Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο
Ειναι πολυ απλο και δεν καταλαβαινω γιατι δε μπορεις να το καταλαβεις?

Τη μουσικη την γραφει στην παρτιτουρα ενας συνθετης. Απο κει και περα μπορει να παιχτει σε 3000 διαφορετικες εκτελεσεις, απο 3000 διαφορετικους οργανοπαικτες. Ολες αυτες οι εκτελεσεις φυσικα μπορει να ειναι στο ιδιο κομματι αλλα κατι δε νομιζεται οτι αλλαζει? Αυτη η δουλεια ειναι πιο δευτερευοντα δηλαδη απο την συνθεση? Δεν πρεπει να

κατοχυρωνεται?

Εγω μπορει να "οικιοποιηθω" τη μελωδια ενος κομματιου και να την χρησιμοποιησω σε ενα τραγουδι μου. Εσυ μπορεις να σαμπλαρεις την ιδια μελωδια απο την γνησια ηχογραφηση και να την χρησιμοποιησεις σε τραγουδι σου και παλι.... Αν καταλαβαινεις οτι και οι δυο μας "κλεψαμε" κατι και οτι εχουν το δικαιωμα να κινηθουν εναντιον μας (εταιρια, συνθετης, παραγωγος κλπ) δεν χρειαζεται νομιζω να συνεχισω.

Το ξερεται οτι ακομα και οι ηχοληπτες που ηχογραφουν μια δουλεια και κυκλοφορησει με το ονομα τους πανω, δικαιουνται ποσοστα?

ΥΓ. Μου φαινεται οτι πρεπει να μεταφερθει το θεμα, γιατι εχει ξεφυγει εντελως απο το αρχικο

 

Αυτά μου απάντησε ο φίλος μου Captain Error στο άλλο topic και συνεχίζω:

 

Μου λές τρία διαφορετικά πράγματα:

 

 

Κατ' αρχήν διαφωνώ ότι μια παρτιτούρα μπορεί να παιχθεί σε 3000 διαφορετικές εκτελέσεις. Έχω την εντύπωση ότι οι 2999 θα έχουν τουλάχιστον από ένα λάθος. Αλλοιώς δε θα λεγόντουσαν παρτιτούρες αλλά σημειώσεις :)

Τό ότι βέβαια οι έλληνες "συνθέτες" δε γράφουν παρτιτούρες αλλά ακορντάκια ή στην καλύτερη περίπτωση τις γραμμές του πιάνου, απομένει στη δεξιοτεχνία του session να κάνει τη μεταγραφή για το όργανό του, και νομίζω ότι ο τελευταίος ξέρει σε τι συμμετέχει, πως θα αμοιφθεί και τι μακροπρόθεσμα οφέλη θα αποκομίσει από μια τέτοια δουλειά. Πως νομίζετε ότι κάναν όνομα Στρατηγοί, Φακανάδες και Γανωσέληδες; (Και μπράβο τους)

 

Η δεύτερη περίπτωση που αναφέρεις είναι σίγουρα κλοπή (αν φυσικά γίνεται χωρίς την άδεια του δημιουργού).

 

Τέλος όσον αφορά στους ηχολήπτες, έ, κάπως πρέπει να πληρωθούν κι αυτοί...

 

 

Φιλικά

Empty Rooms

Δημοσιευμένο

Και πολύ δίκαια δικαιούνται ποσοστά οι ηχολήπτες, όμως το ερώτημα είναι αν τα παίρνει κανείς.

www.pramnos.net

Δημοσιευμένο

Για να επιστρέψουμε στην αρχική φάση περι κατοχύρωση πνευματικων δικαιωματων.

Πέρα από το να ταχυδρομήσης στον εαυτό σου και εφόσον και έχει την σφραγίδα του ταχυδρομίου ή με το να πας σε συμβολαιογράφο υπάρχει και η λύση στο αστυνομικό τμήμα της περιοχης σου για το γνήσιο της υπογραφής που αναγράφετε η ημερομηνία και τα σχετικά.

Κάτι άλλο που γνωρίζω είναι ότι όλα αυτά είναι πρόχειρες λύσεις που και εγώ καταφεύγω σε αυτές αφού δεν υπάρχει από το νόμο κάτι θεσμοποιημένο και ονόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας ο ΥΠ` ΑΡΙΘΜΌ 2121 /4Μαρτιου 1993 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΕ Η ΒΟΥΛΗ

μπορείτε να βρείτε πληροφορίες στο Υπουργείο Πολιτισμού ή σε κανένα ψαχτήρι βάλτε το νόμο 2121 και θα το βρείτε.

Από δική μου εμπειρία γνωρίζω ότι δεν προτίνουν καμία από τις παραπάνω

ιδέες όλα αυτά βασίζονται στην απόδειξη τις προτογένιας του δημιουργού που μπορεί να είναι και οτιδήποτε άλλο όπως προσωπικό ύφος ,τρόπος γραφής και οπιάδήποτε άλλη μορφή προτογένιας μπορεί να δεχτή το δικαστήριο αφού ο νόμος δεν προτείνη κάτι ξεκάθαρο για την κατοχύρωση

παρα μόνο την απόδειξη προτογένιας του δημιουργού.

Γιά φαντάσου να δουλεύεις σε κάποιο studio και πρίν προλάβης να κατοχυρώσεις να σου έχει κατοχυρώση αυτός τη δουλειά για δική του και να θέλει να πάρει αυτός τα δικαιώματα. Μην αμφιβάλετε για τίποτα γιατί αυτό έχει συμβή σε δικό μου άνθρωπο και πιο συγκεκριμένα στο πατέρα μου ο οποίος γράφει στίχους και κάποια στιγμή του την έκανε ένας μουσικός και έγραψε η εταιρία ότι τους στίχους τους έχει γράψει ο τάδε

μουσικός ενώ είχε γνώση και η εταιρία για τον στιχουργό, φυσικά ο πατέρας μου είχε κατοχυρώθει με τον κλασικό τρόπο στην βιβλιοθήκη , αυτά γύρω στο 1985 και με δικαστήρια και με πολλές αναβολές τους πηρε 4εκατομύρια

ούτε χρυσός να γίνοτανε αφού πήρε και ασφαλιστικά μέτρα και οδίσκος δεν πρόλαβε να κυκλοφορήση πάνω από μήνα, μπορώ να πω ότι στάθηκε τυχερός! Για ευνοητους λόγους δεν αναφέρω ονόματα.

 

Τώρα περι πνευματικής ιδιοκτησίας στον ηχολύπτη ή τους μουσικούς session καλός δεν υπάρχει αφού πληρώνονται και πολύ καλά για την δουλειά τους 30 με 90 ευρώ την ώρα και άλλος κόσμος δουλεύει για 4-5 ευρώ την ώρα σε άλλες εργασίες. Σίγουρα η βοήθεια του ηχολύπτη είναι

καταλυτική αλλά μην τρελαθούμε ότι είναι και συνδημιουργός.

 

Δέν ξέρω άν γίνεται στα περισότερα studio αλλά αυτό πού έχω βιώσει εγώ

σε 2-3 studio σε διαδικασία demo είναι ψιλοαπάτη μπορούν να εφευρέσουν

χιλιαδες τρόπους για να σου φάνε ώρες και να σου σπάσουν τα α.......

και σε ανεξάρτητες παραγωγες που δεν υπάρχει εταιρία και χρήμα να ρέει προσπαθούν να βγάλουν περισότερα από ότι θα χρέωναν ένα πακέτο που θα έπαιρναν από μια εταιρία.

Σιγουρα δεν είναι κανόνας και σίγουρα θα υπάρχουν φιλοτιμη επαγγελματίες και με μεράκι για την δουλειά τους και ευτυχώς ακούμε και καλές προσπάθειες.

Αλλά πιστεύω ότι και τώρα και στο μέλον θα ακούμε αξιολογες παραγωγές

που θα γίνονται από home studio kai ότι πολλά επαγγελματικά studios θα τρίβουν τα μάτια τους, ευτυχως η τεχνολογία προχωρεί και ανοίγει καινούργιους δρόμους που δεν τους φανταζόμουν ούτε με σφαιρες προ 15ετίας.

φιλικά

Δημοσιευμένο
Τώρα περι πνευματικής ιδιοκτησίας στον ηχολύπτη ή τους μουσικούς session καλός δεν υπάρχει αφού πληρώνονται και πολύ καλά για την δουλειά τους 30 με 90 ευρώ την ώρα και άλλος κόσμος δουλεύει για 4-5 ευρώ την ώρα σε άλλες εργασίες.

Αυτά τα λεφτά που; στην Ελλάδα;

Γιατί οι περισσότεροι ηχολήπτες που ξέρω παίρνουν τα @@ σε λεφτά' date=' άσχετα αν το studio παίρνει όλα τα λεφτά.

 

Σίγουρα η βοήθεια του ηχολύπτη είναι καταλυτική αλλά μην τρελαθούμε ότι είναι και συνδημιουργός.

Ανάλογα με τη δουλειά που κάνει για τον καθένα.

www.pramnos.net

Δημοσιευμένο
Τώρα περι πνευματικής ιδιοκτησίας στον ηχολύπτη ή τους μουσικούς session καλός δεν υπάρχει αφού πληρώνονται και πολύ καλά για την δουλειά τους 30 με 90 ευρώ την ώρα και άλλος κόσμος δουλεύει για 4-5 ευρώ την ώρα σε άλλες εργασίες.

Αυτά τα λεφτά που; στην Ελλάδα;

Γιατί οι περισσότεροι ηχολήπτες που ξέρω παίρνουν τα @@ σε λεφτά' date=' άσχετα αν το studio παίρνει όλα τα λεφτά.

 

Σίγουρα η βοήθεια του ηχολύπτη είναι καταλυτική αλλά μην τρελαθούμε ότι είναι και συνδημιουργός.

Ανάλογα με τη δουλειά που κάνει για τον καθένα.

 

BRAIN

 

μάλον έχεις δίκιο περι χρημάτων ηχολήπτη 3-4 ευρώ την ώρα και συνηθως

μαύρα, η περίπτωση που αναφέρω αφορά ιδιοκτήτη ηχολήπτη.

 

Χωρίς ορέξεις αντιδικίας πιστεύω το να είσαι καλός επαγγελματίας ηχολήπτης δεν σημαίνει ότι αμοίβεσαι ποσοστά πνευματικής ιδιοκτησίας

εδώ δεν δικαιούται ο τραγουδιστής που ερμηνεύει, μόνο συνθέτης και ο στιχουργός εκτός αν πρόκειται για μπάντα που έχουν συμφωνήση ότι στίχος και η μουσική είναι δημιουργία όλης της μπάντας.

Μιλάμε τώρα ότι πληρώνουν 5% στο συνθέτη και άλλο τόσο στο στιχουργό

σε σχέση με τις εταιρίες που πληρώνουν παραγωγή.

Τώρα στην περίπτωση που πληρωσει η μπάντα την παραγωγή βρίσκονται η

καλές μικρές εταιρίες που σου βάζουν την ετικέτα τους και την διακινηση

και σου δίνουν από τη δική σου παραγωγή το 20% φυσικά θα περάσεις και οντισιον και στο τέλος θα γίνει το θαύμα! αφου η παραγωγή είναι πληρωμένη το έργο σου θα είναι τέλειο!!(αδιαφορο) γιατί μιλάμε για μπίζνες

και στο τέλος θα βρεθεί η δουλειά σου στα δισκάδικα και μετά από μια εβδομάδα στα συρτάρια εκτός αν έχεις καλή δουλειά και παράληλα χρήμα να την υποστηρίξης διαφημιστικά (ραδιο,μπάνερ, μουσικά έντυπα κλπ.)

 

Μακάρι να ήταν αλλιως τα πράγματα ώστε να έπαιρνε ποσοστά και ο τραγουδιστης (δεν μιλάμε για φτασμένους που πληρώνονται με ειδικές συμφωνίες, με συναυλίες και από μουσικές σκηνές ή από σκυλάδικα.

 

Όσο για τον ηχολήπτη, γι αυτόν που κάνει remix και αυτόν που κάνει mastering σίγουρα μια μικρή αμοιβή είναι αυτή από τον καλιτέχνη ή το συγκρότημα στίς ευχαριστίες μέσα στο βιβλιαράκι του cd, άλλη μια αμοιβή

είναι να ακούς το αποτέλεσμα που έχεις κάνει και να είσαι περίφανος ή να τρέχεις να κρυφτής.

 

Σίγουρα υπάρχουν ηχολήπτες που φεύγουν από την μανιέρα της ηχοληψίας και πειραματίζονται συνδημιουργουν και πάνε τα πράγματα ένα βημα παρακάτω και μπράβο τους px.(Allan Parson me τους pink floyd)

Kai έχω την εντυπωση πως μπορεί να μην υπάρχουν ποσοστά πνευματικής

ιδιοκτησίας στον ηχολήπτη αλλά με την καλή δουλειά έρχεται η ώρα που

όλη αυτή η κατάθεση στη μουσική εξαργυρώνεται και γίνεται περιζητητος

και φυσικά με το αζημίωτο.

φιλικά

brain.

Δημοσιευμένο

Για αυτό έγραψα ότι είναι ανάλογα με τη δουλειά που κάνουν. Όμως σε πολλές ελληνικές (μικρές) παραγωγές, ο ηχολήπτης πραγματικά συνδημιουργεί, όταν δηλαδή πρόκειται για νέα παιδιά που δεν ξέρουν ακριβώς τι θέλουν. Ουσιαστικά παίρνουν και τον ρόλο του παραγωγού / ενορχηστρωτή κλπ

www.pramnos.net

  • 1 μήνα αργότερα...
Δημοσιευμένο

το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής βιβλιοθήκης έχει κλείσει πια, για αυτό μάλλον δεν απαντάει κανείς. είχα περάσει από 'κει και μου είχαν πει ότι έχει κλείσει γιατί επρόκειτο να ανοίξει μια άλλη κρατική υπηρεσία για αυτόν το σκοπό, αλλά δεν έχω κανένα νεό πάνω στο θέμα.

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσιευμένο

Επανήλθα στο θέμα και ο παρακάτω νόμος είναι ο μόνος που μας εξηγεί

τα περί πνευματικής ιδιοκτησίας

και για την κατοχύρωση και την απόδειξη πρωτογέννιας του δημιουργού.

Είμαι της γνώμης σε κάποιο σημείο του site να γράφονταν Νόμος περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 2121 και να υπήρχε και για

μελοντικούς ενδιαφερόμενους.

φιλικά

brain

Δημοσιευμένο

Επειδη κατοχηρονω κομματια, ο πρωτος τροπος πια είναι μεσω ταχυδρομιου(ταχυδρομω το γραμμα με την παρτιτουρα,στιχους κτλ,σε ένα φακελο συστημενο,και δεν το ανοιγω εάν δεν υπαρχει λογος(δηλαδη εάν δεν γινει δικαστηριο για κλοπη πνευματικων δικαιωματων).

Ο δευτερος και καλυτερος είναι σε συμβολαιογραφο ,αλλα αυτό απαιτει και χρονο και χρημα.

Περνάν τα χρόνια και είναι κρίματζ,

Θέλω ν'αλλάξω image...

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...