Προς το περιεχόμενο

Περί κριτικής


menelaos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

(μέσα σε αυτά τα ερασιτεχνικά πλαίσια που αναφέρεις) κάποιοι κάνουν καλύτερη δουλειά από κάποιους άλλους.

 

+10. Τα "demo" που κάνουν τα περισότερα στούντιο στις "φιλόδοξες μπάντες" είναι χειρότερα απο τις σπιτίσιες παραγωγές.

 

Σε αυτα που λές μενέλαε να σου απαντήσω:

Αλλιώς θα κρίνεις κάτι που ΠΛΗΡΩΣΕΣ για να ακούσεις και έχεις απαιτήσεις. Αν δεν το κάνεις αυτό, τότε το λάθος είναι δικό σου. Και δεν μιλάω για την παραγωγή. Ακόμη και για το παίξιμο. Εγώ για παράδειγμα δεν είμαι μπασσίστας. Κουτσοπαίζω με την πένα με όπως μπορώ ίσα ίσα για να έχουν μπάσσο τα κομμάτια. Τι θα έπρεπε δηλαδή? Να πληρώσω επαγγελματία μπασσίστα και επαγγελματικό εξοπλισμό για να ακούγεται pro το μπάσσο στ κομμάτι? Δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Δεν έχω ούτε το χρήμα, ούτε το χρόνο. Μήπως να το παίξω στ πλήκτρα για να ακούγεται τουλάχιστον της προκοπής? Αν είναι έτσι μπορώ να βάλω και τους αυτόματους ρυθμούς για ενορχήστρωση.

Προσωπικά μου αρέσει αυτό που φτιάχνω να είναι ΔΙΚΟ μου. Να έχω παίξει εγώ, να έχω μιξάρει εγώ κλπ κλπ. Αυτή είναι η άποψη μου αν θές. Αν Παίξει κάποιος άλλος στ κομμάτι μου, δεν μπορώ να πώ ότι η μουσική είναι δική μου, εφόσον το τάδε γύρισμα που έκανε το μπάσσο π.χ. δεν ήταν δική μου σκέψη-σύνθεση.

Αυτή είναι η δική μου ιστορία. Το ξέρω ότι δεν πρόκειται να πιάσω ποτέ τον επαγγελματισμό αν τα κάνω όλα μόνος μου, επειδή δεν θα γίνω ποτέ επαγγελματίας σε κάτι, αλλα τα κομμάτια που γράφω εγώ θέλω να είναι δικά μου και να μην έχουν τίποτα λιγότερο ή περισσότερο απο αυτό που έχω φανταστεί.

Κατα παρόμοιο τρόπο οι περισσότεροι απο εδω μέσα που ανεβάζουν κλιπς κάνουν κ οι ίδιοι τις περισσότερες δουλειές μόνοι τους, όπως και ο Vartanis τον οποίο έχετε φάει.

Ναι. Αν παίξουν επαγγελματίες στ κομματια του Vartani, ηχογραφηθουν σωστά με μοντέρνο ήχο και τραγουδηθουν απο μια σωστή και καλή φωνη θα μπορούσαν να είναι και χιτ στην Ελλάδα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμβουλές του στυλ "δεν μου αρέσει ο ήχος της κιθάρας σου" που μεταφράζεται "πλήρωσε για εξοπλισμό και κιθάρα" δεν νομίζω ότι είναι συμβουλές.

Όχι βρε Λάμπρο, γιατί να μεταφράζεται έτσι απαραίτητα?

Ειδικά αυτιά πιο πεπειραμένου (όχι τα δικά μου δηλαδή  ;D ;D ), αλλά και σε πολλές περιπτώσεις και μέσου ακροατή, μπορούν εύκολα να διακρίνουν αν αυτό που ακούγεται είναι λόγω κακού εξοπολισμού ή ελλειπούς γνώσης/ψαξίματος αυτού. Για να μην μιλήσουμε για αισθητική...

 

 

Αλλιώς θα κρίνεις κάτι που ΠΛΗΡΩΣΕΣ για να ακούσεις και έχεις απαιτήσεις. Αν δεν το κάνεις αυτό, τότε το λάθος είναι δικό σου. Και δεν μιλάω για την παραγωγή. Ακόμη και για το παίξιμο. Εγώ για παράδειγμα δεν είμαι μπασσίστας. Κουτσοπαίζω με την πένα με όπως μπορώ ίσα ίσα για να έχουν μπάσσο τα κομμάτια. Τι θα έπρεπε δηλαδή? Να πληρώσω επαγγελματία μπασσίστα και επαγγελματικό εξοπλισμό για να ακούγεται pro το μπάσσο στ κομμάτι? Δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Δεν έχω ούτε το χρήμα, ούτε το χρόνο. Μήπως να το παίξω στ πλήκτρα για να ακούγεται τουλάχιστον της προκοπής? Αν είναι έτσι μπορώ να βάλω και τους αυτόματους ρυθμούς για ενορχήστρωση.

Προσωπικά μου αρέσει αυτό που φτιάχνω να είναι ΔΙΚΟ μου. Να έχω παίξει εγώ, να έχω μιξάρει εγώ κλπ κλπ. Αυτή είναι η άποψη μου αν θές. Αν Παίξει κάποιος άλλος στ κομμάτι μου, δεν μπορώ να πώ ότι η μουσική είναι δική μου, εφόσον το τάδε γύρισμα που έκανε το μπάσσο π.χ. δεν ήταν δική μου σκέψη-σύνθεση.

Αυτή είναι η δική μου ιστορία. Το ξέρω ότι δεν πρόκειται να πιάσω ποτέ τον επαγγελματισμό αν τα κάνω όλα μόνος μου, επειδή δεν θα γίνω ποτέ επαγγελματίας σε κάτι, αλλα τα κομμάτια που γράφω εγώ θέλω να είναι δικά μου και να μην έχουν τίποτα λιγότερο ή περισσότερο απο αυτό που έχω φανταστεί.

Κατα παρόμοιο τρόπο οι περισσότεροι απο εδω μέσα που ανεβάζουν κλιπς κάνουν κ οι ίδιοι τις περισσότερες δουλειές μόνοι τους, όπως και ο Vartanis τον οποίο έχετε φάει.

Ναι. Αν παίξουν επαγγελματίες στ κομματια του Vartani, ηχογραφηθουν σωστά με μοντέρνο ήχο και τραγουδηθουν απο μια σωστή και καλή φωνη θα μπορούσαν να είναι και χιτ στην Ελλάδα.

 

Μετά από όλη αυτή την ανάλυση του τρόπου σκέψης σου (που είναι σεβαστός από μένα, αλλά όχι ιδιαίτερα αποδεκτός), γιατί να "σηκώσεις" το κομμάτι και να ζητήσεις γνώμες? Γράψε την ιδέα σου με μια ακουστική, σιγοτραγούδησε τη μελωδία και ανέβασέ το. Δεν ειρωνεύομαι. Αλλά είναι λίγο οξύμωρο να κάνεις ολόκληρη παραγωγή (οποιαδήποτε ποιότητας) και μετά να ζητάς τι γνώμη των άλλων για αυτή, ξέροντας ότι δεν είναι καλή από πριν, και μη όντας διατεθιμένος να τη βελτιώσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λάμπρο, δε συμφωνώ. Φυσικά και δε δικαιούμαι να έχω απαιτήσεις από κανέναν. Αλλά όταν με ρωτάς τη γνώμη μου για ένα μουσικό κομμάτι σου δίνω τη γνώμη μου αφού το συγκρίνω με το σύνολο της μουσικής που έχω ακούσει στη ζωή μου. Δε λέω "επειδή είναι ο Λάμπρος θα το συγκρίνω μόνο με μέτρια κομμάτια". Δεκτή βεβαίως η γνώμη σου, αλλά θεωρώ πραγματικά ότι σε υποτιμώ με το να σε βάζω αυτομάτως στη λίστα των κακών μουσικών, συνθετών κλπ. Σε συγκρίνω λοιπόν με όλους, σε βάζω στον "παγκόσμιο χάρτη της μουσικής" (;D) και κοιτάω που βρίσκεται κατά τη γνώμη μου η θέση σου εκεί. Πέραν των αστεϊσμών πάντως, αυτό που εννοώ νομίζω είναι σαφές.

 

Επιπλέον, για να μη λες ότι δε γίνεται να κάνεις ένα πραγματικά επαγγελματικό κομμάτι κάνοντας τα πάντα μόνος σου, θα σου αναφέρω μόνο τον Prince ;)

 

Επίσης, όταν λες σε κάποιον ότι η φωνή φαλτσάρει δεν του λες να το πάει σε άλλον τραγουδιστή. Του λες ότι υπάρχουν φάλτσα. Και αυτό είναι κάτι αντικειμενικό, αν μετρήσεις τη συχνότητα βλέπεις ότι είναι αλλού από εκεί που θα έπρεπε να είναι. Γιατί να κάνω ότι δεν υπάρχει;

 

Τέλος πάντων, προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει κανείς να έχει υψηλά standards, γιατί όσο χαμηλώνεις τα standards σου, άλλο τόσο χαμηλώνεις και την ποιότητα των αποτελεσμάτων σου ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετά από όλη αυτή την ανάλυση του τρόπου σκέψης σου (που είναι σεβαστός από μένα, αλλά όχι ιδιαίτερα αποδεκτός), γιατί να "σηκώσεις" το κομμάτι και να ζητήσεις γνώμες? Γράψε την ιδέα σου με μια ακουστική, σιγοτραγούδησε τη μελωδία και ανέβασέ το.

 

Ζητάς μια γνώμη για την ιδέα και την ενορχήστρωση που φαντάζεσαι. Εγώ δεν γράφω τραγούδια, για να μπορώ να τα παρουσιάσω με μια ακουστική λίγη παραλία και μια φωτιά στη μέση. Αναγκαστικά θα πρέπει να μπώ στο χωρό της ενορχήστρωσης και της μίξης για να παρουσιάσω αυτό που σκέφτομαι και να μπορέσω να κρατήσω το ενδιαφέρον με τα όργανα.

 

Αλλά είναι λίγο οξύμωρο να κάνεις ολόκληρη παραγωγή (οποιαδήποτε ποιότητας) και μετά να ζητάς τι γνώμη των άλλων για αυτή, ξέροντας ότι δεν είναι καλή από πριν, και μη όντας διατεθιμένος να τη βελτιώσεις.

 

Ξέρω ότι δεν είναι καλή σε επαγγελματικό επίπεδο, αλλά είναι όσο καλή μπορεί να γίνει. Δεν προσβάλλω κανέναν εφόσον προβάλλω το μέγιστο που μπορώ να προσφέρω, γι αυτό δεν θέλω να προσβάλλουν και μένα. Δεν είπα ποτέ ότι δεν είμαι διατεθιμένος να βελτιώσω κάτι, αλλα ώς ένα βαθμό. Αν για να γίνει η βελτίωση χρειάζεται πολύ χρόνο ή χρήμα, δυστυχώς δεν θα μπορέσω να κάνω ευτυχισμένους μερικούς τελειομανείς!  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λάμπρο, δε συμφωνώ. Φυσικά και δε δικαιούμαι να έχω απαιτήσεις από κανέναν. Αλλά όταν με ρωτάς τη γνώμη μου για ένα μουσικό κομμάτι σου δίνω τη γνώμη μου αφού το συγκρίνω με το σύνολο της μουσικής που έχω ακούσει στη ζωή μου. Δε λέω "επειδή είναι ο Λάμπρος θα το συγκρίνω μόνο με μέτρια κομμάτια". Δεκτή βεβαίως η γνώμη σου, αλλά θεωρώ πραγματικά ότι σε υποτιμώ με το να σε βάζω αυτομάτως στη λίστα των κακών μουσικών, συνθετών κλπ. Σε συγκρίνω λοιπόν με όλους, σε βάζω στον "παγκόσμιο χάρτη της μουσικής" (;D) και κοιτάω που βρίσκεται κατά τη γνώμη μου η θέση σου εκεί. Πέραν των αστεϊσμών πάντως, αυτό που εννοώ νομίζω είναι σαφές.

 

Επιπλέον, για να μη λες ότι δε γίνεται να κάνεις ένα πραγματικά επαγγελματικό κομμάτι κάνοντας τα πάντα μόνος σου, θα σου αναφέρω μόνο τον Prince ;)

 

Επίσης, όταν λες σε κάποιον ότι η φωνή φαλτσάρει δεν του λες να το πάει σε άλλον τραγουδιστή. Του λες ότι υπάρχουν φάλτσα. Και αυτό είναι κάτι αντικειμενικό, αν μετρήσεις τη συχνότητα βλέπεις ότι είναι αλλού από εκεί που θα έπρεπε να είναι. Γιατί να κάνω ότι δεν υπάρχει;

 

Τέλος πάντων, προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει κανείς να έχει υψηλά standards, γιατί όσο χαμηλώνεις τα standards σου, άλλο τόσο χαμηλώνεις και την ποιότητα των αποτελεσμάτων σου ;)

 

οταν θα γίνω μέρος του παγκοσμίου χάρτη της μουσικής και της δισκογραφίας, τότε κρίνε με έτσι!

 

το ότι υπάρχουν φάλτσα μόνιμα σημαίνει πάρε τραγουδιστή και όχι κάποιον που είναι ΚΑΙ τραγουδιστής.

 

Συμφωνώ, πρέπει να βάζεις στόχο το 100 για να φτάσεις το 50, αλλα πολλές φορές δεν μπορείς να φτάσεις ούτε το 50 αντικειμενικά.  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε συ Λάμπρο, αν θεωρώ ότι έχεις γράψει κάτι που πραγματικά αξίζει, δεν είναι κρίμα να μη σου πω ότι πχ χρειάζεται βελτίωση στα φωνητικά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε συ Λάμπρο, αν θεωρώ ότι έχεις γράψει κάτι που πραγματικά αξίζει, δεν είναι κρίμα να μη σου πω ότι πχ χρειάζεται βελτίωση στα φωνητικά;

 

Να το πείς, αλλα αν δεν μπορείς εκ των πραγμάτων να διορθώσεις τα φωνητικά, τί να το κάνεις? Στην περίπτωση που στην περιγραφή γράφω: "ξέρω ότι η φωνή μου είναι χάλια" και εσύ μου πείς να βελτιώσω τα φωνητικά δεν είναι λίγο αμήχανο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Ξέρω ότι δεν είναι καλή σε επαγγελματικό επίπεδο, αλλά είναι όσο καλή μπορεί να γίνει. Δεν προσβάλλω κανέναν εφόσον προβάλλω το μέγιστο που μπορώ να προσφέρω, γι αυτό δεν θέλω να προσβάλλουν και μένα. Δεν είπα ποτέ ότι δεν είμαι διατεθιμένος να βελτιώσω κάτι, αλλα ώς ένα βαθμό. Αν για να γίνει η βελτίωση χρειάζεται πολύ χρόνο ή χρήμα, δυστυχώς δεν θα μπορέσω να κάνω ευτυχισμένους μερικούς τελειομανείς!  ;)

 

 

 

Πρώτο και κύριο, κανείς δεν θα γίνει ευτυχισμένος αν το κομμάτι σου γίνει καλύτερο, παρά μόνο (πιθανόν) εσύ ο ίδιος!

 

Να στέκεσαι πιο πολύ στο καλοπροαίρετο ή όχι της κριτικής παρά στο "αντικείμενο" αυτής.

Αυτός που κάνει την κριτική, είναι "υποχρεωμένος" να πει κάτι ωφέλιμο (γενικά), δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει αν αυτό που θα πει ενδιαφέρει εσένα συγκεκριμένα. Ο χρόνος ας πούμε, που αναφέρεις πιο πάνω, μπορεί να είναι κάτι που κάποιος άλλος μπορεί και θέλει να επενδύσει, προκειμένου να βγάλει κάτι πραγματικά καλό. Ακόμα και αν χρειαστούν 6 μήνες.

Αν λοιπόν αυτός που λέει τη γνώμη του, προτείνει/παρατηρήσει κάτι που για το δημιουργό είναι 2 μήνες δουλειά (λέμε τώρα), να σκεφτεί "ασ' το, δεν το λέω, γιατί, που να ξέρω αν ο Λάμπρος θέλει να το βελτιώσει ή αν βιάζεται να ηχογραφήσει το επόμενο, θα με κράξει"

?

 

Το ίδιο ισχύει και για το χρήμα, αν και όπως είπα και πριν, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι με τον ίδιο εξοπλισμό (άρα χωρίς ούτε ένα έξτρα ευρώ) δεν γίνεται να βγει καλύτερο αποτέλεσμα. Δεν θα ήταν επικοδομητικός ένας διάλογος τύπου

-"Ο ήχος της κιθάρας σου δεν είναι καλός, "ξυρίζει"

-"Τι να κάνω, το τάδε πετάλι έχω, δεν έχω λεφτά να πάρω καλύτερο"

-"Δοκίμασε τις τάδε ρυθμίσεις κτλ...."

 

Απλοϊκό ίσως το παράδειγμα, αλλά καταλαβαίνεις που το πάω...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου