Προς το περιεχόμενο

Επιλέγοντας outboard προενίσχυση


nikodemos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

keep it coming ;D ;D ;D

 

χχχμμμ....η Avalon μου φαίνεται "ιδιαίτερη" περίπτωση...αν και σίγουρα έχουν "χρώμα" και "ταυτότητα" οι εφαρμογές της ,ταυτόχρονα διατηρούν και μια πιο audiophile, transparent αισθητική....

σίγουρα όμως είναι ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ και ευέλικτη επιλογή ;)

 

Πολλοί αγοραστές κάνουν το *λάθος* να νομίζουν ότι μηχανήματα που διαθέτουν λυχνίες, χρωματίζουν τον ήχο. Αυτό είναι λάθος, η εν μέρει λάθος καθώς πολλά από αυτά χρωματίζουν τον ήχο ανάλογα με το πόσο υπεροδηγούνται τα εσωτερικά κυκλώματα, κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα εμφανές ευθύς εξαρχής. Σχεδόν όλα τα μηχανήματα της Avalon παράγουν transparent ήχο. Παρομοίως αυτά της Manley, π.χ. οι συμπιεστές Vari-MU παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα από τότε που αλλάχτηκαν οι λυχνίες λόγω έλλειψης. Το ίδιο και για το EQ Massive Passive, ενώ περιέχει λυχνίες αυτές δεν είναι ανά band (όπως στο Gyratec EQ) αλλά στην έξοδο και ο όποιος χρωματισμός δεν προέρχεται από τις λυχνίες αλλά από τους transformers. Δηλαδή ναι μεν tube EQ αλλά προς την transparent πλευρά και όχι προς την χρωματισμένη.

 

Εναλλακτικά, και όσον αφορά τον χρωματισμό, υπάρχουν μηχανήματα όπως π.χ. το HEDD 192 της Crane Song το οποίο (αν και ψηφιακό) δίνει τη δυνατότητα αυξομείωσης της 2ης και 3ης αρμονικής ενός δοθέντος σήματος, το οποίο μπορεί να αλλάξει τον ήχο δραστικά. Μία άλλη μέθοδος για χρωματισμό είναι η φασματική διαστρέβλωση πέραν των 2Khz, κάτι το όποιο συμβαίνει κατά κόρον σε πολλά αναλογικά synthesizers, όπως φυσικά και οι απανταχού tape simulators.

 

Αλλά, θεωρώ ότι στην άκρως χρωματισμένη και εκπληκτικά ζεστή πλευρά των προενισχυτών είναι το AMS-Neve 1081 Stereo.

 

:)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 191
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

[hard on]ams1.l.jpg

[/hard off]

 

Παιδιά, βάζετε και το οπτικόν περιεχόμενον για πληρέστερη ανακούφιση, εε ανάλυση του θέματος.. :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν τόσα πολλά "αρώματα" στους προενισχυτές που είναι κυκεώνας το να καταλήξεις κάπου και να πεις "αυτό μου αρκεί". Οι 3 επιλογές στις οποίες έχω καταλήξει ώστε να μου δίνουν το πλήρες ηχητικό φάσμα της αρεσκείας μου είναι οι εξής (τις 2 δεν τις έχω ακόμα δυστηχώς :'()

 

Ο Solo610 που έχω, μου δίνει αυτόν τον χρωματισμένο λαμπάτο upfront in your face ήχο που περιμένει κανείς από ακριβές λαμπάτες υλοποιήσεις. Με έναν τέτοιο προενισχυτή μπορώ να ηχογραφώ όλα τα κύρια μέρη ενός κομματιού, γεμίζοντας το foreground με το γεμάτο και χρωματιστό ήχο του.

Η προσοχή που πρέπει να δίνεται όταν ηχογραφούμε με τέτοιους Pres είναι ότι το πλεονέκτημά τους μπορεί να μετατραπεί σε μειονέκτημα, δηλαδή αν κάνουμε συνεχής ηχογράφηση πολλών καναλιών με προενισχυτές που ο ήχος τους είναι "τεράστιος" μπορούμε πολύ εύκολα να "μπουκώσουμε" την ηχογράφησή μας και να πρέπει ακολούθως να καταφύγουμε σε υπερβολικό eq για να αντισταθμίσουμε τις απώλειες.

Γιαυτό πιστεύω ότι τέτοιοι preamps πρέπει να χρησιμοποιούνται στα tracks που είναι τα κυριότερα, αυτά που θα αναδείξουν το εκάστοτε κομμάτι μας, ή όταν ηχογραφούμε λίγα κανάλια.

 

O api A2D (που θα πάρω κάποια στιγμή >:() θα μου δώσει πάλι τον υπέροχο χρωματιστό ήχο της ΑΡΙ που μπορεί να κυμανθεί από πολύ μαλακός εώς "σιδερένιος" αν πιεστεί η είσοδός του,έχοντας παράλληλα μαλακά χαμηλομεσαία και κρυστάλλινα αλλά απαλά πρίμα.Αυτός ο προενισχυτής μπορεί να γεμίσει ιδανικά τα "υπόλοιπα" μέρη ενός κομματιού.

Φυσικά δεν μιλάμε για γέμισμα β' κατηγορίας, αλλά για ήχο που μπορεί να σου δώσει τη δυνατότητα να γράψεις άπειρα κανάλια χωρίς να "βρωμίσεις" ή να υποβαθμίσεις κατά οποιονδήποτε τρόπο την εγγραφή σου.

Αυτός πιστεύω ότι θα είναι ο ιδανικός σύντροφος του 610.

 

Τέλος, (θα αγοραστεί στο απώτερο μέλλον φυσικά;D) ένας full transparent προενισχυτής σαν τον buzzaudio ma 2.2

ma2.2frontlarge.jpg

 

ο οποίος θα κληθεί να γεμίσει τα υπολοιπόμενα ..κενά του σήματος με την απόλυτη διαφάνειά του ή για όπου γενικά το απόλυτο transparency είναι απαραίτητο.

 

 

Περιμένω με ανυπομονησία περισσότερες προτάσεις και περιγραφές! :D ;)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πολλοί αγοραστές κάνουν το *λάθος* να νομίζουν ότι μηχανήματα που διαθέτουν λυχνίες, χρωματίζουν τον ήχο. Αυτό είναι λάθος, η εν μέρει λάθος καθώς πολλά από αυτά χρωματίζουν τον ήχο ανάλογα με το πόσο υπεροδηγούνται τα εσωτερικά κυκλώματα, κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα εμφανές ευθύς εξαρχής. Σχεδόν όλα τα μηχανήματα της Avalon παράγουν transparent ήχο.

 

 

 

4.Εννοείται πως ο όρος "χρωματισμένο" στην μουσική είναι κάτι παραπάνω από υποκειμενικός...το ζήτημα όμως είναι τι είναι αυτό που καθορίζει την τελική ηχητική συμπεριφορά και ταυτότητα ενός προενισχυτή...Σύμφωνα με τον Rupert Neve (τον άνθρωπο που ευθύνεται για τις πιο επιδραστικές σχεδιάσεις προενισχυτών EVER!!!) το πιο επιδραστικό κομμάτι είναι οι transformer ballanced I/O's (δηλαδή το είδος και η ποιότητα τους) και ειδικά η έξοδος.....εννοείται πως ακόμη πιο επιδραστική είναι η ύπαρξη ή όχι μετασχηματιστών (transformer vs electronically ballanced I/O). Εξίσου σημαντικό βέβαια είναι και η ίδια η μεθοδολογία του προενισχυτικού κυκλώματος (tranzistors vs op-amps vs tubes). Στο θέμα "χρώμα" οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε διαφορετική επιλογή υλικών στην ίδια σχεδίαση μπορούν να είναι τεράστιες.....γι'αυτό λοιπόν πρέπει πρώτα ο καθένας να συνηδητοποιήσει το "ηχόχρωμα" που του ταιριάζει και ψάχνει. Το ακόμη χειρότερο είναι πως όσο περισσότερο "ανεβαίνουμε" στην τιμή τόσο πιο "ιδιαίτερο" γίνεται το ηχόχρωμα και τόσο πιο συγκεκριμένος ο ρόλος του (όπως σε όλους τους τομείς του High End audio εξοπλισμού).

 

 

 

Η (υποκειμενικότατη) άποψη μου είναι πως το "χρώμα" και η "ταυτότητα" ενός προενισχυτή βρίσκεται στην ύπαρξη μετασχηματιστών και στον τύπο τους......γι'αυτό και απόλυτα "ουδέτεροι" καθαροί προενισχυτές θεωρούνται transformerless designs  (πχ. Maselec-Prism) ή με επιλογή transformer or electronically ballanced έξοδο (πχ Millenia)....η λύχνια όπως πολύ όμορφα περιέγραψε ο OurDarkness άλλάζει συμπεριφορά ανάλογα με το πόσο θα υπεροδηγηθεί (ή και την κατάσταση της) και άρα δεν μπορεί να χαρακτηρίζει το πόσο "χρωματισμένος" ή όχι θεωρείται ένα preamp....

βέβαια το AD2022 είναι solid state και όχι λυχνία

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε nicodemus οι γνώσεις σου (και εξ' αυτού συνάγω και συμπληρώνω και το μεράκι σου) είναι εντυπωσιακές και ευχαριστώ τουλάχιστον εγώ που τις μοιράζεσαι μαζί μας. Αν δεν καταχρώμαι της δοτικότητάς σου θα μπορούσες να παραθέσεις κάποιες ήδη δοκιμασμένες (ίσως και δόκιμες) λύσεις σχετικά με σημαντικές παραγωγές που άφησαν ιστορία. Παραδείγματα χρήσης δηλαδή συγκεκριμένων αλυσίδων μικροφώνων - προενισχυτών σε παραγωγές αναφοράς. (π.χ. το hi-hopes των floyd 'εχει γραφτεί με το τάδε μικρόφωνο και τον τάδε προευσχητή κλπ..κλπ...).

Ευχαριστώ εκ των προτέρων 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Φίλε nicodemus οι γνώσεις σου (και εξ' αυτού συνάγω και συμπληρώνω και το μεράκι σου) είναι εντυπωσιακές και ευχαριστώ τουλάχιστον εγώ που τις μοιράζεσαι μαζί μας. Αν δεν καταχρώμαι της δοτικότητάς σου θα μπορούσες να παραθέσεις κάποιες ήδη δοκιμασμένες (ίσως και δόκιμες) λύσεις σχετικά με σημαντικές παραγωγές που άφησαν ιστορία. Παραδείγματα χρήσης δηλαδή συγκεκριμένων αλυσίδων μικροφώνων - προενισχυτών σε παραγωγές αναφοράς. (π.χ. το hi-hopes των floyd 'εχει γραφτεί με το τάδε μικρόφωνο και τον τάδε προευσχητή κλπ..κλπ...).

Ευχαριστώ εκ των προτέρων 

Φίλιππε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..ενδιαφέρουσα η ιδέα σου....θα σου πρότεινα να έρθεις σε "επαφή" με το περιοδικό "sound on sound" το οποίο σε κάθε τεύχος αφιερώνει ένα άρθρο σε κάποια "κλασσική" ηχογράφηση (πληροφορίες για το στούντιο που έγινε, τον εξοπλισμό, συνεντεύξεις με τους συντελεστές κλπ κλπ)

 

 

Αλλά, θεωρώ ότι στην άκρως χρωματισμένη και εκπληκτικά ζεστή πλευρά των προενισχυτών είναι το AMS-Neve 1081 Stereo.

 

:)

 

 

Γιάννη πως θα περιέγραφες την προενίσχυση του 1081 σε σχέση με αυτή των 1073 και 1084 (ξέρω ότι τα 1073 και 1084 έχουν το ίδιο preamp section ενώ το 1081 είναι άλλο "φρούτο"....αλλά δεν το έχω ακουσει ποτέ :-[...για την ακρίβεια το έχω δει μόνο σε φωτό ;D ;D ;D)

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικόδημε έχω δει τις σχετικές αναφορές στο περιοδικό καθώς αι αλλού αλλά αν ξεκινήσεις εσύ μπορούμε να το συζητήσουμε κιόλας πράγμα αδύνατο στο sound on sound... :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Υπάρχουν τόσα πολλά "αρώματα" στους προενισχυτές που είναι κυκεώνας το να καταλήξεις κάπου και να πεις "αυτό μου αρκεί".

 

+10000000000000000000000000000000000 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D.......αλλά μην ξεχνάμε ότι πολλές φορές θα αναγκαστεί κάποιος να "δουλέψει" με ότι υπάρχει διαθέσιμο......εργαλεία είναι......η καλή ή κακή χρήση τους έχει να κάνει με τον χειριστή (στην συγκεκριμένη περίπτωση και με άλλους 72.000 παράγωντες ;D ;D)

....μου φαίνεται πως δεν είναι πολύ καλή ιδέα να δημιουργηθεί μια λάθος εικόνα σε κάποιον αρχάριο (ξέρω πως δεν είναι πρόθεση κανενός μας ;))......πχ ότι μια μέτρια φωνή θα "μεταμορφωθεί" σε αριστούργημα επειδή θα περάσει από μια πανάκριβη High End προενίσχυση ::) ::)....

Αντίθετα νομίζω πως είναι πολύ ταιριαστή η παροιμία "τα μεταξωτά βρακιά θέλουν επιδέξιους κ**ους" ;D ;D ;D ;D ;D

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

να και ένα thread υπόδειγμα που έλειπε και μπράβο στον Νικόδημο που το ξεκίνησε...

θα επικεντρωθώ στα παρακάτω αποσπάσματα από το αρχικό του post που αποτελούν και μοτο μου πολλά χρόνια...

 

"Για πολύ κόσμο (ανάμεσα τους και εγώ) η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικές επιλογές προενίσχυσης και το matching με το κατάλληλο μικρόφωνο ανά περίσταση αποτελεί την ιδανική προσέγγιση στην ηχογράφηση με μικρόφωνο. Αποτελούν δηλαδή μια "παλέτα" διαφορετικών ηχοχρωμάτων, δίνοντας την δυνατότητα για την κατάλληλη ανά περίσταση επιλογή, ελαχιστοποιώντας έτσι την ανάγκη για επιπλέον επεξεργασία (EQ) διατηρώντας όσο είναι δυνατόν ένα "pure path" στην διαδρομή του ηχητικού σήματος."

 

"Στο θέμα "χρώμα" οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε διαφορετική επιλογή υλικών στην ίδια σχεδίαση μπορούν να είναι τεράστιες.....γιαυτό λοιπόν πρέπει πρώτα ο καθένας να συνειδητοποιήσει το "ηχόχρωμα" που του ταιριάζει και ψάχνει. Το ακόμη χειρότερο είναι πως όσο περισσότερο "ανεβαίνουμε" στην τιμή τόσο πιο "ιδιαίτερο" γίνεται το ηχόχρωμα και τόσο πιο συγκεκριμένος ο ρόλος του (όπως σε όλους τους τομείς του High End audio εξοπλισμού)."

 

"Θέλω να καταλήξω πως δεν υπάρχει "ONE PREAMP TO RULE THEM ALL" (τουλάχιστον ηχητικά, γιατί ως κύρος,

επιδραστικότητα, και διαχρονικότητα μάλλον υπάρχει....)"

 

είχα την τύχη κατά καιρούς να συνυπάρξω με αρκετά "τερατάκια"... δεν θα μπορούσα όμως να σας πω ποιο από αυτά είναι "καλύτερο" έστω και με το προσωπικό υποκειμενικό μου κριτήριο...

ακούγοντάς τα και δουλεύοντας τα, η άποψή μου πάντα σχηματιζόταν από την "ηχητική συνισταμένη" όλων των "κρίκων" που συμπλήρωναν την εκάστοτε audio αλυσίδα...

 

το δυσεπίλυτο πρόβλημα στις συγκρίσεις ειδικά των πρώτων "κρίκων" είναι πάντα το σταθερό "σημείο αναφοράς"...

πόσο θάθελα νάχα σε ένα καλό χώρο μαζεμένα όλα τα pre που αναφέρατε συν κάποια άλλα, direct connect σε 2 χειρουργικά ATC 50

παρέα με ένα beyer 740 (του έχω αδυναμία και ποτέ δεν συμπάθησα τα neumann... ;D) και ένα Manley Reference Gold και αφού έχω κοιμηθεί σωστά και χωρίς το άγχος της δουλειάς να κάνω συνεχή blind test...

 

μέχρι την στιγμή που το όνειρο θερινής νυχτός υλοποιηθεί (σε κάποια άλλη ζωή ίσως... ;D) το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι κανένα hi end pre  που έτυχε να χρησιμοποιήσω δεν πρόδωσε τα συνοδά του και δεν πρόσβαλε το "υλικό" που καλέστηκε να υπηρετήσει...

 

στο θέμα της αναζήτησης του "ιδανικού" για τον καθένα "ηχητικού παραδείσου" πάντα προτείνω η προενίσχυση (που είναι για μένα ο "επαγγελματίας audio μπογιατζής") να μένει τελευταία ως αγορά και αφού ολοκληρωθεί το υπόλοιπο setup να χρησιμοποιηθεί ο "τρόπος κούνα τα" (τα φράγκα) ώστε νάρχεται το μηχάνημα στον χώρο για demonstration... 

 

για να μη φανεί ότι αποφεύγω να πάρω θέση θα αναφέρω την προτίμησή μου στον avalon αλλά όχι σαν καλύτερο απλά επειδή έτυχε να τον συναντήσω σε διαφορετικά setup και πάντα κατάφερε να μου δώσει κάτι κοντά σε αυτό που θέλω κρατώντας μια σχετικά ουδέτερη στάση...

 

 

 

 

 

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παρέα με ένα beyer 740 (του έχω αδυναμία και ποτέ δεν συμπάθησα τα neumann... Grin)

 

τωρα με τρελλανες  :o γιατι εχω ΑΚΡΙΒΩΣ την ιδια αποψη με εσενα και το τι "μπινελικι" εχω ακουσει που το προτιμω απο το U87 ολα αυτα τα χρονια δεν περιγραφεται!! :)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου