Προς το περιεχόμενο

Λάμπες για να αρπάζει σε υψηλότερη ένταση?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στον Αϊ-Γιαννη είμαι, αύριο όμως θα είμαι κέντρο (φροντηστήριο) και μετά στούντιο γιατι παίζουμε το βράδυ.

 

Πάντως στο ένα στούντιο που πάω που έχει τα λαμπάτα οσο καιρό πήγενα και έπαιζα κιθάρα, ούτε ο ENGL που έχει μου έκανε κάτι τέτοιο ούτε ο Marshall (αν έχεις ασχοληθεί με τα στούντιο του ηρακλείου θα κατάλαβες πιο ενοώ-κανένα άλλο δεν έχει τέτοιους ενυσχητές). Βέβαια αυτές τις μέρες πάμε σε ένα άλλο προσορινά (μάλλων) που πολοί λένε ότι δεν έχει καλους ενυσχητές, ούτε δήνει πεταλάκια, και πλήκτρα, όμως όσο καιρό πάμε δήνει. Τρανζιστορικοί βέβεα οι ενυσχητές του (marshall και vox), ούτε εκεί παρατήρησα κάτι τέτοιο.

 

[Οφφ Τοπικ]Τελικά και τα δύο στούντιο έχουν δώσει προσοχή στους ενυσχητές του μπάσσου. Έχουν κάτι 350watt των 3000+ ευρώ περίπου[/Οφφ Τοπικ]

 

Πάντως δε μπορώ να το καταλάβω γιατί κάπιοι θέλουν παραμόρφοση στο clean. Πάντως είχα κάνει ένα κύκλωμα πριν 2 χρόνια σχεδών με τελεστικό το οποίο έδινε τρελή παραμόρφοση με το παραμικρό (ίσως και απο βλακία μου). Μετά έκανα ένα άλλο με τελεστικό πάλι που έβγαζε πολύ καθαρό ήχο. Οι λυχνίες για μένα πάντα ήταν ένα ακριβό και επικύνδηνο άθλημα, αν και σκεύτομε να φτιάξω έναν.

Έχω σχέδιο απο VOX αλλα για να καταλάβεις τι γήνετε πρέπει να το τυπώσεις σε Α3 σελίδα.

 

 

Όσο για τον ψαλιδιστή, είναι τα κυκλώματα που μαθένουμε στις διόδους, απλές και ζενερ. ουσιαστηκά ένα ημήτονο (αν πχ ο ψαλιδιστής είναι διπλός και κατασκεβασμένος να λειτουργεί στα 5V) μέχρι τα 5Vp-p είναι κανονικό μετά όμως αρχίζει να ψαλιδίζει δηλαδή κόβετε η κορηφή του ημητόνου και γίνετε ευθεία. Η ευθεία αυτή είναι DC σήμα (όταν είναι πάνω απο το μηδέν θετικό και όταν είναι κάτω απο το μηδέν αρνητικό). Αυτό το DC αν δεν το προσέξουμε είναι που θα κάψει το ηχείο.

 

Θα ανεβάσω σχέδιο και διαγράματα απο παλμογράφο να καταλάβετε τι ενοώ.

LoL

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 75
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Staaronis κατ'αρχήν καλώς ήρθες. Όλα αυτά είναι πολύ ενδιαφέροντα και νομίζω ότι μπορώ να σε διαφωτίσω συνοπτικά για την παραμόρφωση στο καθαρό των λαμπάτων, από πού προήρθε, πώς επικράτησε στην κιθαριστική μουσική των τελευταίων 50 χρόνων και γιατί το προτιμούμε. Αλλά άνοιξε ένα καινούργιο θέμα να τα πούμε εκεί! Πες το πχ. "γιατί θέλουμε clean με παραμόρφωση;" και βάλτο στο Guitars & Bass.

 

(εδώ που τα λέμε, κι εδώ δεν κολλάει άσχημα)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Που λες μου φάνηκαν κουφά αυτά που μου άκουσα εδώ, ίσως γιατί δεν έχω και μεγάλη εμπειρία στα λαμπάτα.

Όσα χρόνια ψάχνω τους ενυσχητές στους περισότερους πάντα θέλαμε ελάχιστη παραμόρφοση (ίσως και μηδενική) στην μεγαλύετερη δυνατή ισχή. Έπειτα αυτή η παραμόρφοση που προκαλείτε απο την υπερβολική ισχύ είναι επίπονη για τα ηχεία, λόγο του ότι αν στην είσοδο δήνουμε ημίτονο στην έξωδο δεν είναι ένα καθαρό ημήτονο αλλά είναι κάπως ψαλιδισμένο στα αρνητικά.

 

Έχω μία απορία. Μετά απο αρκετή ώρα παίξιμο με αυτό τον τρόπο μετρήσατε την θερμοκρασία στον μαγνήτη του ηχείου;;;

LoL

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στον Αϊ-Γιαννη είμαι, αύριο όμως θα είμαι κέντρο (φροντηστήριο) και μετά στούντιο γιατι παίζουμε το βράδυ.

 

Πάντως στο ένα στούντιο που πάω που έχει τα λαμπάτα οσο καιρό πήγενα και έπαιζα κιθάρα, ούτε ο ENGL που έχει μου έκανε κάτι τέτοιο ούτε ο Marshall (αν έχεις ασχοληθεί με τα στούντιο του ηρακλείου θα κατάλαβες πιο ενοώ-κανένα άλλο δεν έχει τέτοιους ενυσχητές). Βέβαια αυτές τις μέρες πάμε σε ένα άλλο προσορινά (μάλλων) που πολοί λένε ότι δεν έχει καλους ενυσχητές, ούτε δήνει πεταλάκια, και πλήκτρα, όμως όσο καιρό πάμε δήνει. Τρανζιστορικοί βέβεα οι ενυσχητές του (marshall και vox), ούτε εκεί παρατήρησα κάτι τέτοιο.

 

[Οφφ Τοπικ]Τελικά και τα δύο στούντιο έχουν δώσει προσοχή στους ενυσχητές του μπάσσου. Έχουν κάτι 350watt των 3000+ ευρώ περίπου[/Οφφ Τοπικ]

 

Πάντως δε μπορώ να το καταλάβω γιατί κάπιοι θέλουν παραμόρφοση στο clean. Πάντως είχα κάνει ένα κύκλωμα πριν 2 χρόνια σχεδών με τελεστικό το οποίο έδινε τρελή παραμόρφοση με το παραμικρό (ίσως και απο βλακία μου). Μετά έκανα ένα άλλο με τελεστικό πάλι που έβγαζε πολύ καθαρό ήχο. Οι λυχνίες για μένα πάντα ήταν ένα ακριβό και επικύνδηνο άθλημα, αν και σκεύτομε να φτιάξω έναν.

Έχω σχέδιο απο VOX αλλα για να καταλάβεις τι γήνετε πρέπει να το τυπώσεις σε Α3 σελίδα.

 

 

Όσο για τον ψαλιδιστή, είναι τα κυκλώματα που μαθένουμε στις διόδους, απλές και ζενερ. ουσιαστηκά ένα ημήτονο (αν πχ ο ψαλιδιστής είναι διπλός και κατασκεβασμένος να λειτουργεί στα 5V) μέχρι τα 5Vp-p είναι κανονικό μετά όμως αρχίζει να ψαλιδίζει δηλαδή κόβετε η κορηφή του ημητόνου και γίνετε ευθεία. Η ευθεία αυτή είναι DC σήμα (όταν είναι πάνω απο το μηδέν θετικό και όταν είναι κάτω απο το μηδέν αρνητικό). Αυτό το DC αν δεν το προσέξουμε είναι που θα κάψει το ηχείο.

 

Θα ανεβάσω σχέδιο και διαγράματα απο παλμογράφο να καταλάβετε τι ενοώ.

:o :o :o :o

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Που λες μου φάνηκαν κουφά αυτά που μου άκουσα εδώ, ίσως γιατί δεν έχω και μεγάλη εμπειρία στα λαμπάτα.

Όσα χρόνια ψάχνω τους ενυσχητές στους περισότερους πάντα θέλαμε ελάχιστη παραμόρφοση (ίσως και μηδενική) στην μεγαλύετερη δυνατή ισχή. Έπειτα αυτή η παραμόρφοση που προκαλείτε απο την υπερβολική ισχύ είναι επίπονη για τα ηχεία, λόγο του ότι αν στην είσοδο δήνουμε ημίτονο στην έξωδο δεν είναι ένα καθαρό ημήτονο αλλά είναι κάπως ψαλιδισμένο στα αρνητικά.

 

Έχω μία απορία. Μετά απο αρκετή ώρα παίξιμο με αυτό τον τρόπο μετρήσατε την θερμοκρασία στον μαγνήτη του ηχείου;;;

 

Staaronis3 δεν καταλαβαίνω.... τι σου φαίνεται κουφό? Είσαι μουσικός ΚΑΙ η ηλεκτρονικός.... και δεν έχεις ξανακούσει ότι το σήμα της κιθάρας αν παραμορφωθεί (π.χ. από υπεροδήγηση) είτε λίγο-είτε πολύ....είναι δυνατόν να ακούγεται ωραία?

 

Μήπως χρειάζεσαι λίγη περισσότερη ενημέρωση πριν ... μας εξηγήσεις τι είναι το ημίτονο που ψαλιδίζεται?

Παρεπιπτόντως, αυτό με το "DC που θα κάψει το μεγάφωνο στην παραμόρφωση" .... δεν είναι έτσι. Δεν εξηγώ τους λόγους, αλλά μη φοβάσαι..... :) Δεν καίγεται τίποτα.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ ένα πρόχειρο δείγμα το πως ακούγεται ο ενισχυτής.

είναι εμφανές το πως παραμορφώνει καθώς ανεβαίνουν οι δυναμικές

 

κλασσικη παραμορφωση που οφειλεται στο ΜΙΚΡΟ ΜΕΓΑΦΩΝΟ. (γενικα πανω απο το 3 δυσκολα θα μεινει καθαρος ενας τετοιος ενισχυτης με ενα τετοιο μεγαφωνο αλλα φανταζομαι οτι ηδη θα ειναι ΠΟΛΥ δυνατα)

 

Παντως μια και εχεις την τυχη να φοραει EL84 που ειναι παμφθηνες κανε του ενα full retube με κατι καλυτερο απο τις στοκ λυχνιες (JJ ας πουμε) σιγουρα θα βελτιωθει & το headroom & ο ηχος του, (δοκιμασε και τη συνταγη μιας Lower gain στη V1).

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτα που αναφερει ο φιλος staaronis3 ισχυουν για hi-fi συστηματα οταν υπεροδηγειται ο τελικος. Κ εκει οντως δεν θελουμε παραμορφωση γιατι επιδιωκουμε την οσο πιο δυνατον πιστη αναπαραγωγη του αρχικου σηματος! Στην κιθαρα ομως θελουμε χρωματισμο του ηχου κ...αλλαζει το πραγμα!!!!

Lets ...Rock!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικα ο staaronis3 σκεφτεται ακριβως οπως σκεφτονταν ολοι οι κατασκευαστες ενισχυτων (και λαμπατων φυσικα) μεχρι την ...εφευρεση του rock n' roll ,οντως μεχρι τοτε ΟΛΟΙ οι μουσικοι θελαν τον ΑΠΟΛΥΤΑ καθαρο ηχο για τις κιθαρες τρυς μια και επαιζαν country,jazz και αλλα ειδη που απαιτουσαν πεντακαθαρο ηχο.

 

Ολες οι προσπαθειες του Fender αλλωστε (ο οποιος ηταν και ο βασικος inventor των ενισχυτων αυτων) εκει στοχευαν.

 

Το γεγονος οτι οι ...λευκοι μπλουζαδες εξελαβαν το τυχαιο γεγονος της παραμορφωσης των ενισχυτων των κλασσικων μαυρων μπλουζ παικτων (οι ανθρωποι απλα δεν ειχαν λεφτα για ακριβους ενισχυτες και επαιζαν με μικρα φτηνα ενισχυτακια τα οποια παραμορφωναν)  ως "αναγκαιο" εφερε στο προσκηνιο ως "επιθυμητο" τον "βρωμικο" ηχο,μεχρι τοτε οντως ολοι πεντακαθαρους ενισχυτες ηθελαν (και παρα πολλοι θελουν ΑΚΟΜΑ για αυτο αλλωστε και κυκλοφορουν παμπολλοι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟΙ ΛΑΜΠΑΤΟΙ ενισχυτες ;))

 

Δυστυχως το πολυ υψηλο headroom σημαινει σε υλοποιησεις λυχνιας παντοτε μεγαλο βαρος (λογω μεγαφωνων,transformer) & μεγαλο wattage το οποιο καθιστα απαγορευτικη τη χρηση τετοιων ενισχυτων σε σπιτια.

 

Βεβαια στην ελληνικη πραγματικοτητα (αλλα και στη διεθνη πλεον οπου οι ενισχυτες περναν εδω και χρονια απο το ΡΑ) το headroom ενος 15αρη-20αρη ενισχυτη σε "πραγματικες" καταστασεις δηλ. live ή χρηση στο στουντιο ειναι υπεραρκετο,δυστυχως ομως η συντριπτικη πλειοψηφια των...κιθαριαριδων  ;D σχεδον ποτε δεν καταλαβαινει ποσο ΔΥΝΑΤΑ παιζει (και ποσο ενοχλει τους υπολοιπους μουσικους/ακροατηριο/ηχοληπτες) 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικα ο staaronis3 σκεφτεται ακριβως οπως σκεφτονταν ολοι οι κατασκευαστες ενισχυτων (και λαμπατων φυσικα) μεχρι την ...εφευρεση του rock n' roll ,οντως μεχρι τοτε ΟΛΟΙ οι μουσικοι θελαν τον ΑΠΟΛΥΤΑ καθαρο ηχο για τις κιθαρες τρυς μια και επαιζαν country,jazz και αλλα ειδη που απαιτουσαν πεντακαθαρο ηχο.

 

Ολες οι προσπαθειες του Fender αλλωστε (ο οποιος ηταν και ο βασικος inventor των ενισχυτων αυτων) εκει στοχευαν.

 

Το γεγονος οτι οι ...λευκοι μπλουζαδες εξελαβαν το τυχαιο γεγονος της παραμορφωσης των ενισχυτων των κλασσικων μαυρων μπλουζ παικτων (οι ανθρωποι απλα δεν ειχαν λεφτα για ακριβους ενισχυτες και επαιζαν με μικρα φτηνα ενισχυτακια τα οποια παραμορφωναν)  ως "αναγκαιο" εφερε στο προσκηνιο ως "επιθυμητο" τον "βρωμικο" ηχο,μεχρι τοτε οντως ολοι πεντακαθαρους ενισχυτες ηθελαν (και παρα πολλοι θελουν ΑΚΟΜΑ για αυτο αλλωστε και κυκλοφορουν παμπολλοι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟΙ ΛΑΜΠΑΤΟΙ ενισχυτες ;))

 

Δυστυχως το πολυ υψηλο headroom σημαινει σε υλοποιησεις λυχνιας παντοτε μεγαλο βαρος (λογω μεγαφωνων,transformer) & μεγαλο wattage το οποιο καθιστα απαγορευτικη τη χρηση τετοιων ενισχυτων σε σπιτια.

 

Βεβαια στην ελληνικη πραγματικοτητα (αλλα και στη διεθνη πλεον οπου οι ενισχυτες περναν εδω και χρονια απο το ΡΑ) το headroom ενος 15αρη-20αρη ενισχυτη σε "πραγματικες" καταστασεις δηλ. live ή χρηση στο στουντιο ειναι υπεραρκετο,δυστυχως ομως η συντριπτικη πλειοψηφια των...κιθαριαριδων  ;D σχεδον ποτε δεν καταλαβαινει ποσο ΔΥΝΑΤΑ παιζει (και ποσο ενοχλει τους υπολοιπους μουσικους/ακροατηριο/ηχοληπτες)   

 

Εγώ είμαι συνηθησμένος (και ένας λόγος που πήρα και την ηλεκτρική (κιθάρα όχι σκούπα)) για να μπορώ να παίζω με πολύ καθαρό ήχο, αλλά και παραμορφομένο όχι όμως έτσι. Αυτό τον ήχο πέτυχα με εναν πολύ απλό τελεστικό (άσχετα που τόρα μάλλων δεν δουλέβει αυτός ο ενυσχητής). Μετά επειδή σε ότι κιθάρα είχα παίξει έβγαζαν θόρυβο οι μονοί μαγνήτες (ακόμα και στην καινούρια μου, Godin SD-την οποία πρότη φορά άκουσα σε ένα λαμπάτο ENGL που ήθελε καινούριες λαμπίτσες- και είναι ότι πρέπει για Blues-Jazz) σκεύτηκα να δοκιμάσω να βάλω ένα πυκνωτή να δω τι θα κάνει (2,2nF MKT).Λόγο μεγάλης χωρητικότητας έχασα σε ισχύ, αλλα μοιώθηκε η παραμόρφοση και ο θόρυβος απο τους μαγνήτες.

Δεν πολυακούω rock n roll και γι αυτό φένετε όλα αυτά μου ακούγοντε περίεργα. Ο επόμενος μου αγοραστός ενυσχητής κιθάρας ο οποίος θα είναι λαμπάτος θα κοιτάξω να είναι κατάληλος για blues-jazz-rock, με πολύ καθαρο ήχο και αρκετές δυνατότητες πάνω στην παραμόρφωση.

LoL

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου