KTStillDrunk Δημοσιευμένο 29 Ιουνίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 29 Ιουνίου 2008 Με τη Jazz δεν τα πάω καλά.Blues παίζω αλλά μελετάω γενικά τα πάντα... Ευχαριστώ πολύ παιδιά I Am The Lizard King...I Can Do Anything Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Serviani Δημοσιευμένο 29 Ιουνίου 2008 Share Δημοσιευμένο 29 Ιουνίου 2008 Ένα πολύ καλό βιβλίο για σύγχρονη αρμονία είναι και το "Αρμονικό Συντακτικό" του Δημήτρη Πυργιώτη,νομίζω πλέον βγαίνει σε 2 τόμους. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Spyros Delta Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 Share Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 A. να θυμασαι: 1. Ionian (major scale) 1 2 3 4 5 6 7 (οπου 1234567 ειναι οι βαθμιδες της ματζορε κλιμακας 2η μεγαλη, 3η μεγαλη, 4η καθαρη, 5η καθαρη, 6η μεγαλη, 7η μεγαλη). 2. Dorian 1 2 b3 4 5 6 b7 (οι διαφορες σε σχεση με την Ionian σημειωνεται με b ή # ) 3. Phrygian 1 b2 b3 4 5 b6 b7 4. Lydian 1 2 3 #4 5 6 7 5. Mixolydian 1 2 3 4 5 6 b7 6. Aeolian (minor scale) 1 2 b3 4 5 b6 b7 7. Locrian 1 b2 b3 4 b5 b6 b7 Ξεχωρισε τις "major" κλιμακες (Ionian-Lydian-Mixolydian) και παρατηρησε τις διαφορες τους. 1. Ionian (καμια αλλοιωση) 4. Lydian (#4) 5. Mixolydian (b7) Μετα δες τις "minor" (παλι σε σχεση με την Ionian) 2. Dorian (b3 b7) 3. Phrygian (b2 b3 b6 b7) 6. Aeolian (b3 b6 b7) 7. Locrian (b2 b3 b5 b6 b7) παρατηρεις οτι και εδω φυσικα ισχυει οτι 1-4-5 ειναι major και 2-3-6-7 ειναι minor. B. να θυμασαι επισης τη σειρα των συγχορδιων σε μια major κλιμακα μετα την εναρμονιση της. 1 (I) major (εδω παιζεις Ionian) 2 (II) minor (εδω παιζεις Dorian) 3 (III) minor (εδω παιζεις Phrygian) 4 (IV) major (εδω παιζεις Lydian) 5 (V) major (εδω παιζεις Mixolydian) 6 (VI) minor (εδω παιζεις Aeolian) 7 (VII) minor (b5) (εδω παιζεις Locrian) Γ Για τετραφωνες προσθετεις την 7η που εχει και το αντιστοιχο Mode πχ στην 1η προσθετεις μια maj7 (7), ενω στη 2η μια dom7 (μικρη, b7) κλπ. 1 (I) major maj7 (εδω παιζεις Ionian) 2 (II) minor 7 (εδω παιζεις Dorian) 3 (III) minor 7 (εδω παιζεις Phrygian) 4 (IV) major maj7 (εδω παιζεις Lydian) 5 (V) major 7 (εδω παιζεις Mixolydian) 6 (VI) minor 7 (εδω παιζεις Aeolian) 7 (VII) minor (b5) 7 (εδω παιζεις Locrian) Παραδειγμα: Παιζεις ενα κομματι σε Gmajor που εχει οπλισμο μια διεση (F#) Δηλαδη : G A B C D E F# = 1 2 3 4 5 6 7 Οι συγχορδιες που μπορουν ακουστουν (βαση του Β "κεφαλαιου") ειναι : τριφωνες καταρχην 1η G, 2η Am, 3η Bm, 4η C, 5η D, 6η Em, 7η F#m(b5). τετραφωνες 1η Gmaj7, 2η Am7, 3η Bm7, 4η Cmaj7, 5η D7, 6η Em7, 7η F#m(b5)7 Την ωρα που αυτοσχεδιαζεις πρεπει να ξερεις ανα πασα στιγμη σε ποια συγχορδια βρισκεται το κομματι ποια θεση εχει στη σειρα, ποιο Mode παιζεται "επανω" της. Κανεις την εξασκηση σου με ολες τι τεχνικες που κατεχεις μεχρι στιγμης και μετα τα ξεχνας ολα και παιζεις αυτο που βγαινει απο την ψυχη σου οσο λαθος κι αν ειναι ;D Οποια αλλη βαθμιδα θελεις να προσθεσεις σε μια συγχορδια να θυμασαι : Σε ποια σειρα βρισκεται αυτη η συγχορδια και ποιες βαθμιδες εχει. παραδειγμα : θελεις να προσθεσεις μια 4η βαθμιδα στη 2η συγχορδια της G Ionian H 2η συγχορδια ειναι Am7 και το 2ο mode ειναι η Dorian που εχει 4η χωρις αλλοιωση (1 2 b3 4 5 6 b7) Ετσι θα γινει Am11 Αν το ιδια καναμε στην 4η συγχορδια της G Ionian θα ειχαμε : H 4η συγχορδια ειναι Cmaj7 και το 4ο mode ειναι η Lydian που εχει 4η αυξημενη (1 2 b3 #4 5 6 7) Ετσι θα γινει Cmaj7(#11) Ελπιζω να βοηθησα να κανεις μια αρχη. Spyros Delta - YouTube - https://www.facebook.com/spyros.delta Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
blue Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 Share Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 Κανεις την εξασκηση σου με ολες τι τεχνικες που κατεχεις μεχρι στιγμης και μετα τα ξεχνας ολα και παιζεις αυτο που βγαινει απο την ψυχη σου οσο λαθος κι αν ειναι ;D ;D ;D https://beetroot.bandcamp.com/ Music | SnoozeLoop Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
blues power Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 Share Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 KTStillDrunk πολύ σωστά και χρήσιμα όσα αναφέρθηκαν ήδη. Προσωπικά θα σου συνιστούσα να ρίξεις και μιά ματιά εδώ http://www.sibelius.com/products/auralia/index.html Πρόκειται για ένα καταπληκτικό πρόγραμμα για ear training.Θά βρείς ότι χρειάζεσαι για να "καλλιεργήσεις" το αυτί σου.Πράγμα εξαιρετικά χρήσιμο (μαζί φυσικά με τις θεωρητικές γνώσεις που ήδη αναφέρθηκαν σε κάποιες πολύ καλές "πηγές-βιβλία") Επίσης ψάξε να βρείς το "Perfect Pitch Ear Training" τού David Burge Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
KTStillDrunk Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 Delta φίλε μου βοήθησες και πολύ μάλιστα. Βασικά κι ο δάσκαλός μου,βασικά το παιδί που μου δείχνει όταν γυρίζω στο μέρος από το οποίο κατάγομαι τα ίδια λέει... Όλα τα θεωρητικά τα έχω ξεψαχνίσει κανονικά,απλώς πολλές φορές χάνομαι(κυρίως σε jazz και funk κομμάτια) Νομίζω ότι είναι θέμα εξάσκησης και καλής επαφής με τη μουσική που παίζεις(ας πούμε στα blues δεν χάνομαι ποτέ και δεν εννοώ να παίζω μόνο πεντατονικές πάνω κάτω) KTStillDrunk πολύ σωστά και χρήσιμα όσα αναφέρθηκαν ήδη. Προσωπικά θα σου συνιστούσα να ρίξεις και μιά ματιά εδώ http://www.sibelius.com/products/auralia/index.html Πρόκειται για ένα καταπληκτικό πρόγραμμα για ear training.Θά βρείς ότι χρειάζεσαι για να "καλλιεργήσεις" το αυτί σου.Πράγμα εξαιρετικά χρήσιμο (μαζί φυσικά με τις θεωρητικές γνώσεις που ήδη αναφέρθηκαν σε κάποιες πολύ καλές "πηγές-βιβλία") Επίσης ψάξε να βρείς το "Perfect Pitch Ear Training" τού David Burge Τιμούλα για το sibelius?Εχω ακούσει πολύ καλά λογια I Am The Lizard King...I Can Do Anything Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
blues power Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 Share Δημοσιευμένο 30 Ιουνίου 2008 http://nireas.nakas.gr/ecomnakas/nakas2006/Default.asp?Static=75&Category=765&Product=9435 http://www.thomann.de/gr/sibelius_software_auralia.htm (αλλά στα Γερμανικά απ'οτι βλέπω :-\ ) Εχω παλαιότερη έκδοση και δεν θυμάμαι πόσο την είχα πάρει.Πάντως παιζει γύρω στα 150-200 euro. Google it και θα βρείς άκρη.Αξίζει ανεπιφύλακτα πάντως σε ότι επίπεδο και να βρίσκεσαι. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
black_sheep Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2012 A. να θυμασαι: 1. Ionian (major scale) 1 2 3 4 5 6 7 (οπου 1234567 ειναι οι βαθμιδες της ματζορε κλιμακας 2η μεγαλη, 3η μεγαλη, 4η καθαρη, 5η καθαρη, 6η μεγαλη, 7η μεγαλη). 2. Dorian 1 2 b3 4 5 6 b7 (οι διαφορες σε σχεση με την Ionian σημειωνεται με b ή # ) 3. Phrygian 1 b2 b3 4 5 b6 b7 4. Lydian 1 2 3 #4 5 6 7 5. Mixolydian 1 2 3 4 5 6 b7 6. Aeolian (minor scale) 1 2 b3 4 5 b6 b7 7. Locrian 1 b2 b3 4 b5 b6 b7 Ξεχωρισε τις "major" κλιμακες (Ionian-Lydian-Mixolydian) και παρατηρησε τις διαφορες τους. 1. Ionian (καμια αλλοιωση) 4. Lydian (#4) 5. Mixolydian (b7) Μετα δες τις "minor" (παλι σε σχεση με την Ionian) 2. Dorian (b3 b7) 3. Phrygian (b2 b3 b6 b7) 6. Aeolian (b3 b6 b7) 7. Locrian (b2 b3 b5 b6 b7) παρατηρεις οτι και εδω φυσικα ισχυει οτι 1-4-5 ειναι major και 2-3-6-7 ειναι minor. B. να θυμασαι επισης τη σειρα των συγχορδιων σε μια major κλιμακα μετα την εναρμονιση της. 1 (I) major (εδω παιζεις Ionian) 2 (II) minor (εδω παιζεις Dorian) 3 (III) minor (εδω παιζεις Phrygian) 4 (IV) major (εδω παιζεις Lydian) 5 (V) major (εδω παιζεις Mixolydian) 6 (VI) minor (εδω παιζεις Aeolian) 7 (VII) minor (b5) (εδω παιζεις Locrian) Γ Για τετραφωνες προσθετεις την 7η που εχει και το αντιστοιχο Mode πχ στην 1η προσθετεις μια maj7 (7), ενω στη 2η μια dom7 (μικρη, b7) κλπ. 1 (I) major maj7 (εδω παιζεις Ionian) 2 (II) minor 7 (εδω παιζεις Dorian) 3 (III) minor 7 (εδω παιζεις Phrygian) 4 (IV) major maj7 (εδω παιζεις Lydian) 5 (V) major 7 (εδω παιζεις Mixolydian) 6 (VI) minor 7 (εδω παιζεις Aeolian) 7 (VII) minor (b5) 7 (εδω παιζεις Locrian) Παραδειγμα: Παιζεις ενα κομματι σε Gmajor που εχει οπλισμο μια διεση (F#) Δηλαδη : G A B C D E F# = 1 2 3 4 5 6 7 Οι συγχορδιες που μπορουν ακουστουν (βαση του Β "κεφαλαιου") ειναι : τριφωνες καταρχην 1η G, 2η Am, 3η Bm, 4η C, 5η D, 6η Em, 7η F#m(b5). τετραφωνες 1η Gmaj7, 2η Am7, 3η Bm7, 4η Cmaj7, 5η D7, 6η Em7, 7η F#m(b5)7 Την ωρα που αυτοσχεδιαζεις πρεπει να ξερεις ανα πασα στιγμη σε ποια συγχορδια βρισκεται το κομματι ποια θεση εχει στη σειρα, ποιο Mode παιζεται "επανω" της. Κανεις την εξασκηση σου με ολες τι τεχνικες που κατεχεις μεχρι στιγμης και μετα τα ξεχνας ολα και παιζεις αυτο που βγαινει απο την ψυχη σου οσο λαθος κι αν ειναι ;D Οποια αλλη βαθμιδα θελεις να προσθεσεις σε μια συγχορδια να θυμασαι : Σε ποια σειρα βρισκεται αυτη η συγχορδια και ποιες βαθμιδες εχει. παραδειγμα : θελεις να προσθεσεις μια 4η βαθμιδα στη 2η συγχορδια της G Ionian H 2η συγχορδια ειναι Am7 και το 2ο mode ειναι η Dorian που εχει 4η χωρις αλλοιωση (1 2 b3 4 5 6 b7) Ετσι θα γινει Am11 Αν το ιδια καναμε στην 4η συγχορδια της G Ionian θα ειχαμε : H 4η συγχορδια ειναι Cmaj7 και το 4ο mode ειναι η Lydian που εχει 4η αυξημενη (1 2 b3 #4 5 6 7) Ετσι θα γινει Cmaj7(#11) Ελπιζω να βοηθησα να κανεις μια αρχη. Ηellο everybody Delta πάρα πολύ χρήσιμο το άρθρο σου το μελετάω αρκετό καιρό και θα ήθελα να σε ευχαριστήσω προσωπικά για τον κόπο σου ,όμως θα ήθελα να μου λύσει κάποιος μερικές απορίες γύρω από το θέμα 1)Τι εννοούμε όταν μιλάμε με όρους "καθαρή" - "μεγάλη" και "μικρή" ; 2)Όταν λέμε οπλισμός κλίμακας από ότι καταλαβαίνω γιατί είμαι πρακτικός μουσικός εννοούμε με τι ακόρντο τελειώνει το κομμάτι ή το σημείο που μπαίνουν τα πρώτα λόγια (με τι ακόρντο) σωστά; 3) Μπορουμε να ακουλουθήσουμε μόνο αυτην την σειρά πχ σε ενα σόλο π.χ 1 (I) major (εδω παιζεις Ionian) 2 (II) minor (εδω παιζεις Dorian) 3 (III) minor (εδω παιζεις Phrygian) 4 (IV) major (εδω παιζεις Lydian) 5 (V) major (εδω παιζεις Mixolydian) 6 (VI) minor (εδω παιζεις Aeolian) 7 (VII) minor (b5) (εδω παιζεις Locrian) ή μπορούμε π.χ παίζοντας Phrygian 1 b2 b3 4 5 b6 b7 να μεταπιδήσουμε σε μια άλλη κλίμακα η οποία απλά έχει κοινές αλλοιώσεις με αυτήν; Πχ να πάμε στην Locrian 1 b2 b3 4 b5 b6-b7 μέσω της b6-b7-b2-b3 και με πια κριτήρια π.χ αρκεί να ταιριάζει μια βαθμίδα μόνο ή πρέπει να λάβουμε υπόψην και κάτι άλλο; Επίσεις πώς μπορούμε να αλλαξουμε απο ματζόρε σε μινόρε και πότε ; αν μπορεί κάποιος να με βοηθίσει σχετικά με τα ερωτήματα μου γιατί είναι πολύ σημαντικά για εμένα Ευχαριστώ! μπλουζάκι και άγιος ο θεος! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mustafank Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2012 Θα σου απαντήσω σε αυτά, που (νομίζω :-\ :P ) ότι ξέρω: 1. Μεγάλη, μικρή, καθαρή γενικά, καθορίζουν τις αποστάσεις από την root μιας κλίμακας, πχ μια μικρή 3η απέχει 3 ημιτόνια, ενω μια μεγάλη 3η 4 ημιτόνια. 2. Οπλισμός μιας κλίμακας είναι οι διέσεις ή οι υφέσεις που αυτή έχει.Δεν έχει να κάνει καθόλου με το που αρχίζουν οι στίχοι, τελειώνουν τα ακκόρντα κτλ. 3. Αν κατάλαβα καλά αυτό που ρωτάς, τότε, ναι, μπορείς από ένα mode να πας σε ένα άλλο σχετικό, πχ από D dorian σε A minor, μια και οι νότες που περιλαμβάνονται σε αυτά τα 2 modes είναι οι ίδιες. Πρακτικά, όπως το καταλαβαίνω εγώ, το ύφος ενός σόλο, το καθορίζει το chord progression, που παίζει από πίσω. Aν πχ είσαι σε Α minor και το progression σου είναι 1-4-5, τότε θα παίζεις τις συγχορδίες A minor, D minor, E minor. Ό,τι σχετικό mode κι αν παίξεις από πάνω, θα ακούγεται περίπου ίδιο (βέβαια η μινόρε και η μινορε πεντατονική ίσως κολλάνε καλύτερα, αλλά και τα υπόλοιπα δε θα είναι έξω...ίσως να είναι σχετικά αδιάφορα :-\ ). Θα πρέπει να αλλάξεις το progression, για να ακούσεις κάποια δραστικότερη αλλαγή, πχ να πας στο 1-4-5 του dorian, οπότε θα έχεις τις εξής συγχορδιες:D minor, G major, A minor. Το "πρόβλημα" δημιουργείται, αν θελήσεις να πας σε άλλο mode της ίδιας root νότας, πχ από A minor σε Α mixolydian. Σε αυτήν την περίπτωση, επειδή αλλάζεις κλίμακα (άρα και οπλισμό ;) ) θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στις νότες, που θα επιλέξεις και ίσως, θα μπορούσες να περάσεις από αυτές χρωματικά, χωρίς να μένεις πολύ ώρα. https://morphinesocialclub.bandcamp.com/releases https://www.facebook.com/churchofmangr/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2012 Guru Share Δημοσιευμένο 17 Σεπτεμβρίου 2012 Αν μου επιτρέπεις κάποιες (σημαντικές λεπτομέρειες) Θα σου απαντήσω σε αυτά, που (νομίζω :-\ :P ) ότι ξέρω: 1. Μεγάλη, μικρή, καθαρή γενικά, καθορίζουν τις αποστάσεις από την root μιας κλίμακας, πχ μια μικρή 3η απέχει 3 ημιτόνια, ενω μια μεγάλη 3η 4 ημιτόνια. Οχι ακριβώς. Τα μαθηματικά ΕΙΝΑΙ σωστά, αλλά δε μπορείς να τα πείς 3 ή 4 ημιτόνια. Το ντο - μι b (3η μικρή) έχει διαφορά 1 τόνο και 1 ημιτόνιο (αφού είναι διατονική η σχέση όταν μετράμε διαστήματα) και το ντο - μι (3η μεγάλη) έχει 2 τόνους διαφορά. Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει κάτι, και είναι πιο πολύ για κιθάρα, σόλα κλπ, οπότε... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση