Προς το περιεχόμενο

Λιγη θεωρια.....


Προτεινόμενες αναρτήσεις

well , αν και bluesιστας (πεντατονικες , turnarounds κλπ)θελω να μαθω λιιιιιιιιιιγη παραπανω θεωρια....τι εννοω.....

 

 

Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?το κολπο με το 1ο ακκορντο μερικες φορες δεν πιανει....Αν εχετε κανενα site ωρε παιδια , ευπροσδεκτο  ;D ;D Μη μου πειτε να παω σε δασκαλο γιατι θα βαλω τον fenderiarh να σας κανει graffiti στο σπιτι την λεξη FENDER ;D ;D

 

 

 

p.s αν γινεται , μη μου ποσταρετε sites που εχουν θεωρια σε παρτιτουρα , δεν ξερω να διαβαζω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 45
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εν συντομια γιατι παω για υπνο, ολες ταιριαζουν αρκει να σου ακουγονται καλα.

Το κλειδι ειναι η προηγουμενη και η επομενη, και να σου καθεται στο αυτι εσενα. Καμμια συγχορδια δεν υπαρχει μονη της και καμμια δεν ειναι ομορφη ή μη.

 

 

- Ενα πολυ καλο κολπο είναι το τελευταιο ακκορντο :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα πρεπει να ξερεις λιγο απο διαστηματα και κλιμακες. δεν χρειαζεται πολλα πραγματα

Ουτε και εγω ξερω πολυ θεωρια αλλα check this out:

 

Σε ενα F major ακκορντο παιξε την αντιστοιχη κλιμακα. Η δευτερη νότα μετα το  F είναι G.  Ξεκινώντας απο G και παντα στην F major κλιμακα, η τρίτη νότα μετα το G είναι Bb. Αρα το ακορντο που ""ταιριαζει" είναι G minor (εαν η τριτη ηταν η B τότε παιζεις G major)

 

Συνεχιζεις να παίζεις την κλιμακα F major και φτάνεις πχ. στην νότα Bb.

Παλι ξεκινωντας σαν 1η νοτα το Bb  αλλα παντα στην κλιμακα F major, η τρίτη νότα είναι D. Αυτο σημαινει οτι κοπανας και ενα Bb major ακορντο.

 

Οταν ομως εχεις ηδη τα ακορντα , και θελεις να βρεις σε ποια κλιμακα θα παιξεις σολο ασ πουμε, ειναι αντιστροφα.

παιζεις λ.χ. Em, Am, C

Αρα καταρχην εχεις τις νοτες E, A και C. Θα προσθεσεις τις 3ες και 5ες νότες των ακορντων και ετσι θα εχεις μια καλυτερη εικόνα δλδ περισσοτερες νοτες, ώστε να μπορεις να καταλάβεις ποια κλιμακα ταιριάζει. Εαν κάποιες νότες δεν τις έχεις κάνε δοκιμές και παίξε αυτή που ακούγεται καλύτερα. Ετσι δίνεις και μια διαφορετική αίσθηση στο κομμάτι αναλογα δλδ ποιες θα διαλέξεις.

 

Αμα λεω βλακειες διορθωστε με οι γνωστες

 

 

 

 

τσαμπα καιει η λαμπα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλακειες δε λες καθολου, σαν σκεψη εισαι ας το πουμε ορθος. Ουτε γνωστης θα το παιξω.

 

Απλα να επισημανω οτι αυτη είναι μια ας το πουμε "απλοικη" σκεψη και φυσικα απο τη στιγμη που δεν ξερει ο φιλος θεωρια, καλα εκανες και το πηγες απο κει. Στην ουσια ομως αυτοι ειναι καποιοι περιορισμοι για να αποφυγουν οι αρχαριοι τις ασχήμες σχεσεις, αν μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τον όρο. Με τον καιρο, και οταν αποκτησει καποιος εμπειρια στη σχεση των συγχορδιων, θα μπορει να καταρρίπτει τους "κανονες" βγαζωντας πολυ ωραια αποτελεσματα.

 

Ενα παραδειγμα ας πουμε, λες πολυ σωστα οτι η συγχορδία απο την 2η νοτα μιας κλιμακας είναι ελασσονα. Αυτο δημιουργει ενα ωραιο ακουσμα, αφου κινειται μεσα στην κλιμακα. Ομως ειναι επισης πολυ ωραιο να την χρησιμοποιησεις ως μειζωνα (καποιοι την αναφερουν ως 5η της 5ης), με μια χαρακτηριστικη ενταση. Οπως επισης πχ την 4η (στη ντο μειζωνα -> Φα) η οποια ειναι μειζωνα αλλα αν την χρησιμοποιησεις ως ελασσονα πετυχαινεις ενα πολυ απροσδοκητο αποτελεσμα και αν το κανες με μετρο μπορεις να φτιαξεις μια επιβλητικη ατμοσφαιρα.

Φυσικα μετα παει και αλλου το πραγμα. Στις καθυστερησεις και τος διαφορους ξενυς φθόγγους.

Στην χρηση της 7ης η οποια στο μπασσο μπορει να κανει θαυματα, αν λυθει "σωστα" (οχι ακαδημαικως σωστα)

 

Ολα αυτα τα επισημαινω απλα για να δειξω ενα πραμα, που μαλλον όλοι το ξερετε και τσαμπα γραφω. Οτι δηλαδη δεν υπαρχουν κανονες, ή μαλλον ειναι εκει για να τους καταρρίψεις.

 

Μαλιστα ακομα δεν εχω καταληξει αν αυτη η γνωση περι θεωριας κτλ με περιοριζει ή όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για το φιλο μας παντως διαστηματα και κλιμακες, τα βασικα ειναι παραπανω απο ΟΚ

Εχει κατι αρθρα στο kithara.gr για αυτα, εαν θυμαμαι καλα. Εδω περα δεν ξερω αν εχει κατι αντιστοιχο.

 

τσαμπα καιει η λαμπα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

well , αν και bluesιστας (πεντατονικες , turnarounds κλπ)θελω να μαθω λιιιιιιιιιιγη παραπανω θεωρια....τι εννοω.....

 

 

Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?το κολπο με το 1ο ακκορντο μερικες φορες δεν πιανει....Αν εχετε κανενα site ωρε παιδια , ευπροσδεκτο  ;D ;D Μη μου πειτε να παω σε δασκαλο γιατι θα βαλω τον fenderiarh να σας κανει graffiti στο σπιτι την λεξη FENDER ;D ;D

 

 

 

p.s αν γινεται , μη μου ποσταρετε sites που εχουν θεωρια σε παρτιτουρα , δεν ξερω να διαβαζω

 

Μάθε βασική θεωρία και μάθε να διαβάζεις. Κάνε τον κόπο. Μόνος σου αν θες. Γίνεται χαμός από υλικό στο νετ. Ο χαμός. Διαφορετικά με τα κόψε απο δώ στρίψε εκεί και χωρίς να έχεις κάποιον δίπλα σου να σου δείξει...δεν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάθε τους κανόνες, μάθε την θεωρία. Δεν μπορείς να παραβιάσεις τους κανόνες αν δεν τους έχεις μάθει πρώτα. Επίσης δεν υπάρχει τίποτε καινούργιο. Όλα ανακυκλώνονται και θα συναντήσεις ίδιες συνδέσεις συγχορδιών τόσο σε σύγχρονα κομμάτια όσο και σε "κλασικά".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

well , αν και bluesιστας (πεντατονικες , turnarounds κλπ)θελω να μαθω λιιιιιιιιιιγη παραπανω θεωρια....τι εννοω.....

 

 

Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?το κολπο με το 1ο ακκορντο μερικες φορες δεν πιανει....Αν εχετε κανενα site ωρε παιδια , ευπροσδεκτο  ;D ;D Μη μου πειτε να παω σε δασκαλο γιατι θα βαλω τον fenderiarh να σας κανει graffiti στο σπιτι την λεξη FENDER ;D ;D

 

 

 

p.s αν γινεται , μη μου ποσταρετε sites που εχουν θεωρια σε παρτιτουρα , δεν ξερω να διαβαζω

 

 

Προνηπιακή βασική

 

Εναρμόνιση της κλίμακας

 

Tρίφωνες συγχορδίες:

Ιmaj---IImin---IIImin---IVmaj---Vmaj---VImin---VIImb5

Απο C:

C---Dm---Em---F---G---Am---Bmb5

 

Τετράφωνες συγχορδίες:

Ιmaj7(+Imaj6)---IImin7---IIImin7---IVmaj7(+IVmaj6)---V7---VImin7---VIImin7b5

Από C:

Cmaj7(+Cmaj6)---Dmin7---Emin7---Fmaj7(+Fmaj6)---G7---Am7---Bm7b5

 

ΜΑΘΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

 

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια

Αυτό βέβαια σε συμβατικές μουσικές φόρμες γιατι δεν ισχύει σε καταστάσεις extreme (βλ Allan Holdsworth.........RULZZZZZZZZZZZZ) :) :) :)

 

Ρώτα ότι θες

I know everyFUCKINGthing από την θεωρία :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

(Τουλάχιστον έτσι νομίζω...άρα έτσι είναι!!!!!!!!!!!!!!!) :) :) :) :) :) :) :) :)

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια

Αυτό βέβαια σε συμβατικές μουσικές φόρμες γιατι δεν ισχύει σε καταστάσεις extreme (βλ Allan Holdsworth.........RULZZZZZZZZZZZZ) :) :) :)

Kαι στα blues επίσης όπου πολύ συχνά είναι όλες οι συγχορδίες dominant7...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου