Προς το περιεχόμενο

Κατασκευή Project Studio


Message added by Yannis Methenitis

Δυστυχώς πολλές επεξηγηματικές φωτογραφίες στο θέμα, είχαν ανέβει σε άλλα site όπως το imageshack που τις έσβησε, με αποτέλεσμα να μην είναι διαθέσιμες σήμερα.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Επειδή έχω δει σε αρκετές συζητήσεις εδώ στο νόιζ να γίνεται αναφορά στο θέμα του εξαερισμού σε ένα recording studio, σκέφτηκα να γράψω κάποια πράγματα για το θέμα....

 

Κατ'αρχάς θα πρέπει να καταλάβουμε ότι μιλάμε για μια τελείως διαφορετική προσσέγγιση στο θέμα σε σχέση με άλλους χώρους εργασίας (μια ταβέρνα πχ ;D)...σε ένα recording studio λοιπόν το βασικό μας μέλημα είναι να έχουμε "φρέσκο" και καθαρό αέρα και όχι τόσο να απομακρύνουμε καπνό και μυρωδιές (...υποθέτουμε ότι αυτά δεν υπάρχουν ούτως ή άλλως...σωστά? ;) ), και αυτό να γίνεται με τον πιο αθόρυβο δυνατό τρόπο (τόσο σε ότι αφορά την στάθμη θορύβου μέσα στο studio αλλά και στο τι "φεύγει" έξω από αυτό). Έτσι πρώτα απ'όλα θα πρέπει να επιλέξουμε την σωστή λογική στο μηχανισμό του όλου πράγματος:

Ο καθαρός, φρέσκος αέρας θα πρέπει να εισέρχεται μηχανικά στον χώρο (μέσω εξωτερικής μονάδας συμπίεσης με φίλτρα αέρα και σύστημα αγωγών) ενώ η αντίστοιχη ποσότητα "χρησιμοποιημένου" αέρα θα πρέπει να εξέρχεται λόγω υπερπίεσης στον χώρο (ή και υποβοηθούμενη μηχανικά αν οι αποστάσεις είναι τεράστιες) πάλι μέσω συστήματος αγωγών....το αντίθετο δηλαδή από αυτό που συμβαίνει συνήθως στην Ελλάδα ;D

 

Τώρα θα πρέπει να δούμε τα 4 βασικά προβλήματα που υπάρχουν και πως θα τα αντιμετωπίσουμε.....έχουμε λοιπόν....

 

1. Ο θόρυβος του ηλεκτροκινητήρα της εξωτερικής μονάδας που φτάνει στον χώρο μέσω των αγωγών

2. Ο θόρυβος που προκαλεί η κίνηση του αέρα μέσα στους αγωγούς

3. Οι ίδιοι οι αγωγοί που λειτουργούν ως "μονοπάτι" για την μετάδοση του ήχου από τον ένα χώρο στον άλλο

4. Η ανεπιθύμητη έξοδος του ήχου μέσω των αγωγών εξόδου του αέρα στο εξωτερικό περιβάλλον

 

1. Κατ'αρχάς θα πρέπει να τοποθετήσουμε την εξωτερική μονάδα πάνω σε αντικραδασμικές βάσεις ώστε να αποφύγουμε την την άμεση επαφή του μοτέρ με την υπόλοιπη κατασκευή...έτσι δεν θα επιτρεψουμε στους χαμηλοσυχνοτικούς κραδασμούς να εισέλθουν (και πολύ εύκολα να διαπεράσουν) την όλη κατασκευή...το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με τις αναρτήσεις των αγωγών...στην συνέχεια μπορούμε να κατασκευάσουμε (ή να αγοράσουμε έτοιμο) ένα plenum, δηλαδή ένα θάλαμο με ηχοαποροφητικές διατάξεις στο εσωτερικό του που τοποθετείται ανάμεσα στους αγωγούς και στην εξωτερική μονάδα. Επίσης είναι αυτονόητο πως όσο μεγαλύτερο είναι το μήκος των αγωγών τόσο μειώνεται και η μετάδοση του (αερόφερτου) ήχου μέσω αυτών.

 

2. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξέρουμε είναι πως όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του αέρα μέσα στους αγωγούς τόσο μεγαλύτερος είναι ο θόρυβος που παράγεται....η ταχύτητα του αέρα είναι αλληλένδετη με το μέγεθος της διατομήςτου αγωγού και την ποσότητα του αέρα που μεταφέρεται (μ3 ανά ώρα)..έτσι αφού υπολογίσουμε τον όγκο του "φρέσκου" αέρα που χρειαζόμαστε ανά ώρα επιλέγουμε και την κατάλληλη διατομή αγωγού ωστε να διατηρήσουμε την ταχύτητα του αέρα στα επιθυμητά επίπεδα...επίσης οι αγωγοί με τετράγωνη διατομή έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά από αυτούς με στρόγγυλη λόγω του στροβιλισμού του αέρα στους τελευταίους (αν και οι εύκαμπτοι αγωγοί στρογγυλής διατομής έχουν πολύ καλά χαρακτηριστικά) . Μια πολύ καλή λύση είναι η επιλογή αγωγών με εσωτερική ηχοαποροφητική επίστρωση...τέλος απαραίτητη είναι η τοποθέτηση ηχοπαγίδων (ουσιαστικά πρόκειται για μικρογραφίες των plenum που αναφέρθηκαν πιο πάνω) πριν τα στόμια εξόδου των αγωγών.

 

3. Εδώ το βασικότερο είναι η απόσταση ανάμεσα στα στόμια εξόδου αέρα του αγωγού ανάμεσα σε 2 χώρους...η καλύτερη λύση βέβαια θα ήταν η ύπαρξη ξεχωριστού αγωγού για κάθε χώρο, συνήθως όμως λόγω κόστους και χώρου κάτι τέτοιοδεν είναι δυνατό...έτσι θα πρέπει να προσπαθούμε ώστε τα στόμια εξόδου να βρίσκονται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους ενώ βέβαια είναι απαραίτητη όπως έγραψα και πριν η χρήση ηχοπαγίδων στα στόμια...θα επανέλθω με σχέδια για να είναι πιο κατανοητό.

 

4. Και εδώ ισχύουν τα ίδια....η λύση είναι ένα συνδυασμός μέγιστου δυνατού μήκους των αγωγών, εσωτερικής ηχοαπορόφησης και ηχοπαγίδων (σε αυτή την περίπτωση στήν έξοδο των αγωγών στο περιβάλλον)   

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 216
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Guru

...και 2 σχεδιάκια για να γίνει πιο κατανοητό το θέμα των αγωγών του εξαερισμού...

Στο πρώτο σχέδιο (Hvac_Right) έχουμε ένα υποθετικό project studio αποτελούμενο από 2 δωμάτια (control room - recording room) . Σε αυτό το σχέδιο φαίνεται η σωστή λογική στην τοποθέτηση των αγωγών του εξαερισμού...δηλαδή η τοποθέτηση των στομίων εξόδου του αγωγού "φρέσκου" αέρα (κόκκινο χρώμα) στην μεγαλύτερη δυνατή μεταξύ τους απόσταση καθώς και η χρήση ξεχωριστών αγωγών (μπλε χρώμα) για την έξοδο του "χρησιμοποιημένου" αέρα από΄κάθε δωμάτιο...τα βελάκια συμβολίζουν τα στόμια των αγωγών (και την κίνηση του αέρα)

 

Στο δεύτερο σχέδιο (Hvac_Wrong) είναι βέβαια το ίδιο project studio αλλά με λανθασμένη προσέγγιση στο θέμα του εξαερισμού;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

θενκσ, nikodemos πολύ ενδιαφέρον το θέμα!

Μπορείς σε παρακαλώ να αναφέρεις καποια μοντελα HVAC με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά (χαμηλή ταχύτητα αέρα κτλ), καθώς και ενδεικτικά το κόστος μιας τέτοιας κατασκεύης? 

...we are the knights that say Ni, Ni, Ni

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

θενκσ, nikodemos πολύ ενδιαφέρον το θέμα!

Μπορείς σε παρακαλώ να αναφέρεις καποια μοντελα HVAC με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά (χαμηλή ταχύτητα αέρα κτλ), καθώς και ενδεικτικά το κόστος μιας τέτοιας κατασκεύης? 

 

Κατ'αρχάς θεωρώ πως είναι πιο "βολική" λύση ο διαχωρισμός του εξαερισμού από τον κλιματισμό...τουλάχιστον αν μιλάμε για περισσότερους από 1-2 χώρους....εννοώ πως σε ότι αφορά τον κλιματισμό (ψύξη - θέρμανση) είναι πολύ διαφορετικές οι ανάγκες ενός recording booth από ένα control room γεμάτο μηχανήματα που παράγουν υψηλές θερμοκρασίες (ειδικά αν δεν υπάρχει ξεχωριστό machine room.....το οποίο με την σειρά του έχει διαφορετικές απαιτήσεις ψύξης) και αυτό με την σειρά του από ένα live room όπου θα συνυπάρχουν 10-15 άτομα....

έτσι νομίζω πως είναι καλύτερο ο κλιματισμός (ψύξη - θέρμανση) να γίνεται από split AC συστήματα, ξεχωριστά για κάθε χώρο ώστε να είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στις εκάστοτε ανάγκες.

 

Σε ότι αφορά τον εξαερισμό....οι περισσότερες εξωτερικές μονάδες προσφέρουν 2 - 3 επιλογές στην ταχύτητα με την οποία "σπρώχνουν" τον αέρα....από εκεί και πέρα η ταχύτητα του αέρα μέσα στους αγωγούς καθορίζεται από την διατομή τους...εσύ δηλαδή θα πρέπει να υπολογίσεις τον όγκο του αέρα που χρειάζεται να εισάγεις στον χώρο ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή εναλλάγή, και στην συνέχεια να επιλέξεις  α) τον συμπιεστή που θα σου δίνει τον ανάλογο όγκο αέρα (μ3/ώρα) και β) το κατάλληλο μέγεθος διατομής των αγωγών ώστε να κρατηθεί η ταχύτητα σε χαμηλά επίπεδα.

Τώρα σε ότι αφορά μάρκες...δεν έχω ιδέα ;D ;D ;D....εννοώ πως υπάρχουν άπειροι κατασκευαστές για μοτερ, αγωγούς κλπ με παραπλήσια χαρακτηριστικά. 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

....λοιπόν μετά τους εξαερισμούς λέω να πιάσουμε ένα από τα πιο "προβληματικά" σημεία στην κατασκευή ενός recording studio......τα κουφώματα :o :o...δηλαδή πόρτες και παράθυρα :)

 

Ανέβασα 2 σχέδια από το studio που κατασκευάζω αυτή την περίοδο...το ένα είναι μια πολύ βαριά ξύλινη κυρίως, κατασκευή διπλής πόρτας με ξεχωριστή περιμετρική (και κατοκάσι) κάσα για την κάθε πόρτα. Η συγκεκριμένη κατασκευή προορίζεται για ένα rehearsal room με ιδιαίτερες ηχομονωτικές απαιτήσεις (εξ ού και το "βαρύ" της όλης υπόθεσης ;))......θα ανεβάσω κάποια στιγμή και πιο ελαφριές κατασκευές κυρίως από συνθετικά υλικά (ή αλουμινιο) και γυαλί.

 

Σε σχέση με τις πόρτες και τα παράθυρα κυκλοφορούν χιλιάδες αστικοί μύθοι για "μαγικά" υλικά, περίεργες κλίσεις, ειδικά κουφώματα, πόρτες από βιομηχανικά ψυγεία κλπ κλπ....η αλήθεια βέβαια είναι πολύ απλή και βασίζεται και πάλι σε ότι έχει ειπωθεί ως τώρα για τον ρόλο της μάζας, της φυσικής συχνότητας συντονισμού σε ένα σύστημα ΜΑΜ κλπ.....έτσι και στα κουφώματα το μόνο που πραγματικά μετράει είναι η μάζα, η απόσταση και επιπλέον το ερμητικό σφράγισμα (ειδικά όταν μιλάμε για ανοιγώμενα)......

για την ακρίβεια θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα κουφώματα σαν συνέχεια της υπόλοιπης κατασκευής....αν λοιπόν καταφέρουμε να τα σφραγίσουμε σωστά περιμετρικά και διατηρήσουμε την ίδια μάζα και απόσταση μεταξύ των2 σε σχέση με την υπόλοιπη κατασκευή τα αποτελέσματα θα είναι παραπλήσια με την υπόλοιπη κατασκευή...το μόνο θεωρητικό μειονέκτημα είναι η αδυναμία για "ηχοαποροφητικές" διατάξεις στο μεγαλύτερο μέρος του διάκενου, αλλά αυτή υπερκαλύπτεται αν αξιοποιήσουμε σωστά το διάκενο της υπόλοιπης κατασκευής, τον χώρο δηλαδή ανάμεσαστις 2 κάσες.

 

Το παράθυρο είναι ένα τυπικό observation window ανάμεσα σε ένα control room και ένα recording room...η συγκεκριμένη εκδοχή είναι λίγο πιο προσαρμοσμένη (σε ότι αφορά το πάχος του γυαλιού) σε ένα project σε σχέση με το αρχικό μου σχέδιο που ίσως να ήταν λίγο υπερβολικό για το συγκεκριμένο θέμα ;)

ρίξτε μια ματιά....και το συζητάμε ;) 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Guru

...κάποια σχόλια σχετικά με το θέμα "πόρτες και παράθυρα στούντιο"...

 

- Το πιο βασικό σε αυτού του είδους τις κατασκευές είναι η διατήρηση της μάζας στα επίπεδα της υπόλοιπης κατασκευής (η κατασκευή μας θα είναι τόσο καλή , όσο το πιο αδύναμο σημείο της ;)) και στη συνέχεια το σωστό περιμετρικό σφράγισμα των κουφωμάτων (ειδικά αν αυτά είναι ανοιγόμενα).

 

-Στις πόρτες, ένας εύκολος (αλλά ακριβός :() τρόπος να αυξήσουμε την μάζα χωρίς να αυξήσουμε υπερβολικά τον όγκο είναι η χρήση φύλλων μόλυβδου λόγω μεγάλου ειδικού βάρους(σαν σάντουιτς ανάμεσα στην κυρίως ξύλινη κατασκευή όπως στο σχέδιο)

 

- Σε τόσο βαριές πόρτες θα πρέπει να έχει γίνει η αντίστοιχη πρόβλεψη κατά την κατασκευή του σκελετού που θα τις στηρίξει ενώ θα πρέπει να υπολογιστεί σωστά το είδος και ο αριθμός των μεντεσέδων γιατί με το βάρος μπορεί η πόρτα να "κάτσει" δημιουργώντας περιμετρικά "ανοίγματα". Σε ότι αφορά το σφράγισμα,η καλύτερη λύση είναι η χρήση έτοιμων λύσεων, από εταιρίες όπως η zero, που χρησιμοποιούν αρκετά πολύπλοκα συστήματα 2-3 σημείων με μαγνητικές επαφές κλπ κλπ....αν για κάποιους λόγους δεν είναι δυνατό να υπάρχει περιμετρική κάσα (με κατοκάσι) μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτόματο κατοκάσι - σφράγισμα που πέφτει μόνο του όταν κλείνει η πόρτα.

 

- Σε τόσο βαριές πόρτες είναι απαραίτητη η χρήση υδραυλικού βραχίονα επιβράδυνσης της κίνησης και για λόγους ασφάλειας αλλά και για λόγους διατήρησης της καλής λειτουργείας τους.

 

- Η επιλογή μασίφ ξύλου για τις πόρτες είναι μάλλον προτιμότερη από διάφορες "εξωτικές"λύσεις (στραντζαριστή λαμαρίνα με πετροβάμβακα, αλουμίνιο με γυαλί, λαμαρίνα με άμμο και άλλα τέτοια ωραία :o) γιατί έχουμε ομοιόμορφη κατανομή της μάζας. Άν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε γυαλί θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στα συνθετικά κουφώματα τα οποία είναι συνήθως "κούφια" (που δεν είναι καλό ;D) και να επιλέξουμε το πιο κατάλληλο (στα - εσωτερικά - παράθυρα η καλύτερη επιλογή είναι το ξύλινο κούφωμα)

 

- Στα παράθυρα (αλλά και στις πόρτες αν επιλέξουμε να τις κάνουμε από γυαλί) η καλύτερη επιλογή είναι το laminated (triplex) γυαλί....πρόκειται ουσιαστικά για 2 φύλα γυαλιού κολημένα (χωρίς κενό) χωρίς κενό μεταξύ τους με ένα πολύ λεπτό πλαστικό φιλμ...αυτό προσδίδει κάποια dampening χαρακτηριστικά στο γυαλί βελτιώνωντας την ηχομονωτική του συμπεριφορά σε σχέση μετο απλό γυαλί του ίδιου πάχους (ειδικά στο χαμηλότερο συχνοτικό φάσμα)

 

- Σε ένα τέτοιο διπλό παράθυρο είναι καλό τα 2 τζάμια να έχουν ελαφρά διαφορετικό πάχος...αυτό θα βοήθησει στο να αντιμετωπίσουμε ένα φαινόμενο που ονομάζεται coincidence dip....κάθε σώμα ανάλογα με την μάζα του έχει μια μικρή ανωμαλία - πτώση στην συχνοτική απόκριση της ηχομειωτικής του συμπεριφοράς...όταν σε ένα διπλό΄σύστημα η πτώση αυτή συμπίπτει και στα 2 μέρη το αποτέλεσμα λειτουργεί αθροιστικά, ενώ μεταβάλωντας ελαφρά την μάζα του ενός μέρους εξομαλύνουμε αυτή την πτώση. Για να γίνει πιο κατανοητό ένα διπλό παράθυρο που το ένα τζάμι έχει πάχος  2.5 εκ. και το άλλο 1.5 εκ. θα έχει ελαφρά καλύτερη ηχομονωτική συμπεριφορά απότο αντίστοιχο που και τα 2 τζάμια έχουν πάχος 2 εκ. (και στις 2 περιπτώσεις το συνολικό πάχος είναι 4 εκ.)

 

- όπως σε όλα τα συστήματα ΜΑΜ η απόσταση - διάκενο ανάμεσα στα 2 φύλα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.

 

- Είναι απαραίτητο το acoustical treatment στο διάκενο ανάμεσα (περιμετρικά) στα 2 κουφώματα (πόρτες - παράθυρα)...μια καλή ιδέα είναι το "τούνελ" που δημιουργείται από την υπόλοιπηδιπλή κατασκευή ουσιαστικά να μην καλύπτεται (παρά μόνο με "ελαφρύ" πετροβάμβακα και ύφασμα), ωστε λόγω βάθους να λειτουργεί και ως bass trap....Γι αυτό τον λόγο (αλλά και - κυρίως - για λόγους decoupling) είναι καλό να χρησιμοποιούνται ξεχωριστές κάσες.

 

Και δύο διαδεδομένοι "αστικοί μύθοι"....

 

Η κλίση στα παράθυρα επιδρά ευεργετικά στην ηχομείωση   ::)

Δεν υπάρχει καμία απολύτως μέτρηση που να δείχνει κάτι τέτοιο....η κλίση στο παράθυρο (από την πλευρά του κοντρόλ) δίνεται α) για να αποφευχθούν οι ενοχλητικές ανακλάσεις του φωτός και β) για να αποφευχθούν οι άμεσες - πρώτες ανακλάσεις των nearfield monitors στην θέση ακρόασης.....η κλίση που μπορούμε να δώσουμε σε ένα τέτοιο παράθυρο είναι πολύ μικρή για να έχει κάποια επίδραση σε ότι αφορά την συμπεριφορά 2 παράλληλων επιφανειών (ειδικά σε χαμηλότερες συχνότητες)...

 

τα "διπλά" (2 τζάμια σε αλουμινένιο σκελετό με διακενο 1-2 εκ.) έχουν ηχομονωτικές ιδιότητες ::)

Τα συγκεκριμένα τζάμια χρησιμοποιούνται για θερμομόνωση (παγιδεύουν τον αέρα) ...σε ότι αφορά την ηχομονωτική τους συμπεριφορά αυτή είναι ακριβώς ίδια με ένα απλό τζάμι με το ίδιο συνολικό πάχος (γυαλιού)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

καλημερα ,

μπορει να εχει αναφερθει και να μην τοχω δει πιο πριν , αλλα ΠΟΥ?ΠΟΥ?ΠΟΥ? μπορω να βρω το κλασσικο υφασμα για καρεκλες γραφειου για να ντυσω τα πανελ μου

σας παρακαλω πειτε μου ποιος εχει αυτο το αναθεματισμενο υφασμα να παω ναγορασω 150 μετρα να φτιαχνω μπασοπαγιδες μεχρι τα 50 μου , θα τρελαθω , δεν ειναι δυνατον να παραγγειλω απο αμερικη υφασμα για καρεκλα  >:( 

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ??? (παρεπιπτοντως, ειμαι μαθητης της SAE και κανενας εκει μεσα δεν ξερει που μπορω να αγορασω,τσαμπα τα τοσα λεφτα, εχω εδω και 1 χρονο σχεδον φτιαξει πανελ και παγιδες ντυμενες με υφασμα απο μοναστηρακι ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑΘΕΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΠΑΘΩ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΑ ,, και συγνωμη αλλα νοιωθω νευριασμενος μαυτο)

παρακαλω δωστε ενα λινκ οτιδηποτε να παω σενα μαγαζι/βιοτεχνια να κοψω οσο γουσταρω και να τελειωνω, ειναι και ζητημα υγειας εκτος απο τη χαλια ακουστικη του δωματιου μου, και σκοπευω να κατασκευασω μερικα πανελ και μπασοπαγιδες ακομα..

ευχαριστω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...φίλε gutter ΔΕΝ υπάρχει "ειδικό" ύφασμα για ηχοαποροφητικά πάνελ....αυτά είναι αστικοί μύθοι (για να μην πω τίποτα άλλο.....).

ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ύφασμα επιτρέπει στον αέρα να το διαπερνά κάνει για την συγκεκριμένη δουλειά....η "επικινδυνότητα" του ορυκτοβάμβακα έγκειται στις ίνες που διασκορπίζονται ελεύθερα στον αέρα....

 

Για να διαπιστώσεις εάν ένα ύφασμα είναι κατάλληλο, μπορείς πολύ απλά να καλύψεις με αυτό το στόμα σου και να αναπνεύσεις....αν μπορείς να εισπνέεις και να εκπνέεις με ευκολία σημαίνει ότι το ύφασμα αυτό είναι κατάλληλο για την συγκεκριμένη δουλειά (....νομίζω πως η πλειονότητα των βαμβακερών υφασμάτων είναι κάπως έτσι).

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!!

δεν αναφέρομαι στα σχεδόν διάφανα υφάσματα (με πολύ χαλαρή πλέξη - τουλμπάνι,τουρμπάνι...δεν θυμάμαι πως το λένε ;D ;D) που πολλοί χρησιμοποιούν για να καλύψουν τα πάνελ για αισθητικούς λόγους (αφού όμως πρώτα έχουν καλύψει με κάποιο άλλο ύφασμα τον ορυκτοβάμβακα)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Μπορείς ν' αρχίσεις στον Χυτήρογλου που έχει μεγάλη ποικιλία και αν πας στο κατάστημα της Μητροπόλεως και θες να συγκρίνεις, απέναντι σε κάτι στοές υπάρχουν πολλά καταστήματα υφασμάτων που πουλάνε και καραβόπανο ή κάμποτο. Και τα δύο αυτά υφάσματα χρησιμοποιούνται πολύ στην επένδυση πάνελ.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

τα "διπλά" (2 τζάμια σε αλουμινένιο σκελετό με διακενο 1-2 εκ.) έχουν ηχομονωτικές ιδιότητες ::)

Τα συγκεκριμένα τζάμια χρησιμοποιούνται για θερμομόνωση (παγιδεύουν τον αέρα) ...σε ότι αφορά την ηχομονωτική τους συμπεριφορά αυτή είναι ακριβώς ίδια με ένα απλό τζάμι με το ίδιο συνολικό πάχος (γυαλιού)

 

Nikodemos, ενσταση...

 

Η εμπεδιση ενος υλικου εχει να κανει με την αποροφηση και με την ηχομειωση για καποιο υλικο... αυτο σημαινει οτι ισχυει το παρακατω...

 

ενας ηχος φτανει σε ενα υλικο... ενα μερος της ενεργιας αποροφαται απο το υλικο, το αλλο ανακλαται και το υπολοιπο μεταδιδεται... αυτο εκφραζεται ως:

 

Συντελεστης μεταδωσης=συντελεστης ανακλασης + συντλεστης αποροφησης

 

παρακατω παραθετω τους συντελεστες αποροφησης των παρακατω τζαμιων:

 

GL - Double glazing 2 - 3mm glass 10 mm gap 0.10 0.07 0.05 0.03 0.02 0.02 0.02

GL - Glass > single glazing 6mm                       0.01 0.01 0.01 0.02 0.02 0.02 0.0001

 

Στην προταση σου, εαν ειχαμε γυαλι παχους συνολικου 16mm (οσο δλδ και το διπλο τζαμι σε αθροισμα) θα επρεπε να εχουμε ακριβως την ιδια ηχομειωση αρα και ιδιο συντελεστη μεταδωσης...

 

Ο συντελεστης αποροφησης για τζαμι 16mm συμφωνα με τον Σκαρλατο (εφαρμοσμενη ακουστικη) ειναι ισoς με 16mm που ειναι το συνολικο παχος του διπλου τζαμιου δια τα 6mm που ειναι το μονο επι τον συντελεστη αποροφησης αρα ειναι

 

GL - Glass > single glazing 16mm                  0.03 0.03 0.03 0.05 0.05 0.05 0.0003

 

οπως παρατειρειτε ο συντελεστης αποροφησης δεν ειναι ιδιος με του διπλου τζαμιου... αρα και ο συντελεστης μεταδωσης δεν μπορει να ειναι ο ιδιος...

 

αρα ενα τζαμι ισου παχους με ενα αντιστοιχο διπλο εχει μικροτερη ηχομειωση απο το διπλο...

 

busted... λολ

 

σκεφτειτε το και πρακτικα... οταν ειναι ενα υλικο τοτε ο ηχος περναει απο τον αρα στο υλικο, ενα μερος αποροφατε απο το υλικο και αλλο ενα ανακλαται...

 

αν ειναι διπλο το τζαμι ομως? Τοτε ο ηχος φτανει στο υλικο, ενα μεροσ αποροφαται απο το τζαμι, καποιο ανακλαται και καποιο περναει, φτανοντας στον αερα μεταξυ των τζαμιων συμβαινει ακριβως το ιδιο πραγμα και μετα ξαναφτανοντας στο 2ο τζαμι παλι το ιδιο... ποιο εχει μεγαλυτερη ηχομειωση...?

mpoyrdes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου