Προς το περιεχόμενο

Το Μπάσο στην μείξη.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

 

Αντιμετωπίζω πρόβλημα όσον αφορά στο μπάσο

και γενικά με τους μπάσους ήχους στην μείξη.

 

Γνωρίζω πως κάποιες συχνότητες πρέπει να τονιστούν

και κάποιες άλλες να χαμηλώσουν,

αλλά …δεν τα καταφέρνω.  :'(

 

Τις περισσότερες φορές ο μπάσος ήχος απλά "μπουκώνει" το κομμάτι μου,

και αν τον χαμηλώσω έστω και λίγο … τότε χάνεται.  :(

 

 

Σημείωση, δεν μιλάω ούτε για "ηλεκτρονική" ούτε για ρόκ μουσική.

Ενδιαφέρομαι περισσότερο για ατμοσφαιρικό μπάσο, με sustain …

 

Γνωρίζει κανείς τι μπορώ να κάνω;

Ευχαριστώ.

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 40
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Σημείωση Νο 2

 

Δεν ηχογραφώ φυσικό μπάσο.

Χρησιμοποιώ συνθετικά ή δείγματα φυσικών ήχων. 

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τις περισσότερες φορές ο μπάσος ήχος απλά "μπουκώνει" το κομμάτι μου,

 

Έχεις δοκιμάσει EQ υποθέτω, ε; Αν γράφεις με sequencer σε υπολογιστή μπορείς να βάλεις Waves 6-band paragraphic EQ (ή κάτι αντίστοιχο) στο κανάλι που έχεις το μπάσο. Ξεκίνα βάζοντας ένα highpass φίλτρο στα 60 - 80 Hz, ή εναλλακτικά high-shelf equalizer απο το EQ σε αυτές τις συχνότητες. Επίσης το ίδιο θα μπορούσες να κάνεις με ένα lowpass φιλτρο στα 200 περίπου Hz ή low-shelf equalizer πάλι στην ίδια συχνότητα περίπου, ρύθμισέ το να ακούγεται όσο καλύτερα γίνεται.

 

Αν έχεις bass drum, τότε τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Αν το μπάσο και το bass drum δεν ακούγονται καλά μαζί, δοκίμασε πάλι EQ, μπορείς να βάλεις το μπάσο στα 100 Hz και το bass drum στα 200 Hz ή αντίστροφα. Compression κατά περίπτωση, είτε μεμονωμένα είτε και τα δύο μαζί. Επίσης side-chain compression, είτε από το μπάσο στο bass drum είτε αντίστροφα και κατά περίπτωση βέβαια.

 

Εναλλακτικά ίσως θα έπρεπε να διαλέξεις έναν διαφορετικό ήχο, ίσως το ηχόχρωμα του μπάσου να είναι too much.

 

Ενδιαφέρομαι περισσότερο για ατμοσφαιρικό μπάσο, με sustain …

 

Χμμ.. ατμοσφαιρικό μπάσο;; Ίσως με λίγο reverb να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά προσοχή γιατί το reverb τείνει να απομακρύνει τον ήχο και να ενισχύει ακομη περισσότερο τις χαμηλές συχνότητες. Μπορείς να παίξεις με λίγο pre-delay ή με την στάθμη των early reflections. Εναλλακτικά, μπορείς να μιξάρεις τον dry ήχο σε ένα κανάλι και τον ήχο με το reverb σε άλλο κανάλι και να ρυθμίσεις με τα ποτενσιόμετρα πόσο θες από το καθένα. Αυτή η τεχνική δίνει διαφορετικά αποτελέσματα από το pre-delay, δίνει ευκρίνεια (γιατί το μπάσο είναι dry) αλλά και το βάθος μέσω του δεύτερου καναλιού.

 

Αυτά. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι άσχετος με το recording στην πράξη αλλά από τα γραφόμενά σου μου φαίνεται ότι ένα compressor/sustainer θα σε βοηθήσει.

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

συγκεκριμένες ρυθμίσεις eq δεν μπορώ να σου αναφέρω, καθότι διαφοροποιούνται δραματικά ανάλογα την πηγή και το "ταίριασμα" της με το ηχητικό background..

 

ενδεικτικά πάντως έχε υπόψη σου τα εξής...

στο παραμετρικό, όταν ενισχύουμε μια συχνότητα χρησιμοποιούμε "ανοιχτό" q και όταν υποβαθμίζουμε "κλειστό" για την αποφυγή επικαλύψεων και τρυπών αντίστοιχα σε "διπλανές" συχνότητες..

το high pass προτιμότερο είναι κατά περίπτωση να εφαρμόζεται αρχικά σε tracks εκτός μπάσου και μπότας ξεκινώντας από τους υπόλοιπους ήχους με χαμηλόσυχνο περιεχόμενο όπως πχ  στα pads με απρόσεχτες δακτυλοθεσίες...

 

επίσης προσοχή στην δημιουργία της μπασογραμμής... μια αλλαγή στην οκτάβα μιας νότας μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα που κανένα eq δεν θα μπορέσει ίσως να λύσει σωστά... (το ίδιο ισχύει και για συγχορδίες στα pads και τα stings..)

 

η ενορχήστρωση και η επιλογή των ήχων και του τρόπου παιξίματος παίζει σημαντικότατο ρόλο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα..

τις περισσότερες φορές το "σωστό" βρίσκεται στην έντεχνη "αποφυγή" δημιουργίας του προβλήματος και όχι στην μετέπειτα αναζήτηση

"μεσοβέζικης" λύσης του...

 

τέλος ένα tip από την δική μου πρακτική για την ηχητική στάθμη του μπάσου σε ένα τελικό mix (κατά περίπτωση φυσικά)...

κλείνουμε τελείως το volume στο bass track και αρχίζουμε να "ανεβάζουμε" σταδιακά μέχρι να βρούμε το σημείο (όχι το G.. :)) που το κομμάτι θα "γεμίσει" χαμηλά.. κάνοντας mute και unmute καταλαβαίνουμε την "διαφορά" και στο πλείστον των περιπτώσεων είμαστε "καλυμμένοι" με την συχνοτική ισορροπία του πονήματος μας...

 

μακάρι να ήταν εύκολες οι "απομακρυσμένες" από το προς επεξεργασία υλικό "συμβουλές"... γι αυτό και τις αποφεύγω... ;)

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλα βγαλε το μπασο απο τη μιξη, δεν χρειαζεται. Πλακιτσα :P

 

Εχω αντιμετωπισει κι εγω το ιδιο προβλημα κι ακομα το αντιμετωπιζω και δυστυχως δεν το λυνω παντα με αποτελεσμα να κατηγορω τους ηχους! :-[

 

Αφου λες οτι δεν χρησιμοποιεις φυσικο μπασο, τοτε κατα 99% ουτε προβλημα δυναμικων θα εχει, ουτε τιποτα παραξενους "κρατς-κρατς" ηχους που βγαζουν τα μπασα στις ηχογραφησεις μερικες φορες.

 

Αρα πιθανοτατα ο κομπρεσορας δεν σου χρειαζεται καθολου..

 

Αυτο που πιστευω οτι πρεπει να κανεις ειναι το εξης:

 

Να βγαλεις λιγη απο τη 'μουνταδα' του μπασου, ενω παραλληλα θα του δωσεις και λιγη 'φωτεινοτητα'.

 

Οποτε, παμε στο EQ οπως ειπαν οι περισσοτεροι. Πειραματισου κοβοντας με bell EQ τις συχνοτητες απο 100 μεχρι 400 ή 500 και λογικα μεσα σ'αυτα τα ορια θα καταφερεις να κοψεις την πολλη μπασιλα/μουντιλα. Μετα, ερχεται η στιγμη του brightness. Σε οσα μπασα εχω μιξαρει αυτο το εχω βρει δινοντας gain στις συχνοτητες αναμεσα στα 1,5 και τα 5 khz. Πειραματισου και βρες τη χροια που σου αρεσει.

 

Ενιοτε, ενα spectrum analyzer μπορει να σου φανει πολυ χρησιμο αντι να καθεσαι να ψαχνεις με το αυτι τι φταιει για τη μπασιλα. (Σημειωσις: απο τοτε που βρηκα το SPAN της Voxengo, σταματησα να ψαχνω για spectrum analyzer)

 

Τι γινεται εδω λοιπον: Μερικες φορες εχω παρατηρησει οτι ολη τη ζημια την εκανε μια συγκεκριμενη συχνοτητα. Π.χ. τα 120 Hertz μου χαλαγανε ολο το track του μπασου και κανοντας κατι 'ακραιο' καθαρισε αμεσα. Εβαλα το Q1 EQ των Waves, το gain στο τερμα (-18 db), το frequency στα 120 Hz και το Q factor οσο πιο στενο γινοταν (δηλαδη 100). Και μετα απ'αυτο ολα καλα, το track εστρωσε...Βεβαια, αναλογα με την περιπτωση ισως να μη χρειαζεται να την 'εξαφανισεις' τελειως την συχνοτητα, αρα ισως χρειαστει να κοψεις λιγοτερο απο 18 db.

 

Good luck ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επίσης προσοχή στην δημιουργία της μπασογραμμής... μια αλλαγή στην οκτάβα μιας νότας μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα που κανένα eq δεν θα μπορέσει ίσως να λύσει σωστά... (το ίδιο ισχύει και για συγχορδίες στα pads και τα stings..)

 

Συμφωνώ και επίσης θα πρότεινα και κάτι ελαφρώς διαφορετικό: transport όλου του κομματιού λίγο πάνω η λίγο κάτω από την αρχική τονικότητα.

 

Μερικες φορες εχω παρατηρησει οτι ολη τη ζημια την εκανε μια συγκεκριμενη συχνοτητα. Π.χ. τα 120 Hertz μου χαλαγανε ολο το track του μπασου και κανοντας κατι 'ακραιο' καθαρισε αμεσα. Εβαλα το Q1 EQ των Waves, το gain στο τερμα (-18 db), το frequency στα 120 Hz και το Q factor οσο πιο στενο γινοταν (δηλαδη 100). Και μετα απ'αυτο ολα καλα, το track εστρωσε...Βεβαια, αναλογα με την περιπτωση ισως να μη χρειαζεται να την 'εξαφανισεις' τελειως την συχνοτητα, αρα ισως χρειαστει να κοψεις λιγοτερο απο 18 db.

 

Επίσης συμφωνώ αν και πολλές φορές δεν είναι εύκολο να ανακαλυφθεί η "ένοχη" συχνότητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις κάνω το ακριβώς αντίθετο. Βάζω ένα bell EQ με πολύ μικρό Q και σε boost mode, σκανάρω το φάσμα και στην ένοχη συχνότητα δημιουργείται ένα resonant peak το οποίο είναι πολύ χαρακτηριστικό. Μετά αλλάζω τη ρύθμιση από boost σε cut και τις περισσότερες φορές λύνεται το πρόβλημα. Το ίδιο μπορεί να εφαρμοστεί για οποιαδήποτε συχνότητα βέβαια. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χμμ, μα κάτσε. Συνήθως όταν γράφεις σε κάποιο συγκεκριμένο key το κάνεις επειδή ακούγεται καλύτερα εκεί απ'ότι λίγο πιο πάνω ή λίγο πιο κάτω....

 

Ιχνηλάτη, δε βλέπω το λόγο να βάλεις hi-pass σε samples μπάσου, τουλάχιστον όχι από την αρχή. Ή αν βάλεις, βαλ'το ΠΟΛΥ χαμηλά. Μήπως όμως το πρόβλημά σου δεν είναι το μπάσο, αλλά το ότι άλλα όργανα πέφτουν δυνατά μέσα στην περιοχή που κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει "μόνο" το μπάσο; Μήπως με hi-pass σε άλλα όργανα καθαρίσει το κομμάτι σου; Δηλαδή να ανεβάσεις το hi-pass πχ σε κιθάρες, ώστε να μείνει σαφής και συγκεκριμένος χώρος για το μπάσο σου; Οπότε ούτε πολύ δυνατά χρειάζεται να το βάλεις (αφού δεν το "ανταγωνίζεται" κανείς), ούτε να του κάνεις τπτ τρελλά boost, ούτε να του κόψεις συχνότητες... Θα ακούγεται γεμάτο και καθαρό.... Αν ανεβάσεις κάπου το εν λόγω κομμάτι όμως, μπορεί να σου πούμε και πιο συγκεκριμένη γνώμη ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...μακάρι να ήταν εύκολες οι "απομακρυσμένες" από το προς επεξεργασία υλικό "συμβουλές"... γι αυτό και τις αποφεύγω... ;)

 

 

Ετσι ειναι. Δεν μπορεις να ανεβασεις εδω το κομματι???

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου