Προς το περιεχόμενο

Διαδικασία κοπής CD


Προτεινόμενες αναρτήσεις

ΟΚ. Τελειώσαμε τα θέματά μας, πείτε ότι κάναμε ένα ας πούμε mastering (θα ήθελα σε mastering studio αλλά ειναι low buget παραγωγή :cry: ) και θέλουμε να δώσουμε το υλικό στήν εταιρία για κοπή. Ποιά άλλη διαδικασία λείπει πχ.(διαδικασία της κωδικοποίησης ποιά είναι?) και σε τι μορφή πρέπει να το δώσουμε (dat, cd, cd με 24/96, dvd. αυτά έχω πρός το παρόν να πώ ότι το remix έγινε με 24/96 ανάλυση) και αν αλοιώνεται ο ήχος μετά την κοπή τού cd?

Ευχαριστώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το υλικό σου πρέπει να είναι στο τελικό format ήχου γιατί ακόμα και το dithering έχει τα μυστικά του. Συνεπώς, πρέπει να το κάνετε resampling στα 44KHz και dither στα 16-bit και καλό είναι να βρείτε καλούς αλγορίθμους για να το κάνετε (π.χ. UV22HR για dither της Apogee).

 

Φυσικά και αλλοιώνεται ο ήχος από τα 96/24 αλλά αφού όπως λες είναι low-budget η παραγωγή πιθανώς να μην έχετε εκμεταλλευτεί το 96/24 πέρα από την ονομαστική του τιμή.

 

Για τη κοπή ζητάνε συνήθως DAT ή CD, αλλά αυτό θα στο πει η εταιρεία κοπής.

 

Δες και αυτό:

 

Γιατί το CD παραγωγής ακούγεται χειρότερα από το δείγμα που πήρα από το mastering studio

 

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρέπει να είναι RED Book συμβατό και να έχει γίνει dither στα αρχεία wav στα 16 bit και resample στα 44.1 KHz (επίσης μπορείς να επιλέξεις και noise shaping που στην ουσία είναι μεταφορά του θορύβου dither σε υψηλότερες συχνότητες). Εγώ χρησιμοποιώ τον αλγόριθμο POW-R για dithering και noise shaping ,αλλά επίσης πολύ καλό είναι το εργαλείο της Waves IDR το οποίο έχει και παρά πολύ καλό εγχειρίδιο χρήσης. Όταν λοιπόν κάνεις τη μετατροπή του αρχείου σου θα πρέπει να «κάψεις» ένα CD-R RED Book με κάποιο πρόγραμμα. Ένα πολύ καλό πρόγραμμα γι αυτή τη χρήση είναι το CD Architect της Sony (πρώην Sonic Foundry).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα καλα houses δεχονται και 24/96 format, εγω προσωπικα τους ειχα παει 24/44.1(wav) χωρις dither, για να κρατησω το headroom/quality/κτλ κτλ οσο καλυτερο μπορουσα.απαγορευεται το dither στο premaster...Ο καθενας μεν οτι θελει κανει. Κατα τη γνωμη μου ομως καλο ειναι το file να ειναι σε οσο καλυτερη ποιοτητα γινεται και μετα αποφασιζεται το medium που θα γινει convert. To dithering γινεται ΠΑΝΤΑ στο τελος και αναλογα με το τυπο, cd 16bit, dvd-a 24bit κτλ. Και 16bit να γινει στο τελος, καλυτερα να ειναι 24bit οσο γινεται το master.

 

 

Συνεπως πας το format που αποφασισες στο mastering house kai μετα ειναι δουλεια του engineer να κανει τα υπολοιπα, καλο ειναι να εισαι μπροστα γιατι πολλοι τηνουν να σου κανουν το mix τυροπιτα, 0 δυναμικες χεχε.

 

Αφου τελειωσει το mastering stage(eq,compression, πολλες φορες και restoration παραλληλα), πας σπιτακι σου, περιμενεις να σου καψουν ενα referenece cd,το περνεις, αμα σου αρεσει λες το οκ, αμα δεν σου αρεσει το

master χαναγινεται.

 

Αμα τωρα πεις το ok, περιμενεις παλι....χεχε, να γινει to exabyte 8mm το οποιο ειναι το standard που χρησιμοποιειται για να κοψεις cd. Περνεις το exabyte, το δινεις στο εργοστατιο κοπης και επιτελους εχεις την δουλεια σου προς πωληση η οτιδηποτε.

 

**λιγακι off topic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλο ειναι να εισαι μπροστα γιατι πολλοι τηνουν να σου κανουν το mix τυροπιτα' date=' 0 δυναμικες χεχε.

 

[/quote']

χάχα ακου τυρόπιτα...κορυφαία παρομοίωση.. :D :D :lol:

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αμα τωρα πεις το ok, περιμενεις παλι....χεχε, να γινει to exabyte 8mm το οποιο ειναι το standard που χρησιμοποιειται για να κοψεις cd. Περνεις το exabyte, το δινεις στο εργοστατιο κοπης και επιτελους εχεις την δουλεια σου προς πωληση η οτιδηποτε.

 

Δεν χρειάζεται να πας exabyte για να κάνεις glass master. Μπορείς να δώσεις απλά ένα CD-R red book (Δηλαδή audio cd)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια και θίχτηκε το θέμα των προδιαγραφών Red Book, θα ήθελα να ρωτήσω κατά πόσον μπορούμε να κάψουμε ένα audio cd σύμφωνο με αυτές τις προδιαγραφές αλλά να μην έχει καεί σε ταχύτητα 1x ???

 

Το λέω, διότι όλα τα σύγχρονα cd-writers που πέφτουν στα χέρια μου τους τελευταίους μήνες (και πέφτουν αρκετά), δεν επιτρέπουν εγγραφή σε ταχύτητα 1x. Παρ' όλα αυτά το Samplitude επιμένει ότι τα cd που καίει είναι συμβατά με το Red Book, και ας τα καίει σε ταχύτητα 4x.

 

Επίσης, ισχύει ότι η ποιότητα του ήχου επηρρεάζεται από την ταχύτητα με την οποία γίνεται το κάψιμο; Αν ναι, ξέρει κανείς να εξηγήσει το γιατί;

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα καλα houses δεχονται και 24/96 format' date=' εγω προσωπικα τους ειχα παει 24/44.1(wav) χωρις dither, για να κρατησω το headroom/quality/κτλ κτλ οσο καλυτερο μπορουσα.απαγορευεται το dither στο premaster...Ο καθενας μεν οτι θελει κανει. Κατα τη γνωμη μου ομως καλο ειναι το file να ειναι σε οσο καλυτερη ποιοτητα γινεται και μετα αποφασιζεται το medium που θα γινει convert. To dithering γινεται ΠΑΝΤΑ στο τελος και αναλογα με το τυπο, cd 16bit, dvd-a 24bit κτλ. Και 16bit να γινει στο τελος, καλυτερα να ειναι 24bit οσο γινεται το master.[/quote']

 

 

Ο roup αναφέρθηκε στη διαδικασία κοπής του CD και αφού έχει κάνει mastering όπως λέει. Με βάση λοιπόν αυτό, είναι κακή ιδέα να πας τη δουλειά σου σε άλλο format ήχου από το τελικό καθώς δεν ξέρεις σε τι χέρια το αφήνεις. Και αυτό είναι τελείως διαφορετικό από το να πας σε κάποιον για mastering, που όντως πρέπει να του πας την καλύτερη δυνατή ποιότητα.

 

Το γράφω απλά για να μην μπερδεύεται ο κόσμος.

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίτα, υπάρχει ολόκληρη παραφιλολογία σχετικά με αυτό το θέμα , ούτως ή άλλως το τέλειο δεν γίνεται να το πετύχεις με ένα CD-R υπολογιστή γιατί υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την εγγραφή όπως το jitter από την ασταθή ταχύτητα του μοτέρ και από τις παρεμβολές από το τροφοδοτικό. Επίσης εκτός από το jitter ,κάποιοι έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι CD’s με διαφορετικό τύπο επιφάνειας εγράφης όπως πράσινο ή μπλε (πχ Cyanine dye Phthalocyanine dye) έχουν διαφορετικό ήχο. ¶λλοι το χοντραίνουν περισσότερο και ισχυρίζονται ότι κάθε μάρκα CD έχει διαφορετικό ήχο. Τώρα σχετικά με τη ταχύτητα σε γενικές γραμμές όσο πιο μεγάλη η ταχύτητα εγγραφής του μαστερ τόσο πιο πολλές είναι οι πιθανότητες για απόκλιση και errors , αλλά πιστεύω ότι μια ταχύτητα γύρω στα 4Χ δεν είναι κάτι τραγικό. Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι μην νομίζεις ότι όταν πας το μαστερ σου στο εργοστάσιο κοπής εκείνοι απαραίτητα θα κάνουν glass master σε ταχύτητα 1Χ… :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου