lakis1975 Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 αμα κανεις practicepracticepractice οπως λεγεται παραπανω, θα μπορεις να κανεις bend και με 10ρες και με 11αρες. Εγω χωρις practice κανω bend 1,5 τονο με 11αρες, αλλα οχι παραπανω. Αυτο που θελει practice ειναι ... να "ακους", γιατι πολλοι κανουν bend αλλα λιγοι ειναι στον τονο. Οι πιο πολλοι λιγο κατω, λιγο πανω (και γω τα ιδια σκ**α) Και αυτο φυσικα ακουγεται απο τους προσεκτικους ακροατες (που εδω μεσα εχει πολλους απο δαυτους) Το να "σημαδευεις" εμπειρικα την νοτα δεν ειναι λυση. Πρεπει να "ακους", μην σου φαινεται και πολυ απλο, δεν ειναι. τσαμπα καιει η λαμπα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
orbital Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Στην Les Paul μου φοράω 11αρες και ουδέποτε είχα τέτοιο πρόβλημα (και δεν με θεωρώ κανα κιθαρίστα της προκοπής). Οπότε νομίζω (ξαναλέω, νομίζω!) οτι μια χάρα μπορείς να παίξεις μπάλα με τις 10άρες, το πιο βασικό είναι η εξάσκηση, για να αποκτήσεις τους "αυτοματισμούς" που λένε τα παιδιά παραπάνω και την ακρίβεια.. ολα αυτά χωρίς να αρνούμαι την σημασία του setup ή πως ειναι λογικό οι 9αρες να σου είναι ευκολότερες.. απλά αυτό το τελευταίο προσωπικά δεν το θεωρώ απαραίτητο.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fenderiarhs Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Oi les paul και γενικοτερα οι κιθαρες με μικροτερη κλιμακα απο την κλασσικη fender 25 1/2 ειναι παντα πιο "μαλακες" και ευκολες στα σηκωματα.....αν σε μια fender νιωθεις ανετα με 10ρες περιπου το ιδιο feel θα το εχεις με 11αρες se short scale κιθαρα (π.χ les paul) 2 things are infinite:the universe&human stupidity Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
elavd Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Oi les paul και γενικοτερα οι κιθαρες με μικροτερη κλιμακα απο την κλασσικη fender 25 1/2 ειναι παντα πιο "μαλακες" και ευκολες στα σηκωματα.....αν σε μια fender νιωθεις ανετα με 10ρες περιπου το ιδιο feel θα το εχεις με 11αρες se short scale κιθαρα (π.χ les paul) +1 Προσωπικά (που μέχρι πολύ πρόσφατα έπαιζα με 9άρες σε Fender-οειδείς κιθάρες) θα σε συμβούλευα να μη χρησιμοποιείς 10-άρες ακόμη, μιας και δουλεύεις ακόμη τα bends σου, από ότι λες . Πιστεύω ότι οι 9άρες είναι ιδανικές για Tele & Strat. Αρκετά μαλακές για να κάνεις bend, χωρίς να στερείσαι κάτι ηχητικά. Βέβαια και το setup της γέφυρας με βάση το radius της κιθάρας σου είναι παραπάνω από απαραίτητο. Μάλιστα, θα σου πρότεινα να απαρνηθείς (έστω και για λίγο καιρό) το πολύ χαμηλό action και να ανεβάσεις λίγο τα βαγονάκια κάτι που θεωρώ ότι θα σε βοηθήσει αρκετά ;) Πρόσφατα, ρύθμισα σωστά (ακολουθώντας το radius της ταστιέρας και ανεβάζοντας λίγο το action) μια Tele που έχω και παίζω ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ και με τρελά bends, παρόλο που έχει vintage specs (7.25" και vintage τάστα) ;) Πολύ σημαντικό επίσης είναι αυτό που είπαν και τα παιδιά: το bend βασίζεται πολύ στο αυτί σου. Πρέπει να μελετήσεις καλά την τεχνική ώστε να μη κάνεις ξεκούρδιστα bends, μιας και κατά τη γνώμη μου, το κακό bend είναι ίσως χειρότερο από το να παίξεις φάλτσα νότα σε ένα σόλο... :-\ ΥΓ: Τώρα θυμήθηκα και το ρητό που λέει, "Το ξεκούρδισμα είναι σαν τη δυσάρεστη αναπνοή. Το καταλαβαίνουν όλοι οι υπόλοιποι εκτός από σένα..." ;D www.facebook.com/YourPaintedSmile Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
NicolasAth72 Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 παίδες, δεν έχει σημασία επίσης πόσο 'μπόσικο' αφήνεις στις χορδες? Δηλ πόσες φορες τυλίγεται στο κλειδι? Ή θεωρειται ψιλοστάνταρ αυτο? (πχ σε μια φεντερ, κοβεις τη χορδη 2-3 κλειδια πιο περα) ελπιζω να εγινα κατανοητος αν και τα ειπα μπερδεμενα :P https://www.facebook.com/automaton.athens Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
elavd Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Εγώ νομίζω πως όχι... www.facebook.com/YourPaintedSmile Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
frail Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Δε ξερω γτ αλλα δε μου φαινεται λογικο να επηρεαζει οτιδηποτε αυτο! (δεν το ειχα ξανασκεφτει να πω την αληθεια) 東海は十分だ = Only a Tokai is good enough! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jasemeister Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Δε ξερω γτ αλλα δε μου φαινεται λογικο να επηρεαζει οτιδηποτε αυτο! (δεν το ειχα ξανασκεφτει να πω την αληθεια) το "μπόσικο" επηρεάζει το κατά πόσο ξεκουρδίζουν οι μπάσες χορδές. Άμα έχεις κάνει π.χ. το κλειδί της μι μπάσο να μοιαζει τυλιγμένο με ανακόντα, τότε κάθε τρεις και λίγο θα ξεκουρδίζει μέχρι να έρθει σε σωστό tension όλο αυτό το μακρυνάρι πάνω στο κλειδί. Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
boukas Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Όχι σύμφωνα με τον bbking που χρησιμοποιεί ολόκληρη τη χορδή, καθώς του αυξάνει το sustain (μη ρωτάς εμένα, καθώς δεν το πιστεύω αυτό). Βασικά αυτό που ξέρω είναι, ότι στις κιθάρες με το ευθύ headstock (αλά fender) πρέπει να τις τυλίγεις 3-4 φορές γύρω από το κλειδί, ώστε να αποκτήσουν μεγάλη γωνία σαν τις gibson style. Ο λόγος σύμφωνα με τον erlewine είναι ότι αν δεν δώσεις γωνιά στη χορδή, αλλά είναι κατά το δυνατόν πιο επίπεδη αυτή ως προς το μπράτσο, τότε υπάρχει ο κίνδυνος είτε με τα μπεντς, είτε με τη χρήση του απλού τρέμολο να φύγουν από το nut. Από την άλλη δεν πρέπει να το παρακάνεις, καθώς μαγκώνει η χορδή στο nut κι έχεις προβλήματα επαναφοράς της εκτός από τ΄άλλα. Έτσι εμπειρικά βγήκε ότι το καταλληλότερο είναι το τύλιγμα περίπου 3-4 στροφών από πάνω προς τα κάτω. (Μιλάω πάντα για την απόσταση μεταξύ nut και κλειδιού) Ο λόγος που δεν τυλίγουν ολόκληρη τη χορδή, αλλά μέρος της, προσέχοντας να μην καλύπτει το ένα τύλιγμα το άλλο, δεν είναι εξαιτίας τυχόν προβλημάτων στο ξεκούρδισμα (κάποια στιγμή και με το σωστό streching σχεδόν αμέσως θα σφίξει), αλλά καθώς ασκούνται τεράστιες δυνάμεις στη χορδή όταν αυτή είναι κουρδισμένη, τότε η παραμικρή ύπαρξη κενού, όπως στην περίπτωση που η το 1 τύλιγμα περνά πάνω από το άλλο, αυξάνει κατά πολύ τον κίνδυνο σπασίματος της χορδής! Αυτά είχα να πω. Τυχόν διαφωνίες δεν γίνονται αποδεκτές :D Edit: Α ναι. Ασφαλώς αναφέρομαι στη περίπτωση των fenderoστυλ heasdstocks, καθώς στα άλλα που έχουν γωνία (τα gibsonοστυλ) δεν τίθεται κάποιο τέτοιο θέμα, οπότε απλώς 1-2 στροφές κάνουν άριστη δουλειά! "Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Moderator Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2008 Να πω κι εγώ... :) Πιστεύω ότι το bend είναι σε μαγάλο βαθμό θέμα τεχνικής και πολύ λιγότερο θέμα setup (ή τάστων, fretboard radius κλπ). Σαφώς και κάποιες ταστιέρες είναι πιο "εύκολες" και ξεκούραστες για bend (flat με μεγάλα τάστα) αλλά στην πράξη αν έχεις εξοικειωθεί με την τεχνική κάνεις bend σε ό,τι και να πιάσεις. Προσωπικά, με αντικειμενικά κριτήρια, θεωρώ ότι είμαι πολύ μέτριος κιθαρίστας, αλλά έχω μια άνεση στο bend γιατί μου αρέσει και το χρησιμοποιώ. Όταν λέω "άνεση" εννοώ ότι στο παίξιμό μου χρησιμοποιώ 2 τόνους bend στα καντίνια και 1.5 στις τυλιχτές (Στις τυλιχτές τραβάω "ανάποδα" .... προς το μέσο της ταστιέρας.) Κάποιες φορές κάνω bend σε 2 χορδές ταυτόχρονα (από 1 τόνο). Συνήθως παίζω με 10άρες αλλά πρόσφατα έβαλα 11άρες σε μια strat (για να διορθώσω ένα backbow με λάσκαρισμένο trussrod) και συνεχίζω να παίζω τα ίδια πράγματα. Σαφώς... είναι πιο δύσκολο και πιο κουραστικό αλλά εφικτό. Τα ίδια (μέτρια ;D )πράγματα παίζω και σε vintage τάστα και σε μεταλλοκίθαρα και σε ό,τι κιθάρα πιάσω γενικώς. Μερικά απλά πράγματα που μπορείς να κρατήσεις κατά νου είναι τα εξής: Το bend δεν γίνεται με το δάχτυλο που πατάει πριν το τάστο που "παίζει". Βοηθάνε και τα υπόλοιπα δάχτυλα που είναι πριν από αυτό. Μην ασκείς μεγάλη δύναμη κάθετα στην ταστιέρα. Τράβα τη χορδή, χρησιμοποιώντας 2 ή 3 δάκτυλα εφαρμόζοντας δύναμη σχεδόν αποκλειστικά προς τα πάνω. Χρησιμοποίησε πρς την κατεύθυνση της ταστιέρας την ελάχιστη δυνατή "συνιστώσα". Καλά κομμένα νύχια στο αριστερό χέρι. Κάνοντας bend σε μια χορδή (στο δρόμο προς τον 1.5 ή 2 τόνους) θα παρασύρεις και 1 ή 2 (ή και 3) από τις "απο πάνω" χορδές. Προσωπικά θέλω λίγο ψηλό action ώστε οι "από πάνω" να παρασύρονται σωστά από τα χοντροδάκτυλά μου, και να μην ακουμπάνε στα τάστα. Μερικές φορές κάνω bend πάνω σε κουρδιστήρι για να βελτιώσω "το κούρδισμά μου". Η τονική ακρίβεια του bend είναι εκ των ουκ άνευ. Η εκφραστικότητα, προέρχεται από το πώς πηγαίνεις στην επιθυμητή νότα (πόσο γρήγορα, αν κάνεις βιμπράτο, πως (και αν) γυρίζεις πίσω στη flat νότα, πώς και πότε "έσκασε" η πενιά κλπ) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση