Προς το περιεχόμενο

Home recording for dummies(σαν εμένα)


animae

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

.....σκέφτηκα να γράψω και εγώ κάποιες "σκέψεις" πάνω στο θέμα home recording (όχι συμβουλές ;))

χωρίς κάποια σειρά...αλλά όπως μου έρχονται....

 

- Επιλέξτε σαν χώρο το δωμάτιο στο οποίο σας "ενοχλούν" και "ενοχλείτε" λιγότερο. Αν υπάρχει η δυνατότητα να επέμβετε "δραστικά" στον χώρο ρίξτε μια ματιά εδώ http://www.noiz.gr/index.php?topic=158312.0 ...είναι λίγο βαρετό ώρες - ώρες αλλά νομίζω ενδιαφέρον....

 

- Επειδή όταν λέμε ηχογράφηση εννοούμε πρώτα απ'όλα "ηλ.ρεύμα" φροντίστε (όχι εσείς οι ίδιοι - ΜΟΝΟ κάποιος εξειδικευμένος επαγγελματίας) να έχετε μια "καθαρή" και σωστά γειωμένη ηλεκτρολογική εγκατάσταση...πρωτίστως για λόγους ασφάλειας αλλά και βέβαια για να αποφύγετε τα σχετικά τεχνικά προβλήματα στις ηχοληπτικές σας αναζητήσεις.

 

- Φροντίστε για το τι και πως ακούτε....ένα σωστό monitoring σύστημα και ένας σωστός (στα όρια του δυνατού ;) ) ακουστικά χώρος είναι σίγουρα πολύ πιο σημαντικός από την συγκέντρωση 70.000 plugins & vst instruments ;) .....ξεκινήστε από τα βασικά...πριν δηλαδή αρχίσετε να ψαχνετε για "ηχοαποροόφηση" ,bass traps, difussers κλπ μάθετε να τοποθετήτε σωστά τα ηχεία σας αλλά και πως λειτουργούν αυτά στον χώρο σας

 

- προσπαθήστε να κατανοήστε τον "ψηφιακό ήχο".....η σωστή αντίληψη εννοιών όπως bitrate, wordlength, dithering, sampling rate κλπ κλπ θα σας βοηθήσουν να "βουτήξετε πιο βαθιά" στο θέμα "ηχογράφηση" αλλά και να αποφύγετε αστικούς μύθους, άσκοπες αναζητήσεις, πιθανά τεχνικά προβλήματα αλλά ίσως και άσκοπα έξοδα

 

- αντιληφθήτε την σημασία κάθε κρίκου ενός recording chain (πχ ηχητική πηγή, μικρόφωνο, προενίσχυση, AD conversion, DAW, DA conversion, monitoring)....

 

- μάθετε πρώτα να δουλεύετε και να αξιοποιήτε στο έπακρο τα εργαλεία που τυχόν έχετε στα χέρια σας, πριν αποφασίσετε να γεμίσετε τον υπολογιστή σας με προγράμματα...

 

- μην χρησιμοποιήτε σπασμένα προγράμματα....πέρα από το παράνομο και ανήθικο του πράγματος χάνετε το πιο βασικό στην χρήση Η/Υ....την υποστήριξη ;)...στην τελική υπάρχει αφθονία freeware λογισμικού...ξεκινήστε από εκεί και αν σας αρέσει το άθλημα επενδύστε

 

- μην παίρνετε ως δεδομένο ότι γράφει κάποιος στο ίντερνετ ;D ;D ;D ;D ;D....ψάξτε , διαβάστε, πληροφορηθήτε αλλά πάντα με κριτική διάθεση...σίγουρα υπάρχει απίστευτα  μεγάλη ποσότητα γνώσης γύρω από το θέμα στο διαδίκτυο...υπάρχει όμως και παραπληροφόρηση.

 

.......θα επανέλθω (αυτό είναι απειλή ;D ;D ;D ;D)

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 37
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

home recording απόψεις part2 : The Return ;D ;D ;D ;D

 

- η σωστή audio καλωδίωση και διασύνδεση είναι βασική προυπόθεση για ένα πετυχημένο homestudio...θα πρέπει να μάθετε έννοιες όπως operating level, ballanced-unballanced, line-mic-instrument level κλπ κλπ...η σωστή διασύνδεση και "επικοινωνία" ανάμεσα στις διάφορες συσκευές (κάρτα ήχου, outboard επεξεργαστές, monitor ηχεία κλπ) αποτελεί προυπόθεση.

 

- Επιλέξτε τον εξοπλισμό σας έχωντας κατά νου πως μιλάμε για μια "αλυσίδα" όπου κάθε κρίκος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για το συνολικό αποτέλεσμα.....δεν έχει νόημα πχ η συνύπαρξη ενός πανάκριβου DA μετατροπέα με ένα ζευγάρι ηχεία της κακιάς ώρας, ούτε ένα πανάκριβο ζευγάρι monitors σε έναν άθλιο "ακουστικά" χώρο και ούτω καθ'εξής.

 

- Επιλέξτε DAW με βάση τις πραγματικές σας ανάγκες και όχι το hype γύρω από κάθε επιλογή και "κτίστε" (ή πάρτε το έτοιμο ;)) έναν υπολογιστή αποκλειστικά για μουσική χρήση....το ίντερνετ και η αλόγιστη προσθαφαίρεση προγραμμάτων μπορεί να αποβούν καταστροφικά.

 

- Δώστε ιδιαίτερη βάση στο πόσο εργονομικό και ξεκούραστο είναι το περιβάλλον εργασίας σας (θέση ακρόασης, διάταξη χώρου, ευκολία πρόσβασης στον εξοπλισμό, φωτισμός, ποιότητα οπτικού monitoring, ηχητικά επίπεδα ακρόασης κλπ) .........το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, η επιπόνηση της σπονδυλικής στήλης και τα ακουστικά τραύματα καραδοκούν και δεν έχουν καθόλου πλάκα ;)

 

Αυτά!!!!

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισης...

 

Για τα ατομα που δεν θελουν 800 μηχανηματακια απο δω κι απο κει υπαρχουν και οι πιο compact λυσεις πχ line6 ux2 που ειναι προενισχυτης μικροφωνου, κιθαρας, μπασου, καρτα ηχου, συνδεεται με internet για κατεβασμα ηχων, εχει πολλες δυνατοτητες κατασκευης ηχων με εφφε, προσομοιωσεις κλπ.

Για τους πιο απαιτητικους, της ιδιας εταιρειας το kb37 κανει ολα τα παραπανω και εχει και κλαβιε.

Αγοραζοντας ενα τετοιο βασικα εχει καποιος τα παντα για να ξεκινησει. Λεγοντας τα παντα εννοω τα βασικα.

 

Επισης καποιος ειπε παραπανω να ειναι σωστος ο χωρος που ακουτε και ηχογραφειτε.

 

Τα monitor πρεπει να σχηματιζουν με το κεφαλι μας ενα ισοπλευρο τριγωνο, δηλαδη η αποσταση που εχουν μεταξυ τους πρεπει να ειναι η ιδια που θα εχει και το καθε ενα απο το κεφαλι μας. Επισης το tweeter του καθε ηχειου θα πρεπει να σημαδευει το αυτι μας. Αυτος ειναι ο σωστος τροπος στησιματος των monitor ωστε να ακουτε οσο το δυνατον πιο σωστα το τι γινεται στη μιξη σας.

 

Γενικα, δυστυχως για τα ατομα που θελουν να δουλεψουν σπιτι και δεν θελουν/μπορουν να πανε σε στουντιο, πρεπει να δωσουν μερικα λεφτα ωστε να παρουν κανα δυο πραγματα που ειναι πολυ βασικα. Συχνα μιλαω με ατομα που προσπαθουν να κανουν αυτη τη διαδικασια στο τσαμπε. Μακαρι να γινοταν αλλα δε γινεται.

 

Τελος ΠΡΕΠΕΙ να εχουν ολοι οσοι αποφασιζουν να δουλεψουν ετσι ενα πυκνωτικο μικροφωνο. Δεν υπαρχει περιπτωση να ηχογραφησει καποιος φωνη ή καποιο ακουστικο οργανο με δυναμικο μικροφωνο και να ακουστει ανθρωπινα. Εγω απ τη μερα που χρησιμοποιησα πυκνωτικο δεν εχω ξανακουμπησει τα δυναμικα που εχω (μιλαμε παντα για το σπιτι). Η ευαισθησια τους ειναι απιστευτη και η ποιοτητα δεν εχει καμια σχεση με τα δυναμικα.

 

Θα κλεισω λεγοντας οσοι κανουν δουλεια στο σπιτι να ειναι λιγακι προσγειωμενοι σχετικα με το αποτελεσμα που πιστευουν οτι θα παρουν απ τα οποιαδηποτε μηχανηματα εχουν.

Παιδια, ο ηχος των cd που ακουμε ειναι αποτελεσμα πολλων διαφορετικων πραγματων και για να μην το παρακανω με το θεμα, πιο σημαντικο ολων ειναι τα αυτια και οι γνωσεις του ηχοληπτη και του παραγωγου που ειναι πισω απ την παραγωγη του cd. Αυτα πληρωνουν τα μεγαλα συγκροτηματα, τις καλες συνθηκες ηχογραφησης τις εχουν δεδομενες.

 

Προσπαθηστε να ακουτε και οχι να βλεπετε, κλεινετε τα ματια σας και ακουτε αυτο που φτιαχνετε και μη βλεπετε τα preset του καθε εφφε (αν και βοηθανε πολλες φορες). Στη συγκεκριμενη φαση αυτο που θα κανει τη διαφορα σε μια μιξη (εκτος απο τα χερια που παιζουν) ειναι τα αυτια και οχι τα ματια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να βάλω και εγώ το λιθαράκι μου σε αυτό το θέμα ελπίζοντας ότι για λίγο καιρό δεν θα δω για ακόμα μια φορά

νέο θέμα με τίτλο "ποια κάρτα ήχου μέχρι τα 200 euro και monitor μέχρι τα 300)

 

Πρώτα αναλύουμε τις ανάγκες μας με βάση του τι θέλουμε να κάνουμε και τι θα θέλουμε να κάνουμε τα επόμενα

χρόνια (έτσι αποφεύγουμε τις συνεχείς αγοραπωλησίες)

 

Για την επιλογή της κάρτας ήχου

 

Τι πρέπει να σκεφτούμε:

1) αριθμός καναλιών που θέλουμε να γράφουμε ταυτόχρονα

2) θα χρησιμοποιήσουμε πυκνωτικό μικρόφωνο? (τροφοδοσία 48V)

3) θα θελήσουμε να χρησιμοποιήσουμε ψηφιακές συσκευές?

4) από τα κανάλια που θα ηχογραφούμε ταυτόχρονα πόσα θα είναι για μικρόφωνα και πόσα θα συνδέονται κατευθείαν

στην κάρτα και αυτά θα χρειάζονται είσοδο hi-z (κιθάρα-μπάσο-μπουζούκι) ή θα είναι line (synth) ?

5) χρησιμοποιούμε συσκευές midi? (e-drums, synth, controllers)

 

Οι κλασικές-δοκιμασμένες λύσεις:

E-MU Tracker Pre: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως line είτε ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου και δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο

E-MU 0404 USB: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως line είτε ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο, σύνδεση midi και

ψηφιακά in/out

Tascam FireOne: Κάρτα ήχου με σύνδεση firewire έχει 2 εξόδους και 3 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε η μία ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο, σύνδεση midi και

ψηφιακά in/out επίσης έχει και είσοδο για ποδοδιακόπτη (footswitch) και προσφέρει και έναν mini controller με κάποιες βασικές

λειτουργίες για το πρόγραμμα που χρησιμοποιήτε για τη μίξη των κομματιών σας (DAW)

Tascam US-122L: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 4 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε η μία ως hi-z και η άλλη ως line είτε ως 2x προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό

μικρόφωνο και σύνδεση midi

Tascam US-144: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 4 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε η μία ως hi-z και η άλλη ως line είτε ως 2x προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό

μικρόφωνο και σύνδεση midi  και ψηφιακά in/out (spdif)

M-Audio Fast Track Pro: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως line είτε η ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο, σύνδεση midi και

ψηφιακά in/out

Native Instruments Audio Kontrol 1: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 4 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε ως η μία hi-z και η άλλη line είτε ως προενίσχυση μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο και σύνδεση midi

 

Για την επιλογή των Monitor

 

Τι πρέπει να σκεφτούμε:

1) αν ο χώρος μας είναι μικρός τα πολλών ιντσών ηχεία θα δημιουργήσουν ένα βουητό από μπάσα οπότε μένουμε κάτω από τις 6 ίντσες

2) δεν θα γίνουμε παραγωγοί επειδή πήραμε τα πρώτα μας μονιτοράκια και ούτε πρόκειται να ακούσουμε τίποτα τρελό σε χαμηλές τιμές

 

Alesis M1 Active 520: 5 ίντσες 75 watt ένα καλό ζευγάρι για τα ελάχιστα χρήματα που κοστίζει

Alesis M1 Active 620: 6.5 ίντσες 100 watt το μεγαλύτερο αδερφάκι από τα 520 με περισσότερα μπάσα

Tascam VL-A5: 5.25 ίντσες 90 watt με ωραία περιγραφή των μεσαίων και ψηλών αλλά χωρίς εικόνα του μπάσου λόγο λίγων ιντσών

Adam A5 Pro: 5.50 ίντσες με τρομερά ψηλά  έναντι των αντιπάλων του λόγο του ribbon

Event TR6: 6.5 ίντσες ένα ζευγαράκι με το οποίο σίγουρα κάποιος θα μπορέσει να κάνει δουλειά

Tascam VL-A8: 8 ίντσες το μεγάλο αδερφάκι των vl-a5 με σαφώς καλύτερη εικόνα των χαμηλών συχνοτήτων και γενικότερα ένα

value for money ηχείο

Prodipe Pro 8: 8 ίντσες 140 watt ένα πάρα πολύ καλό ζευγαράκι για μεγάλους χώρους και αρκετά αναλυτικό

 

δείξτε την κατανόηση σας γιατί το γράφω βραδιάτικα το post και μπορεί να χει ξεφύγει και τίποτα

Αυτά τα ολίγα (ROFL) από εμένα

ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Σήμερα, μετά απο καιρό, βρήκα κάποιο χρόνο και σέρφαρα στο σάιτ αρκετή ώρα. Βρήκα καινούργια πράγματα πολύ ενδιαφέροντα και βοηθητικά για εμάς τους ερασιτέχνες του αθλήματος. Χαίρομαι ιδιαίτερα που πολλοί γνώστες μας προσφέρουν τα φώτα τους.  :)

 

Διαβάζοντας το συγκεκριμένο τόπικ μου δημιουργήθηκε η εξής απορία. "Στήνοντας" ένα home studio με μια σχετικά καλή κάρτα ήχου, πως μπορεί να προστεθεί αργότερα ένα digital interface πχ σαν αυτό http://www.thomann.de/gr/mackie_control_universal_pro.htm (λέμε τώρα...) ή ακόμα και κάτι αρκετά μεγαλύτερο (ξαναλέμε τώρα...).

 

Η απορία μου είναι στο πώς ακριβώς θα γίνει η σύνδεση. Η κάρτα θα παρακαμφθεί; Δε θα χρειάζεται πια μιας και τα περισσότερα digital interfaces λειτουργούν και σαν κάρτες ήχου; Αν η κάρτα είναι πολύ καλή και είναι κρίμα να μείνει στην άκρη; Αυτές οι απορίες προς το παρών...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα μπράβο και ευχαριστώ στον Animae και σε όλα τα παιδιά για τη συνεισφορά των γνώσεων τους επί του θέματος. Ήταν πολύ ευχάριστη έκπληξη να βλέπεις συγκεντρωμένα όλα αυτά τα ωραία και χρήσιμα tips. Στο παρελθόν υπήρξα τύπος plug 'n' play καθότι μουσικά μεγάλωσα σε εποχή που κάναμε πρόβες σε υπόγεια στούντιο και παίρναμε το υλικό σε κασέτα! Όμως οι ανάγκες και οι εποχές αλλάζουν (ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση) και όλα αυτά κάποτε γίνονται απαραίτητα για αξιοπρεπή αποτελέσματα. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι ναι μεν έχουμε πιο σωστό αποτέλεσμα, όμως ξοδεύουμε πολύ χρόνο απο τη δημιουργική μας πλευρά και καταλήγουμε να μπερδεύουμε δύο πολύ σημαντικούς αλλά και ταυτόχρονα διαφορετικούς ρόλους, αυτόν του ηχολήπτη / παραγωγού και αυτόν του μουσικού. Δεν ξέρω απλά έχω αυτή την αίσθηση.

Όπως και να έχει σας ευχαριστώ, μου δώσατε πολλά hints για να εφαρμόσω και στα δικά μου σπιτικά project!

 

Υ.Γ. Κατάφερα να διαβάσω το κείμενο του Animae αφού πρώτα έλιωσα 5 λεπτά στο γέλιο με το απίστευτο animated avatar (Immortal με Tootsie Pops) που χρησιμοποιεί! (Meanie..  :D). Cheers Animae!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

Γεια κ χαρά παιδιά! Ωραίο θέμα πραγματεύεστε κ μιας κ είμαι καινούργιος στο home recording αντιμετωπίζω τα προβληματάκια μου. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι αφού παιδεύτηκα ώστε να εγκαταστήσω τo Lexicon Omega Interface, έκανα format στον υπολογιστή κ πλέον η σελίδα της Steinberg δεν ανοίγει ώστε να κατεβάσω το καινούργιο activation code. Αν κάποιος αντιμετωπίζει ή αντιμετώπισε παρόμοιο πρόβλημα, τον παρακαλώ να με βγάλει απ'τη μιζέρια μου.

Hi!! I'm Paul from guitar world!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

lefterikos  κατι σου ξεφυγε απο την πρωτη σελιδα..

 

Δεν γράφουμε Greeklish ούτε ΚΕΦΑΛΑΙΑ.

 

welcome by the way.... ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

φυσικα πρωτα αρχιζουμε μονο και ΜΟΝΟ απο τον χωρο/περιβαλλον, για αυτο και μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ σου nikodemos, γιατι εκατσες να επισημανεις τα απαραιτητα (και συνηθως αυτα που το 99,9% των ασχολουμενων αγνοει), και οχι τα ...επεκειμενα (plug-ins, monitors και λοιπα ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ, ναι, ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ. Μπορει καποιος να αλλαξει μονιτορς, δωματιο μουσικης(ηχογραφησης, ακροασης κλπ) ομως ? ? ?

Τωρα φιλε jmone, no offense, αλλα για μενα ειναι επικινδυνο (ναι βλεπω το δελτιο ειδησεων του Ευαγγελατου 8-)  -αληθεια!) αυτο που κανεις, δηλαδη να αναφερεις καποιες μαρκες μονιτορς,καρτων ηχου κλπ, και απο πανω να σχολιαζεις υπεργενικευοντας. Το να λες για παραδειγμα οτι για μικρο χωρο (και δεν αναφερεις ουτε ΚΑΝ υλικα τοιχων, συγκεκριμενες διαστασεις, ηχοδιασπαση κλπ) μενουμε σε ηχεια 6" και κατω ειναι, σορρυ, βλακωδες. Και να συγκρινεις ετσι 10 ηχεια, τοσο γενικα, χωρις αποκρισεις συχνοτητων, θεση οπης αντανακλασης μπασσων, αποδοση στερεοφωνικης εικονας, ευρος του "sweet spot", γραμμικοτητα συχνοτητων, crossover, πληθος και αναφορα ρυθμιστικων κ.λ.π., ειναι για μενα τουλαχιστον ανουσιο, αλλα και παραπλανητικο για τον αδαη (ολοι καποτε υπηρξαμε -α,ρε η αυτοκριτικη πως ελαφρυνει το κλιμα της παραγραφου !).

-.OLD SCHOOL BROTHERS, OLD SCHOOL SISTERS, unite.-

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου