Προς το περιεχόμενο

Διαδικασία κοπής CD


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μάλιστα... πέραν της σχετικής μυθολογίας (που μπορεί να μην είναι μυθολογία), η ερώτηση μου προς εσάς τους εμπειρότερους είναι: έχει όντως ακούσει κανείς κάποια διαφορά, είναι κάτι που ακούγεται ή μόνο κάτι για να συζητιέται;

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε eye, παρακολούθησα αυτές τις μέρες σχετική συζήτηση στο K-v-R, παλαιότερα άλλες στο SOS κτλ. Κάποιος έδωσε κι αυτό το πολύ χρήσιμο link, από το οποίο μάλλον συμπεραίνει κανείς ότι δε φταίει το digital γενικά κι αόριστα γι' αυτές τις απώλειες που φαίνεται πως όντως εμφανίζονται, αλλά κάποια κακά αναλογικά εξαρτήματα, κάποιες όχι προσεκτικές διαδικασίες κτλ. (ακόμα και ένα πολύ κακό τροφοδοτικό).

 

Είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε ότι η πληροφορία (απ'όσο λέει κι ο κύριος Nichols στο άρθρο) δε χάνεται, γι'αυτό και αν τραβήξουμε τα data από ένα "κακά" καμμένο CD και τα αναπαράγουμε σε σύστημα με επαρκή συστήματα error correction (π.χ. DAW) ή που τελοσπάντων δεν παρουσιάζει τις αδυναμίες ενός φτηνού CD player, θα έχουμε άψογη αναπαραγωγή. /όπως αναφέρεται και στο link που είχε παραθέσει ο Γεράσιμος νωρίτερα :

Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι οτι αν η χάραξη τής μήτρας γίνει από ΕΧΑΒΥΤΕ η U-Matic σε μονή ταχύτητα σε μια καλή μηχανή GlassMaster το τελικό CD παραγωγής θά ακούγεται καλύτερα καί από το δείγμα του MASTERING studio !

 

Τώρα, το ότι βάζοντας το PC στο πάτωμα αλλάζει ο ήχος... όπως είχε πει κάποιος, απλά αλλάζει η ακουστική του δωματίου και όχι ο τρόπος αναπαραγωγής λόγω του ότι το PC ακουμπάει κάπου αλλού... :lol:

 

ΥΓ: Δεν απαντώ ως εμπειρότερος. :wink:

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Όπως είπε πολύ σωστά ο dither, οι ψηλές ταχύτητες παρουσιάζουν λάθη, καθώς στη διαδικασία του καψίματος, το laser δημιουργεί "λακούβες" στην επιφάνεια του CD-R των οποίων οι μεταξύ τους αποστάσεις πρέπει να είναι ακριβείς.

Και καθώς μιλάμε για μία αναλογική διαδικασία, καταλαβαίνετε ότι οι άκρες στις λακούβες πολλές φορές δεν είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να είναι.

Και αυτή η ακρίβεια είναι που επιρεάζεται από τις:

1.υψηλές ταχύτητες,

2.το μέσον

3.την κατάσταση του laser.

 

Εαν λοιπόν οι λακούβες έχουν λείες άκρες αντί για κάθετα και καθαρά κοψήματα, το CD player διάβάζει το σήμα με αρκετό jitter και λάθη χρονισμού. Και εκεί είναι σημαντικός ο σχεδιασμός του CD player, γιατί αν δεν είναι, μπορεί να κάνει το σπασμένο τηλέφωνο από στοιχείο σε στοιχείο...

 

Σε γενικές γραμμές καλό είναι να μην υπερβαίνουμε τις ταχύτητες 4Χ καθώς και να χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας CD ειδικά για χαμηλές ταχύτητες.

Τα Red Book-standard audio CD έχουν πολύ χαμηλότερη δυνατότητα error protection και εξαρτώνται από την ακριβή ανάγνωση των "λακούβων" σε αντίθεση με το CDROM που μπορεί να ανταπεξέλθει.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

By the way, αφου ειδα οτι ο akisd28 εκανε paste κατι απο athens mastering, το παραδειγμα μου ηταν βασικα η εμπειρια μου απο εκεινο το mastering house(για να μιλαμε σε ελληνικα δεδομενα παντα):>. αχ αχ τα weiss τους δεν με χαλαγε να τα εχω στην ρακιερα μου, ουτε το custom eq τους.

 

Τωρα για το jitter που λετε/λεμε, ειναι θεμα sampling frequency,το 44.1 εχει modulation προβληματα και δεν ειναι stable, για αυτο εχαλου ενα καλο de-jitter κοστιζει τα μαλλια της κεφαλης μας.

 

Εμενα προσωπικα με απασχολει πιο πολυ το bit depth και το quantisation error που εχουν τα 16bit, παρα το clock jitter.

 

θυμαμαι οταν πρωτοειδα πριν πολλα χρονια το διαγραμμα ενος sine wave και πως αυτο μετατρεπεται σε ψηφιακη μορφη, και το ποσο μεγαλο ειναι το quantisation error φρεακαρα εντελος, ειχα φαει το παραμυθι οτι "ο ηχος του cd ειναι τελειος".

Αντε επιτελους να δουμε πιο πολυ dvd-a h sacd η οτιδηποτε "standard" με μεγαλυτερο resolution.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι οτι αν η χάραξη τής μήτρας γίνει από ΕΧΑΒΥΤΕ η U-Matic σε μονή ταχύτητα σε μια καλή μηχανή GlassMaster το τελικό CD παραγωγής θά ακούγεται καλύτερα καί από το δείγμα του MASTERING studio !

 

Σωστά τα λέει ο άνθρωπος αλλά ας προσγειωθούμε στην ελληνική πραγματικότητα.Αν γνωρίζει κανένας εργοστάσιο κοπής που θα πάει ο έρημος και άγνωστος ανεξάρτητος μουσικός ή η μικρή και ανίσχυρη δισκογραφική και θα του κάνουν glass master με μονή ταχύτητα τότε ας μας το πει και εμάς να πάμε. Ας μην τρελαινόμαστε τόσο για θέματα μονής διπλής exabyte κλπ . Έχοντας ακούσει τις διάφορες δουλειές τα τελευταία 30 και χρόνια από ελληνικά studios και mastering studios θα έλεγα ότι αν κοιτάμε ο καθένας να κάνει όσο καλύτερα μπορεί τη δουλειά του από την ηχογράφηση , τη μίξη και τέλος το mastering , το ΛΙΓΟΤΕΡΟ κακό που μπορεί να συμβεί σε μια μουσική είναι κατά το glass master όπως και να έχει γίνει (ακόμα και με 8Χ). Μακάρι να είχαμε σε αυτή τη χώρα να παινευόμαστε για ηχογραφήσεις/μίξεις αναφοράς που καταστράφηκαν από το transfer με 8Χ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια στο στόμα σου Dither!!!

 

Εγώ θα το πάω ένα βήμα πιο πίσω: αν προσέχαμε λίγο παραπάνω και τι θα ηχογραφήσουμε... :wink:

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
Εμενα προσωπικα με απασχολει πιο πολυ το bit depth και το quantisation error που εχουν τα 16bit' date=' παρα το clock jitter.

 

θυμαμαι οταν πρωτοειδα πριν πολλα χρονια το διαγραμμα ενος sine wave και πως αυτο μετατρεπεται σε ψηφιακη μορφη, και το ποσο μεγαλο ειναι το quantisation error φρεακαρα εντελος, ειχα φαει το παραμυθι οτι "ο ηχος του cd ειναι τελειος".[/quote']

 

Tα 16bit/44.100khz είναι δεδομένο standard από τη στιγμή που μιλάμε για Red Book CD Audio, δηλαδή το απλό cd που κυκλοφοράμε σήμερα τα τραγούδια μας.

Η μήτρα είναι 16bit.

Η συζήτηση για τον ψηφιακό ήχο, τα 16bit, το aliasing, κλπ κρατάει από το 1980... Eχουμε καταλήξει και έχουμε... βολευτεί.

Ας μη μπερδεύεται ο κόσμος με SACD, DVDaudio, 24bit, κλπ.

Γι αυτά θα περιμένουμε να καταλήξουν οι πόλεμοι Sony, Philips, Panasonic, Toshiba, κλπ.

Το jitter και τα προβλήματα χρονισμού είναι αυτά που προσθέτουν λάθη και είναι αυτά που μπορούμε να αποφύγουμε εμείς στην διαδικασία πρίν, αλλά και στην εγγραφή στο glass master.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου