animae Δημοσιευμένο 12 Αυγούστου 2008 Share Δημοσιευμένο 12 Αυγούστου 2008 Ο λόγος που θα γράψω αυτόν τον οδηγό(άσχετα αν τον χρειάζεται κανείς ή όχι) είναι γιατί στα πρώτα μου βήματα στον κόσμο του home recording (όχι ότι τώρα έχω προχωρήσει πολύ από τότε) ήμουν χαμένος και δεν ήξερα που πάνε τα αυγά και τα πασχάλια. Ξεκινάμε λοιπόν από τα βασικά. Τι χρειαζόμαστε από άποψη hardware: 1.Eναν υπολογιστή προφανώς. Όσο καλύτερο επεξεργαστή (2πυρηνος είναι μια χαρά) και περισσότερη ram (τα 2 gb είναι επίσης καλά), τόσο το καλύτερο. 2.Μια κάρτα ήχου και προενισχυτή. Αυτές που πουλάνε στα μαγαζιά ως «επαγγελματικές». Με μια audigy όχι ότι δεν θα μπορούμε να κάνουμε δουλειά (ίσως χρειαστούν οι asio4all drivers με τέτοιες κάρτες για να μην έχουμε καθυστέρηση στον ήχο που ακούμε όταν ηχογραφούμε), αλλά προτιμάμε κάρτες οι οποίες έχουν ως αυτοσκοπό το recording. Μπορούμε να βρούμε κάμποσες με σχετικά χαμηλή τιμή και να κάνουμε αξιοπρεπώς την δουλειά μας (ενδεικτικές μάρκες m-audio και emu). Aνάλογα τα πόσα διαθέτουμε, μπορούμε φυσικά να πάμε σε καλύτερες επιλογές, αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας. Κοιτάμε τα δούμε αν η κάρτα που θα πάρουμε έχει προενισχυτές. Αν δεν έχει τότε θα πρέπει να πάρουμε έναν, ώστε να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τον ήχο που γίνεται εγγραφή. Ακόμα και με φθηνές λύσεις, η διαφορά είναι δραματική. Φυσικά κοιτάμε τι όργανα θέλουμε να ηχογραφήσουμε. Αν θέλουμε να γράφουμε συγχρόνως πολλά όργανα, κάνουμε την αντιστοιχη επιλογή σε καρτα ήχου/προενισχυτή. Αν δεν μας ενδιαφέρει η ταυτόχρονη ηχογράφηση τότε μια κάρτα με 2 εισόδους (μια για μικρόφωνο και μια για όργανο) είναι υπέραρκετή. Φυσικά υπάρχει και η περιπτωση χρησιμιποίησης της midi εξόδου ενός synth, οπότε κοιτάμε την κάρτα μας να έχει και τέτοια είσοδο, αν υπάρχει τέτοιος σκοπός. Όπως είπαμε και πριν η κάρτα μπορεί να έχει ή όχι προενισχυτές. Ανάλογα το μπατζετ, κινούμαστε αναλόγως. Το να έχει μια κάρτα ενσωματωμένους προενισχυτές, δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλοί, αλλά ούτε και το αντίθετο. Οπότε θέλει προσοχή σε αυτές τις αγορές. 3.Monitors: Τα ηχεία από τα οποία θα ακούμε. Δεν προτιμούμε ηχεία multimedia, 5.1 κλπ και αυτό γιατί χρωματίζουν πάντα κάποιες συχνότητες, πράγμα το οποίο θέλουμε να αποφύγουμε στις ηχογραφήσεις μας ώστε να μπορούμε να κρίνουμε πιο αντικειμενικά τι ήχο θελουμε να βγάλουμε. Οπότε προσπαθούμε να επιλέξουμε όσο το δυνατόν πιο «επίπεδα», από άποψη απόκρισης, ηχεία γίνεται. 4. Midi clavie. Για τους πληκτροφόρους φίλους μας που έχουν κάποιο synth που έχει midi έξοδο, αυτό είναι περιττό. Για τους υπόλοιπους που θέλουν να χειριστούν ήχους synth μέσω προγραμμάτων προσομοιώσεων(vst’s βλέπε πιο κάτω) είναι κατά ένα τρόπο αναγκαίο. Από κει και πέρα, ανάλογα με το όργανο που παίζει κανείς, θα πρέπει να υπάρχουν και τα ανάλογα «μαραφέτια»: ενισχυτές, καλώδια, μικρόφωνα κλπ κλπ. Υπάρχει φυσικά και η επιλογή (για τους κιθαρίστες) να μην «μπλέξουν» με ενισχυτές και μικρόφωνα και να χρησιμοποιήσουν κάποιο software ή pod, αλλά αυτό θα του δούμε πιο κάτω. Ανακεφαλαιώνοντας για το hardware λοιπόν: Ο υπολογιστής όσο πιο ισχυρός τόσο πιο εύκολη θα κάνουμε την ζωή μας (βέβαια ακόμα και ένας Pentium 4 κάνει δουλειά, αλλά με 2πύρηνο είναι πιο άνετα). Αναλόγως με τους σκοπούς μας στην ηχογράφηση, επιλέγουμε και κάρτα ήχου(πολλά κανάλια συγχρόνως, λίγα, είσοδος μικροφώνου, είσοδος για όργανα, είσοδος για midi, ψηφιακή είσοδος κλπ).Κοιτάμε αν μας ικανοποιούν οι προενισχυτές της κάρτας(ή αν έχει προενισχυτές) και κινούμαστε αναλόγως για αγορά ή όχι προενισχυτή και φυσικά έχουμε ηχεία. Για το software: Αν πριν τα πράγματα ήταν κάπως χαοτικά από άποψη επιλογών, εδώ είναι άβυσσος, καθώς υπάρχουν άπειρες. 1. Sequencer : Καταρχάς χρειαζόμαστε ένα πρόγραμμα το οποίο θα «φιλοξενεί» τα δημιουργήματα μας και μέσω αυτού θα γίνεται όλη η δημιουργική και μη διαδικασία. Προτάσεις υπάρχουν πολλές με πιο «διάσημα» τα cubase/nuendo και pro-tools για windows και mac αντίστοιχα. Φυσικά δεν είναι παρά ενδεικτικά αυτά τα 2, καθώς υπάρχουν πολλά με διαφορετική φιλοσοφία. Το πρόγραμμα λοιπόν που θα επιλέξουμε είναι και η «επιφάνεια εργασίας» μας από εδώ και πέρα. Μέσω αυτού θα ηχογραφούμε ότι βγαίνει από τον ενισχυτή μας, μέσω αυτού θα επεξεργαζόμαστε τον ήχο και μέσω αυτού θα ολοκληρώνουμε το κομμάτι(υπάρχουν φυσικά και εργαλεία ξεχωριστά για mastering κλπ, αλλά δεν θα ασχοληθούμε με αυτά). Σημαντικό λοιπόν είναι κάποιος να αισθάνεται άνετα στο περιβάλλον που θα είναι, οπότε και η ανάλογη επιλογή sequencer. Σε γενικές γραμμές το πρώτα βήμα είναι να δηλώσουμε την κάρτα ήχου στο πρόγραμμα, ώστε να γίνεται η διαχείριση του ήχου από αυτήν (καλό θα είναι να έχουμε απενεργοποιήσει την οn-board κάρτα ήχου από το bios, ώστε να μην υπάρξει conflict μεταξύ των 2 καρτών – η περιοχή που θα δηλώσουμε την κάρτα ήχου σε κάθε sequencer διαφέρει, αλλά συνήθως βρίσκεται στον κατάλογο tools) . Από εδώ και πέρα είμαστε έτοιμοι να ηχογραφήσουμε και τα μόνα που μας λείπουν είναι κάποια εργαλεία . 2. VST (virtual instruments- σε άλλες πλατφόρμες έχουν άλλα ονόματα): Eίναι τα εργαλεία που λέγαμε.Από την στιγμή που δεν έχουμε την δυνατότητα να ηχογραφήσουμε φυσικά τύμπανα για παράδειγμα, τα vst’s μας δίνουν την δυνατότητα να τα έχουμε μέσω αυτών των προγραμμάτων, φυσικά με κάθε διαφορετική εταιρία να προσφέρει άλλη ποιότητα στους ήχους της. Εδώ υπάρχουν πολλών ειδών vst’s τα οποία έχουν και διαφορετική χρησιμότητα. - drum machines: Ακριβώς ότι λέει το όνομα. Υπάρχουν για όλα τα είδη (από rock/metal ήχους, μέχρι κρουστά, industrial oriented τύμπανα και beat-οειδή). Ενδεικτικά να αναφέρουμε τα xln addictive drums, ezdrummer, bfd, isotope, ers και πολλά άλλα. -synths: Aνάλογα το μουσικό είδος που θέλει να ακολουθήσει κανείς, υπάρχουν και τα ανάλογα synths(fm8, korg legacy collection κλπ). -Διάφορα άλλα vst’s που μας δίνουν ήχους από ολόκληρες ορχήστρες, σαξόφωνα, μπάσα κλπ, το οποίο προφανώς θέλει αρκετό ψάξιμο ανάλογα με τις απαιτήσεις του καθενός. Για να μπορέσουν να λειτουργήσουν θα πρέπει να υποστηρίζει ο sequencer μας την λειτουργία vst’s καθώς επίσης θα πρέπει να τα δηλώσουμε (στο cubase γίνεται μέσω του tools->virtual instruments->click στο empty slot και επιλογή του vst που θέλουμε). Από κει και πέρα η εγγραφή των μερών, γίνεται είτε μέσω ενός midi clavie, είτε μέσω του midi editor που έχει ο sequencer μας. 3.Πάμε και στην κατηγορία των κιθαριστών που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν έχουν την δυνατότητα να παίξουν με ενισχυτή. Την δουλειά εδώ θα την κάνει είτε ένα pod-οειδές(κοινως πεταλιέρα με πολυεφέ, προσομοιώσεις ενισχυτών και καμπινών) είτε κάποιο software του τύπου guitar rig, amplitube κλπ. Το μόνο που χρειάζεται εδώ είναι η κιθάρα, ένας προενιχυτής, η κάρτα ήχου και από κει και πέρα, δηλώνουμε το πρόγραμμα στο ανάλογο audio κανάλι που θα κάνουμε την ηχογράφηση. Οι επιλογές στον ήχο σε αυτά τα προγράμματα είναι πολλές, τα αποτελέσματα αμφιλεγόμενα(ανάλογα πόσο μάστορας είναι κανείς). Αρχικά είχα το σκοπό να κάνω και μια σύντομη εισαγωγή για το πώς κάνουμε κάποια πολύ αρχικά βήματα στο Cubase, αλλά τελικά δεν κολλάει και τόσο πολύ. Ελλείψεις υπάρχουν (λόγω περιορισμένων γνώσεων) και ελπίζω να μην υπάρχουν λάθη. Πιστεύω τα υπόλοιπα μέλη που γνωρίζουν πολύ περισσότερα από μένα θα συμπληρώσουν και θα διορθώσουν. Αν και υπάρχουν άπειροι οδηγοί στο ιντερνετ για το πώς θα ξεκινήσει κανείς το home recording (και κλάσεις ανώτεροι) , πιστεύω πως είναι μια καλή αρχή ώστε σιγά σιγά να γράψουμε και μεις ένα thread στο noiz με αυτό το θέμα. Κill the wise one! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trigga Δημοσιευμένο 13 Αυγούστου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Αυγούστου 2008 Συνημμενα αρθρα απο το παλιο νοιζ και ενα αγγλικο για την επιλογη προενισχυτη. Καποια free απο εταιριες...Απο πανεπιστημια(πτυχιακες διδακτορικα κτλ) και καθηγητες οτι εχω ελευθερα σας τα βαζω.(Θεματα μιξης,ηχογραφησης,τοποθετησης μικροφωνων,ακουστικης,δημιουργιας δωματιου στουντιο κτλ κτλ) Εχω και ελληνικα αγορασμενα αλλα δεν βλεπω φως.Αν θελει κανεις για ψυχοακουστικη κτλ να σας πω τπτ. Καποια πραγματα ειναι παλια αλλα δεν αλλαζουν ποτε....τα υπολοιπα αγνοείστε τα.Σε κατι παλιο ισχυει γενικοτερα το ζουμι...πχ. θες πισι για να κανεις δουλεια αλλα οχι τον pentium 1 στα 166mhz ram 8 mb.......Αυτο αν το δειτε καταλαβαινετε οτι απλα το προσπερνάτε.Επισης μια γενικοτητα που ισχυει ειναι οτι η δυναμη του πισι πρεπει να ειναι οτι πιο τελευταιο παιζει απο μνημη και επεξεργαστη.Και παει λέγοντας. http://rapidshare.com/files/136928564/RECORDING_-_MASTERING.rar.html Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
dodos Δημοσιευμένο 13 Αυγούστου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Αυγούστου 2008 Ωραιος animae! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jasemeister Δημοσιευμένο 11 Σεπτεμβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 11 Σεπτεμβρίου 2008 Κατ'αρχάς μπράβο στον animae για τον οδηγό ;) Να προσθέσω με τη σειρά μου ότι είναι πολύ χρήσιμο και πρακτικό να κατεβάζει κανείς τα demo versions των sequencers, VSTs & modelling software που τον ενδιαφέρουν πριν τα αγοράσει για να μπορέσει να σχηματίσει μια καλύτερη εικόνα για τη λειτουργία τους και την απόδοσή τους πάνω στον υπολογιστή που προορίζεται γι'αυτή τη δουλειά. Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
kotsos_007 Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 ??? ??? ??? απο hardware πλευρά έχω αυτά... και απο software έχω το cubase... με αυτά τα ολίγα μπορώ να κάνω την κιθάρα μου να ενωθεί με το Η/Υ? Ψιλοάσχετος με αυτά οπότε ρωτάω... Δηλαδή άν το τοποθετήσω το ένα μέσα στο τζάκ και το άλλο στην είσοδο για μικρόφωνο ή cd player γίνεται κάτι?? ιδού το χάρντ... http://www.enzwh.blogspot.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
not_guilty Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 ??? ??? ??? απο hardware πλευρά έχω αυτά... και απο software έχω το cubase... με αυτά τα ολίγα μπορώ να κάνω την κιθάρα μου να ενωθεί με το Η/Υ? Ψιλοάσχετος με αυτά οπότε ρωτάω... Δηλαδή άν το τοποθετήσω το ένα μέσα στο τζάκ και το άλλο στην είσοδο για μικρόφωνο ή cd player γίνεται κάτι?? ιδού το χάρντ... Θεωρητικά μπορείς, δηλαδή κάποιο σήμα (πολύ-πολύ) χαμηλό θα το παίρνει η κάρτα ήχου σου, αλλά δεν θα είναι αρκετό το σήμα, για να είναι καθαρό, και να έχεις κάποια όμορφα αποτελέσματα... Έχε υπόψη σου ότι οι build in κάρτες ήχου laptop δεν είναι σχεδιασμένες, για ηχογράφηση κιθάρας.. (με 100 €) βρίσκεις αρκετές αξιοπρεπείς και αξιόλογες λύσεις για ηχογράφηση κιθάρας.. ΜΤΠ = Μην Το παρεξηγείς. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fenderiarhs Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 Πολυ καλο αρθρο ειδικα για εμας τους νεους στο χωρο του home recording. Μια και υπαρχουν αρκετοι γνωστες στο νοιζ, να εκφρασω μια επιθυμια για αναλογα αρθρα με καποιες επιπλεον λεπτομερειες σε πιο εξειδικευμενα θεματα (π.χ κατι που θα με ενδιεφερε ηχογραφηση διαφορων αλλων οργανων μεσω midi keyboard(???καλα τα λεω?) και vst's) 2 things are infinite:the universe&human stupidity Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
V.P. Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 Πολυ καλο αρθρο ειδικα για εμας τους νεους στο χωρο του home recording. Μια και υπαρχουν αρκετοι γνωστες στο νοιζ, να εκφρασω μια επιθυμια για αναλογα αρθρα με καποιες επιπλεον λεπτομερειες σε πιο εξειδικευμενα θεματα (π.χ κατι που θα με ενδιεφερε ηχογραφηση διαφορων αλλων οργανων μεσω midi keyboard(???καλα τα λεω?) και vst's) +1 στα εξειδικευμενα θεματα, καθως πλεον με ενα toneport π.χ. ή ενα pod βγαζεις μια χαρα αποτελεσμα, για home recording παντα!!! τα οποια ειναι plug n play κατασταση... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
theopas Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 Share Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 +1 κ απο εμένα...αν και πριν 3 μήνες επέκτησα μια καλή κάρτα ήχου το ψάχνω αρκετά το θέμα και περιαματίζομαι εκμαιεύοντας ωραίες εμπειρίες!!! Φέντερ σε Λέο... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
animae Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 21 Σεπτεμβρίου 2008 να εκφρασω μια επιθυμια για αναλογα αρθρα με καποιες επιπλεον λεπτομερειες σε πιο εξειδικευμενα θεματα ( +1 και απο μένα για αυτο. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε άρθρο ας πουμε για το πως χρησιμοποιουμε κομπρεσορες σε διαφορα όργανα(με ανάλυση για dummies βεβαιως-βεβαιως και επίσης αναφέρομαι σε vst όργανα) ή συγκρίσεις μεταξύ διαφόρων vst's. Κill the wise one! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση