικίας και του χασάπη της γειτονιάς πάνε στο ίδιο δηµόσιο σχολείο. Γι αυτό και  έχουν κάθε λόγο να δίνουν τα διπλάσια ακριßώς λεφτά από εµάς, γύρω στο 7% του ΑΕΠ, για την παιδεία τους.

 

  «Βάση της  εκπαίδευσής µας ειναι η ισότητα όλων στο σχολείο», λέει  η υπουργός τους. Οι φινλανδοί αγαπούν την πατρίδα  τους, όχι ακροδεξιά  και θεωρητικά σαν µια  αφηρηµένη ιδέα, αλλά σαν ζωντανό οργανισµό. Γι αυτούς πατρίδα  είναι πάνω απ' όλα ο λαός τους, οι άνθρωποί τους, τα παιδιά τους. "

 

 

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ audiokostas

 

αγαπητε μου ΤΑ ΠΑΝΤΑ ειναι αληθεια (εχω φιλο που εργαζεται σε σχολειο στη Φινλανδια ως καθηγητης μουσικης και μου ειπε οτι η....Epiphone σπονσοραρει ολα τα σχολεια στη Φινλανδια και οτι στο...μαθημα στης μουσικης διδασκει σε....συγκροτηματα πως να παιζουν....ροκ & μεταλ... :o :o)

 

βεβαια αν τολμαγε το υπουργειο ΠΑΙΔΕΙΑΣ στην Ελλαδα να εφαρμοσει εστω και ΕΝΑ απο τα παραπανω να εισαι σιγουρος οτι θα..πλημμυριζαν οι δρομοι απο τις ...θιγομενες ταξεις (απο καθηγητες και φοιτητες μεχρι οδηγους ...λεωφορειων.... ;D)

 

αστα αυτα για χωρες που δεν εχουν παντου κομματοσκυλα.

 

εδω ενα νομο πηγαν να περασουν για να υπαρχουν (που υπαρχουν δηλ.) ιδιωτικα πανεπιστημια (δηλ. πανεπιστημια στα οποια δεν χρειαζεται να περασεις απο το πανηλιθιο συστημα των πανελλαδικων εκετασεων που απευθυνεται σε παπαγαλους που συντηρουν το απαραδεκτο συστημα των φροντιστηριων και που στο κατω κατω της γραφης πιο ΦΘΗΝΑ ερχονται στους γονεις απο τον συνδιασμο "φροντιστηριο-διαμονη σε επαρχιακη πολη για σπουδες αν δεν μπεις Αθηνα") και κοντεψε να γκρεμιστει το συμπαν..... ;D ;D ;D

 

αστα αυτα για καμμια πιο...φτωχη χωρα απο την Ελλαδα....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βεβαια και θα ειχαμε παλι "συλλαλητηρια" στο Συνταγμα με ...50αρηδες φοιτητες να "διαμαρτυρονται" ;D ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αστα αυτα για χωρες που δεν εχουν παντου κομματοσκυλα.

 

+1000

 

εδω ενα νομο πηγαν να περασουν για να υπαρχουν (που υπαρχουν δηλ.) ιδιωτικα πανεπιστημια (δηλ. πανεπιστημια στα οποια δεν χρειαζεται να περασεις απο το πανηλιθιο συστημα των πανελλαδικων εκετασεων που απευθυνεται σε παπαγαλους που συντηρουν το απαραδεκτο συστημα των φροντιστηριων και που στο κατω κατω της γραφης πιο ΦΘΗΝΑ ερχονται στους γονεις απο τον συνδιασμο φροντιστηριο-διαμονη σε επαρχιακη πολη) και κοντεψε να γκρεμιστει το συμπαν..... ;D ;D ;D

 

Οπως ξερω και πολλα παιδια τα οποια περασαν, χωρις να αγγιξουν το "απαραδεκτο συστημα των φροντιστηριων" και χωρις να κανουν τον παπαγαλο, σε σχολες που οι ιδιοι επιθυμουσαν(ειτε ειναι ΤΕΙ Μπουγατσοκοπτικης για καποιους ειτε ειναι Πολυτεχνειο) ετσι ξερω και πολλα παιδια που οσα χρονια και να κανουν φροντιστηριο δεν περναν εκει που θελουν. Αυτος που θα μπορεσει θα περασει σε ενα ιδιωτικο πανεπιστημιο, Αρχιτεκτονικης για παραδειγμα, μονο και μονο επειδη εχει τα λεφτα να το κανει και οχι καμια ιδιαιτερη νοητικη ικανοτητα αφου ειδε και αποειδε απο μαθηματικα και διαγωνισμους επι ισους ορους, αυριο μεθαυριο θα επιχειρησει να φτιαξει το νεο μου σπιτι..Αμ δε!

 

Και οπως ειναι λογικο, δεν εχουν και ολοι τα λεφτα να στελνουν τα παιδια τους σε ιδιωτικα πανεπιστημια και καποιοι στηριζονται στην δημοσια επιλογη!Βεβαια ο κινδυνος που υπαρχει να αποδυναμωθουν τα δημοσια πανεπιστημια θα βαλουν και αλλο "μεσα" την μεση ελληνικη οικογενεια..

 

Απλα δεν εχουμε τα φοντα για τετοιες αλλαγες πιστευω!Οχι πως το εκπαιδευτικο συστημα των Ε.Π.Α. με τα ιδιωτικα του πανεπιστημια χαιρει ακρας υγειας..Ενας εξυπνος Αμερικανος ειναι ισος με εναν μεσης νοημοσυνης Ευρωπαιο...  :P

 

Αιντε ολοι βαλθηκαμε να κανουμε τα παιδια μας επιστημονες και ο γαμος του Κουτρουλη συνεχιζεται!  ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι πως το εκπαιδευτικο συστημα των Ε.Π.Α. με τα ιδιωτικα του πανεπιστημια χαιρει ακρας υγειας.

 

Καλα εδω γελανε,αν συγκρινεις οποιοδηποτε ΜΕΣΟ (δεν μιλαμε για Ivy League) πανεπιστημιο με το καλυτερο Ελληνικο (τι καλυτερο δηλ. με την κομματικοποιηση ολα μπουρδελα ειναι....) θα σε πιασουν απλα τα ΚΛΑΜΜΑΤΑ...

 

Τουλαχιστον στα Αμερικανικα δεν εχουν κομματα και εκλογες....(τι μαλακια ειναι αυτη και πως καθιερωθηκε στην Ελλαδα δεν μπορω να καταλαβω)

 

.Ενας εξυπνος Αμερικανος ειναι ισος με εναν μεσης νοημοσυνης Ευρωπαιο..

 

Θα σου απαντησω οσο πιο...ευγενικα μπορω...: MH ΛΕΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ....

 

Και οπως ειναι λογικο, δεν εχουν και ολοι τα λεφτα να στελνουν τα παιδια τους σε ιδιωτικα πανεπιστημια και καποιοι στηριζονται στην δημοσια επιλογη

 

Ενω εχουν να πληρωνουν τα ΔΙΠΛΑΣΙΑ για φροντιστηρια και διαμονη στην επαρχια... ::)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έλαβα πρόσφατα από έναν καλό φίλο, καθηγητή Μουσικής στην επαρχία το παρακάτω. Δεν είχα την τύχη να επιβεβαιώσω την πλήρη αλήθεια των γραφομένων. Ξέρω τι ισχύει για την Ελλάδα, οι στατιστικές είναι σωστές και σε ένα ταξίδι στη Φινλανδία στο παρελθόν είχα ακούσει από ντόπιους κάτι αντίστοιχο. Το παραθέτω αυτούσιο.

 

" Ανοιξαν τα σχολεία.

Για κάποιους ένα ευχάριστο και µοναδικό γεγονός, για τους περισσότερους θλιßερό. Σε µια µακρινή χώρα, στη Φινλανδία, που   εδώ και µια δεκαετία οι µαθητές της ßγαίνουν πρώτοι σε όλες τις  διεθνείς αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ (οι δικοί µας τελευταίοι),  γιορτάζουν τις µέρες αυτές. Γιορτάζουν, γιατί µετά από  δύο µήνες διακοπών ßρέθηκαν ξανά µε τους συµµαθητές και δασκάλους  φίλους τους, στη µικρή κοινότητα του σχολείου τους. Στη Φινλανδία,  στα πολυθέσια και ολοήµερα σχολεία θα ßρεις παιδιά  από 8 µηνών µέχρι 16 ετών. Όταν  εργάζονται και οι δύο γονείς  µπορούν να αφήσουν το 8 µηνών και άνω παιδί τους στο σχολείο  µαζί µε τα µεγαλύτερα αδερφάκια του. Στη µικρή κοινότητα του  σχολείου θα ßρεις παιδιά µε ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίµως,  δεν υπάρχουν ειδικά  ιδρυµατικά-σχολεία. Θα  ßρεις ßρέφη, να µαθαίνουν από µικρά να συνυπάρχουν µε µεγάλους  και αναπήρους, όπως στην κοινωνία των µεγάλων, καλλιεργώντας  το αίσθηµα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των µεγάλων  παιδιών προς τα µικρότερα και προς τα διαφορετικά. Στη  Φινλανδία γιορτάζουν, γιατί θα ßρεθούν πάλι σε   σχολεία µε σύγχρονα εργαστήρια  και αµφιθέατρα, µε  κλειστά γυµναστήρια και πισίνες,  µε ειδικές αίθουσες χαλάρωσης  και σάουνας, µε εστιατόρια µε το δωρεάν φαγητό και  το σηµαντικότερο, γιατί θα µάθουν και θα δηµιουργήσουν γνώση µε  τους δασκάλους φίλους τους, παίζοντας, συζητώντας  και µελετώντας διάφορα ßιßλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε  µάθηµα, όπως στην Ελλάδα. (Οι  δάσκαλοί µας, ακόµη και να θέλουν  να πάρουν πρωτοßουλίες δηµιουργικής  µάθησης δεν µπορούν.  Είναι υποχρεωµένοι να δουλέψουν µε συγκεκριµένα ßιßλία µε έναν  στόχο: «να  ßγει όπως-όπως η ύλη», αποστηθισµένη ßεßαίως).  Τα  παιδιά στη Φινλανδία, στις πρώτες έξι τάξεις, κάνουν συχνά  τεστ, όχι όµως για να ßαθµολογηθούν (να τιµωρηθούν όπως τα ελληνόπουλα) αλλά για να διαπιστωθούν οι αδυναµίες τους ώστε να τους παρασχεθεί εξατοµικευµένη ενισχυτική  διδασκαλία. Η φιλοσοφία τους είναι, «η ßαθµολογία  αποθαρρύνει και ωθεί ακόµη περισσότερο στην άρνηση  µάθησης τον κακό µαθητή, ενώ επιßραßεύει τον καλό µαθητή, που  έτσι κι αλλιώς δεν χρειάζεται την επιßράßευση». Τα παιδιά στη  Φινλανδία µπορούν ήδη από τις πρώτες  τάξεις, να επιλέξουν ακόµη και το ηµερήσιο πρόγραµµά τους. Ένα  παιδί της δευτέρας δηµοτικού, µπορεί µια ηµέρα να επισκεφτεί  κάποιο µάθηµα της τρίτης ή ακόµη και της πρώτης, αν νοµίζει πως  αυτό χρειάζεται περισσότερο. Τα παιδιά στη Φινλανδία αλλά και  σε πολλές άλλες χώρες, που το εκπαιδευτικό τους σύστηµα είναι  ανάµεσα σε εκείνο των πρώτων πέντε στον κόσµο, όπως  στην Ιαπωνία, Κορέα και Καναδά, όταν έχουν τεστ στα µαθηµατικά,  φυσική, χηµεία, ακόµη και στη γλώσσα τους, επιτρέπεται να έχουν  µαζί τους ßοήθηµα (ßιßλίο µε τους µαθηµατικούς,   φυσικούς, χηµικούς τύπους και λεξικό γλώσσας). Οι  παιδαγωγοί τους δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά  να µάθουν απ έξω πράγµατα, που µετά από µερικές εßδοµάδες δε θα  θυµούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να µάθουν  τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, µε κριτική αναλυτική  σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήµατα και  αλληλοσυσχετισµούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει  να αγαπήσουν τα παιδιά τη µάθηση και το ßιßλίο για να συνεχίσουν  να µαθαίνουν µόνα τους. Με το ζόρι δε µαθαίνει κανείς. Με το ζόρι  µπορείς µόνο  να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.

 

  Οταν το απόγευµα, µετά την ενισχυτική διδασκαλία, οι  φινλανδοί µαθητές πάνε στο σπίτι, αφήνουν τη σάκα µε τα ßιßλία  στο σχολείο. Ολη η υπόλοιπη ηµέρα τους ανήκει. Χαίρονται την  παιδικότητά τους. Τεστ για το σπίτι απαγορεύονται. Η λέξη  φροντιστήριο δεν υπάρχει ούτε στο λεξικό τους. Είναι πρώτα στην  Ευρώπη στην ανάγνωση εξωσχολικών ßιßλίων και τελευταία  σε τηλεθέαση. Τα ελληνόπουλα τρέχουν από φροντιστήριο σε  φροντιστήριο σαν κουρδιστά πορτοκάλια. Το µόνο που  τους µένει µετά, είναι να  καθίσουν εξαντληµένα µπροστά  στην τηλεόραση µέχρι να τους πάρει ο ύπνος. Σε καµιά άλλη χώρα  του κόσµου δε ßλέπεις παιδιά µε τσάντες να κυκλοφορούν µέχρι  τα µεσάνυχτα τρέχοντας σαν τον Βέγγο να προλάßουν το επόµενο  µάθηµα αποστήθισης, προς µεγάλη ικανοποίηση των φροντιστηρίων. 

 

Είναι δυνατόν αυτά τα τραύµατα της χαµένης παιδικότητας να µην  έχουν ßαθιές και µακροχρόνιες ψυχικές συνέπειες; Τα περισσότερα  ελληνόπουλα πάνε άκεφα σε άθλια δηµόσια σχολεία, που µοιάζουν σαν  γκαράζ αυτοκινήτων. Θα συναντήσουν δασκάλους, στην πλειονότητά   τους σκυθρωπούς και δίχως όρεξη, που από τότε που τελείωσαν τις  σπουδές τους δεν έχουν ανοίξει ßιßλίο. Θα συναντήσουν δασκάλους,  για τους οποίους η λέξη εξατοµικευµένη προσέγγιση  µαθητή µε ιδιαίτερα προßλήµατα, υπάρχει µόνο στα λεξικά.

  Θα  πρέπει να αποστηθίσουν κακογραµµένα ßιßλία πάνω στα οποία  θα εξεταστούν. Οποιος έχει την καλύτερη µνήµη ή τις καλύτερες  τεχνικές αποστήθισης, όχι απαραίτητα και το καλύτερο µυαλό,  θα επιßραßευθεί. Οι κακοί µαθητές θα τιµωρηθούν και θα σπρωχθούν  στη µαθησιακή άρνηση. Η µαθητική διαρροή στη χώρα   µας, σε κάποιες περιοχές ξεπερνά το 30% , ενώ στη Φινλανδία είναι  σχεδόν ανύπαρκτη. Η απάντηση της υπουργού παιδείας τους  είναι: «είµαστε µια µικρή χώρα και δεν έχουµε την πολυτέλεια να  χάσουµε ούτε έναν µαθητή».   Γιατί αλήθεια συµßαίνουν όλα  αυτά τα τραγικά, στο  σηµαντικότερο τοµέα µια χώρας  όπως είναι η παιδεία, από την οποία εξαρτώνται όλα τα άλλα;

 

Γιατί ßασανίζουµε δίχως λόγο ότι πολυτιµότερο έχουµε, τα παιδιά  µας; Γιατί, ενώ πληρώνουµε τα περισσότερα λεφτά στον κόσµο για  την παιδεία (στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων), έχουµε µια τόσο άθλια δηµόσια παιδεία;  Την απάντηση µας την έδωσε πριν  λίγες ηµέρες ο κος Βουλγαράκης: «υπάρχουν ßουλευτές που τα δίδακτρα που πληρώνουν για τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία  είναι περισσότερα από τα εισοδήµατα που δηλώνουν στο πόθεν έσχες»!!!  Κυßερνώντες και εξουσιάζοντες, που στέλνουν τα  παιδιά τους σε πανάκριßα ιδιωτικά σχολεία, δεν  έχουν κανένα λόγο να δώσουν λεφτά στη δηµόσια παιδεία, όπως δεν  έχουν κανένα λόγο να δώσουν λεφτά για τη δηµόσια υγεία αφού  αν χρειαστεί, οι ίδιοι και τα παιδιά τους θα πάνε στο Memorial.

 

Αυτή είναι η µοναδική εξήγηση και καµία άλλη για τα άθλια  δηµόσια σχολεία µας. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες προς ßλάκες! Στη  Φινλανδία, ο γιος του πρωθυπουργού, του προέδρου της  ΝΟΚΙΑ, του θυρωρού της πολυκατοικίας και του χασάπη της γειτονιάς πάνε στο ίδιο δηµόσιο σχολείο. Γι αυτό και  έχουν κάθε λόγο να δίνουν τα διπλάσια ακριßώς λεφτά από εµάς, γύρω στο 7% του ΑΕΠ, για την παιδεία τους.

 

  «Βάση της  εκπαίδευσής µας ειναι η ισότητα όλων στο σχολείο», λέει  η υπουργός τους. Οι φινλανδοί αγαπούν την πατρίδα  τους, όχι ακροδεξιά  και θεωρητικά σαν µια  αφηρηµένη ιδέα, αλλά σαν ζωντανό οργανισµό. Γι αυτούς πατρίδα  είναι πάνω απ' όλα ο λαός τους, οι άνθρωποί τους, τα παιδιά τους. "

 

 

 

Oλα ειναι ΤΟΣΟ ομορφα στη Φινλανδια που ερχονται και ΠΡΩΤΟΙ στις αυτοκτονιες

 

Μην βλεπουμε τους παραγοντες μεμονωμενους μαγκες, ουτε να βαζουμε ΕΜΑΣ να λεμε ΤΙ θα καναμε αν ΕΜΕΙΣ ημασταν εκει. Μπορει στη Φινλανδια να ειναι ολα ΣΟΥΠΕΡ στο εκπαιδευτικο συστημα αλλα μηπως τα παιδια χαιρονται πραγματικα γιατι μηγαινοντας στο σχολειο απλα ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ?

Και τι να την κανει την υπολοιπη μερα το παιδι? ΠΟΥ να παει? στο παρκο με -20 βαθμους? η που νυχτωνει απο τις 2 το μεσημερι τον χειμωνα? Το καλοκαιρι (που ειναι ΟΛΗ ΜΕΡΑ) δεν εχουν σχολειο ουτως η αλλως.

Το θεμα ειναι αν ΕΜΕΙΣ θα ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ να ζησουμε εκει παρ ολη την ..."ροδια". Εγω λεω οχι

 

(Σημ. οχι οτι υποστηριζω την μπανανια, σκατα ειναι εδω, εχω ζησει ομως Σκανδιναβια και ξερω τι σας λεω)

Make me fries...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα εδω γελανε,αν συγκρινεις οποιοδηποτε ΜΕΣΟ (δεν μιλαμε για Ivy League) πανεπιστημιο με το καλυτερο Ελληνικο (τι καλυτερο δηλ. με την κομματικοποιηση ολα μπουρδελα ειναι....) θα σε πιασουν απλα τα ΚΛΑΜΜΑΤΑ...

 

Συφωνω αλλα δεν ειναι και σιγουρο ομως οτι το προβλημα αυτο θα λυθει με τα ιδιωτικα. Αλλου πρεπει να κοιταξουν οι αρμοδιοι, οχι σε αλλο ενα ιδιωτικο τους συμφερον(γιατι παντου υπαρχουν συμφεροντα, ετσι λειτουργουν) ;)

 

Τουλαχιστον στα Αμερικανικα δεν εχουν κομματα και εκλογες....(τι μαλακια ειναι αυτη και πως καθιερωθηκε στην Ελλαδα δεν μπορω να καταλαβω)

 

Καλα αυτο, απλα ελεος γιατι τα μυαλα μας πονανε με ολους αυτους...

 

Θα σου απαντησω οσο πιο...ευγενικα μπορω...: MH ΛΕΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ....

 

Προσωπικα δεν γνωριζω καποιον Αμερικανο για να σου απαντησω καταλληλως...Απλως ειπα αυτο λενε ΑΚΟΜΗ και οι ιδιοι ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ οπως βλεπω σε συνεντευξεις και ακουω γυρω... ;)

 

Ενω εχουν να πληρωνουν τα ΔΙΠΛΑΣΙΑ για φροντιστηρια και διαμονη στην επαρχια... ::)

 

Αυτοι ειναι οι ιδιοι που θα πληρωναν και τα ιδιωτικα παρ ολο που δεν θα ειχαν λεφτα ετσι ωστε το παιδι τους να σπουδασει!Και γιατι πληρωνουν τοτε φροντιστηρια κτλ??Γιατι πολυ απλα τα δημοσια σχολεια ειναι τελειως ανεπαρκη!Απο κει πρεπει να αρχισουν τις αλλαγες τους...

Οσο για την διανομη στην επαρχεια, καλλιστα θα μπορουσε το παιδι να συντηρησει τον εαυτο του, χωρις να υποχρεωνει και τον γονιο αλλα μια πες το οτι ειναι καλομαθημενα, μια οτι κινδυνευουν να παρουν δρομο απ την σχολη μετα απο καποιο ετος... ::) (δεν μιλαω για τους 50ρηδες)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου