Προς το περιεχόμενο

BrickWall Limiter : ποιό, πόσο, πότε και γιατί...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Eγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει τι θέλει να πει ο Ourdarkness :D

 

To να μπορεί να καταλαβαίνει την αξία του mastering ο πελάτης δεν είναι ευθύνη ενός καλού mastering engineer.

O καλός θα κάνει καλή δουλειά. Αν ο πελάτης δώσει καλές μίξεις, τότε ίσως να μην καταλάβει πολλές διαφορές στο τελικό προϊόν. Αυτό όμως δεν αναιρεί την καλή δουλειά που έχει κάνει ο Mastering engineer και ίσως ο πελάτης θα πρέπει να αισθάνεται ευτυχής που έχει πέσει στην περίπτωση να έχει άριστους μηχανικούς και στις μίξεις και στο μαστερ!

 

Δεν σημαίνει όμως ότι δεν άξιζε τα λεφτά του ο μαστεράς επειδή στον πελάτη δεν φάνηκαν πολλές διαφορές.

Το θέμα είναι να του αρέσει αυτό που ακούει. Αν μιλάμε για καλές μίξεις και ο mix engineer είπε στον πελάτη του (κακώς) ότι μετά το master θα ακούσει "παπάδες", τότε φταίει εκείνος. ;D ;D

 

 

Υγ. Γεια σου Νίκο (Οttomo), o καιρός γαρ εγγύς. ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 69
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

πόσο με στεναχωρεί φίλοι μου που δεν έχω χρόνο τον τελευταίο καιρό να συμμετάσχω σε τέτοιες συζητήσεις ενεργά...  :'(

 

διάβασα στα γρήγορα το θέμα και αφού συμφωνήσω σε γενικές γραμμές με τα περισσότερα να πω ότι για μένα

το μεγαλύτερο πρόβλημα που μπαίνει στην ιστορία είναι ο θεσμός του πελάτη και του "δίκιου" του (η σε ελεύθερη απόδοση, της ημιμαθούς φαντασίας του στα δίχτυα της ανύπαρκτης παιδείας του)...

ο μαστεράς κατ εμέ δεν είναι ράφτης που θα του παραγγείλεις κοστούμι... (αυτή είναι δουλειά του παραγωγού...ναι το συντομότερο ανέκδοτο...έλληνας παραγωγός...)

είναι ο επιδιορθωτής του ετοιματζίδικου που απλά θα διορθώσει το μπατζάκι που είναι μακρύτερο ή απλά θα  κοντύνει όλο το πανταλόνι να μη σου σέρνεται... δεν μπορεί και να θέλει να το ξηλώσει και να το ξαναράψει...

η σχέση mix->master πάντα θα διέπεται από τον εξής κανόνα: σκατά->απλά χάλια, απλά χάλια-> μέτριο, μέτριο->ανεκτά καλό,

ανεκτά καλό->καλό, καλό-πολύ καλό, πολύ καλό-> άψογο και τέλος άψογο->ανεργία μαστεράδων...

(οι ενδιάμεσες διαβαθμίσεις έχουν να κάνουν με την ποιότητα του hard-soft και της ικανότητας του διεκπεραιωτή...)

 

τώρα στον ελληνικό τρελό μουσικό κόσμο ο "πελάτης" και η παιδεία του είναι το υπαρξιακό άλλοθι της ψυχοακουστικής...

 

πολύ παλιά την εποχή του 5λεπτου "mastering" στις εταιρίες κοπής έπαιζα ένα αγαπημένο μου παιχνιδάκι σε "πελάτες"...

τους έβαζα να ακούν το υλικό τους,  έκανα κανα 10 λεπτο ότι δουλεύω πάνω σε αυτό με ακουστικά και απλά τους έβαζα το ίδιο

χωρίς καμιά παρέμβαση απλά ανεβάζοντας το volume στα μόνιτορ... αφού έκοβα τον ενθουσιασμό τους αποκαλύπτοντας τα πεπραγμένα και εξηγώντας τους 5 πράγματα, την επόμενη μέρα παραλαμβάνοντας το υλικό τους (με αποτέλεσμα στα πλαίσια

του "σκατοκανόνα") πλήρωναν χωρίς πολλά πολλά... και αν νομίζετε ότι αυτοί που το έχαφταν ήταν λίγοι πλανάσθε...

 

ηθικό εως ανήθικο δίδαγμα: που είναι ο παραγωγός οέο?

 

που είναι ο άνθρωπος που θα παρακολουθήσει όλο το στάδιο μιας παραγωγής και με γνώση και άποψη θα οδηγήσει ένα mix

κοντά στο όραμά του και κατόπιν στον καλό μαστερά για να του το ολοκληρώσει? οέο? και αν υπάρχει κάποιος που δεν ξέρω ποιος θα τον πληρώσει?

 

απαντώντας στην ερώτηση του Νικόδημου στον τίτλο του thread απλά θα πω: όποιο νάναι, όσο νάναι, όποτε νάναι, γιατί έτσι... ;D

 

γιατί έτσι επιβάλλει η άγνοια του πελάτη, η ξερολοίαση του ηχολήπτη και ο "έλληνας παραγωγός" που από ένα σημείο και μετά από σερβιτόρος καφέ έδωσε προαγωγή στον εαυτό του αποκτώντας  και γνώμη επί παντός επιστητού τρομάρα του...

τι να φτιάξει και ο κάθε έρμος Χατζηστάμου ή Νικόδημος ή ή...που σίγουρα δεν επένδυσαν τόσα λεφτά χωρίς μεράκι... τα τύμπανα κατσαρόλες?, τα σου ξου ψου κανόνια του ναβαρόνε στα φωνητικά?, τα midi bass που παίζουν δυο τρεις οκτάβες χαμηλότερα από ότι τους επιτρέπει το σαμπλάρισμά τους?, τις ενορχηστρώσεις νηπιαγωγείου με τα όργανα να παίζουν αρμονίες από την αρχή ως το τέλος το ίδιο θέμα στις ίδιες δακτυλοθεσίες και να συνεχίζουν σαν ντούρασελ προσθετικά στην εξέλιξη επειδή ο βλάκας που τα φτιαξε νομίζει ότι δεν ακούγονται?, ή ή ή ... ???

 

καλά μη δίνετε σημασία... είμαι κουρασμένος και απλά μου βγαίνουν απωθημένα... ξέφυγα με σκοπό να πω ότι θέματα σαν αυτό πρέπει κατά την ταπεινή μου γνώμη να μένουν όσο το δυνατόν στο τεχνικό επίπεδο γιατί η ανταλλαγή τεχνοτροπιών ανοίγει "μάτια" όχι τόσο σε αυτούς που τα συζητάνε (και κατά κανόνα έχουν άποψη) αλλά στους ανυποψίαστους περαστικούς αναγνώστες του φόρουμ που αύριο θα πάνε να καταθέσουν το μουσικό τους όνειρο κάπου ξέροντας κάτι παραπάνω... και είναι μεγάλη υπόθεση αυτό πιστέψτε με...

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...μήπως κάποιος μοντ να το χωρίσει το θέμα στα 2? θα μπορούσε από την σελίδα 4 και μετά (απο την 2η απάντηση του digisilence για την ακρίβεια , ίσως αν γίνεται να αλλάξουν θέση και κάποιες πριν και μετά από εκείνο το σημείο...πιο πολύ νόημα θα βγαίνει ;D ) να γίνει ένα νέο θέμα, πιο ελεύθερο και θεωρητικό,και να συνεχιστεί έτσι και η τεχνική συζήτηση αλλά και η πιο θεωρητική-χαλαρή για την σχέση mixing-mastering ...(με κάποιον "σούπερ" ψαγμένο τίτλο του στυλ "η σχέση mixing & mastering" ή "ολέθρια σχέση" ή "Προς Κορινθείους 14α" ή...ή... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...πολύ ενδιαφέροντα όλα, thanks.

 

Πάντως σε σχέση με το θέμα "κακός, κάκιστος ήχος" εξακολουθώ (και θα εξακολουθήσω) να θεωρώ πως σαν χαρακτηρισμός είναι απόλυτα υποκειμενικός ........

 

Θέλω να πω πως πολλοί - μα πάρα πολλοί - αγαπημένοι μου δίσκοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως "κάκιστες ηχογραφήσεις" (Cure,Stooges,Ramones,Bauhaus,MC5,Velvet,RokyErickson κλπ κλπ)...δεν μπορώ να τα "φανταστώ" όμως αλλιώς.....και δεν ξέρω αν θα μου άρεσαν αν ηχούσαν διαφορετικά....το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ήταν και διαφορετική μουσική.

offtopic τέλος από εμένα

 

 

Όχι δεν είναι έτσι.... καταλαβαίνω απόλυτα την θέση σου και σε μεγάλο βαθμό  έχεις σωστή οπτική  , ΑΛΛΑ μην κάνεις το λάθος που γίνεται απο τούς περισσότερους να θεωρούν οτι η  θέληση για καλή μουσική δημιουργία (και ηχοληπτική)  δημιουργεί και καλό αποτέλεσμα, " αυτό ήθελα να πω και έτσι το κατάφερα , επομένως είναι αυτό που είναι , έχει τις ισσοροπίες που θέλω και είναι προίον έμπνευσης " . Είναι αν το σκεφτείς το άλλοθι όλων και για αυτό δεν υπάρχουν παραγωγοί στην Ελλάδα ...γιατί κανένας δεν δέχεται οτι κάποιος άλλος θα έχει καλύτερη, πιο αντικειμενική εικόνα.

 

-  Ο μουσικός γράφει κάτι και αυτό είναι, "δεν αλλάζω δομή", "δεν θέλει πουθενά γέφυρα", "εδώ εγώ θέλω σόλο τι πάει να πεί δεν χρειάζεται.. " , "τι πάει να πει να μικρύνει , έτσι το έγραψα έτσι θα μείνει "....

 

-  Ο ηχολήπτης μιξάρει κάτι και αυτό είναι , " δεν έχει μπάσο ? δεν χρειάζεαται", δεν έχει κίνηση το κομμάτι ? " τι είναι αυτό, έγω το ακούω μια χαρά" , " είναι τσίγκος ? μια χαρά είναι εμένα μου αρέσουν τα πρίμα "...

 

-  Ο ¨Ελληνας "παραγωγός" θα τα χώσει στο mastering γιατί δεν ξύνει αρκετά για το ράδιο και αφού δεν πουλάει κιόλας κάποιος φταίει..

 

-  Οι μουσικοί αγρόν αγοράζουν , να τελειώνει το session γιατί έχουμε και μαγαζί το βράδυ... " εγώ ξέρω διάβασα κάπου οτι ο ΧΧΧ παίζει με Avalon και δεν έχεις , τι studio είναι αυτό " ....

 

- Όμως και οι πιτσιρικάδες είναι συνήθως απίστευτα συντηρητικοί, παίζουν σαν Deep Purple και φέρνουν ένα δίσκο των Red Hot Chili Peppers για reference στο Mastering !

 

Όμως τα πράγματα είναι απλά δεν ανακαλύπτουμε την  Αμερική , την ανακάλυψε άλλος πολλά χρόνια πριν.....

 

Όλες οι ηχογραφήσεις αναφοράς ανεξάρτητα από είδος μουσικής, δηλαδή οι ηχογραφήσεις που έχουν συλλάβει με μαγικό τρόπο το παίξιμο, την ατμόσφαιρα, το τίμπρο των οργάνων την φυσικότητα (η και την αγριάδα) των φωνών είτε πρόκειται για μία κλασική ορχήστρα, είτε για ένα Jazz σχήμα, είτε για ένα ροκ γκρούπ, είτε για world music , έχουν μερικά κοινά χαρακτηριστικά.

 

1) ομοιογένεια και τονική ισορροπία σε ολόκληρο το φάσμα συχνοτήτων που καθορίζεται από την ενορχήστρωση κάθε είδους μουσικής.

 

2)Αβίαστη και φυσική αναπαραγωγή των μικροδυναμικών και μακροδυναμικών στοιχείων της ηχογράφησης που ακολουθούν και δεν αλλοιώνουν τις φυσικές δυναμικές των οργάνων.

 

3)Χωρική κατανομή που δημιουργεί επίπεδα και συλλαμβάνει την ενέργεια και το βάθος στο χώρο που παίζουν οι μουσικοί.

 

Όλες σχεδόν οι ηχογραφήσεις που αναφέρεις έχουν τα παραπάνω στοιχεία σε μικρό η μεγάλο βαθμό άρα χωρίς οι περισσότερες να είναι αναφοράς είναι μια χαρά.

 

Αν δε μπορούμε να ξεχωρίσουμε τις κακές ηχογραφήσεις απο τις καλές και τις καλές απο τις αναφοράς τότε υπάρχει πρόβλημα...Αν δεν ξέρουμε που βάζουμε τον πήχυ όταν δουλεύουμε , που θέλουμε να φτάσουμε,  θα συζητάμε χωρίς νόημα.

 

Είναι πολύ απλό έτσι γινόταν πάντα, παίρνεις τον καλύτερο δίσκο που σου αρέσει και προσπαθείς να κάνεις ένα δικό σου κομμάτι "ίδιο".

Στήν αρχή φαίνεται αδύνατο, μετά το πλησιάζεις , μετά το κάνεις σχεδόν ίδιο , κάποια στιγμή το κάνεις καλύτερα ...

Αυτή η διαδικασία μπορεί να πάρει και χρόνια ,  αλλά κάθε μέρα μαθαίνεις , γίνεσαι καλύτερος και αυτό σου δίνει δύναμη να συνεχίσεις.

 

Όταν υπάρχει η παράδοση της Blue Note, της Atlantic, της Decca, της ECM , της Chesky Records, της DMP και τόσοι υπέροχοι δίσκοι σε μουσική και σε ήχο γιατί πράγμα μιλάμε ???

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως ο Nikodemos δεν αναφέρθηκε σε ελληνικές παραγωγές αλλά σε διάσημες ξένες που όντως έχουν κακό ήχο αλλά έχουν μείνει στην ιστορία.

 

Πιστεύω ότι το ερώτημα είναι ότι αν αυτές οι "κακόηχες" δουλειές είχαν μεγαλύτερη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία αν ήταν πιο "ιλουστρατιόν", καθαρές, κρυστάλλινες ή οτιδήποτε άλλο θέλετε.. ή αν η φροντισμένη παραγωγή τις έριχνε στα μαύρα τάρταρα της αποτυχίας. Είναι ένα ερώτημα αυτό.

 

Και εγώ πιστεύω ότι ο καλός ήχος είναι αυτός που ταιριάζει στον μουσικό, και μπορεί να είναι πεντακάθαρος, μπορεί όμως να είναι και ..πενταβρώμικος. Το θέμα είναι να υπάρχει το ταλέντο και η έμπνευση ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος ήχος για να βοηθήσει τον μουσικό (παντα μιλάμε για αυτόν που αξίζει και που έχει πράγματα να δώσει) να ηχογραφήσει καλά το καλύτερο μουσικό συναίσθημα που μπορεί να δώσει.

 

Συμφωνώ ότι στην Ελλάδα της αρπαχτής και του "να τελειώνουμε να τα πάρουμε" τέτοια πράγματα δεν πολυέχουν χώρο ώστε να γεννηθούν ηχογραφικά αριστουργήματα ή έστω απλά σημεία αναφοράς.

 

Όλα είναι θέμα παιδείας όμως. Αν φτιάξει αυτό, όλα θα βρουν τον δρόμο τους.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Όχι δεν είναι έτσι.... καταλαβαίνω απόλυτα την θέση σου και σε μεγάλο βαθμό  έχεις σωστή οπτική  , ΑΛΛΑ μην κάνεις το λάθος που γίνεται απο τούς περισσότερους να θεωρούν οτι η  θέληση για καλή μουσική δημιουργία (και ηχοληπτική)  δημιουργεί και καλό αποτέλεσμα, " αυτό ήθελα να πω και έτσι το κατάφερα , επομένως είναι αυτό που είναι , έχει τις ισσοροπίες που θέλω και είναι προίον έμπνευσης " . Είναι αν το σκεφτείς το άλλοθι όλων και για αυτό δεν υπάρχουν παραγωγοί στην Ελλάδα ...γιατί κανένας δεν δέχεται οτι κάποιος άλλος θα έχει καλύτερη, πιο αντικειμενική εικόνα.

 

δε νομίζω πως άφησα να εννοηθεί κάτι τέτοιο....από την άλλη πάλι δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το ένα πρέπει να καθιστά απαγορευτικό το άλλο ???...το βρίσκω λίγο "στενόμυαλο" (σε εισαγωγικά ;))...στην δισκοθήκη μου συνυπάρχουν αρμονικά άλμπουμ τόσο της Blue Note και της ECM όσο και της Factory και της 4AD, αλλά και πολλές σχεδόν "ερασιτεχνικές" DIY δουλειές.......εννοείται πως είμαι θιασώτης  της (κατά το δυνατόν) τεχνικής αρτιότητας στην καταγραφή του ήχου , όπως εννοείται πως αυτό δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για να απολαύσω μια καλή μουσική. Σίγουρα η θέληση από μόνη της δεν αρκεί....όπως σίγουρα δεν αρκεί από μόνη της και η τεχνογνώσία. Υπάρχουν στιγμές που η τεχνική αρτιότητα μιας ηχογράφησης με συγκλονίζει και με καθηλώνει χωρίς η ίδια η πρωτογενής μουσική δημιουργία να με αγγίζει και υπάρχουν στιγμές που μια φτωχά ηχογραφημένη μουσική ιδέα ή μια ερμηνεία μου προκαλούν τα ίδια ακριβώς συναισθήματα....και υπάρχουν βέβαια στιγμές που αυτά συνυπάρχουν και ταυτίζονται και δημιουργούν το "θαύμα" της μουσικής (εδώ συμφωνούμε απόλυτα......βασικά και στα υπόλοιπα συμφωνώ...αλλά όχι απόλυτα ;D ;D) 

 

 

Τώρα σε σχέση με τα "περί παραγωγού" δεν συμφωνώ απόλυτα...θεωρώ πως υπάρχουν πολύ αξιόλογες προσπάθειες στην Ελλάδα....και δεν αναφέρομαι σε γλοιώδεις υπαληλίσκους δισκογραφικών. Αναφέρομαι σε ανθρώπους που χτίζουν και διαμορφώνουν παραγωγές αξιολογότατες (σε διάφορα μουσικά ιδιώματα) στην σκιά της τραγικής ελληνικής "ποπ"( :o) κουλτούρας .........ίσως απλά για κάποιο λόγο πολλές δεν καταφέρνουν να φτάσουν ως εσένα.

 

 

Όμως τα πράγματα είναι απλά δεν ανακαλύπτουμε την  Αμερική , την ανακάλυψε άλλος πολλά χρόνια πριν.....

 

Όλες οι ηχογραφήσεις αναφοράς ανεξάρτητα από είδος μουσικής, δηλαδή οι ηχογραφήσεις που έχουν συλλάβει με μαγικό τρόπο το παίξιμο, την ατμόσφαιρα, το τίμπρο των οργάνων την φυσικότητα (η και την αγριάδα) των φωνών είτε πρόκειται για μία κλασική ορχήστρα, είτε για ένα Jazz σχήμα, είτε για ένα ροκ γκρούπ, είτε για world music , έχουν μερικά κοινά χαρακτηριστικά.

 

1) ομοιογένεια και τονική ισορροπία σε ολόκληρο το φάσμα συχνοτήτων που καθορίζεται από την ενορχήστρωση κάθε είδους μουσικής.

 

2)Αβίαστη και φυσική αναπαραγωγή των μικροδυναμικών και μακροδυναμικών στοιχείων της ηχογράφησης που ακολουθούν και δεν αλλοιώνουν τις φυσικές δυναμικές των οργάνων.

 

3)Χωρική κατανομή που δημιουργεί επίπεδα και συλλαμβάνει την ενέργεια και το βάθος στο χώρο που παίζουν οι μουσικοί.

 

 

Δεν νομίζω πως είναι κανόνες που δεν πρέπει να καταρίπτονται.....και δεν εννοώ να ονομάσει κάποιος την ανικανότητα, την άγνοια και την έλειψη τεχνικής υποδομής και τεχνογνωσίας "άποψη"......εννοώ να επανακαθορίσει τα αισθητικά του κριτήρια, την αίσθηση του περί ωραίου καταρίπτωντας ή πιο απλά επαναπροσδιορίζωντας την κοινά αποδεκτή άποψη περί ηχητικής ποιότητας και πιστότητας (αν αυτό ορίζει ο απώτερος καλλιτεχνικός-μουσικός του στόχος-έμπνευση) και να υλοποιήσει το όραμα του με τον πιο κατάλληλο και αποδοτικό τεχνικό τρόπο και μέσα....στην τελική η ηχητική πιστότητα θα περιορίζεται πάντα μέσα στους τεχνολογικούς ορίζοντες κάθε εποχής.....

μήπως θα πρέπει ο καθένας να ξανανακαλύπτει την δική του Αμερική?....ή αν μη τι άλλο να προσπαθεί?

 

νομίζω πως η κουβέντα είναι τελείως αποσπασματική και βγαίνουν λανθασμένα συμπεράσματα....

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Δεν νομίζω πως είναι κανόνες που δεν πρέπει να καταρίπτονται.....και δεν εννοώ να ονομάσει κάποιος την ανικανότητα, την άγνοια και την έλειψη τεχνικής υποδομής και τεχνογνωσίας "άποψη"......εννοώ να επανακαθορίσει τα αισθητικά του κριτήρια, την αίσθηση του περί ωραίου καταρίπτωντας ή πιο απλά επαναπροσδιορίζωντας την κοινά αποδεκτή άποψη περί ηχητικής ποιότητας και πιστότητας (αν αυτό ορίζει ο απώτερος καλλιτεχνικός-μουσικός του στόχος-έμπνευση) και να υλοποιήσει το όραμα του με τον πιο κατάλληλο και αποδοτικό τεχνικό τρόπο και μέσα....στην τελική η ηχητική πιστότητα θα περιορίζεται πάντα μέσα στους τεχνολογικούς ορίζοντες κάθε εποχής.....

μήπως θα πρέπει ο καθένας να ξανανακαλύπτει την δική του Αμερική?....ή αν μη τι άλλο να προσπαθεί?

 

...θα ήθελα να εμβαθύνω λίγο παραπάνω σε αυτό που έγραψα καθώς και σε σχέση με αυτά που ο Χρήστος περιγράφει ως κοινά χαρακτηριστικά των ηχογραφησεων αναφοράς.....

Ενώ λοιπόν συμφωνώ και αντιλαμβάνομαι την ύπαρξη και σημασία αυτών των χαρακτηριστικών (..και νομίζω όλοι) ταυτόχρονα δεν μπορώ να παραβλέψω πως εδώ και χρόνια υπάρχει μια ολόκληρη κατηγορία δημιουργών,παραγωγών,μουσικών,ηχοληπτών,mixing&mastering engineers κλπ που δεν αντιλαμβάνεται την παραγωγή και ηχογράφηση μουσικής ως μια πιστή και αυτούσια καταγραφή του προυπάρχοντος "ζωντανού" (ως έννοια) μουσικού δρώμενου (επιδιώκωντας δηλαδή αυτή η καταγραφή να πετύχει και να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που περιγράφει ο Χρήστος) αλλά ώς δημιουργία ήχων και μουσικής από το "μηδέν" (είτε αυτό το μηδέν - αφετηρία είναι ενας ταλαντωτής, ένα δείγμα, ένας συνθετητής, ένας θόρυβος από το περιβάλλον αλλά και κάποιο φυσικό μουσικό όργανο με χειρισμό πέρα από τον καθιερωμένο, ένα επεξεργασμένο ρυθμικό μέρος, η "αποδομηση" και επεξεργασία συνηθισμένων ηχητικών πηγών κλπ κλπ)...δεν αναφέρομαι απαραίτητα σε αυτό που τείνει να "ονομάζεται" πειραματική μουσική αλλά σε μια διαφορετική από τον καθένα εν γένει προσέγγιση της τέχνης των ηχογραφήσεων και της παραγωγής μουσικής (ασχέτως μουσικού ιδιώματος)....πιστεύω λοιπόν πως δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε μια τέτοια κατηγορία με τα ίδια κριτήρια και να αναζητούμε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ηχογραφήσεων αναφοράς (από την στιγμή που δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης)...δεν διαφωνώ δηλαδή με την ύπαρξη ηχογραφήσεων αναφοράς με κοινά χαρακτηριστικά...απλά πλέον (....εδώ και πολλά χρόνια τέλως πάντων...απλά τώρα είναιπιο εφικτό να γίνει πράξη) δεν υπάρχει μόνο αυτό.......πιστεύω πως δεν μπορούμε με βάση αυτά να κρίνουμε την επιτυχία ή αποτυχία οποιουδήποτε ηχογραφικού εγχειρήματος και μουσικής παραγωγής....τουλάχιστον όχι πια

 

...το σημαντικό (για μένα) είναι κάποιος να έχει την παιδεία και την αισθητική ώστε να μπορεί να αντιληφθεί, να απολαύσει το μεγαλείο και των δύο, αλλά και να συντελέσει και να συμπράξει, αν αυτός είναι ο ρόλος του, στην δημιουργία τους.

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...θα ήθελα να εμβαθύνω λίγο παραπάνω σε αυτό που έγραψα καθώς και σε σχέση με αυτά που ο Χρήστος περιγράφει ως κοινά χαρακτηριστικά των ηχογραφησεων αναφοράς.....

Ενώ λοιπόν συμφωνώ και αντιλαμβάνομαι την ύπαρξη και σημασία αυτών των χαρακτηριστικών (..και νομίζω όλοι) ταυτόχρονα δεν μπορώ να παραβλέψω πως εδώ και χρόνια υπάρχει μια ολόκληρη κατηγορία δημιουργών,παραγωγών,μουσικών,ηχοληπτών,mixing&mastering engineers κλπ που δεν αντιλαμβάνεται την παραγωγή και ηχογράφηση μουσικής ως μια πιστή και αυτούσια καταγραφή του προυπάρχοντος "ζωντανού" (ως έννοια) μουσικού δρώμενου (επιδιώκωντας δηλαδή αυτή η καταγραφή να πετύχει και να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που περιγράφει ο Χρήστος) αλλά ώς δημιουργία ήχων και μουσικής από το "μηδέν" (είτε αυτό το μηδέν - αφετηρία είναι ενας ταλαντωτής, ένα δείγμα, ένας συνθετητής, ένας θόρυβος από το περιβάλλον αλλά και κάποιο φυσικό μουσικό όργανο με χειρισμό πέρα από τον καθιερωμένο, ένα επεξεργασμένο ρυθμικό μέρος, η "αποδομηση" και επεξεργασία συνηθισμένων ηχητικών πηγών κλπ κλπ)...δεν αναφέρομαι απαραίτητα σε αυτό που τείνει να "ονομάζεται" πειραματική μουσική αλλά σε μια διαφορετική από τον καθένα εν γένει προσέγγιση της τέχνης των ηχογραφήσεων και της παραγωγής μουσικής (ασχέτως μουσικού ιδιώματος)....πιστεύω λοιπόν πως δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε μια τέτοια κατηγορία με τα ίδια κριτήρια και να αναζητούμε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ηχογραφήσεων αναφοράς (από την στιγμή που δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης)...δεν διαφωνώ δηλαδή με την ύπαρξη ηχογραφήσεων αναφοράς με κοινά χαρακτηριστικά...απλά πλέον (....εδώ και πολλά χρόνια τέλως πάντων...απλά τώρα είναιπιο εφικτό να γίνει πράξη) δεν υπάρχει μόνο αυτό.......πιστεύω πως δεν μπορούμε με βάση αυτά να κρίνουμε την επιτυχία ή αποτυχία οποιουδήποτε ηχογραφικού εγχειρήματος και μουσικής παραγωγής....τουλάχιστον όχι πια

 

...το σημαντικό (για μένα) είναι κάποιος να έχει την παιδεία και την αισθητική ώστε να μπορεί να αντιληφθεί, να απολαύσει το μεγαλείο και των δύο, αλλά και να συντελέσει και να συμπράξει, αν αυτός είναι ο ρόλος του, στην δημιουργία τους.

 

Υπάρχει μια παρεξήγηση, δεν εννοούσα ποτέ οτι αυτά που ανέφερα σαν χαρακτηριστικά  ηχογραφήσεων αναφοράς  ήταν "καθαρές" κλινικές ηχογραφήσεις. Μπορεί να είναι ευκολότερα κατανοητό σε μια "normal" φόρμα μουσικής,  αλλά  ισχύει και για τον τελευταίο δίσκο του Daniel Lanois , του Gabriel, του Tom Waits για να πούμε μόνο επώνυμα παραδείγματα που είναι "βρώμικοι" ή και ο δίσκος των Illegal Operation που έκανα παραγωγή το 2000  είναι ένας "βρώμικος δίσκος" ... ΟΜΩΣ οι "αρχές" που ανέφερα πιο πάνω ισχύουν και με το παραπάνω. Όλοι αυτοί οι δίσκοι έχουν μια ιδέα ισχυρή πίσω τους , κάτι που τούς κάνει ξεχωριστούς .

 

Η έννοια του καλαίσθητου δεν έχει να κάνει με το καθαρό η το βρώμικο ήχο  αλλά με τον τρόπο που υλοποιείται μια ιδέα παραγωγής

ώστε να  απογειώσει την μουσική ιδέα. Αν η μουσική ιδέα είναι ιδιοφυής , σπουδαία , παραμένει έτσι με οποιονδήποτε ήχο... αυτό είναι εκ των ούκ ανευ .....

 

Όμως έχω κάνει remastering σε ηχογραφήσεις της Κάλας για να μπορέσω να την ακούσω  και ακόμα και ο  Bowie με λίγο ....

πείραγμα ακούγεται απίστευτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

νομίζω πως η κουβέντα είναι τελείως αποσπασματική και βγαίνουν λανθασμένα συμπεράσματα....

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην πραγματικότητα μιλάς για compression στον ADL 1500

 

Και τι γίνεται με την κόλαση απο comp filtering ?

 

 

 

1) Ναι

2) Οπως το λες ΚΟΛΑΣΗ ;D

 

Με μεγαλη μου χαρα ξαναβλεπω κειμενα σου στο Noiz ;)

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου