Προς το περιεχόμενο

Κούρδισμα Floor Tom


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα τύμπανα μου είναι τα... ψιλο-άθλια stagg και δυσκολεύομαι να κουρδίσω το βαθύ (16"x16"). Δυσκολεύομαι εννοώ να βγάλω όμορφο ήχο. Έχω αλλάξει το πάνω δέρμα (Remo Pinstripe), το κάτω είναι το μαμίσιο και έχω βάλει και δαχτυλίδι. Τελευταία πρόσεξα πως έχει ξεκολλήσει ένα πολύ μικρό και λεπτό κομμάτι ξύλο απο το εσωτερικό του τυμπάνου, υπάρχει περίπτωση να φταίει αυτό?

 

Έχω διαβάσει το άρθρο για το κούρδισμα και με βοήθησε αρκετά, όπως και έχω διαβάσει και άλλα άρθρα σε άλλα sites.

Η "μέθοδος" μου είναι η εξής. Βάζοντας το δέρμα σφίγγω τις απέναντι βίδες όσο μπορώ με τα δάχτυλα και μετά με το κλειδί ένα μισόστροφο την κάθε βίδα (πάλι τις απέναντι) δοκιμάζοντας κάθε τον ήχο. Κουρδίζω το πάνω ίδιο με το κάτω αλλά όσο και να προσπάθησα ο ήχος μου φαίνεται άσχημος. Είτε το κουρδίσω όσο πιο χαλαρά γίνεται (ώστε να είναι επίπεδο το δέρμα) είτε όσο πιο σφιχτά ο ήχος είναι άσχημος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοείς οτι σου κάνει πολλή βαβούρα? Βασικά δοκίμασε να βάλεις το δαχτυλίδι στο πάνω δέρμα κ στο κάτω βάλε ή το ζελέ που κυκλοφορεί στο εμπόριο ή κολλά με ταινία λίγο βαμβάκι και όταν θα το κουρδίζεις βγάλε τις βάσεις και ακούμπα το κάτω στο χαλί ώστε να πάλλεται μόνο το δέρμα που κουρδίζεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δοκίμασε να έχεις το πάνω  δέρμα πιο χαλαρό από το κάτω. Συγκεκριμμένα το πάνω λίγο πιο σφιχτό από το σημείο του τελείως χαλαρού δέρματος δηλαδή σφίξιμο με χέρι και μισή στροφή με το κλειδί-ίσως και λιγότερο-. Το κάτω λίγο πιο σφιχτό κάπου +2 στροφές με το κλειδί. Τότε χτύπα με μπαγκέτα ή την άκρη του κλειδιού  1εκατοστό προς το κέντρο του δέρματος στην κάθε βίδα και άκουσε τον ήχο. Σφίξε ή ξέσφιξε ελάχιστα για να φέρεις τον ίδιο ήχο σε κάθε βίδα(θέλει εξάσκηση).  ;) ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν λες ο ήχος είναι άσχημος, τι ακριβώς εννοείς; Έχει υπερβολικό κράτημα, ενοχλητικούς αρμονικούς, ακούγεται σαν σακί με πατάτες μέσα σε πηγάδι, ή όλα τα παραπάνω συν μερικά ακόμα, και γενικώς είναι μια μαλακία και μισή; ;)

 

Κι εγώ κουρδίζω συνήθως με τον τρόπο που περιέγραψε ο Chem, δηλαδή τα κάτω δέρματα πιο ψηλά από τα επάνω. Το πόσο πιο ψηλά, εξαρτάται από το που ακούγονται καλύτερα.

 

Γενικά, κάθε τύμπανο έχει ένα εύρος κουρδίσματος στο οποίο βγάζει τον καλύτερο δυνατό ήχο. Τώρα στα Stagg, δεν φαντάζομαι ότι το εύρος αυτό είναι και πολύ μεγάλο (ποτέ όμως δεν ξέρεις) αλλά σίγουρα υπάρχει. Το θέμα είναι να το βρεις, που είπε και ο μεγάλος κλασικός ποιητής.

 

Βεβαιώσου ότι το σημείο επαφής δέρματος-κελύφους είναι ομαλό, και αν χρειάζεται λείανέ το ελαφρά με σχετικά λεπτό γυαλόχαρτο, και επίσης, βεβαιώσου ότι το κέλυφος δεν έχει σκεβρώσει (γι αυτό δεν υπάρχει εύκολη λύση...). Παρεμπιπτόντως δεν νομίζω ότι η φλούδα ξύλου που έχει φύγει από το εσωτερικό παίζει ιδιαίτερο ρόλο.

 

Από κει κι ύστερα - με σειρά προτεραιότητας - δοκίμασε κάθε δυνατό συνδυασμό στο κούρδισμα, άλλαξε το κάτω δέρμα (έχω ακούσει από αρκετούς ότι χρησιμοποιούν black dot ή κάποιο αντίστοιχο στην κάτω πλευρά των βαθιών, αλλά δεν το έχω δοκιμάσει), άλλαξε και το επάνω,  βάλε τα isolation feet της Pearl στα ποδαράκια, ή πάρ' το απόφαση ότι απλά δεν, κάντο τραπεζάκι και πάρε καινούργιο (αν και δεν φαντάζομαι να χρειαστεί τόσο ακραία λύση).

 

Μπορεί να σε παιδέψει λίγο, αλλά το πιθανότερο είναι ότι τελικά και θα βγάλει αξιοπρεπή ήχο, και εσύ θα έχεις αποκτήσει μια πολύτιμη τυμπανοκουρδιστική εμπειρία.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, έλυσα κάπως το πρόβλημα κολλώντας ένα κομμάτι χαρτί κοντά στο rim του κάτω δέρματος.

Δεν άλλαξα το κούρδισμα αλλά νομίζω πως ακούγεται αξιοπρεπώς. Όταν έχω όρεξη θα πειραματιστώ με το κούρδισμα και ίσως να αλλάξω και το κάτω δέρμα. Tnx για τις απαντήσεις.

 

Υ.Γ: Αυτά τα "Isolation Feet" τι ακριβώς κάνουν, έχουν αποτέλεσμα? Τα είδα κατά το μεσημέρι στο Internet και είπα να ρωτήσω.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρητικά απομονώνουν το τύμπανο από το έδαφος, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι κραδασμοί στο κέλυφος και να μην "γειώνεται" (ότι κι αν σημαίνει αυτό...).

Πρακτικά, αυξάνουν το sustain και ανοίγουν τον ήχο. Το έχω διαπιστώσει προσωπικά σε ηχογράφηση, μετά από συμβουλή ενός στουντιακού ντράμερ από το Nashville, σε ένα αμερικάνικο forum, ο οποίος μου είχε πει ότι "ντράμερς και παραγωγοί τα θεωρούν ότι καλύτερο έχει συμβεί στα βαθιά, μετά τα πλαστικά δέρματα".

Τώρα σε live παίξιμο δεν νομίζω ότι κάνουν και τόσο μεγάλη διαφορά.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φαντάζομαι πως γενικά όταν παίζεις με άλλους δεν θα έχει τόση μεγάλη διαφόρα είτε παιζεις χωρίς αυτά είτε με.

Αν και απο την περιγραφή σου μου κάνει μόνο για τελειομανείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου