Προς το περιεχόμενο
  • Μάλλον χρησιμοποιούμε λάθος τα soft amp sim μας (gain staging)


    σκούφοΣ

    Τον τελευταιο καιρο κ λογο καποιων youtube βιντεο που εχουν γινει "viral" (στα στενα πλαισια των guitar communities), βγηκε ενα προβλημα στην επιφανεια,

    που εχει να κανει με το πως χρησιμοποιουμε τα softare modellers.

     

    Το λαθος που κανουμε οι περισσοτεροι εχει να κανει με το πως σεταρουμε τα level τοσο της προενισχυσης της καρτας ηχου, οσο κ του input level του plugin.

     

    Η κοινη λογικη κ αυτο που εκανα κ εγω κ η μεγαλη πλειοψηφια (για να μην πω το 100%) οσων εχω συζητησει κ χρησιμοποιουν soft sims, συνδεαν την κιθαρα στο instrument in (hi z), κ ανεβαζανε το gain της προενισχυσης μεχρι να εχουν ενα υγιες σημα που δεν κλιπαρει.

     

    Αυτο οπως αποδειχτηκε ειναι λαθος. Θα το πιασω λιγο απο την πλευρα των plugin in κ μετα θα καταληξω στο τι πρεπει να κανουμε. Φυσικα ολα αυτα ειναι το πως το καταλαβα εγω κ μπορει να εχω κανει λαθος. Οποτε στο τελος θα παραθεσω λινκ απο τρια βιντεο που αναφερονται στο προβλημα (κ εναν πινακα με πληροφοριες κ suggested ρυθμισεις) κ οποιος κατανοησει περισσοτερα ή κ βρει λαθος καλυτερα ας με διορθωσει, μιας κ αυτο το αρθρο μπορει να γινει ενας πολυ καλος μπουσουλας για το πως να διορθωσουμε μια συνηθεια που κανουμε οι περισσοτεροι (κ εχει ως συνεπεια κ καποια μεγαλα misconceptions για το τι αποψη εχουμε πολλοι για τα soft sims)

     

    Καθε sim, απο καθε εταιρεια, ειναι καλιμπραρισμενο να δεχεται input συγκεκριμενο. Το εχω δει με πολλες ονομασιες. Ας πουμε στο forum του S-Gear που με ενδιαφερει εμενα, ο Mike (δημιουργος του software) το αναφερει ως expected headroom. Σε καθε soft sim αυτη η τιμη ειναι διαφορετικη. Εδω υπαρχουν περιπτωσεις που το figure αυτο ειναι διαφορετικο οπως φαινεται, σε διαφορετικα suites της ιδιας εταιρειας! Δυστυχως αυτην την τιμη μπορει να τη βρεις στο manual του προιοντος μπορει κ οχι. 

    Μετα τον χαμο των τελευταιων ημερων, σε πολλα φορουμ του προιοντος καποιος χρηστης ζητα απο τους δημιουργους να τους πουνε ποιο ειναι αυτο το level για το συγκεκριμενο σιμ.

     

    Η αλλη τιμη μου μας χρειαζεται ειναι το maximum input volume της προενισχυσης της καρτας ηχου. Αυτην την τιμη ευτυχως την βρισκεις πολυ πιο ευκολα, στα specs της καρτας ηχου.

     

    Εδω παραθετω εναν πινακα απο τον Ed S που ουσιαστικα εχει φτιαξει ενα excel για πολυ διαδεδομενες καρτες ηχου, το max input vol της καθε μιας κ το πως πρεπει να ρυθμισεις το gain του instrument in ωστε καθε plugin να βλεπει το σωστο σημα (ο Ed S ηταν ο τυπος που τα πηρε χαμπαρι ολα αυτα τον Μαρτιο, ειχε email συννενοηση με τις περισσοτερες εταιρειες που βγαζουν γνωστα σοφ σιμ, οργανωσε το ολο πραγμα κ εβγαλε προς τα εξω το ολο ζητημα. Παρόλα αυτα ο χαμος δεν εγινε τοτε που τα κυκλοφορησε, αλλα τις τελευταιες 2 εβδομαδες, που καποια δημοφιλη guitar youtube channels, βοηθησαν να.. μαθευτει το νεο χρησιμοποιώντας την "ερευνα" του Ed)

     

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bZHaapCiCg4RLIFqTS5KyUUVa4MwaqfxRCYk35Bvdrs/edit#gid=0

     

    Αν η καρτα σας κ το σιμ που χρησιμοποιειτε δεν ειναι στη λιστα, καντε την ερευνα σας κ βρειτε αυτες τις δυο τιμες που λεω πιο πανω για την δικη σας περισταση.

    Χοντρικα απο το σημα που περιμενει να δει το αμπ σιμ αφαιρειτε το max input volume κ εκει βαζετε το gain της προενισχυσης

     

    Σε εμενα πχ που εχω την audient id24 (max input vol 12 δβ) κ χρησιμοποιω το S-Gear που θελει 9-12 db expected headroom (περιμενει να δει δηλ input -9 με -12 db), η σωστη ρυθμιση ειναι το gain της καρτας 0 με 3 db !!! 

     

    Φυσικα εγω που σε κιθαρες με μονους το ειχα κοντα στα 5db ειναι σαν να εσπρωχνα το S-Gear μονιμα με ενα boost 5 db!

     

    Αν λοιπον παιζετε με τα preset του σιμ, κ αυτο που ακουτε δεν ειναι αυτο που περιμενετε ν'ακουσετε οταν διαβαζετε το ονομα του preset, ισως αυτος να ειναι ο λογος.

     

    Αν προσπαθειτε να φτιαξετε εναν καθαρο ηχο κ το αποτελεσμα ειναι πολυ κομπρεσαρισμενο κ saturated, μη βγαζετε κατευθειαν συμπερασμα για τα soft sim εν γενει, μπορει σε ολα να κανετε το ιδιο λαθος. Κ να ξεκινατε σπρωχνοντας με αρκετα db το front end του εικονικου ενισχυτη.

     

    Παρακατω θα βαλω το βιντεο του Ed S, καθως κ ενα βιντεο του Cordy κ του Shull που βοηθησαν να μαθευτει το βιντεο του Ed S.

    Τα βαζω με τη σειρα που εβγαλε νοημα σε εμενα να καταλαβω τι παιζει. Το πρωτο του Shull τα λεει απλα κ κατανοητα για να καταλαβουμε το προβλημα (ειναι μεγαλο μεν αλλα αξιζει να ξεκινησεις απο εκει), μετα του Cordy κ τελος του Εντ που ειναι πιο μικρο κ "τεχνικο"

     

     

     

     

    • Like 8
    • Ευχαριστώ 6

    Feedback χρήστη

    Πρόταση



    Μπράβο Βασίλη για το άρθρο. Ασχολούμενος τελευταία πολύ με amp sims, ανακάλυψα ακριβώς αυτό που αναφέρεις ότι δηλαδή η ένταση του input του οργάνου στην κάρτα είναι μάλλον ο σημαντικότερος παράγοντας στον τελικό ήχο.

     

    Και πραγματικά ο τρόπος που βρίσκουμε τη χρυσή τομή/τιμή στο input, δεν είναι ότι ανεβάζουμε το knob στο όριο που ο ήχος δεν κλιπάρει. Στη δική μου κάρτα π.χ. και για τα sims που χρησιμοποιώ, ο καλύτερος ήχος βγαίνει με το input αρκετά παρακάτω από το όριο. Και ναι, συχνά το σήμα είναι πολύ χαμηλό με αποτέλεσμα στο daw το audio κανάλι να μην μπορεί να φτάσει την απαιτούμενη ένταση αλλά εκεί έχουμε άλλους τρόπους να επέμβουμε. Αν το αρχικό μας σήμα είναι εκεί που πρέπει, ο ήχος θα βγει όπως πρέπει.

     

    Επίσης να πω ότι πάμπολλα βίντεο στο youtube που "διδάσκουν" πώς να ξεκινήσει κανείς να χρησιμοποιεί amp sims, αναπαράγουν αυτή τη λάθος πληροφορία με το input της κάρτας όσο πιο πάνω γίνεται πριν το clipping.

    Επεξεργασμένο από Jazzjoker
    • Like 1
    • Συμφωνώ 2
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    @Jazzjoker Παντα ειχα αυτο το προβλημα, αλλα απο την αλλη βλεπωντας τοσα χρονια τα βιντεο των "ειδικων" κατεληγα στο συμπερασμα πως ετσι πρεπει να γινεται (αναβαζοντας το gain στο instrument in μεχρι λιγο πιο κατω απο το κλιπαρισμα οταν παιζουμε πολυ δυνατα) , απλα δε μου αρεσουν τα preset των σιμς στο πως ειναι voiced απο την εταιρεια.

     

    Στα δικα μου, στα καθαρα κατεληγα να κατεβαζω το input απο το αμπ σιμ, αλλα κ παλι δεν ημουν ικανοποιημενος. Πως να ειμαι οταν ξεκιναω με τοσο boost απο την καρτα?

     

    Δοκιμαζοντας με το gain της προενισχυσης της καρτας στο 0 , το input του S-Gear στο μηδεν (αυτα ειναι τα suggested settings για την καρτα μου με το S-Gear) , ξαφνικα τα preset αρχιζαν να βγαζουν πολυ νοημα.

     

    Οχι πως μου αρεσουν πολυ ολα τωρα, αλλα εχω πολυ καλυτερο starting point. Κ παρατηρησα πως αντε να ανεβαζω το gain στο 3 αναλογα το πρησετ για να το φερω στα μετρα μου, ακριβως δηλαδη οπως προβλεπεται απο τη θεωρητικη αναλυση σε ολη αυτην τη διαδικασια 

    Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27
    • Like 2
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Πολύ ενδιαφερον Βασιλη. 

    Δεν έχω δει τα βίντεο ακόμα, αλλά έχω μια ερώτηση. 

    Το output του μαγνήτη δεν παίζει ρόλο σε όλο αυτο;

    Κι εγώ μέχρι τωρα οριζα το input gain της κάρτας λίγο πριν clipάρει.

    Αλλά κάθε φορά που άλλαζα κιθάρα πχ από την τελε στην Esp, αναγκαζομουν όπως είναι λογικό να μειώσω δραματικά το gain στην κάρτα. 

     

    Σε αυτή τη νέα προσέγγιση βλέπω μια standard τιμή στο input gain της κάρτας (αναλογα με το sim) αλλά χωρίς να αναφέρει πουθενα για το σήμα που φτάνει από την ίδια την κιθάρα. 

     

    Εκτός κι αν το χω καταλάβει όλο λάθος.

    • Like 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    59 λεπτά πριν, mpamps είπε

    Αλλά κάθε φορά που άλλαζα κιθάρα πχ από την τελε στην Esp, αναγκαζομουν όπως είναι λογικό να μειώσω δραματικά το gain στην κάρτα. 

     

    Σε αυτή τη νέα προσέγγιση βλέπω μια standard τιμή στο input gain της κάρτας (αναλογα με το sim) αλλά χωρίς να αναφέρει πουθενα για το σήμα που φτάνει από την ίδια την κιθάρα.

     

    Μπάμπη μου, το σήμα της κιθάρας, επηρεάζει το input level της κάρτας.

    Μόνος σου λες, ότι με κιθάρα που έχει πιο high output μαγνήτες, χαμήλωνες το gain της κάρτας.

     

    Οπότε η standard τιμή στο input level της κάρτας, έχει ήδη λάβει υπόψιν της το σήμα της κιθάρας.

     

    Πχ αν υποθέσουμε ότι η τιμή στην κάρτα πρέπει να είναι 0db, και το ρύθμισες με κάποια κιθάρα.

    Αν βάλεις κιθάρα με πιο δυνατούς μαγνήτες, το input level στην κάρτα θα πάει πάνω από 0db (πχ 2db λόγω πιο δυνατού σήματος), και θα πρέπει να χαμηλώσεις το gain έτσι ώστε να δείχνει πάλι 0db.

    Επεξεργασμένο από fusiongtr
    • Like 2
    • Ευχαριστώ 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    45 λεπτά πριν, mpamps είπε

    Πολύ ενδιαφερον Βασιλη. 

    Δεν έχω δει τα βίντεο ακόμα, αλλά έχω μια ερώτηση. 

    Το output του μαγνήτη δεν παίζει ρόλο σε όλο αυτο;

    Κι εγώ μέχρι τωρα οριζα το input gain της κάρτας λίγο πριν clipάρει.

    Αλλά κάθε φορά που άλλαζα κιθάρα πχ από την τελε στην Esp, αναγκαζομουν όπως είναι λογικό να μειώσω δραματικά το gain στην κάρτα. 

     

    Σε αυτή τη νέα προσέγγιση βλέπω μια standard τιμή στο input gain της κάρτας (αναλογα με το sim) αλλά χωρίς να αναφέρει πουθενα για το σήμα που φτάνει από την ίδια την κιθάρα. 

     

    Εκτός κι αν το χω καταλάβει όλο λάθος.

    Μπάμπη την απάντηση την έδωσε ο Στράτος εδώ τέλεια

    26 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

     

    Μπάμπη μου, το σήμα της κιθάρας, επηρεάζει το input gain της κάρτας.

    Μόνος σου λες, ότι με κιθάρα που έχει πιο high output μαγνήτες, χαμήλωνες το gain της κάρτας.

     

    Οπότε η standard τιμή στο input gain της κάρτας, έχει ήδη λάβει υπόψιν της το σήμα της κιθάρας.

     

    Πχ αν υποθέσουμε ότι η τιμή στην κάρτα πρέπει να είναι 0db, και το ρύθμισες με κάποια κιθάρα.

    Αν βάλεις κιθάρα με πιο δυνατούς μαγνήτες, το input level στην κάρτα θα πάει πάνω από 0db (πχ 2db λόγω πιο δυνατού σήματος), και θα πρέπει να χαμηλώσεις το gain έτσι ώστε να δείχνει πάλι 0db.

     

    Αλλά είναι κ κάτι άλλο που παίζει.

    Το level που περιμένει να δει το plugin , παρότι στα βίντεο αυτά το λένε ως ένα νούμερο, στην ακρίβεια είναι μια περιοχή τιμών 

     

    Τι εννοώ;

    Γενικά έχω δει πολλά βίντεο που μιλούν για σωστό gain staging σε plugin (όχι σε αμπ σιμς συγκεκριμένα) κ λένε ότι αυτά τα πλαγκιν είναι φτιαγμένα να δουλεύουν σωστά όταν βλέπουν input (ας πούμε) -8 με -12 db . (Πχ channel strips ). Θελουν δηλαδη 8 με 12 db headroom

     

    Εμείς υπόθεταμε πως αυτό δεν ισχύει σε amp sims κ ο κυριότερος λόγος ήταν γιατί είχε καθιερωθεί η κλισέ απάντηση: ανεβάζεις το gain της προενισχυσης της κάρτας τόσο ώστε να μην κλιπαρει στα πιο δυνατά χτυπήματα στο δεξί το σημα

     

    Όπως φαίνεται μάλλον, αυτό τελικά δεν ισχύει κ τα amp sim είναι άλλο ένα ψηφιακό plugin που δουλεύει καλύτερα σε μια αντίστοιχη περιοχή με το -8 με -12 db που είπα πριν

     

    Θέλει κ αυτό δηλαδή ένα headroom 8-12 db στο input (άλλα μπορεί να την έχουν πιο πάνω αυτήν την περιοχή, άλλα πιο κάτω)

     

    Αυτό που είπε ο mike στο φόρουμ του , S-gear είναι πως αυτή η τιμή για το s-gear είναι -12 db, αλλά στα καπάκια είπε πως μπορείς να παίξεις 3db στο  gain του instrument in, ανάλογα την κιθάρα κ το μοντέλο ενισχυτή, κ να κινηθείς ουσιαστικά σε ένα range -9 με -12. 

     

    Στη δικη μου καρτα ηχου αυτο σημαινει απο 0 μεχρι 3 db στο gain του instrument in

     

    Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    @mpamps τωρα που διαβαζω κ την ερωτηση σου κ την απαντηση του Στρατου, συνειδητοποιω πως μαλλον δεν απαντησα σωστα.

     

     

    1 ώρα πριν, mpamps είπε

     

     

    Σε αυτή τη νέα προσέγγιση βλέπω μια standard τιμή στο input gain της κάρτας (αναλογα με το sim) αλλά χωρίς να αναφέρει πουθενα για το σήμα που φτάνει από την ίδια την κιθάρα. 

     

    Εκτός κι αν το χω καταλάβει όλο λάθος.

    Ασ αφησουμε λιγο στην ακρη αυτο με το range τιμων που εγραψα (ισχυει μεν αλλα θελω να το προσεγγισω αλλιως) κ ας υποθεσουμε πως δεν ειναι μικρο range, αλλα ειναι set τιμη που υπολογιζεται απο τα χαρακτηριστικα της καρτας σου κ το πλαγκιν. Δηλαδη οχι -8 με-12 db, αλλα σκετο -12 (ουτε πιο πανω, ουτε πιο κατω)

     

    Σεταρεις λοιπον όπου πρέπει το gain της καρτας κ αφου το πλαγκιν αντιδρα οπως εχει σχεδιαστει να αντιδρα, το ποσο hot ειναι το σημα επηρεαζει τον ηχο με τον ιδιο τροπο που θα το επηρεαζε σε ενα παραδοσιακο σεταπ.

    Δηλαδη αλλιως θα ακουστει με εναν βιντατζ μονο, εντελως με εναν καραhot active διπλο. Αν δεν ειχες επιλογη κ επρεπε να φτιαξεις τον καλυτερο καθαρο ηχο με ενα τετοιν διπλο σε ενισχυτή τι θα εκανες? Θα χαμηλωνες το gain (του ενισχυτη) στο καθαρο καναλι. Ε κ εδω αν θες σωνει κ καλα να κανεις το ιδιο κ το σημα ειναι πολυ hot (για τον καθαρο ηχο που θες) ή χαμηλωνεις το gain του virtual ενισχυτη, ή το ινπουτ του πλαγκιν (οχι της καρτας αυτην την αφηνεις στο ιδιο σημειο για οσο καρφωνεις κ χρησιμοποιειες συγκεκριμενο αμπ σιμ)

     

    Αν δε συνεβαινε αυτο κ κανεις adjust καθε φορα με το gain του instrument in στην καρτα, ειναι σαν να προσπαθεις να κανεις ολες της κιθαρες που συνδεεις, να εχουν το ιδιο output. Κ φυσικα ετσι δε θα εχει διαφορα ο ηχος απο κιθαρα σε κιθαρα (θα εχει αλλα οχι οση πρεπει) κ μετα θα λεγαν πως το πλαγκιν δεν ειναι αληθοφανες κ τα κανει ολα να ακουγονται ιδια.

     

    Στο τι έκανες μέχρι τώρα , οι πιο πολλοί το ίδιο κάναμε. Αν βγάλεις τωρα   την υπόθεση πως η τιμη στο λεβελ που θέλει να δει το πλαγκιν είναι μια κ το αντικαταστήσεις με ένα μικρό range , μικρό adjustments στο ινπουτ gain της κάρτας μπορείς να κάνεις, αλλά μάλλον όχι τόσο δραστικά όσο κάναμε πριν

     

     

    Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    13 λεπτά πριν, ex - v27, bk27 είπε

    Αν δε συνεβαινε αυτο κ κανεις adjust καθε φορα με το gain του instrument in στην καρτα, ειναι σαν να προσπαθεις να κανεις ολες της κιθαρες που συνδεεις, να εχουν το ιδιο output. Κ φυσικα ετσι δε θα εχει διαφορα ο ηχος απο κιθαρα σε κιθαρα (θα εχει αλλα οχι οση πρεπει) κ μετα θα λεγαν πως το πλαγκιν δεν ειναι αληθοφανες κ τα κανει ολα να ακουγονται ιδια.

     

     

    Έχεις απόλυτο δίκιο.

    Το θέμα είναι ότι ουσιαστικά από την στιγμή που μείωνε το gain στην κάρτα όταν άλλαζε κιθάρες, "προσπαθούσε" να τις έχει όλες με παραπλήσιο output, οπότε δεν ευθύνεται το plugin για την ομοιότητα στην συμπεριφορά του ήχου τους.

     

    Όταν λοιπόν έχουμε μια σταθερή ρύθμιση στο input level της κάρτας (λίγο πριν το κλιπάρισμα, άρα είναι περίπου σταθερή), οι διαφορετικού output κιθάρες μας, θα τείνουν να έχουν περίπου ίδια συμπεριφορά όσον αφορά στο gain τους.

    Επεξεργασμένο από fusiongtr
    • Like 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    5 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

     

    Έχεις απόλυτο δίκιο.

    Το θέμα είναι ότι ουσιαστικά από την στιγμή που μείωνε το gain στην κάρτα όταν άλλαζε κιθάρες, "προσπαθούσε" να τις έχει όλες με παραπλήσιο output, οπότε δεν ευθύνεται το plugin για την ομοιότητα στην συμπεριφορά του ήχου τους.

     

    Όταν λοιπόν έχουμε μια σταθερή ρύθμιση στο input level της κάρτας (λίγο πριν το κλιπάρισμα, άρα είναι περίπου σταθερή), οι διαφορετικού output κιθάρες μας, θα τείνουν να έχουν περίπου ίδια δυναμική συμπεριφορά.

    Εγώ το σκέφτομαι πως αφού ψάχνουμε να δούμε ποιες είναι οι ιδανικές ρυθμίσεις στην κάρτα (λαμβάνοντας υπόψιν ποιο πλαγκιν χρησιμοποιούμε κάθε φορά) , ώστε αυτό το αμπ σιμ να συμπεριφέρεται όσο πιο κοντά στον πραγματικό ενισχυτή που μοντελοποιει, να περιμένουμε κιόλας να συμπεριφέρεται κ πιο κοντά σε κανονικό ενισχυτή. Δε θα συμπεριφέρεται κ η τελε ας πούμε του Μπάμπη κ η Esp με τον ίδιο τρόπο μπροστά από έναν ενισχυτή. 

     

    Το καλό είναι πως αν μας τελείωσει το  headroom (του virtual ενισχυτή αυτή τη φορά, όχι το headroom του πλαγκιν) επειδή πχ συνδέουμε την esp σε έναν , deluxe reverb πχ, μπορούμε εν γνώση μας να χαμηλώσουμε το ινπουτ του πλαγκιν για να πάρουμε καθαρό ήχο, ενώ σε πραγματικό σεταπ το μόνο που θα μπορούσαμε να κάνουμε,  είναι να χαμηλώσουμε το βολιουμ knob της κιθάρας 

    • Like 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Επίσης να πω πως κατάφερα πάνω σε προσπάθεια να ανανεώσω τη σελίδα χρησιμοποιώντας κινητό, να πατήσω αξιολόγηση για το άρθρο που εγώ ξεκίνησα....

     

    Αν αυτό φαίνεται... τι να πω; ήταν ατύχημα, αλήθεια ?

    • Like 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Στα πολύ ωραία και χρήσιμα που αναφέρουν Στράτος και Βασίλης παραπάνω, να προσθέσω έναν μπακαλίστικο τρόπο, αν κανείς δε θέλει να μπλεχτεί με db range και τεχνικές λεπτομέρειες της κάρτας ήχου κλπ.

     

    Αφού συνδέσουμε την κιθάρα στην κάρτα, ανεβάζουμε το volume των ακουστικών αρκετά έως πολύ. Σε αυτή τη φάση δε μας ενδιαφέρει το volume των ακουστικών να αντιπροσωπεύει το output του plugin αλλά να μπορούμε άνετα να ξεχωρίζουμε λεπτομέρειες στον ήχο, χωρίς να κάνουμε όμως ζημιά στ' αυτιά μας φυσικά.

     

    Ξεκινάμε να ανεβάζουμε το gain της εισόδου της κάρτας από το 0. Η δική μου κάρτα δεν έχει τιμές πάνω στο gain οπότε εμπειρικά ξεκινάω 9 o' clock με single coils. Παίζουμε, ακούμε ενώ παρακολουθούμε στο plugin τα levels των input και output. Δίνουμε ελάχιστο gain στην κάρτα κάθε φορά ώσπου να μας ικανοποιήσει απόλυτα ο ήχος. Εκεί σταματάμε.

     

    Μόλις φτάσουμε στο επιθυμητό ηχητικό σημείο και αν το output στο sim είναι πολύ χαμηλά, το αυξάνουμε μέσα από το sim ώσπου στα δυνατότερα παιξίματα ίσα να φτάνει στα 0db. Τέλος ρυθμίζουμε την ένταση των ακουστικών ξανά εκεί που μας βολεύει.

     

    Συμπερασματικά: ξεχνάμε το λαμπάκι της κάρτας που δείχνει καλό σήμα ή clipping και χρησιμοποιούμε τα αυτιά μας και μόνο. 

    Επεξεργασμένο από Jazzjoker
    • Like 3
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    @mpamps Δες τα βίντεο κάποια στιγμή.

    Πρώτα τα 30κατι πρώτα λεπτά του shull .

    Μετά του cordy κ αφού έχεις καταλάβει τι παίζει, δες το βίντεο με specs (κ τον πίνακα) του Ed S

    • Ευχαριστώ 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    8 λεπτά πριν, ex - v27, bk27 είπε

    @mpamps Δες τα βίντεο κάποια στιγμή.

    Πρώτα τα 30κατι πρώτα λεπτά του shull .

    Μετά του cordy κ αφού έχεις καταλάβει τι παίζει, δες το βίντεο με specs (κ τον πίνακα) του Ed S

    Will do.

    Μάλλον έχω μπερδέψει 2 διαφορετικα πράγματα στην κάρτα:

    Input Level

    Input Gain

    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Επειδη εγραψα μια ανακριβεια σπευδω να διορθωσω

     

    Απο το maximum input volume της καρτας αφαιρουμε το level που θελει να βλεπει το πλαγκιν. Aς το πουμε plugin expected headroom (εγω πριν ειπα το αντιθετο)

     

    Ας παρουμε ως παραδειγμα 2 καρτες κ το maximum input volume τους

     

    Α) Audient ID22:  16db

    B) Audient ID24:  12db

     

     

    (Για να λυθει κ η απορια του @mpamps που εχει την τελευταια)

     

    Κ ας υποθεσουμε πως θελουμε να τις ρυθμισουμε για καποια σουιτα της Neural DSP, ωστε η τελευταια να βλεπει σωστο σημα. Τα Neural θελουν να βλεπουν -12,2 db 

     

    Οποτε αφαιρουμε απο τις αντιστοιχες τιμες  στα Α κ Β  το 12,2 κ αυτο που περνουμε ειναι η ρυθμιση του gain στο instrument in της αντιστοιχης καρτας. Τα αποτελεσματα ειναι:

     

    Α) Audient ID22:  3.8db

    B) Audient ID24:  -0.2db

     

     

    Αυτο σημαινει πως εκτος απο την ID22 που μπορουμε να εχουμε το gain στο 3,8, στην ID 24 θα το βαλουμε αναγκαστικα στο 0 

     

     

    Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27
    • Like 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Να ρωτήσω κάτι ρε παλικάρια; Τα είδα τα βίντεο και δοκίμασα ηχογραφήσεις και με τους δύο τρόπους. Παρόλο που είναι πιο σωστό να μην έχει καθόλου gain στην κάρτα ήχου, οι ηχογραφήσεις μου άρεσαν λιγότερο. Υπόψιν ότι τα plugins που έχω δεν είναι κάποια κόπια συγκεκριμένων ενισχυτών, οπότε δε με απασχόλησε το να πετύχω ακριβώς τους ίδιους ήχους με κάποιον συγκεκριμένο ενισχυτή 

    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Η ζωή μου έγινε μόλις λίγο πιο εύκολη. Ήμουν στη φάση του Μπάμπη, που κάθε φορά που άλλαζα όργανο (από passive σε active κιθάρα, ή μπάσο) έπρεπε να πειράξω το input gain. Δε σκέφτηκα ποτέ να το προσομοιώσω με έναν πραγματικό ενισχυτή - ή με τις κάρτες ήχου που δεν έχουν καν gain knob σε hi-z inputs.

    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    • Moderator

    Το έχω δει το άρθρο σου Βρασίδα μου από όταν το έγραψες, αλλά δεν είχα προλάβει να απαντήσω.

     

    Μου άνοιξες κι εμένα τα μάτια, καμία σχέση ήχος και feel, το δοκίμασα σε Neural DSP, Helix Native και Genome (Two Notes σε συνεργασία με NAM). Και όλα αυτά στο χρέπι τη Focusrite με το καραhot intrument input, ούτε μπορώ να φανταστώ πώς θα είναι σε σοβαρή κάρτα ήχου.

    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    17 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

    Ολα αυτά τα παραπάνω που δεν τα πολυκαταλαβαίνω διοτι δεν παίζω με software, έχουν κάποια εφαρμογή σε modeler? 

     

    Γιώργο το πρόβλημα ουσιαστικά είναι στο ήδη υπάρχον gain που έχουν οι κάρτες ήχου, που οι περισσότεροι δίνουν λίγο παραπάνω για να φτάσουν λίγο πριν το κόκκινο, ενώ τα amp simulators έχουν φτιαχτεί με άλλες βάσεις.

     

    Συνεπώς η λύση είναι να έχεις την κάρτα ήχου στο 0 extra gain, και αν φαίνεται ελλιπές το σήμα, να το ανεβάζεις από το software input gain του κάθε simulator.

    • Like 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Ξεθάβω αυτό το thread/άρθρο του αγαπητου @σκούφοΣ διότι νομίζω αξίζει να γίνει μια σημείωση, υπάρχει ένα βασικό λάθος στην προσέγγιση αυτή. Δεν είστε κουφοί όσοι το δοκιμάσατε και είδατε βελτίωση, υπάρχει όντως, αλλά bear with me a second (ή κανα μισάωρο) και θα προσπαθήσω να εξηγήσω. Είναι απαραίτητο να ξεκαθαριστούν κάποιες έννοιες για να καταλάβετε α) γιατί υπάρχει αυτή η βελτίωση in the first place και β) που υπάρχει το πρόβλημα.

     

    Καταρχάς, προσωπικά μέχρι και προσφάτως δεν χρησιμοποιούσα software sims σχεδόν καθόλου. Μόνο τελευταία έχω αρχίσει να χρησιμοποιώ καθώς πήρα ένα μπάσο αλλά δεν έχω ενισχυτή μπάσου στο σπίτι. 'Εχω όμως μια κάποια κατανόηση περι αναλογικών/ψηφιακών σημάτων λόγω ακαδημαικού/εργασιακού αντικειμένου.

     

    Θυμάμαι όταν είχε ανοιχτεί αυτό το θέμα και "παίζανε" παντού τα βίντεο του Shull και λοιπών ότι είχα ρίξει μια ματιά από περιέργεια, και είχα κατευθείαν παρατηρήσει δύο πράγματα. Πρώτον, το ότι πολύ σωστά διαπιστώθηκε το mismatch μεταξύ επιπέδων σήματος, δεύτερον το ότι είναι imho ολίγον τι χαζό να το διορθώνουμε αυτό το input preamp stage μας. Τον Σεπτέμβριο που τα ξανακοίταξα λόγω bass amp sim όπως είπα, ψιλο-βεβαιώθηκα για τις αρχικές μου διαπιστώσεις, και χτές μου πέταξε ο αλγόριθμος ένα βίντεο όπου κάποιος παρατηρεί το ίδιο πρόβλημα που παρατήρησα και εγώ με αυτή τη μέθοδο. ‘Οπότε entertain me για λίγο.

     

    Πρώτον, δεν είναι αξιοπερίεργο το ότι με το να βάλεις το input gain της κάρτας ήχου στο όριο του clipping παίρνεις ένα σήμα που πιθανώς είναι πολύ πιο δυνατό από αυτό που περιμένει το amp sim. Η μοντελοποίηση έχει γίνει προφανώς με βάση κάποιο "νορμαλ" αναλογικό σήμα κιθάρας, όπως αυτό είναι μετρήσιμο με απόλυτες φυσικές μονάδες (πχ volts RMS ή dBu); το αναλογικό σήμα που βγάζει η Χ προενίσχυση της Υ κάρτας όταν λειτουργεί σε "σωστο" επίπεδο λίγο πριν το clipping, λίγο πριν το maximum gain της δηλαδή (τα νούμερα στην πρώτη στήλη του γραφήματος), σίγουρα είναι αρκετά πιο πάνω από το dry σήμα μιας κιθάρας. Ειδάλλως δε θα μιλούσαμε για (προ)ενίσχυση.

     

    Αλλά δεν είναι αυτό καθ’ αυτό το πρόβλημα εδώ, το πρόβλημα είναι η διαφορά επιλεγμένου σημείου αναφοράς που συνδέει αναλογικό με ψηφιακό σήμα μεταξύ του A/D της κάρτας ήχου και του τι χρησιμοποίησε ο software developer.

     

    Φανταστείτε λοιπόν για παράδειγμα ότι έχω μια strat. Της βάζω ένα καλώδιο και μετράω το σήμα στην άλλη άκρη του καλωδιου, το βρίσκω να έχει amplitude 2 dBu (δεν είναι ρεαλιστικό νούμερο αυτό, σχήμα λόγου). Αν κουμπώσω αυτό το καλώδιο τώρα καρφί σε έναν plexi, ο plexi θα "δει" ένα input signal με amplitude 2 dBu. Αν εγώ τώρα θέλω να φτιάξω ένα software που εξομοιώνει το ηλεκτρικό κύκλωμα ενος plexi, λογικό είναι να ξεκινήσω δουλειά υποθέτοντας ότι τo κύκλωμα του software plexi μου θα "δει" ένα “νορμάλ” σήμα με amplitude κοντά στα 2 dBu. Θέλω να μοντελοποιήσω το κύκλωμα του ενισχυτή, τις φυσικές διεργασίες επι ηλεκτρικού σήματος που γίνονται εκεί μέσα, μοντελοποιώ τα διάφορα gain stages, tone stack και κάθε τι του ενισχυτή με βάση τα πραγματικά voltages and currents του κυκλώματος άρα πρέπει και το σήμα μου να είναι στα αναμενόμενα voltage/dBu για ένα ξερό σήμα κιθάρας (προφανώς το output από κιθάρα σε κιθάρα διαφέρει αλλά within the ballpark).

     

    Το θέμα είναι ότι ο software plexi μου δε μπορεί να δεί σήμα με amplitude 2 dBu, ούτε με 18 ούτε με 500 dBu, γιατί τα dBu αυτά είναι φυσικές απόλυτες μονάδες που περιγράφουν το πλάτος ενός αναλογικού σήματος, και ο software plexi είναι software – δε σκαμπάζει γρι από αναλογικά σήματα παρα μόνο από διακριτά ψηφιακά σήματα, ξερά νούμερα από το 1 ως το 256 (υποθέτοντας ότι δουλεύουμε με 8-bit σήμα, και πάλι χάριν παραδείγματος καθαρά).

     

    Εδώ πρέπει να ληφθεί μια απόφαση. Πώς αντιστοιχώ το amplitude του αναλογικού μου σήματος σε μια διακριτή κλίμακα χωρίς μονάδα μέτρησης, με αυστηρά όρια λόγω bit depth (1 – 256)? Αν έχω σήμα που πίανει στο max του 4 Volt, τι νούμερο από το 1 ως το 256 θα έχει το ψηφιακό sample που αντιπροσωπεύει αυτά τα 4 Volt? Θα είναι 3? 17? 122? 256?

     

    Εδώ μπαίνουν τα λεγόμενα dBFS. dB Full Scale. Με αυτά μετράμε το ψηφιακό σήμα μας, που είπαμε έχει τιμές από το 1 ως το 256 (για το 8 bit παράδειγμά μας). Αποφασίζουμε λοιπόν αυθαίρετα ότι η ψηλότερη τιμή, το νούμερο 256, αυτό που θα οριστεί ως 0dBFS αντιστοιχεί στην υψίστη τιμή Χ dBu αναλογικού σήματος. ‘Όλες οι υπόλοιπες τιμές θα είναι αρνητικά dBFS, πιο πάνω από το 0 δεν πάει – 0 είναι το fully saturated bit depth μας. Δεν υπάρχει fixed κανόνας που λέει ότι τόσα dBu αναλογικού σήματος αντιστοιχούν σε τόσα dBFS ψηφιακού σήματος.

     

    Τα παρακάτω είναι τα specs του input της δικιάς μου κάρτας. Το max gain της instrument input προενίσχυσης είναι 12dBu, από εκεί και πάνω κλιπάρει. Άρα, το μεγαλύτερο σήμα που ρεαλιστικά θα βγει από αυτή την προενίσχυση και θα πάει στο ADC είναι 12dBu (όχι ακριβώς, αλλά απλοποιώ λίγο χάρην εξήγησης). ‘Άρα, το A/D converter που θα πάρει αυτό το σήμα, τα 12dBu θα τα περιγράψει ως το σημείο 0dBFS, ως “256” δηλαδή, την ψηλότερη αριθμητική τιμή που μπορεί να δώσει σε ένα ψηφιακό σήμα. Αυτή η απόφαση είναι και η μόνη λογική για τον κατασκευαστή της κάρτας  - το max signal level που μπορεί να δει το ADC είναι αυτό που καθορίζει το 0dBFS σημείο. Αν ήταν χαμηλότερο, το ADC θα κλίπαρε αχρείαστα το κατά τα άλλα μια χαρά αναλογικό σήμα, αν ήταν ψηλότερο τότε θα πήγαινε χαμένο το υψηλότερο κομμάτι της διακριτής μας κλίμακας καθώς το ADC δε θα έβλεπε ποτέ σήμα τόσο υψηλό ώστε να αντιστοιχεί σε εκείνο το σημείο της κλίμακας (θα είχε κλιπαριστεί το αναλογικό σήμα στην προενίσχυση της κάρτας ήδη).

     

    image.png.11e7a1985a831e24c305cd90bcbefd32.png

     

    Πάμε τώρα στο amp sim πρόγραμμα. Ο κατασκευαστής του προγράμματος θα λάβει από την κάρτα ήχου ένα ψηφιακό σήμα. Όταν θα δεί το πρόγραμμα ένα sample να έρχεται μέσα με την ύψιστη τιμή “256”, το πρόγραμμα ξέρει ότι αυτό αντιστοιχεί σε 0 dBFS καθώς δουλεύουμε με 8-bit data. Αλλά δεν ξέρει αυτό το 0dBFS αν αντιστοιχεί σε 12 ή 14 ή 20 dBu – αυτό το αποφάσισε η εταιρεία που έφτιαξε την κάρτα και όπως είπαμε διαφέρει. ‘Έλα όμως που το κύκλωμα του sim για να δουλέψει σωστά πρέπει να ξέρει σε τι αντιστοιχεί το ψηφιακό σήμα σε αναλογικά dBu – άρα τι κάνει? Αποφασίζει αυθαίρετα μόνο του τι θεωρεί «νορμαλ» για την αντιστοιχία dBu με dBFS και πορεύεται με βάση αυτού. Αυτό δεν θα είναι απαραίτητα το ίδιο με αυτό που αποφάσισε ο κατασκευαστής της κάρτας, για διάφορους λόγους.

     

    Πχ για εμένα, η Audient μου είναι στα 12 dBu = 0 dBFS ενώ το Guitar Rig υποθέτει ότι 18.5 dBu = 0 dBFS. Αν τα 2dBu της κιθάρας μου μεταφραστούν από την κάρτα σε Χ dBFS με βάση το reference point, το Guitar Rig όταν πάρει αυτή την ψηφιακή τιμή και προσπαθήσει να την αντιστοιχήσει σε dBu ΔΕΝ θα την ερμηνέυσει σωστά. Αυτό προκαλεί και το πρόβλημα όπου «υπεροδηγούμε» το input του ψηφιακού ενισχυτή. Δεν το υπεροδηγούμε στην πραγματικότητα, το software είναι απολύτως οκ με το να δουλεύει με τιμές 1 ως 256, και δεν το ταΐζουμε ένα κλιπαρισμένο σήμα φούλ από τιμές 256. Απλά το software μας νομίζει ότι η τιμή 137 αντιστοιχεί σε X dBu (και ο ενισχυτής συμπεριφέρεται αντίστοιχα) ενώ στην πραγματικότητα η κάρτα μας έδωσε την τιμή 137 σε ένα (συνήθως) πολύ χαμηλότερο σήμα Y dBu.

     

    Αν με παρακολουθείτε μέχρι στιγμής, κάπου έδω πρέπει να σκέφτεστε ότι "Ναι, ακριβώς για αυτό το λόγο θα βάλω την κάρτα στο 0dB gain, ή κάπου τέρμα χαμηλά τέλος πάντων, και θα ρυθμίσω το input gain του software σύμφωνα με τη λίστα". 'Ετσι ξεκινάω με το αναλογικό σήμα σε σωστό μέγεθος (όπως βγαίνει από την κιθάρα μου), το διατηρώ σε αυτό το μέγεθος (με 0dB input gain στην προενισχυτή της κάρτας μου) και μετά βεβαιώνομαι ότι το ψηφιακό πλέον σήμα είναι στα σωστό επίπεδο προσθέτοντας/αφαιρώντας από το input gain του προγράμματος όσο χρειάζεται ώστε το reference point του τι είναι 0 dBFS να έρθει στα πάνω κάτω ίδια επίπεδα.

     

    ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ.

     

    Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο προενισχυτής της κάρτας μας έδωσε υπερβολικό gain στο σήμα μας. Αυτό απλά δεν συμβαίνει. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κοινή αντιστοιχία ως το που είναι τα 0 dBFS, πόσα βόλτ είναι το κάθε sample δηλαδή. Αν ακολουθήσουμε αυτή τη νέα μέθοδο που αναφέραμε εδώ, του Ed S και των λοιπών youtuber, τότε θα επιτύχουμε μεν αντιστοιχία των 0 dBFS points, πράγμα που θα κάνει τον ήχο μας δραματικά καλύτερο από το να μην είχαμε διορθώσει κάπως το mismatch, ΑΛΛΑ το καταφέρνει αυτό θυσιάζοντας την σωστή λειτουργία του ADC της κάρτας μας.

     

    Σκεφτείτε λίγο τι συμβαίνει στο ADC της κάρτας εδώ. Το μηχάνημα είναι φτιαγμένο να δίνει τιμές από το 1 ως το 256, επειδή τόσες μπορεί να δώσει με 8 bits, σε ένα σήμα που ξέρει πως κυμαίνεται από 0 ως 12 dBu. Όταν ένα σήμα είναι στη μέση αυτής της κλίμακας, στα μισά dBu (ας υποθέσουμε για μια στιγμή ότι είναι γραμμικά, που δεν είναι, αλλά χάριν απλούστευσης), τότε θα πάρει μια τιμή 127. Στην μέση από το 1 ως το 256.

    Αν εγώ δηλαδή ρυθμίσω το
    gain της κάρτας ήχου μου ώστε να πιάνει μετα βίας 6 dBu το σήμα μου, και όχι τα 12 dBu που θα έπιανε αν ανέβαζα το gain μέχρι πριν το κλιπάρισμα με το συμβατικό τρόπο ρύθμισης, τότε όλο μου το σήμα αντιπροσωπεύεται από τις ψηφιακές τιμές 1 ως 127. Ξαφνικά, η ψηφιακή κλίμακα αποτύπωσης του σήματός μου έχει γίνει μισή, αφού από το 127 και πάνω δεν την χρησιμοποιώ γιατί το gain μου είναι πολύ χαμηλά. Από τα 8 bit που έχει διαθέσιμα το ADC μου χρησιμοποιώ μόνο τα 7, γιατί με τα 7 αυτά αρκούν να βγουν οι τιμές 1 ως 127. Aν μειώσω το gain ακόμα παραπάνω, χαραμίζω ακόμα παραπάνω bit. Σκάμε λεφτά για κάρτες με τούμπανα ADC με τεράστια bit depths για να τα πετσοκόβουμε με σήματα τρομερά κάτω από το dBFS που περιμένουν, που είναι αυτό που αντιστοιχεί στα dBu που δίνει η προενίσχυση της κάρτας σε νορμάλ λειτουργία.

     

    Η πρόταση που πλέον αναπαράγουν όλοι, το να βάζουμε το input gain της κάρτας τρομερά χαμηλά ή και στο 0 είναι λάθος. Αναγκάζει το ADC να δουλέψει με ένα αχρείαστα περιορισμένο εύρος τιμών, με μειωμένο bit depth, πράγμα που οδηγεί σε μειωμένη δυναμική διακριτικότητά στο σήμα και κυρίως αισθητά αυξημένο noise floor. Ο λόγος που θέλουμε υψηλά bit depths στα ADC μας είναι επειδή μας επιτρέπου να έχουμε μεγαλύτερη διάκριση μεταξύ του self noise του κυκλώματος και του σήματός μας, έχουμε δηλαδή καλύτερο SNR όσο περισσότερα bit έχουμε, έχουμε καλύτερο noise floor. Με το να βάζουμε το input gain στο μηδέν στέλνουμε το bit depth στις βρούβες, υποτροφοδοτούμε με σήμα το ADC μας και το noise floor ναυαγεί χωρίς λόγο και αιτία.

     

    O μόνος λόγος που το amp sim μας ακούγεται καλύτερα είναι επειδή διορθώσαμε με το λάθος τρόπο το mismatch στα 0 dBFS. Επειδή ξέρουμε ότι ξεκινάμε με 2 dBu σήμα και το amp sim μας λανθασμένα νομίζει ότι αυτή η τιμή που βλέπει είναι 4 dBu, θα ξεκινήσουμε με 1 dBu σήμα, με το κακό SNR που αυτό συνεπάγεται, και θα αφήσουμε το amp sim να κάνει την «λανθασμένη» ερμηνεία του τι βλέπει ώστε να φτάσει «λανθασμένα» πάλι στο «σωστό» 2 dBu σήμα.

     

    Υπάρχει καλύτερος τρόπος. Η μετατροπή του σήματος ώστε να έρθουν τα 0 dBFS σε ισσοροπία πρέπει να γίνει πλήρως ΜΕΤΑ το ADC. Δηλαδή, ρυθμίζουμε το σήμα στο input της κάρτας έτσι ώστε να πάρουμε το βέλτιστα καθαρό ψηφιακό σήμα, δηλαδή βάζουμε όσο μπορούμε πιο ψηλά το input gain προτού κλιπάρει η προενίσχυση. Σε αυτό το σήμα μετά επιχειρούμε την κατάλληλη μείωση έντασης με το amp sim input gain ώστε να ισορροπηθούν τα dBFS και να μην νομίζει το software ότι το σήμα που βλέπει είναι πολύ δυνατότερο απ’ότι πραγματικά είναι. Αν δεν έχουμε αρκετό εύρος σε αυτή την επέμβαση, τότε ναι κόβουμε από το input gain της κάρτας. Η προσέγγιση “κάρτα στο 0 dB και software στο chart value” είναι μεν πιο σωστή από το τελείως mismatched/oversaturated input αλλά περιέχει και ένα element “πονάει χέρι κόψει χέρι” το οποίο συχνά μπορεί να αποφευχθεί και να φέρει τα ίδια και καλύτερα τεχνικά αποτελέσματα.

     

    Πρέπει αν έχουμε ξεκάθαρο στο μυαλό μας το ότι το input gain της αναλογικής προενίσχυσης της κάρτας που «ταΐζει» το ADC και το ψηφιακό input gain στο amp sim software μας είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, και δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το ένα για να διορθώσουμε το άλλο παρα μόνο όταν δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

     

    Αν κάποιος ήρωας έφτασε ως εδώ, το παρακάτω βίντεο λέει μέσες άκρες τα ίδια.
     

     

     

     

    TL;DR

    Όλοι κάνουν λάθος, καλύτερα να κόψεις βαρβάτα από το input gain του amp sim και να αφήσεις τον προενισχυτή της κάρτας στην ησυχία του παρά το αντίθετο.

    • Like 4
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    1 ώρα πριν, odis13 είπε

    Ξεθάβω αυτό το thread/άρθρο του αγαπητου @σκούφοΣ διότι νομίζω αξίζει να γίνει μια σημείωση, υπάρχει ένα βασικό λάθος στην προσέγγιση αυτή. Δεν είστε κουφοί όσοι το δοκιμάσατε και είδατε βελτίωση, υπάρχει όντως, αλλά bear with me a second (ή κανα μισάωρο) και θα προσπαθήσω να εξηγήσω. Είναι απαραίτητο να ξεκαθαριστούν κάποιες έννοιες για να καταλάβετε α) γιατί υπάρχει αυτή η βελτίωση in the first place και β) που υπάρχει το πρόβλημα.

     

    Καταρχάς, προσωπικά μέχρι και προσφάτως δεν χρησιμοποιούσα software sims σχεδόν καθόλου. Μόνο τελευταία έχω αρχίσει να χρησιμοποιώ καθώς πήρα ένα μπάσο αλλά δεν έχω ενισχυτή μπάσου στο σπίτι. 'Εχω όμως μια κάποια κατανόηση περι αναλογικών/ψηφιακών σημάτων λόγω ακαδημαικού/εργασιακού αντικειμένου.

     

    Θυμάμαι όταν είχε ανοιχτεί αυτό το θέμα και "παίζανε" παντού τα βίντεο του Shull και λοιπών ότι είχα ρίξει μια ματιά από περιέργεια, και είχα κατευθείαν παρατηρήσει δύο πράγματα. Πρώτον, το ότι πολύ σωστά διαπιστώθηκε το mismatch μεταξύ επιπέδων σήματος, δεύτερον το ότι είναι imho ολίγον τι χαζό να το διορθώνουμε αυτό το input preamp stage μας. Τον Σεπτέμβριο που τα ξανακοίταξα λόγω bass amp sim όπως είπα, ψιλο-βεβαιώθηκα για τις αρχικές μου διαπιστώσεις, και χτές μου πέταξε ο αλγόριθμος ένα βίντεο όπου κάποιος παρατηρεί το ίδιο πρόβλημα που παρατήρησα και εγώ με αυτή τη μέθοδο. ‘Οπότε entertain me για λίγο.

     

    Πρώτον, δεν είναι αξιοπερίεργο το ότι με το να βάλεις το input gain της κάρτας ήχου στο όριο του clipping παίρνεις ένα σήμα που πιθανώς είναι πολύ πιο δυνατό από αυτό που περιμένει το amp sim. Η μοντελοποίηση έχει γίνει προφανώς με βάση κάποιο "νορμαλ" αναλογικό σήμα κιθάρας, όπως αυτό είναι μετρήσιμο με απόλυτες φυσικές μονάδες (πχ volts RMS ή dBu); το αναλογικό σήμα που βγάζει η Χ προενίσχυση της Υ κάρτας όταν λειτουργεί σε "σωστο" επίπεδο λίγο πριν το clipping, λίγο πριν το maximum gain της δηλαδή (τα νούμερα στην πρώτη στήλη του γραφήματος), σίγουρα είναι αρκετά πιο πάνω από το dry σήμα μιας κιθάρας. Ειδάλλως δε θα μιλούσαμε για (προ)ενίσχυση.

     

    Αλλά δεν είναι αυτό καθ’ αυτό το πρόβλημα εδώ, το πρόβλημα είναι η διαφορά επιλεγμένου σημείου αναφοράς που συνδέει αναλογικό με ψηφιακό σήμα μεταξύ του A/D της κάρτας ήχου και του τι χρησιμοποίησε ο software developer.

     

    Φανταστείτε λοιπόν για παράδειγμα ότι έχω μια strat. Της βάζω ένα καλώδιο και μετράω το σήμα στην άλλη άκρη του καλωδιου, το βρίσκω να έχει amplitude 2 dBu (δεν είναι ρεαλιστικό νούμερο αυτό, σχήμα λόγου). Αν κουμπώσω αυτό το καλώδιο τώρα καρφί σε έναν plexi, ο plexi θα "δει" ένα input signal με amplitude 2 dBu. Αν εγώ τώρα θέλω να φτιάξω ένα software που εξομοιώνει το ηλεκτρικό κύκλωμα ενος plexi, λογικό είναι να ξεκινήσω δουλειά υποθέτοντας ότι τo κύκλωμα του software plexi μου θα "δει" ένα “νορμάλ” σήμα με amplitude κοντά στα 2 dBu. Θέλω να μοντελοποιήσω το κύκλωμα του ενισχυτή, τις φυσικές διεργασίες επι ηλεκτρικού σήματος που γίνονται εκεί μέσα, μοντελοποιώ τα διάφορα gain stages, tone stack και κάθε τι του ενισχυτή με βάση τα πραγματικά voltages and currents του κυκλώματος άρα πρέπει και το σήμα μου να είναι στα αναμενόμενα voltage/dBu για ένα ξερό σήμα κιθάρας (προφανώς το output από κιθάρα σε κιθάρα διαφέρει αλλά within the ballpark).

     

    Το θέμα είναι ότι ο software plexi μου δε μπορεί να δεί σήμα με amplitude 2 dBu, ούτε με 18 ούτε με 500 dBu, γιατί τα dBu αυτά είναι φυσικές απόλυτες μονάδες που περιγράφουν το πλάτος ενός αναλογικού σήματος, και ο software plexi είναι software – δε σκαμπάζει γρι από αναλογικά σήματα παρα μόνο από διακριτά ψηφιακά σήματα, ξερά νούμερα από το 1 ως το 256 (υποθέτοντας ότι δουλεύουμε με 8-bit σήμα, και πάλι χάριν παραδείγματος καθαρά).

     

    Εδώ πρέπει να ληφθεί μια απόφαση. Πώς αντιστοιχώ το amplitude του αναλογικού μου σήματος σε μια διακριτή κλίμακα χωρίς μονάδα μέτρησης, με αυστηρά όρια λόγω bit depth (1 – 256)? Αν έχω σήμα που πίανει στο max του 4 Volt, τι νούμερο από το 1 ως το 256 θα έχει το ψηφιακό sample που αντιπροσωπεύει αυτά τα 4 Volt? Θα είναι 3? 17? 122? 256?

     

    Εδώ μπαίνουν τα λεγόμενα dBFS. dB Full Scale. Με αυτά μετράμε το ψηφιακό σήμα μας, που είπαμε έχει τιμές από το 1 ως το 256 (για το 8 bit παράδειγμά μας). Αποφασίζουμε λοιπόν αυθαίρετα ότι η ψηλότερη τιμή, το νούμερο 256, αυτό που θα οριστεί ως 0dBFS αντιστοιχεί στην υψίστη τιμή Χ dBu αναλογικού σήματος. ‘Όλες οι υπόλοιπες τιμές θα είναι αρνητικά dBFS, πιο πάνω από το 0 δεν πάει – 0 είναι το fully saturated bit depth μας. Δεν υπάρχει fixed κανόνας που λέει ότι τόσα dBu αναλογικού σήματος αντιστοιχούν σε τόσα dBFS ψηφιακού σήματος.

     

    Τα παρακάτω είναι τα specs του input της δικιάς μου κάρτας. Το max gain της instrument input προενίσχυσης είναι 12dBu, από εκεί και πάνω κλιπάρει. Άρα, το μεγαλύτερο σήμα που ρεαλιστικά θα βγει από αυτή την προενίσχυση και θα πάει στο ADC είναι 12dBu (όχι ακριβώς, αλλά απλοποιώ λίγο χάρην εξήγησης). ‘Άρα, το A/D converter που θα πάρει αυτό το σήμα, τα 12dBu θα τα περιγράψει ως το σημείο 0dBFS, ως “256” δηλαδή, την ψηλότερη αριθμητική τιμή που μπορεί να δώσει σε ένα ψηφιακό σήμα. Αυτή η απόφαση είναι και η μόνη λογική για τον κατασκευαστή της κάρτας  - το max signal level που μπορεί να δει το ADC είναι αυτό που καθορίζει το 0dBFS σημείο. Αν ήταν χαμηλότερο, το ADC θα κλίπαρε αχρείαστα το κατά τα άλλα μια χαρά αναλογικό σήμα, αν ήταν ψηλότερο τότε θα πήγαινε χαμένο το υψηλότερο κομμάτι της διακριτής μας κλίμακας καθώς το ADC δε θα έβλεπε ποτέ σήμα τόσο υψηλό ώστε να αντιστοιχεί σε εκείνο το σημείο της κλίμακας (θα είχε κλιπαριστεί το αναλογικό σήμα στην προενίσχυση της κάρτας ήδη).

     

    image.png.11e7a1985a831e24c305cd90bcbefd32.png

     

    Πάμε τώρα στο amp sim πρόγραμμα. Ο κατασκευαστής του προγράμματος θα λάβει από την κάρτα ήχου ένα ψηφιακό σήμα. Όταν θα δεί το πρόγραμμα ένα sample να έρχεται μέσα με την ύψιστη τιμή “256”, το πρόγραμμα ξέρει ότι αυτό αντιστοιχεί σε 0 dBFS καθώς δουλεύουμε με 8-bit data. Αλλά δεν ξέρει αυτό το 0dBFS αν αντιστοιχεί σε 12 ή 14 ή 20 dBu – αυτό το αποφάσισε η εταιρεία που έφτιαξε την κάρτα και όπως είπαμε διαφέρει. ‘Έλα όμως που το κύκλωμα του sim για να δουλέψει σωστά πρέπει να ξέρει σε τι αντιστοιχεί το ψηφιακό σήμα σε αναλογικά dBu – άρα τι κάνει? Αποφασίζει αυθαίρετα μόνο του τι θεωρεί «νορμαλ» για την αντιστοιχία dBu με dBFS και πορεύεται με βάση αυτού. Αυτό δεν θα είναι απαραίτητα το ίδιο με αυτό που αποφάσισε ο κατασκευαστής της κάρτας, για διάφορους λόγους.

     

    Πχ για εμένα, η Audient μου είναι στα 12 dBu = 0 dBFS ενώ το Guitar Rig υποθέτει ότι 18.5 dBu = 0 dBFS. Αν τα 2dBu της κιθάρας μου μεταφραστούν από την κάρτα σε Χ dBFS με βάση το reference point, το Guitar Rig όταν πάρει αυτή την ψηφιακή τιμή και προσπαθήσει να την αντιστοιχήσει σε dBu ΔΕΝ θα την ερμηνέυσει σωστά. Αυτό προκαλεί και το πρόβλημα όπου «υπεροδηγούμε» το input του ψηφιακού ενισχυτή. Δεν το υπεροδηγούμε στην πραγματικότητα, το software είναι απολύτως οκ με το να δουλεύει με τιμές 1 ως 256, και δεν το ταΐζουμε ένα κλιπαρισμένο σήμα φούλ από τιμές 256. Απλά το software μας νομίζει ότι η τιμή 137 αντιστοιχεί σε X dBu (και ο ενισχυτής συμπεριφέρεται αντίστοιχα) ενώ στην πραγματικότητα η κάρτα μας έδωσε την τιμή 137 σε ένα (συνήθως) πολύ χαμηλότερο σήμα Y dBu.

     

    Αν με παρακολουθείτε μέχρι στιγμής, κάπου έδω πρέπει να σκέφτεστε ότι "Ναι, ακριβώς για αυτό το λόγο θα βάλω την κάρτα στο 0dB gain, ή κάπου τέρμα χαμηλά τέλος πάντων, και θα ρυθμίσω το input gain του software σύμφωνα με τη λίστα". 'Ετσι ξεκινάω με το αναλογικό σήμα σε σωστό μέγεθος (όπως βγαίνει από την κιθάρα μου), το διατηρώ σε αυτό το μέγεθος (με 0dB input gain στην προενισχυτή της κάρτας μου) και μετά βεβαιώνομαι ότι το ψηφιακό πλέον σήμα είναι στα σωστό επίπεδο προσθέτοντας/αφαιρώντας από το input gain του προγράμματος όσο χρειάζεται ώστε το reference point του τι είναι 0 dBFS να έρθει στα πάνω κάτω ίδια επίπεδα.

     

    ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ.

     

    Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο προενισχυτής της κάρτας μας έδωσε υπερβολικό gain στο σήμα μας. Αυτό απλά δεν συμβαίνει. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κοινή αντιστοιχία ως το που είναι τα 0 dBFS, πόσα βόλτ είναι το κάθε sample δηλαδή. Αν ακολουθήσουμε αυτή τη νέα μέθοδο που αναφέραμε εδώ, του Ed S και των λοιπών youtuber, τότε θα επιτύχουμε μεν αντιστοιχία των 0 dBFS points, πράγμα που θα κάνει τον ήχο μας δραματικά καλύτερο από το να μην είχαμε διορθώσει κάπως το mismatch, ΑΛΛΑ το καταφέρνει αυτό θυσιάζοντας την σωστή λειτουργία του ADC της κάρτας μας.

     

    Σκεφτείτε λίγο τι συμβαίνει στο ADC της κάρτας εδώ. Το μηχάνημα είναι φτιαγμένο να δίνει τιμές από το 1 ως το 256, επειδή τόσες μπορεί να δώσει με 8 bits, σε ένα σήμα που ξέρει πως κυμαίνεται από 0 ως 12 dBu. Όταν ένα σήμα είναι στη μέση αυτής της κλίμακας, στα μισά dBu (ας υποθέσουμε για μια στιγμή ότι είναι γραμμικά, που δεν είναι, αλλά χάριν απλούστευσης), τότε θα πάρει μια τιμή 127. Στην μέση από το 1 ως το 256.

    Αν εγώ δηλαδή ρυθμίσω το
    gain της κάρτας ήχου μου ώστε να πιάνει μετα βίας 6 dBu το σήμα μου, και όχι τα 12 dBu που θα έπιανε αν ανέβαζα το gain μέχρι πριν το κλιπάρισμα με το συμβατικό τρόπο ρύθμισης, τότε όλο μου το σήμα αντιπροσωπεύεται από τις ψηφιακές τιμές 1 ως 127. Ξαφνικά, η ψηφιακή κλίμακα αποτύπωσης του σήματός μου έχει γίνει μισή, αφού από το 127 και πάνω δεν την χρησιμοποιώ γιατί το gain μου είναι πολύ χαμηλά. Από τα 8 bit που έχει διαθέσιμα το ADC μου χρησιμοποιώ μόνο τα 7, γιατί με τα 7 αυτά αρκούν να βγουν οι τιμές 1 ως 127. Aν μειώσω το gain ακόμα παραπάνω, χαραμίζω ακόμα παραπάνω bit. Σκάμε λεφτά για κάρτες με τούμπανα ADC με τεράστια bit depths για να τα πετσοκόβουμε με σήματα τρομερά κάτω από το dBFS που περιμένουν, που είναι αυτό που αντιστοιχεί στα dBu που δίνει η προενίσχυση της κάρτας σε νορμάλ λειτουργία.

     

    Η πρόταση που πλέον αναπαράγουν όλοι, το να βάζουμε το input gain της κάρτας τρομερά χαμηλά ή και στο 0 είναι λάθος. Αναγκάζει το ADC να δουλέψει με ένα αχρείαστα περιορισμένο εύρος τιμών, με μειωμένο bit depth, πράγμα που οδηγεί σε μειωμένη δυναμική διακριτικότητά στο σήμα και κυρίως αισθητά αυξημένο noise floor. Ο λόγος που θέλουμε υψηλά bit depths στα ADC μας είναι επειδή μας επιτρέπου να έχουμε μεγαλύτερη διάκριση μεταξύ του self noise του κυκλώματος και του σήματός μας, έχουμε δηλαδή καλύτερο SNR όσο περισσότερα bit έχουμε, έχουμε καλύτερο noise floor. Με το να βάζουμε το input gain στο μηδέν στέλνουμε το bit depth στις βρούβες, υποτροφοδοτούμε με σήμα το ADC μας και το noise floor ναυαγεί χωρίς λόγο και αιτία.

     

    O μόνος λόγος που το amp sim μας ακούγεται καλύτερα είναι επειδή διορθώσαμε με το λάθος τρόπο το mismatch στα 0 dBFS. Επειδή ξέρουμε ότι ξεκινάμε με 2 dBu σήμα και το amp sim μας λανθασμένα νομίζει ότι αυτή η τιμή που βλέπει είναι 4 dBu, θα ξεκινήσουμε με 1 dBu σήμα, με το κακό SNR που αυτό συνεπάγεται, και θα αφήσουμε το amp sim να κάνει την «λανθασμένη» ερμηνεία του τι βλέπει ώστε να φτάσει «λανθασμένα» πάλι στο «σωστό» 2 dBu σήμα.

     

    Υπάρχει καλύτερος τρόπος. Η μετατροπή του σήματος ώστε να έρθουν τα 0 dBFS σε ισσοροπία πρέπει να γίνει πλήρως ΜΕΤΑ το ADC. Δηλαδή, ρυθμίζουμε το σήμα στο input της κάρτας έτσι ώστε να πάρουμε το βέλτιστα καθαρό ψηφιακό σήμα, δηλαδή βάζουμε όσο μπορούμε πιο ψηλά το input gain προτού κλιπάρει η προενίσχυση. Σε αυτό το σήμα μετά επιχειρούμε την κατάλληλη μείωση έντασης με το amp sim input gain ώστε να ισορροπηθούν τα dBFS και να μην νομίζει το software ότι το σήμα που βλέπει είναι πολύ δυνατότερο απ’ότι πραγματικά είναι. Αν δεν έχουμε αρκετό εύρος σε αυτή την επέμβαση, τότε ναι κόβουμε από το input gain της κάρτας. Η προσέγγιση “κάρτα στο 0 dB και software στο chart value” είναι μεν πιο σωστή από το τελείως mismatched/oversaturated input αλλά περιέχει και ένα element “πονάει χέρι κόψει χέρι” το οποίο συχνά μπορεί να αποφευχθεί και να φέρει τα ίδια και καλύτερα τεχνικά αποτελέσματα.

     

    Πρέπει αν έχουμε ξεκάθαρο στο μυαλό μας το ότι το input gain της αναλογικής προενίσχυσης της κάρτας που «ταΐζει» το ADC και το ψηφιακό input gain στο amp sim software μας είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, και δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το ένα για να διορθώσουμε το άλλο παρα μόνο όταν δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

     

    Αν κάποιος ήρωας έφτασε ως εδώ, το παρακάτω βίντεο λέει μέσες άκρες τα ίδια.
     

     

     

     

    TL;DR

    Όλοι κάνουν λάθος, καλύτερα να κόψεις βαρβάτα από το input gain του amp sim και να αφήσεις τον προενισχυτή της κάρτας στην ησυχία του παρά το αντίθετο.

    Σουπερ.
    Το ειδα προχειρα, δεν το καταλαβα πληρως, αλλα νομιζω πως συμφωνω

    Παω κατευθειαν στη μεθοδολογια του, στα steps που εχει προς το τελος
    Step 1: Set your audio interfaces' gain to zero (ανεξαρτητο απο το σημα της κιθαρας)
    Step 2: Set the input gain in the plugin according to the spreadshit (ανεξαρτητο απο το σημα της κιθαρας)
    Step 3: Increase the gain on your audio interface until tour just below the clipping threshold, when you're plaing as loud as possible
    Step 4: Reduce the digital input gain in the plugin to compensate

    Αν καταλαβα καλα, που μαλλον καταλαβα, οι διαφορες στο ποσο hot ειναι το σημα της κιθαρας, η εξοδος δηλαδη, μεταφραζονται μια χαρα στο πως το πλαγκιν μπορει να βλεπει το τι το ταιζεις

    Τι εννοω?
    Οι διαφορες μεταξυ ενος βιντατζ μονου δηλαδη κ ενος διπλου, ειναι οπως περιμενουμε να ειναι

    Δηλαδη αν στο step 3 σε μια στρατ χρειαστει να ανεβασουμε 8 db ασ πουμε για να ειναι το σημα λιγο πιο κατω απο το κλιπινγκ, με -8db θα κανουμε compensate στο digital gain του plugin.

    Αντιστοιχα αν ειχαμε καρφωσει μια Les Paul με PAF, στο step 3 θα ανεβαζαμε 4 db, οποτε εδω το step 4 θα ηταν -4db

    (Τα νουμερα ειναι τυχαια)

    Οποτε κ το καλυτερο δυνατο σημα απο την προενισχυση  παιρνουμε (μιας κ στο στεπ 3 εχουμε ρυθμισει καθε κιθαρα για βελτιστοποιηση του σηματος), κ το πλαγκιν βλεπει διαφορετικα σηματα σε καθε κιθαρα (μιας κ στο στεπ 4 εχουμε μειωσει πολυ περισσοτερο μια κιθαρα με χαμηλοτερη εξοδο απ'οτι μια με υψηλοτερη)

    Τα γραφω ετσι κ για να δω αν καταλαβα, κ για να υπαρχει καπου γραμμενη η μεθοδολογια του τυπου

    Ουσιαστικα μοιαζει πολυ με το πως καναμε τα πραγματα παλιοτερα, με βασικη διαφορα οτι δε διναμε τοσο σημασια στο step 4, ή το καναμε πιο μπακαλικα

     

    Επεξεργασμένο από σκούφοΣ
    • Συμφωνώ 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφει ο Odis, επιφυλάσσομαι να ανεβάσω σύντομα, για δοκιμή, δύο κλιπάκια. 'Ενα με το input gain της κάρτας στο 0 και φουλ ρύθμιση μέσα από το amp sim και ένα δεύτερο με το Input gain της κάρτας στο μέγιστο πριν το clipping και εξισορρόπηση από το input gain του sim.

    • Like 2
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Α μπράβο σκούφε. Μέσες άκρες καλά το κατάλαβες. 

     

    Αν ρυθμίσω το input gain της κάρτας μου στο μέγιστο πριν το clipping, τότε θα έχω την καλύτερη επίδοση του ADC μου όσον αφορά τον θόρυβο και την δυναμική ευκρίνεια. Αυτό είναι απλά αδιαπραγμάτευτο, έτσι δουλεύει ο ηλεκτρονικός θόρυβος. 

    Αν τώρα δώσω αυτό το σήμα στο amp sim και αφήσω το amp sim gain στο 0 dB τότε θα έχω θέμα, γιατί λόγω του mismatch μεταξύ καρτας και software πανω στο τι ορίζεται ως 0 dBFS, το amp sim μου "παρερμηνέυει" τις τιμες του σήματος ως πολυ ψηλότερα dBu απ'οτι πραγματικά είναι, και ο ενισχυτής συμπεριφέρεται λές και του έχουμε βάλει ένα βαρβάτο boost μπροστά. 

     

    Αν βάλουμε το input gain της κάρτας στα 0dB και μετά ρυθμίσουμε το input gain του amp sim σύμφωνα με τον πίνακα του Ed S τότε διορθώνουμε, με μπακάλικο τρόπο, το mismatch στα 0 dBFS και ο ενισχυτής ξαφνικά συμπεριφέρεται πολύ πιο ρεαλιστικά και καθαρά ΑΛΛΑ το ADC μας βαράει μπιέλες και το noise floor ανεβαίνει.

    Αν βάλουμε το input gain της κάρτας στο σωστό σημείο πριν το κλιπ και μετα κάνουμε ΟΛΗ τη διόρθωση του extra gain μέσω του input gain του amp sim τότε θα επιτύχουμε την διόρθωση στο mismatch των 0 dBFS, ο ενισχυτής θα συμπεριφέρται πολυ πιο ρεαλιστικα και καθαρά ΚΑΙ δεν θα έχουμε noise floor στο ταβανι καθως το ADC μας δουλεύει με υγιές input σήμα.

    • Ευχαριστώ 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Εδώ να πούμε ότι αν θέλει κάποιος να πάει by the book, πρέπει στο βήμα 3 να μετρήσει κάπως πόσο gain έχει δώσει στο αρχικό σήμα της κιθάρας όταν έχει ρυθμίσει το input gain του preamp στο άνω προ-κλιπινγκ επίπεδο. Αυτό είναι και το νούμερο που θα αφαιρέσεις μετά στο βήμα 4 απο το input gain του amp sim. 


    Yπάρχουν πολλοί τρόποι, μέσω πχ κάποιου meter στο DAW. 'Η στην τελική μπορούμε να κάνουμε μπακαλική με το max gain της κάρτας όπως το δίνει ο κατασκευαστής, ή ακόμα καλύτερα με το αυτί. Απλά μη σας τρομάζει το να κόψετε 10, 14, 20 dB απο το input gain του amp sim. 

    • Like 2
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Ουσιαστικα τοσο καιρο (πριν τα βιντεο που σκασαν μυτη περσι) τα step 3 κ 4, τα καναμε οπως να'ναι με το αυτι
    (Κ τα 1,2 μαλλον καθολου)
    Αλλος εκανε λαθος εδω, αλλος εκει στην προσεγγιση του, αλλος ηταν πιο κοντα, αλλος οχι, αλλα οντως χρησιμοποιουσαμε λαθος τα σοφτ σιμς

    Μετα τα βιντεο αυτα, ουσιαστικα καναμε μονο τα step 1 κ 2
    Οποτε υπηρχε λαθος στο signal to noise ratio

    Κ τωρα διορθωνονται ολα αυτα.
    Ευχαριστουμε πολυ @odis13 !!

    Επεξεργασμένο από σκούφοΣ
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες




    Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

    Δημιουργήστε λογαριασμό

    Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

    Δημιουργία λογαριασμού

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου