george4peris Δημοσιευμένο 30 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 30 Μαρτίου 2008 Σ'ευχαριστώ ourdarkness.... Μπορώ να πω ότι με απαντήσεις σου σε διάφορες απορίες με έχεις βοηθήσει πάρα πολύ ως τώρα... Ευχαριστώ και όλα τα άτομα που προσπαθούν με τις γνώσεις τους να βοηθήσουν τους υπόλοιπους και δεν είναι τύποι του στυλ..."σιγά μην τους πω τι να κάνουν...αν θέλουν ας ασχοληθούν, ας το ψάξουν και ας το βρουν"... Νομίζω ότι το forum λειτουργεί άψογα και οι περισσότεροι από εδώ έχουν πιάσει πραγματικά το νόημα της όλης "προσπάθειας" του noiz... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
AntonyPath Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Φιλε OurDarkness εχεις γραψει ιστορια !!!! αν δεν βαριεσαι να πεις και δυο λογια για το πως να χρησιμοποιουμε κομπρεσορα για σπιτικο παντα μαστερινγκ !!! που να εχουμε το νου μας τι να προσεχουμε ? αν υπαρχουν καποια στανταρ ? και αν ξερει κανεις καποιον multiband compressor που να σου δινει την δυνατοτητα να διαλεξεις 5 "περιοχες" ? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ex-OurDarkness Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 αν δεν βαριεσαι να πεις και δυο λογια για το πως να χρησιμοποιουμε κομπρεσορα για σπιτικο παντα μαστερινγκ !!! Όπως λέμε σπιτικό τζατζίκι;; ;D Πριν λίγο καιρό ο Lost_Highway είχε μαζέψει όλα τα links που είχαν σαν θέμα το mastering εδω: http://www.noiz.gr/index.php?topic=154329.0 Επειδή δεν τα έχω διαβάσει ούτε κι εγώ ο ίδιος όλα, θα τα κοιτάξω κάποια στιγμή και ίσως να συμπληρώσω κάτι. και αν ξερει κανεις καποιον multiband compressor που να σου δινει την δυνατοτητα να διαλεξεις 5 "περιοχες" ? Waves Multiband Compressor, π.χ.; Ίσως σε προσεχές post να αναφέρω και μία άλλη τεχνική τώρα που τη θυμήθηκα. Πείτε και σεις τίποτα όμως... ::) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
AntonyPath Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Ναι σαν τον c4 ας πουμε απλα να ελεγχεις 5 περιοχες χαμηλα, χαμηλομεσαια, μεσαια, μεσαιουψηλες και υψηλες Μακαρι να ηξερα κι εγω μυστικα και γενικα τιπς να σας τα ελεγα ευχαρηστως :) Εχω βρει χιλιες δυο μακακιες στο internet !!! πολλα βεβαια ειναι ακυρα ή απλα δεν ταιριαζουν σε μενα, κανω διαφορους πειραματιμους αν βρω κατι καλο ευχαρηστως να να το γραψω :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
haryy Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 O linMb της waves είναι 5 περιοχών αλλά γενικώς multiband compressor της προκοπής εγώ δεν έχω δει ακόμα. Ο μόνος που κάτι κάνει χωρίς να μου δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από ότι λύνει είναι ο MC2000 της mcdsp αλλά δεν τον βγάζει σε vst από ότι ξέρω. Μόνο αν κάποιος δουλεύει Protools (έστω και m-powered) μπορεί να τον χρησιμοποιήσει. Πάντως χρειάζεται κάποιος να έχει αρκετή εμπειρία με τους "κανονικούς" compressors πιστεύω ώστε να μετακινηθεί προς τους multiband και να αισθάνεται ότι δεν δουλεύει στα "τυφλά". Έτσι κι αλλιώς πάντως, προορίζονται περισσότερο για την διαδικασία του mastering παρά στη μίξη όπου και εκεί μπορεί να μπεί σε κανένα group κανάλι. Σε ατομικό κανάλι, φαντάζομαι ότι καλή χρήση ίσως έχει σε κάποιο full range όργανο όπως είναι τα synths π.χ, όπου συναντάς συχνά "γεμάτους" ήχους όπου ξεφεύγουν στις δυναμικές μόνο οι μπάσσες συχνότητες ας πούμε. Εκεί μπορείς να βάλεις ένα multiband compressor και να επεξεργαστείς μόνο τα μπάσσα που έχουν το "πρόβλημα" χωρίς να επηρεάσεις τις υπόλοιπες συχνότητες που ακούγονται σωστά. Γενικώς πάντως εγώ τείνω να τους αποφεύγω καθώς δημιουργούν πολλές φορές παραπάνω προβλήματα από όσα λύνουν. Από την άλλη είναι και κατά πόσο ξέρει κάποιος να τους χρησιμοποιεί. ;D http://www.facebook.com/timelessrecordingstudio Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
kilon Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Αυτό που έχω να συμβουλεύσω σχετικά με τους κομπρεσορες είναι να κομπρεσάρουμε ξεχωριστά κάθε κανάλι και στο τέλος και το μαστερ. Αλλά με πάρα πολύ προσοχή, μια μικρή ποσότητα είναι υπεραρκετή. Επισης να χρησιμοποιούμε και το GATE γαι επιπλέον βοήθεια στον κομπρέσσορα για να φιλτράρουμε όποιον θόρυβο την ώρα που δεν παίζει η μελωδία. www.myspace.com/thekilon www.soundclick.com/kilon Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ex-OurDarkness Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Έτσι κι αλλιώς πάντως, προορίζονται περισσότερο για την διαδικασία του mastering παρά στη μίξη όπου και εκεί μπορεί να μπεί σε κανένα group κανάλι. Σε ατομικό κανάλι, φαντάζομαι ότι καλή χρήση ίσως έχει σε κάποιο full range όργανο όπως είναι τα synths π.χ, όπου συναντάς συχνά "γεμάτους" ήχους όπου ξεφεύγουν στις δυναμικές μόνο οι μπάσσες συχνότητες ας πούμε. Εκεί μπορείς να βάλεις ένα multiband compressor και να επεξεργαστείς μόνο τα μπάσσα που έχουν το "πρόβλημα" χωρίς να επηρεάσεις τις υπόλοιπες συχνότητες που ακούγονται σωστά. Ναι συμφωνώ. Και επίσης σε αρπισμούς, ειδικά σε >= 2 οκτάβες. Έχω π.χ. σε ένα track ένα sequence στο Andromeda σε τρείς οκτάβες, επάνω ακούγονται οι ντελικάτες νότες και όταν κατεβαίνει κάτω γίνεται χαμός. Χρειάζεται συμπίεση. Όπως επίσης και διάφορα τρελά sweeps, χαρακτηριστικό γνώρισμα στην ηλεκτρονική μουσική. Ανοίγοντας το φίλτρο, έρχονται καινούριες αρμονικές, χρειάζεται προσοχή στις ρυθμίσεις για να ακουστεί πλήρως καλά η κλιμάκωση. Ίσως καλύτερη προσέγγιση εδώ θα ήταν με EQ όχι τόσο με compression, αλλά εξαρτάται και από το πόσο πυκνή είναι η μίξη. Επισης να χρησιμοποιούμε και το GATE γαι επιπλέον βοήθεια στον κομπρέσσορα για να φιλτράρουμε όποιον θόρυβο την ώρα που δεν παίζει η μελωδία. Αυτό από μόνο του είναι trick. Η μάλλον σχεδόν μόνο του. Θέλει και την βοήθεια reverb. Κλασσική τεχνική που εφαρμόζονταν κατά κόρο στην δεκαετία του 80 στα drums. Δεν είναι τίποτε άλλο παρά reverb και gate. Συστατικά: 1 καλό snare ή kick (προτιμότερο είναι το snare) 1 καλό reverb 1 gate 1 compressor (προαιρετικά με παράλληλη συμπίεση ή όχι) 1 EQ (προαιρετικά) 1 αλκοολούχο ποτό της αρεσκείας σας Εκτέλεση: 1. Ηχογραφούμε το drum όσο καλύτερα μπορούμε (εναλλακτικά απλά διαλέγουμε ένα sample) 2. α. Εάν ηχογραφήσουμε το drum βάζουμε ένα gate για να κοπεί ο θόρυβος αριστερά και δεξιά του sample. Μυστικό: αφήστε λίγα ms πριν το attack, με ελάχιστο θόρυβο: η πύλη (gate) ανοίγει πιό γρήγορα. Από την δεξιά πλευρά (δηλαδή κατά το release) κόψτε λίγο πριν τελειώσει πλήρως ο ήχος. β. Εάν είναι ήδη έτοιμο το sample, απλά προσθέστε ελάχιστη ποσότητα θαρύβου στην αρχή, 20 msec είναι οκ. 3. Compression (αν είναι παράλληλη ρυθμίστε την ισορροπία wet/dry όπως θέλετε, αν δεν είναι παράλληλη τότε με φειδώ) 4. EQ: πάλι με φειδώ και μόνο αν η περίπτωση το απαιτεί (π.χ. ένα low-shelf EQ μόνο και μόνο για να μην πέσει το snare μέσα στην περιοχή των hi-hat, αυτή την ρύθμιση ίσως την αλλάξουμε μετά αν δούμε ότι υπάρχει πρόβλημα) 4. Reverb με ελάχιστο predelay time για να προλάβει να ακούστει το dry σήμα, και μετά με κατάλληλες ρυθμίσεις στο level των early reflections για να αποκτήσει την αίσθηση του χώρου. Εδώ περαματειστείτε ελεύθερα γιατί... 5. Gate. Πριν προλάβει να απλωθεί το reverb, ρυθμίζουμε το gate έτσι ώστε να κοπεί (όχι πολύ απότομα - αλλά ok κατα περίπτωση αυτό). Κι εδώ ακριβώς είναι το γιατί κάποια snares (και ειδικά παραγωγές δεκαετίας 80) ακούγονται τεράστια: Γιατί αφενός το reverb τείνει να ενισχύει τις μπάσσες συχνότητες και αφ' ετέρου γιατί πάει να απλώσει τον ήχο και πριν προλάβει και χαθεί προς τα πίσω έρχεται το gate και τον κόβει. 6. Αν κάνουμε καλή δουλειά απολαμβάνουμε το αλκοολούχο ποτό, εάν όχι πάμε ξανά από το βήμα 1. ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
AntonyPath Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 3. Compression (αν είναι παράλληλη ρυθμίστε την ισορροπία wet/dry όπως θέλετε, αν δεν είναι παράλληλη τότε με φειδώ) Λοιποοοοοον..... ξαναγεμιζουμε το ποτηρι !!!! :) και.... τι ενωουμε παραλληλη ή φειδω ? to be or not to be ? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ex-OurDarkness Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 31 Μαρτίου 2008 3. Compression (αν είναι παράλληλη ρυθμίστε την ισορροπία wet/dry όπως θέλετε, αν δεν είναι παράλληλη τότε με φειδώ) Λοιποοοοοον..... ξαναγεμιζουμε το ποτηρι !!!! :) και.... τι ενωουμε παραλληλη ή φειδω ? to be or not to be ? Αν είναι παράλληλη δεν χρειάζεται να είμαστε φειδωλοί γιατί έχουμε και το dry σήμα και δεν κινδυνεύουμε να είναι υπερ-συμπιεσμένο το σήμα γιατί πάντα θα υπάρχει η καθαρότητα από το dry. Κάτι φυσικά το οποίο δεν συμβαίνει όταν έχουμε μόνο το συμπιεσμένο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
AntonyPath Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2008 OP Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2008 :-[ α καλα !!! εννοεις να μην κανουμε τσιγκουνιες :P :) παραλληλη συνδεση εννοεις ? ποτε λεγεται παραλληλη ? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις