Προς το περιεχόμενο

Dist/od από ενισχυτή ή από πετάλι;



Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Από την άλλη, ένα καθαρό, (ιδιαίτερα αν κοπανήσεις λίγο τις χορδές επειδή -ας πούμε- έτσι "ζητάει" αυτό που θέλεις να παίξεις) πιο εύκολα θα ακουστεί ενοχλητικό σε ένα clipping μιας solid state συσκευής περιλαμβανομένων και των σταδίων εισόδου των διάφορων ψηφιακών κυκλωμάτων. Εκεί "η λάμπα" θα κάνει το μόνο πράγμα που κάνει σωστά. Θα ψαλιδίσει "με χάρη" :)

 

(τα bold δικά μου)

 

Όχι απαραίτητα... έχω ακούσει αρκετούς λαμπάτους ενισχυτές hi fi (ή μάλλον hi end) που σχεδόν με είχαν κάνει να ξεχάσω το όνομά μου. Μια λάμπα νομίζω ότι είναι κυρίως υπεύθυνη για την μοναδική της ηχητική σφραγίδα, με αρμονικές εξαιρετικά ευχάριστες στο ανθρώπινο αυτί, και για τις αποκρίσεις της.

 

To γεγονός ότι ψαλιδίζει - παραμορφώνει τόσο όμορφα το θεωρώ παραπροϊόν, και για του λόγου το αληθές όταν πρωτοφτιάχτηκαν λαμπάτοι ενισχυτές (όχι λόγω μόδας ή επιλογής αλλά λόγω αναγκαιότητας) η παραμόρφωση δεν ήταν καν στο πρόγραμμα... μέχρι τη στιγμή που μερικοί τους τερμάτισαν για να μπορέσουν να ακουστούν επί του πλήθους, κι εκεί άρχισε το γλέντι!  ;D

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 68
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Moderator

Μα... οι αρμονικές είναι παραπροϊόν της υπεροδήγησης.  :)

Πολύ συχνά όταν παίζουμε κάτι καθαρό υποθέτουμε ότι δεν έχουμε clipping. Στην πραγματικότητα κατά τα μεταβατικά (π.χ. κατά την "πενιά") σχεδόν πάντα οδηγείται το κύκλωμά μας στη μη-γραμμική του περιοχή.

 

Σίγουρα υπάρχουν πολλά άρθρα, αλλά νομίζω αυτός εδώ τα εξηγεί ωραία: http://www.milbert.com/articles/tubes_vs_transistors

 

Here then is the hypothesis for further investigation. In the usual evaluation of audio preamplifiers it is assumed that they are operated in their linear range, i.e., harmonic distortion less than 10%. In this range tubes and transistors do have very similar performance characteristics. But the preceding section points out that amplifiers are often operated far out of their linear range at signal levels which would cause severe distortion. Under these conditions, tubes and transistors appear to behave quite differently from a sound viewpoint.

 

Και επιπλέον:

Vacuum-tube amplifiers differ from transistor and operational amplifiers because they can be operated in the overload region without adding objectionable distortion

 

(Αναφέρεται σε ήχους με μεταβατικά (π.χ. κρουστά) που επιθυμούμε να ακουστούν καθαρά. Συγκρίνει τις αρμονικές κατά τις στιγμές που "στιγμιαία" ο ενισχυτής βρίσκεται στη μη-γραμμική του περιοχή. )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα τα λετε ολοι, αλλα μην ξεχνατε οτι μιλαμε για ενισχυτες κιθαρας, οπου η οποια "παραμορφωση" ειναι επιθυμητη...

 

Και δεν αναφερομαι σε "high gain" καταστασεις.

Ακομα και ο φαινομενικα "καθαρος" ηχος εχει υποστει παραμορφωση. Μονο ετσι μας αρεσει να τον ακουμε.

Αντικειμενικα ο ηχος που παραγει η ηλεκτρικη κιθαρα απο μονη της ειναι τραγικος.

Εχετε δοκιμασει πιστευω να βαλετε κιθαρα σε Hi Fi συστημα η κατι ασχετο γενικως... 

Τι ηχος, εεε?  :'( :'(  :'(  ;D

 

 

Στα Hi Fi συστηματα τα πραγματα λειτουργουν αλλιως. Εκει οντως δεν θελουμε καθολου παραμορφωση και γιαυτο το λογο ειναι φτιαγμενα και ρυθμισμενα τα κυκλωματα τους, ωστε να αποφευγεται οσο το δυνατον περισσοτερο.

 

Φυσικα τεραστιο ρολο στο επιθυμητο αποτελεσμα (Dist. η οχι) και για τις δυο "παραταξεις" παιζουν και ο μετασχηματιστες.

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ σωστοί κι οι δυο.  :)

 

Έλεγα κάτι μήνες πριν για τους hi fi(ve): http://www.noiz.gr/index.php?topic=10221.msg137410#msg137410 (βάλε πχ ήρεμη τζαζ σε έναν λαμπάτο ή βινύλιο από Beatles και θα μαγέψει, βάλτου κλασσική με τεράστια δυναμική περιοχή - πιανίσσιμα από πιάνο, ξεσπάσματα από όλη την ορχήστρα - και μπορεί να μην ανταπεξέλθει).

 

Α, και βλέπω αρκετούς επισκέπτες... ψηφίστε, τζάμπα είναι! Δεν είναι ανάγκη να γράψετε και σετάπ.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Distortion....από που να ξεκινήσεις και που να καταλήξεις σ'αυτό το θέμα.

 

Έχω βρει άπειρα άρθρα για το distortion (μαζί με το overdrive) και έχω διαβάσει αρκετά απ'αυτά. Από την ομολογουμένως περιορισμένη εμπειρία μου στο θέμα, έχω καταλήξει στο ότι: distortion & volume πάνε μαζί. Τουλάχιστον 2 μεγάφωνα, 10" ή 12" και καμπίνα κατασκευασμένη πολύ καλά. Από κει και πέρα δουλεύεις με ότι έχεις.

 

Προσωπικά ο συνδυασμός της προτίμησής μου τώρα είναι: active μαγνήτες μέσα από πετάλι eq καρφί σε λαμπάτη κεφαλή engl (το distortion του ενισχυτή δηλαδή) με καμπίνα 2x12 ή 4x12. Οπότε ψηφίζω 1

 

Θα'θελα όμως να πιάσω ένα ένα τα options που έχει παραθέσει για ψήφο ο φίλτατος bloody.

 

1) Αποκλειστικά από ενισχυτή

Λάμπα; Τρανζίστορ; Υβριδικός; Modelling; Combo; Κεφαλή με τι καμπίνα/ες;

Σε γενικές γραμμές το βρώμικο κανάλι ενός ενισχυτή μου αρέσει περισσότερο από ότι να βάλεις πετάλι distortion πάνω, μάλλον γιατί ένα πετάλι είναι σχεδιασμένο να δένει γενικά με διάφορους ενισχυτές ενώ το distortion του ενισχυτή είναι σχεδιασμένο πάνω στον συγκεκριμένο ενισχυτή (συνήθως). Από κει και πέρα είναι θέμα αν είναι αρκετά βαρύ το distortion όσο θέλουμε.

 

2) Αποκλειστικά από πετάλια/πεταλιέρες πάνω σε καθαρό ενισχυτή, πχ Fender

Εδώ μιλάμε σίγουρα για λαμπάτο κόμπο με 1x12 φαντάζομαι...δεν το έχω δοκιμάσει δυστυχώς οπότε τι να πω.

 

3) Πετάλια πάνω σε "αρπαγμένο" ενισχυτή, πχ Marshall

Εδώ υποθέτω μιλάμε για κεφαλή/καμπίνα ή κόμπο λαμπάτο. Στη μέθοδο αυτή έχει στηριχτεί ίσως το μεγαλύτερο μέρος της ροκ/μέταλ ιστορίας. Hands down μια λύση που έχει αντέξει το τεστ του χρόνου.

 

4) Με πεταλιέρες/pods με amp simulations κατευθείαν σε κονσόλα (χωρίς καν ενισχυτή)

Να τα μας...τρομερή η εξέλιξη της τεχνολογίας. Προς το παρόν για μένα υπερτερούν στο να δίνουν ήχο "δίσκου" δηλαδή το αποτέλεσμα που ακούμε από cd μετά την μίξη και την παραγωγή. Στα πιο raw πράγματα κάπου χάνουν νομίζω αλλά τελευταία έχουν βελτιωθεί αρκετά

 

5) Δεν παίζω με dist/od (πχ jazz)

Ότι και να πω είναι λίγο. Βάλτε ρε λίγο distortion στη ζωή σας.

 

[glow=red,2,300]If I stand in front of my rig, if my nuts ain't shaking then I ain't satisfied[/glow]

 

marshall_kerryking.jpg

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Για να μην πολυλογώ, έρχεται ένα άλλο θέμα (που κι αυτό έχει συζητηθεί εδώ): αν υπάρχουν ενισχυτές που λόγω της ουδετερότητάς τους (ή, αν προτιμάτε, της ιδιαιτερότητας της ηχητικής τους "υπογραφής") ταιριάζουν καλύτερα με πετάλια. Εγώ πιστεύω πως ναι, υπάρχουν μερικοί που ταιριάζουν περισσότερο, κι άλλοι λιγότερο. Συνήθως οι φεντερικές 6L6GC έχουν το καλύτερο "υπόστρωμα" για την "παντρειά", αν και πολλοί ορκίζονται και στους Marshall ή πχ. στον Peavey Classic 30.

 

 

copy paste απο εναν..ειδκο στο gear page...

 

fender and marshalls as a pedal platform:

 

preamp distortion in Fenders sounds very different from preamp distortion in Marshalls, largely because the tone stack comes before the distortion, whereas in the Marshall circuit most of the distortion comes after the tone stack...especially when the input is boosted.

 

Use the amp to amplify - cleanly or nearly so - an overdrive or distortion pedal set to add distortion not level (or not much), and it will sound much better. FWIW, contrary to popular belief, even SRV did not set his Tube Screamers to boost much - there's a pic of his settings somewhere which shows that both pedals have the gain fairly high (one just over half, one about 3 o'clock I think) and the levels at only just over half.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aποκλειστικά από ενισχυτή

Αποκλειστικά από πετάλια/πεταλιέρες πάνω σε καθαρό ενισχυτή, πχ Fender

Πετάλια πάνω σε "αρπαγμένο" ενισχυτή, πχ Marshall

 

Τωρα εγω χρησιμοποιω και τους 3 παραπανω τροπους οποτε δεν μπορω να ψηφισω μονο ενα...

 

ενισχυτη εχω εναν germino club 40 (plexi marshall clone.Replica JTM50 1966 & bluesbraker) μαζι με μια καμπινα thd με 1 celestion g12h30 και ενα greenback.

απο πεταλια ενα xotic bb preamp distortion,και ενα jampedal tubedreamer 72 overdrive...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Στα Hi Fi συστηματα τα πραγματα λειτουργουν αλλιως. Εκει οντως δεν θελουμε καθολου παραμορφωση και γιαυτο το λογο ειναι φτιαγμενα και ρυθμισμενα τα κυκλωματα τους, ωστε να αποφευγεται οσο το δυνατον περισσοτερο.

 

εχεις ακουσει λαμπατο hi fi ενισχυτη να ξεχασεις το ονομα σου?

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τάκη κι εγώ πηγαινοέρχομαι μεταξύ των τριων πρώτων επιλογών, για αυτό και τόνισα το "περισσότερο", δλδ αν έπρεπε με πιστόλι στον κρόταφο να διαλέξεις ένα, ποιο θα ήταν αυτό... για πες! Τώρα αυτά του ειδικού (εντός ή εκτός εισαγωγικών; ) του Gear Page μου φαίνονται η μισή αλήθεια, γιατί στα δικά μου αυτιά παίζει πολύ, μα πολύ μεγαλύτερο ρόλο το είδος των τελικών λυχνιών.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου